Gå til innhold

Underveis

meta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Hei Meta-mor! :vinke: Ville bare ønske deg en god dag! Solen skinner i dag, og livet er herlig :D Bra du fikk deg time hos legen forresten, det er sant det som Mayamor skrev; du får ingen medalje for å være tapper. Du må faktisk ta ansvar for deg selv og si stopp når du må! Det har jeg lært meg etter hvert heldigvis, og så nå er terskelen for å kunne si stopp blitt lavere. Uansett: Ha en stålende dag videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen 0840 i morgen. Fornøyde nå? ;)

Veldig bra :Nikke:

Du vet at jeg ble sykemeldt i uke 16 en gang... det var nok lurt av meg. Jeg har bl.a. fått skryt av fysioen i det siste. Han er så fornøyd med meg - at jeg ikke har bare blitt værre og endt opp på krykker.

Og det er fordi jeg har tatt hensyn til det vonde bekkenet og gått til behandling for å korrigere og tøye... Jeg har ikke gjort noen øvelser, det har jeg vært for dårlig til. Begynner med det etter fødsel.

Du vet at det er vanlig at foten kan glippe under en - at man faller/snubler - det er nettopp fordi bekkenet er så løst.

Håper du blir sykemeldt i morgen. Kanskje delvis sykemelding er en bra løsning nå i begynnelsen. Når du ikke har så lange arbeidsdager har du sjans til å legge deg nedpå "midt på dagen". Litt hvile kan gjøre underverker. :wink:

Ellers;

- kjøkkenet deres var dritlekkert :wink:

- jeg har fødselsstripe! Tror du har sett den også...Jeg hadde før graviditeten antydning til strek under navlen. Nå er den veldig tydelig der + over navlen. Går nesten helt opp til mellom puppene mine :o Tror bare at det har med hvor mye pigment man har. Men har jo også hørt at det er et guttetegn - når man får slik stripe tidlig. Men det er sikkert bare viss-vass :roll:

- Er ellers nyskjerrig på hvor du fikk dyprens. Jeg har vært noen ganger på Anne's. Der er det veldig bra.

Klem fra ny dag (din "vær-søster")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos mine svigerforeldre idag sammen med småen mens mannen var på jobb. Planen var å kontakte deg mens jeg trilla i nabolaget (skulle sende pm først og greier)...men småen har blirr så glupsk. Fikk ikke lange pausene mellom måltidene hans så det ble ingen tur :roll: (mannen var bare på jobb i 4 timer så det ble ikke sååå mange måltider, men veldig tette). Menmen...en annen gang.

Lykke til hos legen!!! Du må ta vare på deg selv vettu, det er ikke bare du som bor i kroppen nå. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper bare innom for å ønske deg en riktig fin uke jeg :kose:

Bra at du fikk bestilt legetime.

Klem fra Capricorn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare veldig kjapt innom... takk for masse koselige meldinger :bukke:

Legen syns jeg var blitt veldig mye dårligere på kort tid (det visste jeg jo..) og så ville hun at jeg skulle snakke litt med de på kk som er spesialister på bekkenløsning i tillegg til fysioterapeuten. De har endel tips man kan bruke underveis. Trening, bevegelser og sånt.

Hun spurte faktisk om jeg ville jobbe, og da sa jeg at det ville jeg gjerne, men at det kanskje var greit å jobbe 70 % eller 60 % eller noe sånt sånn at jeg ikke sitter fullt så lenge hver dag. Så da ble jeg 40 % sykemeldt de neste fire ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jippi!! Det betyr litt fri det!!! :hoppe:

Nå synes jeg legen din var lur!!!

For jeg tror ikke han fysioen idn er særlig bra på bekkenløsning. Det er i alle fal helt annen behnadling enn hun som jeg gikk til som er spesialist på bekkenløsning!! :Nikke: Så det var bra du gikk til legen ja!!

:klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg legen din var lur!!!

For jeg tror ikke han fysioen idn er særlig bra på bekkenløsning. Det er i alle fal helt annen behnadling enn hun som jeg gikk til som er spesialist på bekkenløsning!! :Nikke: Så det var bra du gikk til legen ja!!

:klem: fra meg

Helt enig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Meta! Det er godt å høre at du nå kan ta det litt mer med ro! Vil du jobbe litt kortere dager? Eller ha en dag fri? Eller?

Uansett er det supert å tenke forebyggende! Flink lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Godt å høre... :klappe:

Ta vare på deg selv vet du...

Vil også være med på cafe når bare denne flyttingen er over... :sur:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa det er viktig at jeg jobber kortere dager, sånn at jeg sitter kortere tid av gangen. Snakket med sjefen min og spurte om det var greit å justere litt sånn fra dag til dag etter arbeidsoppgaver og møter og sånt, så det blir nok det som blir resultatet.. Da får jeg arbeidstid fra 0800 til 1230 eller 0830 til 1300 sånn i utgangspunktet. Tror det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen sa det er viktig at jeg jobber kortere dager' date=' sånn at jeg sitter kortere tid av gangen. quote']

- som jeg sa :Nikke: Det er ikke bra med lange arbeidsdager. Skulle vært lege jeg. :oops: Bra du fikk delvis sykemelding :)

- jeg var på vurdering på KK med en gang jeg ble sykemeldt. Greit det. Så sender de svar til legen din. Men jeg fikk ingen øvelser altså... det var bare å ta det mest mulig med ro og ta hensyn til det vonde bekkenet. Også riktig behanding da. Veldig viktig.

Hvilken fysioterapeut er det du går til egentlig?

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra BarnIMagen:

I dag er det torsdag 1. april. Du går nå i 18. svangerskapsuke og har 161 dager (23 uker) til termin torsdag 9. september 2004. Babyen din er på størrelse med en appelsin. Den veier 235 gram og er 20,5 centimeter lang.

Skulle du få en frisk blødning som ikke kommer etter at du har hatt samleie, kan det være lurt å ta kontakt med den du går til kontroll hos. Slimhinnene blir ofte litt "sprøere" fordi de er påvirket av graviditetshormoner og er derfor mer utsatt for små rifter som gjør at du blør litt, derfor er det ikke farlig etter samleie.

Morkaken din er også under stadig utvikling og blir større. Gjennomsnittsvekten ved fødsel er 500 gram, men den vil variere litt etter størrelsen på barnet.

Tusen takk for alle meldinger :bukke: Kjempekoselig med støtte når jeg føler meg litt "hypokondersk".. Var hos fysio i dag og da nevnte jeg etterhvert sykemeldingen og da sa han at det var bra :klø: Tror ikke helt jeg skjønner den fyren jeg.. Jaja..

Det er skrekkelig vanskelig å gå fra jobb når jeg skal.. Har foreløpig jobbet lenger disse to dagene... Onsdag jobbet jeg til 1515 og har arbeidstid til 1530 egentlig.. Jeg pleier alltid å sitte til ihvertfall 16-1630, så det var jo litt bedre ihvertfall. I dag gikk jeg 1415.. Begynner å nærme meg ihvertfall..

Det er jo så fantastisk vær her om dagen!! Bare så synd at det er meldt regn i helgen.. Hadde håpet på fint påskevær når foreldrene mine og nevøen min kommer på besøk.. Håper det snur..

Mannen min var borte i går og i natt på seminar. Skikkelig koselig å ha han tilbake :) I dag kom jeg hjem til ferdig midda, kjøttdeig og spagetti, når jeg kom fra fysio. Kjempekoselig :hjerter:

Så har vi ryddet og styrt litt. Får besøk av broren til mannen, samboer og baby i morgen. Har bakt sukkerbrød som jeg skal fylle med vaniljekrem og jordbær. Lørdag kommer noen venninner på ost, kjeks og vin/te. Det blir koselig :) Det blir ikke så mange.. Er mange som har planer i påsken.. Men de som kommer er gode venninner som har truffet hverandre litt før, så det blir nok bra.. Har venninner fra forskjellige situasjoner, så det er ingen gjeng.. Det er derfor jeg så veldig ofte er opptatt i ukene.. Fordi jeg må rekke over alle en og en.. Men det er jo veldig koselig.. :-)

I dag har jeg kjent litt bevegelser og så har jeg egentlig veldig vondt i magen.. Hadde nok bekymret meg hadde det ikke vært for at jeg kjenner litt liv innimellom..

Nei.. Nå er det vel tid for sengen.. Sov riktignok middag i en time tidligere, men jeg er trøtt nå allikevel jeg.. I morgen tidlig skal jeg jobbe hjemmefra en stund før møte på Flesland fra 13 til 16. Da kan jeg sove litt lenger :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Her kommer Pludre stormende med en liten påskeblomst til deg :blomst_opp:

ØNSKER DEG EN RIKTIG GODT PÅSKE !!

:klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp:

:) :) :) :)....

:)..............

:) :) :) :)....:) :) :)...:) :)

:).......... :)....:)......:)...:)......:)

:) :) :) :)....:) :) :)...:) :)

:) :) :) ......:Nikke: .........:) :) :) ...:)...:)....:) :) :)

:).......:)......:)..........:)..............:)..:).....:)

:) :) :) ...:)...:)......:) :) :) ...:):).......:) :)

:)........... :) :) :)...............:).....:)..:)....:)

:).......... :)........:)....:) :) :)...:)....:)....:) :) :)

:blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempelurt av deg å få en delvis sykemelding tror jeg..

Smarte-Meta.. :wink:

Koselig å lese at du kjenner lille Bim rører på seg da..

Full aktivitet her også :D

Ha en fryktelig fin påske, og :bursdag: på søndag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom for å ønske deg en riktig god påske! Håper du får en fin påske uke!

Stor klem :klem2: fra Lilletrollet

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...