Gå til innhold

Flytt dere, skal forbi!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var på byen på lørdag og da gikk jeg innom "søstrene grene" for de som har vært der, er det litt trangt og labyrint-insspirert der.

Men uansett, så kommer jeg til kasse-område, og ser på noe som ligger på den andre siden enn der folk står i kø.

Men så var jo det en kasse da, så mens jeg står der hører jeg plutselig: "Drittunger må vel tenke litt da!" og jeg snur meg, så er det et eldre ektepar som skal til en kassen jeg står foran.

Burde jo ha følgt litt mer med, men det går jo ann å prøve å si "unnskyld?" før man driver å snakker høyt og tydelig dritt om en person -.-

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Beate_*
Skrevet

Helt ærlig så forstår jeg meg ikke på folk som stiller seg rett foran en inngangsdør eller en rulletrapp. På de mest irriterende plassene som fins. De som stiller seg rett foran noe og som aldri gidder å flytte seg.

Så har vi jo den berømte barnevognsmafiaen som kan være forbanna plagsomme til tider. Da jeg skulle til Sverige i sommer var det ganske fult i taxfreen. Men så var det ikke bare en men tre mødre som jeg så som hadde gnudd inn barnevognen i taxfreen med ungen i så klart. Tviler på at disse mødrene dro alene så hvorfor i alle dager ta med seg barnevognen inn i taxfreen og lage enda mer kø og lage enda mindre plass? Kunne ikke noen passe ungen i 10 min mens du var inne i taxfreen?

Skrevet

Var selv i en liten, søndagsåpen butikk en gang, disse med plass til kun en handlevogn i bredden.

Det sto et par fyrer midt i midtgangen og preiket ivei, og jeg MÅTTE nesten forbi dem, for bak meg sto det andre og sperret veien.

Høflig som jeg er, sto jeg og ventet litt på at de skulle oppdage meg, og så kremtet jeg for å tilkjennegi min tilstedeværelse.

Det skal nevnes at jeg var overvektig den gangen, ikke noe helt voldsomt, men nok til at jeg var "god og rund", som det heter.

Den ene oppdaget meg, og sa høyt og tydelig til kompisen:

"Hey, du må fløtte deg. Den feite kjerringa bak deg vil forbi"

Hyggelig?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Er kanskje å banne i kjerka dette - men jeg merker at jeg selv har litt tendenser til å være den personen dere (og jeg selv!) hater.

Det skjer spesielt hvis jeg går med et par-tre venner på shopping eller andre former for turer.

da går vi alltid i bredden, og klarer å glemme å trekke unna når vi er på vei ut fra steder og blir stående i døråpninga.

Til dere som lurer på hva vi tenker:

vi tenker egentlig ingenting, vi VEIT det er lumpent, uhøflig og irriterende for andre - men vi glemmer rett og slett å flytte oss over til høyre eller venstre...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg og mine yndige små englebarn trives best der det er mye folk, og vi foretrekker derfor å gå innom handlesenteret for å snakke med venninder i lunchen. Vennindene har selvsagt også med seg sine søte små, og vi står akkurat-der det-passer oss når vi diskuterer dagens begivenheter. Ja giiid, vet De hva? Frøken Hansens yngste sønn har begynt å gå på potte! Ja, det var gode nyheter, min santen!

Når vi er ute på handletur må vi da også ha med oss en del utstyr, det er jo selvsagt. Vi foretrekker å ta med oss en stueplante eller to, og våre egne møbler, så vi kan innstallere oss i midtgangen på handlesenteret og føle oss som hjemme. Giid, så mange interessante mennesker det er der, ja!

Men så stresset alle er! Ja, jeg synes virkelig folk burde stresse ned, for vi får høre ukvemsord både titt og ofte, visste jeg ikke bedre ville jeg faktisk tro ingen satte pris på vårt noble nærvær? En latterlig tanke selvsagt, våre nydelige små barn er jo de søteste i verden, ja!

