aline Skrevet 23. januar 2010 #21 Skrevet 23. januar 2010 Går an å flytte seg litt vet dere, til en plass med mindre mennesker. Hva er det i veien med dere? Har dere ingen forståelse om hva som skjer rundt dere? Ja, jeg irriterer meg også grenseløst over folks manglende evne eller interesse for å tenke på hvor de er når de plutselig stopper opp.. lurer på hva folk TENKER på jeg? Jeg har en tendens til å stille meg så nært oppi dem som jeg overhode får til, og setter øya i dem, hjelper ikke det, hjelper det av og til med ett meget kort og strengt "unnskyld???" Hender stadig jeg får sure blikk, når noen har sperret hele inngangen til en plass, hele avgangen fra en rulletrapp eller hvor som helst, men de kan se så surt de bare vil, det er DE som står i veien. Og jeg tror faktisk ikke det er slik at de ikke har forståelse for hva som skjer rundt dem, men jeg tror det er totalt manglende interesse for alt som ikke har med dem selv å gjøre. Meg meg meg, alt og alle som ikke har med meg å gjøre, tenker vi ikke på, og er litt plagsomt egentlig. Jeg går rett på dem og så sier jeg "oi, du sto visst midt i veien du" Den var søt, lurer på om jeg skal stjele den. Hadde vært gøy å sett reaksjonen når jeg går rett på, sier dette og smiler stort. og ang både barnehagemafiane og andre som kommer gående både tre og fire i bredden på fortau, også spesiellt nå som det er brøytekanter overalt.... de rikker seg ikke en tomme!!! Og det skjer ofte altså! Sist var jeg på nippet til å si høyt "syns du jeg skal hoppe ut i snøfonna for at dere skal få gå ved siden av hverandre eller?" Irriterer meg litt at jeg ikke sa det, neste gang!!! *lover seg selv* opp i brøytekanter, snøfonner og ut i trafikerte veier mener de visst vi skal, men ikke her i gården. Jeg ser jo at de kommer, pleier å stoppe opp jeg, stå heeelt stille, med hardskulderen til, så når de går forbi, OG går på stillestående meg, så får de seg en har skulder!! Da kommer det også noen sure blikk, og jeg er stadig forundret over at de faktisk klarer å bli sur på andre,f ordi di selv krever HELE fuckings fortauet.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #22 Skrevet 23. januar 2010 Jeg og mine yndige små englebarn trives best der det er mye folk, og vi foretrekker derfor å gå innom handlesenteret for å snakke med venninder i lunchen. Vennindene har selvsagt også med seg sine søte små, og vi står akkurat-der det-passer oss når vi diskuterer dagens begivenheter. Ja giiid, vet De hva? Frøken Hansens yngste sønn har begynt å gå på potte! Ja, det var gode nyheter, min santen! Når vi er ute på handletur må vi da også ha med oss en del utstyr, det er jo selvsagt. Vi foretrekker å ta med oss en stueplante eller to, og våre egne møbler, så vi kan innstallere oss i midtgangen på handlesenteret og føle oss som hjemme. Giid, så mange interessante mennesker det er der, ja! Men så stresset alle er! Ja, jeg synes virkelig folk burde stresse ned, for vi får høre ukvemsord både titt og ofte, visste jeg ikke bedre ville jeg faktisk tro ingen satte pris på vårt noble nærvær? En latterlig tanke selvsagt, våre nydelige små barn er jo de søteste i verden, ja! Det er virkelig ikke godt å stresse slik. De burde snakke med Deres lege, lille frøken. Om du er seriøs nå, kunne ikke tenke dere å flytte dere noen meter vekk fra der folk går? F.eks inntil en vegg. at dere får høre ubekvemsord er bare tilpass for dere. skjerpings, tenk litt på andre.
Wonders Skrevet 26. januar 2010 #23 Skrevet 26. januar 2010 jeg pleier å si "Unnskyld?", ganske høyt jeg, med et smil, så kommer jeg meg frem. Om de ikke flytter seg etter det, oxo folk på gaten gir jeg dem albuen i det jeg går forbi. Har smellt rett inni noen som brå-stopper i det man spasserer ned gater eller i kjøpesentere, uten å ville det så klart, de tenker jo ikke på at det er folk som skal steder. Og hva er det med folk som steller seg midt i veien på kjøpesentere der horder av folk er avhengi av flyt i menneskemassene for å komme seg forbi? - "Unnskyld?", ganske høyt,med et smil, så kommer jeg meg frem!
Skyld Skrevet 26. januar 2010 #24 Skrevet 26. januar 2010 Albuen brukse flittig når jeg må trenge meg gjennom en gjeng med nekhoder som har stoppet opp på det mest idiotiske stedet man kan finne. Gjerne etterfullt av kommentaren "Finnes jævli mange smartere steder å stoppe opp for en prat".
~white lady~ Skrevet 27. januar 2010 #25 Skrevet 27. januar 2010 Mhm, og idag da jeg skulle gå av toget ble jeg nærmest "toget" inn igjen av folkemassen utenfor som presset seg inn. Og de stirret stygt på meg?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #26 Skrevet 28. januar 2010 grrr generelt, hva er i veien med folk som breier seg noe så inn i helvete?? Hver dag går jeg forbi 3 busstopp på vei til universitetet. Det slår aldri feil: jeg må brøyte meg forbi folk som står og preiker i ring, gjerne 3 stk plassert midt på fortauet med sekk på ryggen. Nå har jeg begynt å demonstrere. Jeg braser rett igjennom dem, nekter å gå ut i veien for å unngå em og passer på å treffe dem med skuldervesken min og ser rett forbi dem. Hvis jeg en dag er i enda dårligere humør kommer jeg nok til å slenge ut et furtent "må dere stå og KALVE midt på fortauet?" Det er selvsagt lærerstudentene/førskolelærerstudentene som er de værste (og jeg vet de er det for det værste busstoppet er det rett nedenfor lærerhøyskolen) Sauepakk! Men det er sinnsykt deilig å ta god fart igjennom flokken deres. Føler meg som en bowlingkule =)
Gjest Gjest_Småbarnsmor_* Skrevet 28. januar 2010 #27 Skrevet 28. januar 2010 Om du er seriøs nå, kunne ikke tenke dere å flytte dere noen meter vekk fra der folk går? F.eks inntil en vegg. at dere får høre ubekvemsord er bare tilpass for dere. skjerpings, tenk litt på andre. Nei, vet De hva. Vi er fine fruer fra byens beste strøk, og da kan vi da virkelig ikke sette oss inntil en vegg! Våre yndige små har da ikke noen plass å leke, jeg synes faktisk at folk som skal forbi heller kunne snike seg langs veggen for å unngå å skitne til handleposene våre. Tenk i går hadde jeg, fru Floede-Puus og fru Fiinbeck et teselskap midt i byens kjøpesenter. Vi hadde tatt med egne møbler, og dandert potteplanter rundt oss. Giiid altså, det var koselig! Vi prøver jo å innrede kjøpesenteret litt pent for å vise byens berme hvordan et ekte selskap skal foregå, men det var ikke mye til takk vi fikk. Nei, sure blikk og albuer! Ja tenk, det var bare så vidt jeg ikke utbrøt "Skam Dem!" til en ung drøken som hastet forbi. Ja, kanskje det var Dem? De vil få høre fra min advokat! Slik en uhørt ærekrenkelse, makan!
zuperduper Skrevet 28. januar 2010 #28 Skrevet 28. januar 2010 Hva er det med mennesker (og da gjerne de med barnevogn, 3 unger på slep, 7 handleposer, potteplanter, og et lite stuemøbel under arma) som på liv å død skal stoppe opp og prate med bekjente i den smaleste gjennomgangen mellom butikkhyller, i trange ganger på kjøpesentre, rett foran rulletrapper (både på vei opp og ned), rett innenfor inngangsdører, rett innenfor svingporten på vei inn i matbutikken..ja alle plasser der det er umulig å komme forbi? Går an å flytte seg litt vet dere, til en plass med mindre mennesker. Hva er det i veien med dere? Har dere ingen forståelse om hva som skjer rundt dere? Jeg må gå gjennom et kjøpesenter for å kjøpe lunsj på jobben, og møter dere hver eneste dag. Flytt dere! He-he-he... jeg er så enig!
Eplefe Skrevet 28. januar 2010 #29 Skrevet 28. januar 2010 Helt enig med TS. Jeg er faktisk så veloppdradd at jeg ikke har spisse albuer eller noe slikt. Derimot så er jeg og såpass oppdradd til å si det jeg mener at jeg sier "Dere er klar over at det er andre på butikken/kjøpesenteret, sant?" eller tilsvarende kommentar. Min kjære mor har en kombinasjon av spiss tunge og spisse albuer som har ført til at det nesten ikke er en eneste klynge som hindrer normal fremkomst på det lokale kjøpesenteret. Bitching og spisse albuer hjelper, men dere må si i fra!
Kamikatze Skrevet 28. januar 2010 #30 Skrevet 28. januar 2010 Er litt morsomt å bare stoppe opp også, og ivrig blande seg inn i samtalen...
Rosalie Skrevet 29. januar 2010 #32 Skrevet 29. januar 2010 Er litt morsomt å bare stoppe opp også, og ivrig blande seg inn i samtalen... Åååå, så kult! Det skal jeg legge meg på minnet og gjøre en dag humøret er det rette.
aline Skrevet 29. januar 2010 #33 Skrevet 29. januar 2010 Nei, vet De hva. Vi er fine fruer fra byens beste strøk, og da kan vi da virkelig ikke sette oss inntil en vegg! Våre yndige små har da ikke noen plass å leke, jeg synes faktisk at folk som skal forbi heller kunne snike seg langs veggen for å unngå å skitne til handleposene våre. Tenk i går hadde jeg, fru Floede-Puus og fru Fiinbeck et teselskap midt i byens kjøpesenter. Vi hadde tatt med egne møbler, og dandert potteplanter rundt oss. Giiid altså, det var koselig! Vi prøver jo å innrede kjøpesenteret litt pent for å vise byens berme hvordan et ekte selskap skal foregå, men det var ikke mye til takk vi fikk. Nei, sure blikk og albuer! Ja tenk, det var bare så vidt jeg ikke utbrøt "Skam Dem!" til en ung drøken som hastet forbi. Ja, kanskje det var Dem? De vil få høre fra min advokat! Slik en uhørt ærekrenkelse, makan! Er litt morsomt å bare stoppe opp også, og ivrig blande seg inn i samtalen... hadde vært UTROLIG morsomt!!
Nique Skrevet 29. januar 2010 #34 Skrevet 29. januar 2010 (endret) Alle disse menneskene som på død og liv skal presse seg sammen rett på utsiden av buss/t-bane/togdørene, så når du skal av må du brøyte deg veg. Jeg gjør meg så brei som overhode mulig og kjører på, evt blir jeg bare stående i inngangen så de ikke kommer inn. Så frekk er jeg Kjøpesenter unngåes så lenge det er mulig, med mindre jeg kan gå der mellom kl 10-13 dagtid, mye mindre mennesker. Endret 29. januar 2010 av Nique
Kamikatze Skrevet 29. januar 2010 #35 Skrevet 29. januar 2010 (endret) Har du gjort det? Fortell. Ja, det gjør jeg stadig vekk.Det er ikke alltid alle tar hintet. Men det er som regel best å si ting rett ut, og ikke pakke det inn i grøt. Derfor har det rent ut kommentarer som: - Åh, står vi i veien? - Tror dere jeg står her fordi dere er sånt fabelaktig fantastisk selskap, kanskje? Dette er litt beslektet med når en dyvakker ung kvinne kommer smilende mot meg, og tar kontakt med verdens søteste og mest innbydene "hei!" - Jeg smiler selvsagt tilbake, svarer like hyggelig "hei" tilbake, før jeg oppdager at blikket stirrer forbi meg, og at hun har noe som kan likne en lakrisbåt i øret... Men det er faktisk ikke farlig å snakke med folk. Oftest ender det bare i en latter, og at folk våkner opp av hverdagskomaen tilstrekkelig til at de flytter seg ut av veien. Albueteknikken funker bare hvis du er relativt sikker på at vedkommende du albuer ikke kommer til å sende deg tre uker på sykehus i selvforsvar. Så den er ikke tilrådelig. Du greier aldri å overbevise noen rettsinstans om at umotivert voldsbruk er prisverdig. Edit: Svarte visst flere enn jeg siterte, men det går sikkert greit. Dere er glupe, og tok sikkert den... Endret 29. januar 2010 av Kamikatze
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #36 Skrevet 30. januar 2010 Jeg kan også irritere meg. Er faktisk deilig å høre at jeg ikke er den eneste. Men jeg er litt sjokkert over at noen bruker albuer. Det kunne jeg ikke fått meg til... Jeg tror det enkleste er det beste; å bare si "unnskyld, kan dere flytte dere, fordi folk skal forbi". Det dreier seg jo bare om tankeløse mennesker. Og så er det noen mennesker som kanskje ikke har forutsetninger for å vite bedre, om de for eksempel er tilbakestående, hjerneskadet. Ikke alltid man kan se det.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #37 Skrevet 30. januar 2010 Jeg forundrer meg spesielt over de som bråstopper på toppen av rulletrappa. Lærer de ingenting av at de i neste øyeblikk får en mølje av sinte folk over seg? Eller skjønner de bare ikke at det er deres egen feil? Kanskje vi snart får se en tråd her inne ala "irriterende folk fra rulletrappa som alltid skal kræsje inn i meg"
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #38 Skrevet 30. januar 2010 Om du er seriøs nå, kunne ikke tenke dere å flytte dere noen meter vekk fra der folk går? F.eks inntil en vegg. at dere får høre ubekvemsord er bare tilpass for dere. skjerpings, tenk litt på andre.
Pjukset Skrevet 30. januar 2010 #39 Skrevet 30. januar 2010 Hva er det med mennesker (og da gjerne de med barnevogn, 3 unger på slep, 7 handleposer, potteplanter, og et lite stuemøbel under arma) som på liv å død skal stoppe opp og prate med bekjente i den smaleste gjennomgangen mellom butikkhyller, i trange ganger på kjøpesentre, rett foran rulletrapper (både på vei opp og ned), rett innenfor inngangsdører, rett innenfor svingporten på vei inn i matbutikken..ja alle plasser der det er umulig å komme forbi? Går an å flytte seg litt vet dere, til en plass med mindre mennesker. Hva er det i veien med dere? Har dere ingen forståelse om hva som skjer rundt dere? Jeg må gå gjennom et kjøpesenter for å kjøpe lunsj på jobben, og møter dere hver eneste dag. Flytt dere! Jeg er så enig så enig!
Cata Skrevet 30. januar 2010 #40 Skrevet 30. januar 2010 Jeg holder albuene mine for meg selv, men kommer med et (noenlunde) høflig "Unnskyld" før jeg passerer midt mellom samtalepartnerne... . Helt greit for meg at folk slår av en prat, men ikke midt i hovedferdselsåra. 2 steg til venstre for rulletrappa, takk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå