Gå til innhold

Flytt dere, skal forbi!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Var på et Obs og skulle handle noen småting, så midt mellom hyllene står det 2 damer og sperrer hele veien og snakker.

Prøver først å si "unskyld?" med et smil, hun ene dama bare ser rart på meg, og flytter seg 3 cm..

Men det er jo sånt vi har albuer til.. :lur:

EDIT: skrivefeil

Endret av Lise G
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantastisk tråd! Satt å leste denne før jeg dro på handlerunde i dag og gjett hva som ventet rett før en svingdør.. Joda et kjærestepar som virkelig ikke viste helt hvor de skulle og tok en rast 10 cm fra svingdøra for å ha styremøte.. "Ehh.. er det mulig å komme forbi?" .... :roll:

Hadde og en artig opplevelse her for et par dager siden.. Står å prater med en selger (mobilkiosk) og ser på mobilene han viser meg, (var benk av glass hvor mobilene lå utstilt) Blir stående å titte mens selger går videre til neste kunde. Så kommer det en jente i følge med mor hvorpå begge presser seg forann meg mens jenta ivrig hyler "seee mamma, sånn mobil har jeg lyst på!" Mor følger på som om det var den mest naturlige ting i verden å bare dytte meg vekk. :klaske:

Gjest Gjest_helene_*
Skrevet

Så enig så enig! Det værste er når folk står rett foran inngangsdøra eller rett foran rulletrappen. og verre det det når de har barnevogner. Tar jo enda mer plass! Plagsomt.

Skjønner ikke hvorfor folk MÅ stå og sperre veien for folk. Skal de på dø og liv stå snakke kan de vel stille seg inntil en vegg eller noe.

Skrevet

Jeg hater barnevogn-mafiaen. De ekle drittungene som bare overbefolker verden, vite at alle foreldrene bare har ekle instinkter for å videreføre de dårlige til middelmådige genene sine. Jeg ser på foreldre som utrolig dyriske, samtidig tror de at "kjærligheten" til barna er ekte. Det er bare naturlig forsvarsmekanismer som spiller inn for at barna ikke skal dø av sult og annet. Du er villig til å dø for barnet ditt sier du? Ja, du er jo tross alt et usselt dyr ...

Skrevet
Jeg hater barnevogn-mafiaen. De ekle drittungene som bare overbefolker verden, vite at alle foreldrene bare har ekle instinkter for å videreføre de dårlige til middelmådige genene sine. Jeg ser på foreldre som utrolig dyriske, samtidig tror de at "kjærligheten" til barna er ekte. Det er bare naturlig forsvarsmekanismer som spiller inn for at barna ikke skal dø av sult og annet. Du er villig til å dø for barnet ditt sier du? Ja, du er jo tross alt et usselt dyr ...

Haha enig. Hater folk som MÅ presse barnevognen inn på de trangeste plassene og hvert fall hvis det er sånn dobbel barnevogn.

Når jeg står å venter på bussen i byen kommer det alltid en gjeng mødre som bare må presse seg gjennom mengden med barnevognen og helst noen unger på slep.

Skrevet

Det var da voldsomt. :fnise: Jeg har egentlig ikke merket at de med barnevogner er noe ille. Men det er kanskje ikke så mange slike flokker i Oslo...

Når jeg leser denne tråden synes jeg at jeg irriterer meg ganske lite i forhold til det andre gjør. *Fornøyd*

Skrevet

Jeg sikter gjerne på slike mennesker, jeg, og prøver å renne dem i senk så godt jeg kan. Viker ikke en tomme.

Lurer forresten på om de samme menneskene som sperrer veien på kjøpesentrene er dem som irriterer seg over folk som sperrer midtgangen på flyene under boarding, jfr. en annen tråd her.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg har dette problemet på jobb, jeg.