Det er virkelig ikke godt å stresse slik. De burde snakke med Deres lege, lille frøken.

Dette inlegget var svært dårlig konstruert. Forstår at du prøver å være morsom med vestkantdialekt og et hypotetisk scenario, men dette bare oser av fordommer og malplassert sarkasme.

Det er som regel ikke vestkantfruene som kommer med ungene på slep og blokkerer veien for andre. Vestkantfolk sier heller ikke "De", "Gid" eller "lille frøken", og de har heller ikke en svær bråte unger å drasse på som er mye større enn alle andres ungeskokker. Har du noen gang vært på Oslo vest?

Skrevet

Jeg irriterer meg over dem som parkere handlevogna på tvers bak kassa så jeg ikke kommer til mine varer, særlig når de blir sure når man spør om de kanskje kunne flytte vogna litt. Er det så vanskelig å forstå at jeg vil ha tak i varene mine?

Gjest gjester nå
Skrevet

Prøver å ta det meste med godt humør og ikke la andre irritere meg i hverdagen. Men nå om dagen skjer det titt og ofte at jeg møter barnevognmafian som opptar hele fortauet i bredden. De gjør ingen forsøk på å gi plass til meg. Jeg stopper opp og lurer på hvor de har tenkt at jeg skal gjøre av meg .. Mine alternativer er 1 - bli påkjørt. 2 - Klatre opp i snøfonna. Blir man SÅ tåke at man glemmer vanlig høflighet og oppmerksomhet ? :kjefte:

Skrevet
Prøver å ta det meste med godt humør og ikke la andre irritere meg i hverdagen. Men nå om dagen skjer det titt og ofte at jeg møter barnevognmafian som opptar hele fortauet i bredden. De gjør ingen forsøk på å gi plass til meg. Jeg stopper opp og lurer på hvor de har tenkt at jeg skal gjøre av meg .. Mine alternativer er 1 - bli påkjørt. 2 - Klatre opp i snøfonna. Blir man SÅ tåke at man glemmer vanlig høflighet og oppmerksomhet ? :kjefte:

Enig. Barnevognmafian er værst. Føler ingen av disse mødrene tar hensyn til andre. Værste er jo når de har flere unger på slep + barnevognen.

Skrevet

Det er jo mye lettere for deg å flytte deg, du har bare deg selv å tenke på. Du forventer vel ikke at mødre skal dra en stor barnevogn opp i snøfonna eller ut i veien?

Skrevet
Det er jo mye lettere for deg å flytte deg, du har bare deg selv å tenke på. Du forventer vel ikke at mødre skal dra en stor barnevogn opp i snøfonna eller ut i veien?

Forsåvidt ikke, men de behøver da ikke å gå 2-3 i bredden på fortauet heller? Det er stort sett problemet, ikke barnevogna i seg selv.

Skrevet
Dette inlegget var svært dårlig konstruert. Forstår at du prøver å være morsom med vestkantdialekt og et hypotetisk scenario, men dette bare oser av fordommer og malplassert sarkasme.

Det er som regel ikke vestkantfruene som kommer med ungene på slep og blokkerer veien for andre. Vestkantfolk sier heller ikke "De", "Gid" eller "lille frøken", og de har heller ikke en svær bråte unger å drasse på som er mye større enn alle andres ungeskokker. Har du noen gang vært på Oslo vest?

Jeg ser ikke noe vestkant, men Fana, DET oser det av :)

Skrevet

På et stort kjøpesenter, midt i det verste rushet en lørdags ettermiddag, prøver jeg å presse meg fordi en hel familie- pluss ei barnevogn- som står og spiser og skravler i vei rett foran rulletrappa.

Bare rister på hodet av slike.

Skrevet

Jeg pleier egentlig å unngå rush tida på senteret for da er det alltid folk som MÅ sperre veien og det er så mange mennesker som ikke kan flytte seg eller noe. Liker best å gå der når det ikke er så mange folk. Noen klarer bare ikke å ta hensyn til andre mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...