Gå til innhold

Underveis

meta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra Barn i Magen:

UKE 26: Knip igjen, jenter! - Positivt for seksuallivet, forhindrer søl, forebygger hemorider og fjerting.

Babyen er nå ca 32 cm lang og veier ca 850 gram, nesten en sukkerpose! Du kan noen ganger "hilse" på babyen ved å støte lett imot den delen som sparker ut av magen din, gni litt og gi litt kontakt til bake.

Mange syns det er koslig å synge for babyen sin, og den kan faktisk visstnok kjenne igjen både sanger og stemmer når den kommer ut. Dette gjelder både mor og fars stemme fordi den har hørt dem så mange ganger.

Har du ikke begynt å trene på knipeøvelser før, så kan det være på tide. Dette er for å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen slik at du ikke vil lekke urin etter fødselen (eller siste del av svangerskapet). Når du først har trent opp disse musklene behøver du ikke å gjøre så mange knip om dagen.

Måten du "finner" dem på er enten ved å stoppe urinstrålen når du sitter på do, holde igjen litt rett og slett og så slippe. Dette skal du ikke gjøre til noen vane fordi du kan risikere å ikke få tømt urinblæren skikkelig og det kan gi problemer som blærekatarr.

En annen måte å gjøre det på kan være å sette en finger opp i skjeden og knipe rundt den. Når du så kjenner hvilke muskler det er du skal bruke er det bare å sette i gang å trene.

Hvis du i løpet av dagen kan gjøre fem knip i burde du ganske snart ha en mye bedre kontroll.

Knip musklene sammen og liksom løft skjedebunnen litt opp, gjerne mens du teller til fem, hold så litt og slipp så sakte ned igjen.

Rett etter fødselen vil det være vanskelig å kjenne disse musklene igjen, men det er bare å begynne og så kommer det seg etter hvert.

Det har også en positiv innvirkning på seksuallivet fordi det øker følsomheten og kontrollen din inni skjeden.

Knipeøvelser kan også hjelpe og forebygge hemorider, og ufrivillig fjerting.

Gode bekkenbunnsmuskler er også med på å stabilisere bekkenet ditt og gir deg derfor også en bedre holdning og sterkere rygg.

Knipeøvelser kan du gjøre hvor som helst og når som helst, det er ingen som kan se det på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Så fin mage du har fått, Meta! :blomst: Kjekt med nye magebilder, så vi får følge med deg litt :D

Håper du har en fin pinsehelg!

*kniiiiip* :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en veldig fin helg! Fredag kveld grillet vi med noen venner i Nordnes-parken. Jeg gikk hjem 22 for da gjorde det så vondt i bekkenet at jeg ikke orket mer. Hentet mannen på byen 0130. Fikk ikke sove allikevel, for magen hoppet hit og dit og det var så gøy å se :hoppe: Lørdag var det friday's for frokost (cæsar-salaten der er veldig god) og utstilling av bacheloroppgaven til en venninnne og så var det cafe med to kompiser av mannen.

Dro innom tomten på vei hjem fra byen og der har det jammen skjedd enda mer. Nå har de begynt å bygge forstøtningsmur :)

På kvelden kom svigers innom på kake. Skikkelig kosedag :)

Søndag satt jeg ute i solen. Hadde veldig vondt i bekkenet, så det var deilig å ikke gjøre noe annet enn å lese bok :) Har faktisk blitt ganske brun. Jeg gidder jo aldri sitte ute lenge nok til å bli det til vanlig. Tror nok at det er gravide hormonene som har satt inn :)

I går koste jeg meg litt i solen og så besøkte vi broren til mannen med samboer og baby. Veslefrøkna var skjønn som vanlig :) Jeg badet og matet. Kjempekoselig :hjerter: Litt absurd følelse med en baby som sparket på utsiden av magen og en på innsiden :)

I dag skal jeg ut med Bizzy. Gleder meg til det :D :hoppe:

Tusen takk for hilsner Hulderjenta, Pia, Jinx og Murmeldyret :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kyss:

Takk for sist!!! Det var superkoselig altså :Nikke:

Også så masse magen har vokst siden sist :o Er helt forelska i magen din jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:hjerte: Nydelig mage og nydelig navn. :hjerte:

Klart det når meta er en nydelig jente (for jeg har sett henne...)

Har dere fått noen dato for når huset skal stå ferdig?

Eller er jeg altfor tidlig ute kanskje...

Eller enda verre: Du har allerede skrevet det... :oops:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa.. :vinke:

For et fint navn dere har funnet... også så fin mage du har.. :tommelsmil:

Litt misunnelig, ser ut som jeg har svelget en medisinball jeg da.. :roll:

På den annen side; jeg er snart ferdig med å være gravid, så jeg ville nok ikke byttet likevel... :wink:

Godt å høre at det er fremskritt i husbyggingen også; gled deg, det er bare så utrolig deilig å flytte inn i nytt, eget hus..!

Vi snakkes!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner :bukke:

Lite netting på meg.. Har så vondt i bekkenet at jeg rett og slett ikke orker :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Meta, ikke godt med bekkenplager :(

Hehe, jeg måtte le av beskrivelse av magen som sparker hit og dit. Det er så koselig å se at det er liv der inne, plutselig så sparker min lille også til så magen spretter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer det nå ja, Bizzy.. Begynner å bli litt slitsomt å ha så vondt hele tiden.. Fikk masse "kjeft" på kundearrangement i går. Både av kolleger og kunder som syns jeg burde være hjemme på sofaen isteden. Vurderer å be legen om en full sykemelding i en uke eller to så kanskje bekkenet stabiliserer seg og jeg kan gå tilbake til delvis sykemelding etter det.. :)

Mannen tok med seg en bærbar data fra jobben i går, så nå er jeg vel installert i sofaen.

I dag er jeg 26+1 :) Milla Sofie sparker fortsatt, så jeg tror alt går bra :)

I dag skal jeg se Casablanca mens mannen besøker en kompis. Datadyrer, så jeg tror jeg har det bedre hjemme på sofaen med litt chips og snop jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake fra legen.. 100 % sykemeldt de neste tre ukene :( Ble henvist videre til kk (haukeland) også for videre vurdering og hjelp.

Nå skal jeg ordne opp i diverse jobboppgaver før jeg tar turen hjemover og blir der noen dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig lege!! :Nikke:

Ta vare på deg selv nå, Meta- husk alt kroppen din har foran seg, derfor må du roe ned å tenke på deg selv nå!

- ikke godt med ryggproblemer med ny baby i huset og nytt hus.... :roll:

Ha en god, avslappende uke!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut Meta.

Det er ikke meningen du skal lide deg gjennom svangerskapet, ingen skam i å ta ut sykemelding, det er til ditt eget beste :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...