Vi har egen røykeveranda (med SKIKKELIG størrelse, det er til og med et eget partytelt med ly for vinden og fem benker tilgjengelig - det er sikkert plass til hundre mennesker der!) og allikevel presterer en del av røykerne å stå i separate klynger rett uttafor døra. :s

Pleier å henvende meg til den første klynga og si "må man gå slalom her før man får lov til å ta seg en sigg eller?"

og da pleier klyngene å trekke seg smidig vekk fra døra..

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

I dag var jeg i svømmehallen og holdte på å klikke av ca samme grunn.

Svømmehallen var full.

Masse barn, masse hurtigsvømmere.

OG FEM GUBBER SOM STÅR OG PREIKER PISS PÅ GRUNNA DER ALLE HURTIGSVØMMERNE ER?!

Etter et par runder hvor jeg måtte svømme store omveier sa jeg fra med et enkelt "hei, dere er i veien for oss som faktisk svømmer"

og da svømte de EN LENGDE (dvs til andre enden av bassenget) og stod der i en liten evighet!

:klø:

Fy fader, for noen folk.

Skrevet
I dag var jeg i svømmehallen og holdte på å klikke av ca samme grunn.

Svømmehallen var full.

Masse barn, masse hurtigsvømmere.

OG FEM GUBBER SOM STÅR OG PREIKER PISS PÅ GRUNNA DER ALLE HURTIGSVØMMERNE ER?!

Etter et par runder hvor jeg måtte svømme store omveier sa jeg fra med et enkelt "hei, dere er i veien for oss som faktisk svømmer"

og da svømte de EN LENGDE (dvs til andre enden av bassenget) og stod der i en liten evighet!

:klø:

Fy fader, for noen folk.

Jeg ser den. jeg svømmer en gang i uka og det er veldig fult i svømmehallen. Jeg er en av de hurtigsvømmerene og er alltid en liten gjeng som bare MÅ stille seg midt i banen der vi svømmer. Så må jo hele tiden svømme rundt de. Kan de ikke heller stille seg inn til kanten eller noe hvis de kun skal stå å skravle?

Skrevet

Jeg irriterer meg over de som må stå og røyke rett utenfor inngangsdøra - spesielt når det er satt opp askebeger et par skritt bortenfor. Ikke nok med at man må presse seg gjennom en klynge dampere, man må også vasse i etterlatenskapen(sneipene) deres.

Det neste blir vel at noen står innenfor døra og røyker, og bare knipser sneipen ut når de er ferdige.

Skrevet
Går an å flytte seg litt vet dere, til en plass med mindre mennesker.

Hva er det i veien med dere? Har dere ingen forståelse om hva som skjer rundt dere?

Synes det er verre med dem som stopper opp midt i et gangfelt og begynner å prate sammen eller dem som stopper opp i innkjørselen og begynner å preike når man skal ut med bilen. Så spør man da, eller tuter, i begge sammenhenger, og får enten fingern eller en skyllebøtte fordi man har "våget" å si at her kan de ikke stå.

Slike mennesker er jeg så "hyggelig" med, kommer jeg ikke forbi så kjører jeg skuldra mi inn i dem så de detter bakover og jeg får plass. Er så forbannade frekt og egoistisk at de fortjener en dytt.

Jeg gjør det av og til hvis det kommer 5 stk i bredden mot meg og de ikke flytter seg. Man MÅ ikke gå 5 stk i bredden på et jævla fortau eller inne i en butikk.

Men DE synes jo ikke at de er frekke eller egoistiske. Nei da. Jeg får slengt banneord og kjeft fordi jeg vil forbi. Husker jeg gjorde det engang fordi det kom 3 stk imot meg som tok vanvittig mye plass, slik at jeg måtte gå helt inn til en murvegg og enda da var det knapt til at jeg kom forbi. Så jeg ga en hard skulder og bumpet inni en av dem som kom med et utrop om at "se deg for a!". Ja, hadde svært lyst til å si at "det samme synes jeg du burde gjøre! Trenger ikke presse andre av veien bare fordi at dere kommer tre i bredden da vettu!", men jeg gikk bare videre og hørte denne si det til de andre. Det var forresten unge i alderen 14-15 år. Men likevel. Sukk.

og ang både barnehagemafiane og andre som kommer gående både tre og fire i bredden på fortau, også spesiellt nå som det er brøytekanter overalt.... de rikker seg ikke en tomme!!! Og det skjer ofte altså!

Sist var jeg på nippet til å si høyt "syns du jeg skal hoppe ut i snøfonna for at dere skal få gå ved siden av hverandre eller?"

Irriterer meg litt at jeg ikke sa det, neste gang!!! *lover seg selv*

opp i brøytekanter, snøfonner og ut i trafikerte veier mener de visst vi skal, men ikke her i gården. Jeg ser jo at de kommer, pleier å stoppe opp jeg, stå heeelt stille, med hardskulderen til, så når de går forbi, OG går på stillestående meg, så får de seg en har skulder!! Da kommer det også noen sure blikk, og jeg er stadig forundret over at de faktisk klarer å bli sur på andre,f ordi di selv krever HELE fuckings fortauet.

Åååå, det har jeg lyst til å gjøre en gang altså, bare stoppe helt opp og stå helt stille. Men jeg tør ikke fordi de aller fleste som ferdes der jeg bor de kjører bare på. Mon tro om de hadde gjort noe hvis jeg hadde falt fordi de hadde kjørt på meg..?

Skrevet

Situasjonsrapport fra en runde i Oslo i dag:

- Par stiller seg rett foran rundelldør for å diskutere hvor de skal. Mener de jeg skal ta en æresrunde eller??

- Jente går og tekster samtidig inne på en butikk med ikke alt for stor plass. 99% av alle mennesker går da inn i skikkelig snilemodus. Subbe, subbe, subbe. Hun hadde nok tjent inn den tiden på å stå stille (til siden!) og taste ferdig. Jeg forsøkte å komme meg forbi henne i en evighet. (jeg er en av dem som ikke alltid er bekvem med å si fra høyt)

- Dame står foran døra i det jeg er på vei ut. Klarer å komme meg forbi henne på en fin måte. Deretter skal hun ut. Jeg er da vanlig høflig og holder døra for henne. Hun går bare ut uten å si takk. Ja da, jeg står her for å holde døra åpen for drittkjerringer som deg!

- par med barn tar hele fortauet, og ja det er faktisk ganske bredt også, for at barnet skal få gå i midten og bli kastet i luften. "Vi har jo barn, se, så vi kan være så treige vi vil". Nei det kan dere IKKE. Dette er Bogstadveien og det er lørdag, og jeg bor faktisk her! Fikk "Kampen for tilværelsen-melodien" i hodet med en gang, deretter "Rambo". Det hjalp ikke for så vidt.

Generelt er disse skjenerne også fasinerende. Det er de som "senser" at det er noen bak dem som skal forbi og dermed går til den siden du går mot, slik at du aldri kommer deg forbi. AAAArgh.

Og kunne sikkert nevnt 1000 eksempler til. Bare fra idag.

Nå høres jeg ut som en skikkelig grinebiter... :sjenert:

Skrevet
Hun går bare ut uten å si takk. Ja da, jeg står her for å holde døra åpen for drittkjerringer som deg!

Sånne kjerringer/ og menn er det mange av. Holder noen døren oppe for en skal man si takk. Vanlig folkeskikk.

Nå høres jeg ut som en skikkelig grinebiter... :sjenert:

Neida. :)

Gjest amazing
Skrevet
Generelt er disse skjenerne også fasinerende. Det er de som "senser" at det er noen bak dem som skal forbi og dermed går til den siden du går mot, slik at du aldri kommer deg forbi. AAAArgh.

Skjenerne ja, det er de jeg er mest irritert på og det er som du sier at de "senser" at du vil forbi.. :ler:

Gjest GjestPest
Skrevet

Skulle opp rulletrappen en dag, så stod det jammen 3-4 stykker midt foran og skravlet. Prøvde å komme meg rundt på begge sider, men de blokkerte hele greia. Prøvde meg med et høflig "unnskyld?", men ingen reaksjon. Etter noen sekunder utbrøt jeg "FLYTT DERE DA!!" Skal si kom tilbake til virkeligheten og fikk subbet seg vekk.

Gikk bak et eldre par her om dagen, de gikk heller sakte og jeg frøs. Var over en bro, så det var ingen mulighet til å gå rundt heller. Mannen 2-3 meter bak dama, og de gikk selvfølgelig på hver sin side av fortauet. Kunne sikkert løpt slalåm mellom de, men.. makan.

Gjest Gjest_Gina_*
Skrevet
Skulle opp rulletrappen en dag, så stod det jammen 3-4 stykker midt foran og skravlet. Prøvde å komme meg rundt på begge sider, men de blokkerte hele greia. Prøvde meg med et høflig "unnskyld?", men ingen reaksjon. Etter noen sekunder utbrøt jeg "FLYTT DERE DA!!" Skal si kom tilbake til virkeligheten og fikk subbet seg vekk.

Gikk bak et eldre par her om dagen, de gikk heller sakte og jeg frøs. Var over en bro, så det var ingen mulighet til å gå rundt heller. Mannen 2-3 meter bak dama, og de gikk selvfølgelig på hver sin side av fortauet. Kunne sikkert løpt slalåm mellom de, men.. makan.

Det er det værste når folk blokkerer rulletrappen. Har skjedd flere ganger!

Også irriterendes når du går på fortauet og det kommer folk mot deg sånn 3 stykk som går ved siden av hverandre og ingen gidder å flytte seg til siden sånn at du kommer forbi! Og det ender opp med at du må gå av fortauet for å komme deg forbi de.

Skrevet
Også irriterendes når du går på fortauet og det kommer folk mot deg sånn 3 stykk som går ved siden av hverandre og ingen gidder å flytte seg til siden sånn at du kommer forbi! Og det ender opp med at du må gå av fortauet for å komme deg forbi de.

Før i tiden var det visstnok slik at kvinner hadde rang foran menn. Jo eldre kvinner, jo mer rang. Så når man møtte en gammel dame på et trangt fortau, så flyttet man seg for henne.

Idag gjør man som regel ikke sånt. Da går man gjerne 3-4 i bredden. Barnevognmafiaen er verst- de har null forståelse for at andre skal forbi og blir sure hvis du "dytter" en av dem slik at de blir gående bak de andre. Som regel så ender en stakkarslig enslig person oppi snøfonna eller må gå av fortauet bare fordi at noen ikke "klarer" å gå bak de andre for å gi litt plass til én.

Jeg synes det vitner stort om mangel på folkeskikk og oppdragelse.

Skrevet

Men jeg lurer også på hva de tenker PÅ, når de står der og lager kø og blokkeringer. JEg føler at i mitt eget hode så er det innlagt automatikk at når jeg er på byen så står jeg på den ene siden i rulletrappen, være seg om jeg går med en venninne eller ikke, og jeg bråstopper ikke midt i klyngen.

Det går faktisk an å se seg rundt, men at det er så vanskelig skjønner jeg ikke. Kanskje jeg forstår først når jeg blir småbarnsmor og har en løpende rundt som en villbass mens den andre vræler i vogna? Huff...

Skrevet

I går morges - midt i rushtida, sto det en jente og røyka midt i døra til Tøyen T-banestasjon. Det er en del folk der, kan du si! Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne da hun ikke flyttet seg et grann og skapte trengsel. Jeg blir så paff at jeg aldri klarer å si noe, når folk er så utrolig tette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...