meta Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #1041 Del Skrevet 16. juni 2004 VIL HA SJOKOLADE!!!!!!!!!! NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 16. juni 2004 #1042 Del Skrevet 16. juni 2004 Thihi...ganske kjekt med Gaviscon ja. Masse takk for igår, var kjempekoselig. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg noe særlig med sjokoladen idag...men på søndag kan du vagge innom svigerforeldrene mine så skal jeg mate deg med sjokolade jeg. (Om jeg får det til tenkte jeg å lage en slags sjokoladekurv til å ha jordbær i og så glad som jeg er i jordbær blir nok kurven tom og Meta kan spise den...hehe) Lykke til på lørdag da...blir så morro atte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 16. juni 2004 #1043 Del Skrevet 16. juni 2004 Sjokolade ja :rosasmil: Jeg spiser desverre sjokolade nå her jeg sitter på nattevakt. Innbiller meg at det gir meg litt energi og trøst gjennom natta Stygg uvane jeg har :fy: Er det sånn desperat jeg-er-gravid-og-bare-må-ha-sjokolade lyster du har eller Husker jeg hadde dilla på Cola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 17. juni 2004 #1044 Del Skrevet 17. juni 2004 Takk for sist! Veldig koselig å treffe deg igjen. Du var nok ikkje den einaste som sleit med halsbrann pga maten :-? Godt og sjå at det ikkje berre er eg som går litt amok på shoppe-fronten. Eg har kjøpt masse klær til babyen, men trur nok at du ligg eit hakk foran likevel Trur eg har nok i str 56 no, men har lyst på bittelitt i str 50 og. Kjekt å ha noko som passar dei første to vekene og! I str 62 har eg berre kjøpt kjedelige ting, sånn som bodyar og strømpebukser. Reknar med at eg får så masse presangar i den størrelsen. Mamma har allerede kjøpt 3 sett og strikka eit par sett, så viss eg skal få brukt alt sammen før det blir for lite må eg begrense shoppinga litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #1045 Del Skrevet 17. juni 2004 I dag var jeg hos jordmor.. Er 27+6 i dag. Blodtrykket var 140/70 når jeg kom. Hadde bestemt meg for å snakke om mitt noe problematiske forhold til amming i dag, så det var nok det som gjorde at blodtrykket var høyt. Etter timen hadde blodtrykket falt til 115/65 Jordmor var kjempeok når det gjalt ammingen. Hørte på hva jeg hadde å si og hadde ingen negative innvendinger mot at jeg ikke har lyst til å amme. Godt å få det unna. Hun foreslo at jeg bør ha et brev med journalen min til kk, sånn at de er klar over "problemet" der oppe. Ellers: hb 12,2 Urin Neg Ødem 0 Leie HB (vet ikke hva det betyr? Uansett lå babyen med hodet ned og med beina foran seg. Ryggen ligger ut. Passer godt med det at jeg føler endel bevegelser innover i magen) Hjertelyd 156 SF 27 Neste kontroll er om 14 dager. Skjønner at det er litt ulik praksis på dette, for ifølge jordmor skal jeg altså allerede nå begynne med kontroller hver annen uke.. Fikk litt skjenn for at jeg ikke er flink nok til å spise og drikke. Det med drikkingen visste jeg om.. Jeg glemmer rett og slett å drikke.. Har vært sykemeldt en gang tidligere fordi jeg var helt dehydrert.. Alt i alt så står det bra til med Milla Sofie og meg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #1046 Del Skrevet 17. juni 2004 Har forresten en hissig liten frøken i magen. Hun likte ikke noe særlig at jordmor trykket på henne, så jordmor fikk seg et skikkelig spark i retur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 17. juni 2004 #1047 Del Skrevet 17. juni 2004 Leie HB (vet ikke hva det betyr? Uansett lå babyen med hodet ned og med beina foran seg. Ryggen ligger ut. Passer godt med det at jeg føler endel bevegelser innover i magen) Betyr ikke det Hodeleie - Bevegelig, da? Ikke festet altså, men hodet ned. Eller? Hihi, jeg har kanskje surfa vel mye på snartmamma.. Godt å høre at du har det så bra om dagen, men nå må du passe på deg selv litt til altså! Ikke bra at du har så vondt i bekkenet! :fy: Du skal jo kunne bevege deg etter fødselen og! Håper helgen som kommer blir superbra for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #1048 Del Skrevet 17. juni 2004 Du har helt rett, Jolie Fikk vite det gjennom SM jeg også Men egentlig står det på helsekortet mitt hva forkortelsene står for.. Det klarte ikke jeg å få med meg :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 18. juni 2004 #1049 Del Skrevet 18. juni 2004 Så fint at alt er bra med mor og Milla, meta! Tiden flyr virkelig, men begynner du hos jordmor annenhver uke alt fra 28 fullgåtte da? Vi må vente til 32 fullgåtte vi :cry: Jeg og vil gå oftere etter 28 fullgåtte (hjelp, det er jo bare 2 uker til :o ). Ikke bare Milla som ikke liker å bli trykket på av jordmor. Min lille er skikkelig hissig etterpå h*n og. Det som er så synd er at hun trykker først og måler fosterlyd etterpå. Føler at den ikke blir helt riktig fordi h*n veiver med både armer og ben etter trykkingen. Hører jo masse "svisj'e" lyder inni magen Og høy aktivitet gir jo ikke akkurat hvilepuls Håper du får en fin helg og at du koser deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #1050 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg trodde heller ikke jeg skulle begynne med kontroller så ofte enda, men når jordmor sier så er det greit for meg Jordmor kjente litt på magen og så lyttet hun etter hjertelyd og så kjente hun skikkelig etterpå. Det var da frøkna syns det var nok I dag skal jeg møte Ny Dag og Ingvild på cafe. Gleder meg til det I helgen har vi ikke masse planer.. Må vel finne på noe tenker jeg.. I morgen skal jeg være med Magnhild på brudekjoleprøving. Det blir GØY Og i dag er jeg 28+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 18. juni 2004 #1051 Del Skrevet 18. juni 2004 Har visst ikke fått med meg ditt forhold til amming jeg... Eller har du kanskje ikke skrevet så mye om det? Ble litt nysgjerrig nå, som vanlig Hvordan ser du for deg at det blir? Pumping eller erstatning? Eller er det kanskje hos puppene det anstrengte forholdet ligger, og da blir det vel ikke pumping? Nå prøvde jeg å gå forsiktig frem i ordleggingen min, og det er helt greit om du ikke vil skrive om det... Uansett lå babyen med hodet ned og med beina foran seg. Ryggen ligger ut. Passer godt med det at jeg føler endel bevegelser innover i magen Jeg har et anstrengt forhold til dette, tror jeg! Noen som sparker innover i magen Kos deg på cafe! Og kanskje hils..!? Og ha en god helg! Håper du får slappet av litt innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #1052 Del Skrevet 18. juni 2004 Har nok ikke skrevet så veldig mye om mitt forhold til puppene mine her, Lillen.. Fikk pupper veldig tidlig og har hatet dem fra første stund.. Pleide å ønske meg brystkreft sånn at jeg kunne operere vekk puppene.. Har det ikke sånn nå, men et normalt forhold til puppene har jeg nok ikke Det plager meg null og niks at andre ammer, det er bare MIN kropp det er problemer med.. Orker ikke tanken på en liten baby som skal... Nei.. Usj.. Blir veldig personlig dette her.. Uansett.. Jeg har bestemt meg for å ikke bestemme meg 100 % før Milla Sofie er født. Kan jo være at alt føles annerledes da. Kanskje får jeg til å pumpe. Jeg vet ikke jeg... I dag var jeg på cafe og bytur med Ny Dag og Ingvild. Ingvild var så skjønn og det var veldig koselig å treffe dem Snakket med Ingvild og hun smilte og lo. Smeltet helt jeg Dessuten viste det seg at Ny Dag er gift med en jeg tidligere har gått i klasse med. Liten verden I kveld har mannen og jeg kost oss med biff med rødvinsaus og salat med fetaost. Han spiste fløtegratinerte poteter til og jeg pommes noisettes. Deilig!! I morgen er det den store brudekjoleprøvedagen med Magnhild Etterpå det skal mannen og jeg på en ny flisebutikk. Sliter litt med å finne ut hvordan vi skal ha badene i nye huset.. Får et bad i 1. og et i 2. etasje. Har snakket om å ha grått gulv og lyse vegger og så har vi snakket litt om at det kunne vært flott å ha et litt varmt bad.. Resten av 1. etasje blir jo ganske så sterilt.. Skal ha mørk skifer på kjøkkengulvet og lyse vegger og bjørkekjøkken. Gangen blir i samme farger. Skiferfliser på gulvet og lyse vegger. "Spisestue" og stue skal ha bjørkeparkett på gulvet og lyse vegger. Tror det kunne blitt litt fint da å få litt varme farger på badet. Skal forresten ha RØD sofa i stuen, så litt farger får vi nå Dessuten har jeg lyst til å ha noen fargerike bilder på veggene. Og så planlegger jeg røde flortynne gardiner. Vurderer sånn tolags gardiner.. En gardin i ensfarget rødt og en i hvitt/beige med røde detaljer i. I 2.etasje har jeg lyst til å ha litt mer farger på veggene. Milla Sofie skal få vårgrønt rom med hvite møbler og rosa gardiner med dyr på. Loftstuen kanskje i gult?? Tja... Uansett så blir det spennende å se hvordan det blir til slutt.. Gleder meg jeg. Det er jo ikke SÅÅÅÅ lenge igjen Men før den tid så skal vi få en liten baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #1053 Del Skrevet 20. juni 2004 Begynner å bli forkjølet... Blæææ Var på byen i går faktisk og satt i litt trekk.. Ikke så smart det. Det er så deilig nå når det ikke er lov til å røyke ute lenger Milla Sofie var veldig aktiv, så en kompis fikk kjenne. Han har mast en stund nå.. Hihi Tror forresten hun var aktiv sånn at hun kan være musestille på tirsdag når svigermor kommer. Hun sparker nemlig aldri når vi er med de :klø: Nå skal jeg egentlig jobbe.. Ligger på sofaen med dynen under beina, lapen i fanget og en haug puter under hodet.. Merker at bekkenet ikke er særlig godt, så jeg burde vel egentlig bare komme igang og bli ferdig.. Er verdensmester på å utsette ting.. Denne jobben skal være ferdig i morgen og jeg har visst om det siden torsdag Var i et par flisebutikker i går. Fant løsninger til begge badene og er egentlig veldig fornøyd.. Da gjenstår det bare å få pris :-? Meta 28 + 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 20. juni 2004 #1054 Del Skrevet 20. juni 2004 Trist å høre at du har et slikt negatvit forhold til puppene dine :trøste: Jeg er veldig tilhenger av amming, for babyen skyld. Men jeg skal overhodet ikke prøve å belære deg noe. Hvis du føler ubehag ved å amme, så blir det verken kos for deg eller Milla Sofie. Håper du blir bedre i bekkenet og av forkjølelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1055 Del Skrevet 21. juni 2004 Vi har en pusekatt. En kastrert skogskatt hann på 4 år. Han er rimelig borskjemt for å si det sånn. Vi er ikke særlig gode på å sette grenser. Nå er det varmt nok til at soveromsvinduet vårt er oppe om natten sånn at han kan komme ut og inn selv. Veldig praktisk, for ellers blir det mye mjauing og møsing om natten. I dag våkner jeg av en katt som springer rindt på kjøkkenet som en liten oi oi. Hører også en masse piping og oppdager hva han løper etter.. En levende mus Nå har musen forskanset seg under komfyren mens pusen ligger foran og maler. Han har jo fanget middagsmat Mor (altså meg) lurer litt på hvordan i all verden vi skal få fram musen og få den ut. Må vel innrømme at mus på kjøkkenet ikke akkurat er noe jeg har veldig lyst på. Og får jeg fram musen må jeg vil innrømme at jeg ikke vet helt om jeg tør ta i den og få den ut allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 21. juni 2004 #1056 Del Skrevet 21. juni 2004 Bizzy's fjerne museoppskrift; Ring mannen, og sett deg godt til rette med tærne i sofaen Det gjorde jeg Lykke til, føler med deg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1057 Del Skrevet 21. juni 2004 puh.. Musen er ute.. Den krøyp inn i et reisesyskrin som er av gjennomsiktig plast, så jeg så den.. Klarte å få hele greia inn i en pose og tok den med ut. Musa krøyp ut og katten sitter på gjesterommet og leter etter leken sin Da blir det frokost på meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1058 Del Skrevet 21. juni 2004 Blææææ.. Nå ringte de fra kk.. Får ikke time til fysioterapi der, som legen har henvist meg til, pga ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 21. juni 2004 #1059 Del Skrevet 21. juni 2004 Da kunne de ha sagt ifra før, synes jeg! ...om at du ikke må finne på å få bekkenløsning om sommeren! Så flink du var med mus! Takk for utgreiing om pupper, og beklager at jeg spør... Jeg er som sagt nysgjerrig Synes det er en lur ide og avvente den endelige avgjørelsen. Man vet aldri hvordan det kommer til å bli. Det er nok noen ganger omvendt også; noen gleder seg til å amme, men får helt noia når tiden er inne... Ha en knall-super dag! Ikke la kk ødelegge! Kan legen henvise deg til et annet sted? Et sted som ikke stenger alle dører om sommeren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #1060 Del Skrevet 21. juni 2004 Det er bare å spørre det, Lillen. Behøver jo ikke svare hvis jeg ikke vil vet du Kjeder meg litt i dag ja.. Søkte på ssb: Du søkte på kvinnenavnet: Milla Sofie XX Det er 110 kvinner som har Milla som første fornavn. Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har Milla Sofie som fornavn. Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har Milla som første fornavn, og XX som etternavn. Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har Milla Sofie som fornavn, og XX som etternavn. Det er 961 som har XX som etternavn. Syns det er litt kjekt at det ikke er så mange som heter det samme jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå