miss_universum Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Hva er det med mennesker (og da gjerne de med barnevogn, 3 unger på slep, 7 handleposer, potteplanter, og et lite stuemøbel under arma) som på liv å død skal stoppe opp og prate med bekjente i den smaleste gjennomgangen mellom butikkhyller, i trange ganger på kjøpesentre, rett foran rulletrapper (både på vei opp og ned), rett innenfor inngangsdører, rett innenfor svingporten på vei inn i matbutikken..ja alle plasser der det er umulig å komme forbi? Går an å flytte seg litt vet dere, til en plass med mindre mennesker. Hva er det i veien med dere? Har dere ingen forståelse om hva som skjer rundt dere? Jeg må gå gjennom et kjøpesenter for å kjøpe lunsj på jobben, og møter dere hver eneste dag. Flytt dere!
Bernardette Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Jeg støtter din tale og vil legge til at jeg er motstander av barnevognmafiaen.
vidvandre Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Det verste er de som stopper rett utenfor døra på IKEA f.eks, med to handlevogner og hele familien på slep. 19 cm fra døra. Å, står vi i veien?
Gjest Cho Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Åh, irritasjonsmoment nummer én! Jeg er heldigvis så liten at jeg nesten kan snike meg rundt beina til folk, men still - det skulle fantes egne felt hvor skravlesjuke kunne stått hele dagen og skravlet seg helt fordervet med pikkpakkeriet sitt.
Gjest Iah Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Hear hear! Pleier å mumle "ja, dette var et passende samlingsplass" i det jeg går forbi.
Gjest Gjest_Småbarnsmor_* Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Jeg og mine yndige små englebarn trives best der det er mye folk, og vi foretrekker derfor å gå innom handlesenteret for å snakke med venninder i lunchen. Vennindene har selvsagt også med seg sine søte små, og vi står akkurat-der det-passer oss når vi diskuterer dagens begivenheter. Ja giiid, vet De hva? Frøken Hansens yngste sønn har begynt å gå på potte! Ja, det var gode nyheter, min santen! Når vi er ute på handletur må vi da også ha med oss en del utstyr, det er jo selvsagt. Vi foretrekker å ta med oss en stueplante eller to, og våre egne møbler, så vi kan innstallere oss i midtgangen på handlesenteret og føle oss som hjemme. Giid, så mange interessante mennesker det er der, ja! Men så stresset alle er! Ja, jeg synes virkelig folk burde stresse ned, for vi får høre ukvemsord både titt og ofte, visste jeg ikke bedre ville jeg faktisk tro ingen satte pris på vårt noble nærvær? En latterlig tanke selvsagt, våre nydelige små barn er jo de søteste i verden, ja! Det er virkelig ikke godt å stresse slik. De burde snakke med Deres lege, lille frøken.
TanteBrun Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Synes nå ikke det kun er barnevognfamilier, det er nok av de som handler alene som nærmest plasserer handlovognen på tvers mellom hyller. Det er handlende som treffer på andre handlende og blir stående "midt i" og snakke. Dette gjelder både gamle og unge. For ikke å snakke om de som skal røyke og står rett på utsiden og omtrent sperrer veien for de som vil inn. Jeg har også opplevd at de som blir oppgitt over andre ikke er bedre selv. For å nevne noe.
Kamikatze Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 - det skulle fantes egne felt hvor skravlesjuke kunne stått hele dagen og skravlet seg helt fordervet med pikkpakkeriet sitt. Akkurat som hundeparkeringen.
miss_universum Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. januar 2010 Jo, når jeg har en halvtime lunsj, og gjerne vil kjøpe meg noe mat jeg rekker å spise, så går jeg kjapt og målrettet dit jeg skal. Kall meg stresset om du vil, hjelper ikke at du står med alt pikkpakkeriet ditt i veien for meg... Ja takk til egne pratehjørner til pratesjuke akkurat som det finnes 'kjæreste/ektemenn-hjørner'... =)
Lykkelitenen Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 Eller de som stopper i det de har gått av bussen for å prate. Eller værre, de som ikke kan trekke bak i en full buss, fordi de MÅ stå ved siden av setet der venninnen sitter og prate, så bussen fylles opp fremme, og folk ikke klarer å presse seg forbi :S Kanskje gjør de et lite halvhjertet forsøk på å trekke inn magen for å lage plass, men med vesker og full sekk, så er det umulig for andre å presse seg forbi :S
Gjest Huffsa Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 Slike mennesker er jeg så "hyggelig" med, kommer jeg ikke forbi så kjører jeg skuldra mi inn i dem så de detter bakover og jeg får plass. Er så forbannade frekt og egoistisk at de fortjener en dytt.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #12 Skrevet 21. januar 2010 Åhhh, underskrives med store bokstaver. Jeg synes det er så uoppmerksomt at jeg har ikke ord engang. Forøvrig folk i ulike aldre, kvinner er nok overrepresentert (de skravler mer og har oftere med seg store handlevogner/barnevogner, kanskje), men dog.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #13 Skrevet 21. januar 2010 Dette "fenomenet" irriterer meg noe grenseløst, og jeg undrer meg over at folk er så tankeløse og har så lite antenner for hva som foregår rundt dem at de ikke enser at de faktisk står i veien for folk og blokkerer passasjer. Hvor vanskelig er det egentlig å flytte seg en meter eller tre? I går var jeg på et kjøpesenter og ved toppen av rulletrappa hadde tre par i 50-årene funnet ut at det var veldig trivelig å ta en prat. Hadde det flyttet seg EN meter til høyre hadde de ikke vært i veien for noen, men neida, isteden ble den ene dama irritert da jeg kom borti handlevogna hennes som hun hadde plassert så det var omtrent umulig å passere uten å være borti den. Jadda...smarte folk gitt!
Rosalie Skrevet 21. januar 2010 #14 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har også særdeles spisse albuer når jeg er i byen. Og ja - jeg bryr meg dalern i om de som stopper rett foran rulletrappa da søler kaffe latten sin over den hvite ullkåpa si.
Gjest Vilma Skrevet 21. januar 2010 #15 Skrevet 21. januar 2010 Jeg går rett på slike folk. Tramper dem ned. Enig med Wadjet, om de er redd for kaffeflekker får de trekke inn i hjørnene.
B.A. Skrevet 21. januar 2010 #16 Skrevet 21. januar 2010 Ja barnevognsmafiaen må lære seg at å oppta hele gaten ikke er akseptabel oppførsel selv om de har sine små gull med seg. Trenger heller ikke prate høylytt om minstemanns avføring...
~white lady~ Skrevet 21. januar 2010 #17 Skrevet 21. januar 2010 Så enig så enig! Sånne mennesker har en tendens til å poppe opp når man har det ekstra travelt- ett minutt til bussen går, men heisann, der står det en ungdomsgjeng med syklene sine strødd! rundt seg på hele fortauet. Og rundt neste hjørne krasjer man i det forelskede paret med ørten Ikea poser i hendene...sukk
Rotehøna_21 Skrevet 22. januar 2010 #18 Skrevet 22. januar 2010 Kunnne ikke vært mer enig. Kan jo lure på hva noen tenker med da. Hvis man står en gjeng midt i gangen på senteret og tar opp masse plass så man så vidt har plass til å gå forbi, så må de vel se det? Eller er de helt oppslukt? Ikke alle som har fått øynene til å se med kanskje..
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2010 #19 Skrevet 22. januar 2010 Jeg går rett på dem og så sier jeg "oi, du sto visst midt i veien du"
Glynis Skrevet 23. januar 2010 #20 Skrevet 23. januar 2010 (endret) Bussholdeplasser som er lagt til smale fortau irriterer meg grenseløst, særlig nå som det er brøytefonner slik at man ikke kan bare gå ut i veien for å komme forbi. I dag måtte albuene mine skumpe borti rundt 20 personer bare for å komme meg forbi bussholdeplassen, og de stod såklart i en stor klynge slik at jeg måtte gå sikksakk. Det verste er når en stor klynge mennesker tidlig om morgenen på en arbeidsdag absolutt skal gå ekstremt sakte, og det er umulig å gå fort forbi dem fordi man igjen må gå sikksakk, og dermed mister man t-banen. Hvis de absolutt har så innmari god tid mandag morgen 07.00 kan de i det minste holde seg til høyre side i stedet for å vase frem og tilbake. Samtidig så synes jeg folk kan bli litt vel ivrige. I går stod jeg rett foran bussdøren med kroppen vridd mot gaten og en dame kom og sa 'unnskyld meg' som i at hun skulle forbi. Bussen hadde ikke stoppet engang, og jeg stod rett foran bussdøren fordi jeg skulle av selv. Snudde meg selvsagt mot henne og sa 'kan jeg kanskje få lov til å gå av først, siden jeg faktisk er nærmest døren? eller vil du jeg skal vente?' Endret 23. januar 2010 av Glynis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå