^^Belle^^ Skrevet 9. juni 2012 #121 Skrevet 9. juni 2012 Jeg pleier å blande laks (eller annen fisk), tomat, gulrot, søtpotet, løk, oregano og couscous. Favoritten til jenta vår. 1
^me^ Skrevet 9. juni 2012 #122 Skrevet 9. juni 2012 Jeg pleier å blande laks (eller annen fisk), tomat, gulrot, søtpotet, løk, oregano og couscous. Favoritten til jenta vår. har du en presis oppskrift?jeg må ha det inn med teskje...
^^Belle^^ Skrevet 10. juni 2012 #123 Skrevet 10. juni 2012 Hmmm, sånn ca: Ca. 150 g fisk (liker veldig godt de bitene som er frosne, lurer på om det heter suppefisk eller noe sånt? Findus ihvertfall) 2 tomater 2 gulrøtter 1 stor søtpotet En halv løk 1-2 ts oregano (etter smak) 1,5 neve couscous
Teriyaki Skrevet 10. juni 2012 #124 Skrevet 10. juni 2012 Hmmm, sånn ca: Ca. 150 g fisk (liker veldig godt de bitene som er frosne, lurer på om det heter suppefisk eller noe sånt? Findus ihvertfall) 2 tomater 2 gulrøtter 1 stor søtpotet En halv løk 1-2 ts oregano (etter smak) 1,5 neve couscous Hvor lenge koker du da?
^^Belle^^ Skrevet 10. juni 2012 #125 Skrevet 10. juni 2012 Hvor lenge koker du da? Til det er mykt. Altså, jeg putter oppi gulrøtter og søtpoteter først. Koker/damper ihvertfall i en halvtime. Så har jeg tomater og løk og koker i 5-10 minutt og til slutt oregano og couscous og koker i et par minutt.
Teriyaki Skrevet 10. juni 2012 #126 Skrevet 10. juni 2012 Til det er mykt. Altså, jeg putter oppi gulrøtter og søtpoteter først. Koker/damper ihvertfall i en halvtime. Så har jeg tomater og løk og koker i 5-10 minutt og til slutt oregano og couscous og koker i et par minutt. Tror jeg skal prøve denne oppskriften! Men lurer på om gutten min tåler løk da. Han tåler jo at jeg spiser det, så da kan det jo være at han kan det også.
Prinsessa88 Skrevet 10. juni 2012 #127 Skrevet 10. juni 2012 (endret) Mange gode tips når den tid kommer:) Endret 10. juni 2012 av Prinsessa88 2
^^Belle^^ Skrevet 11. juni 2012 #128 Skrevet 11. juni 2012 Tror jeg skal prøve denne oppskriften! Men lurer på om gutten min tåler løk da. Han tåler jo at jeg spiser det, så da kan det jo være at han kan det også. A elsker denne middagen! Det er bare å prøve seg frem med litt og litt av gangen. For vår del er det typiske "luftgrønnsaker" som ikke er så bra. Løk går helt fint. Jeg glemte forresten å si at man må ha litt olje oppi også. Jeg pleier å ha det oppi når jeg skal servere middagen, men det går også fint å ha den oppi før det fryses ned.
Ripsy Skrevet 19. juli 2012 #129 Skrevet 19. juli 2012 Jeg pleier å blande laks (eller annen fisk), tomat, gulrot, søtpotet, løk, oregano og couscous. Favoritten til jenta vår. Lagde dette her om dagen og det var stor suksess! Hadde ikke couscous, men brukte quinoa. Har spist det to ganger allerde og hele porsjonen glir ned på 1-2-3. I kveld har jeg laget couscous, kyllingilet, søtpotet og brokkoli. veldig enkelt! Middag klar for i morgen
Gjest pysepusen Skrevet 29. desember 2012 #131 Skrevet 29. desember 2012 Gleder meg til å lage babymat igjen!
FrkRose Skrevet 21. januar 2013 #133 Skrevet 21. januar 2013 Jeg lurte på en ting. Dere som fryser i isterningbrett, hvordan organiserer dere det i fryseren etterpå? Hittil har jeg hatt en og en ting i hver sin boks eller pose, og så tatt ut en terning kjøtt, to ulike grønnsaker, og en med sviske for eksempel. Dette tar litt lang tid med så mange bokser og poser å åpne, så fryseren begynner å klage. Tenkte på om det kanskje var et triks med en diger boks med de ulike tingene i små åpne poser oppi, og så bare ta ut hele boksen og lukke døra. Må i tilfelle få merket en og en pose eller liten burk med hva det er. Noen som har noen tips? Burde selvfølgelig bare ha prøvd selv, men har ikke noen diger boks, så det må i tilfelle skaffes først.
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2013 #135 Skrevet 21. januar 2013 Jeg lurte på en ting. Dere som fryser i isterningbrett, hvordan organiserer dere det i fryseren etterpå? Hittil har jeg hatt en og en ting i hver sin boks eller pose, og så tatt ut en terning kjøtt, to ulike grønnsaker, og en med sviske for eksempel. Dette tar litt lang tid med så mange bokser og poser å åpne, så fryseren begynner å klage. Tenkte på om det kanskje var et triks med en diger boks med de ulike tingene i små åpne poser oppi, og så bare ta ut hele boksen og lukke døra. Må i tilfelle få merket en og en pose eller liten burk med hva det er. Noen som har noen tips? Burde selvfølgelig bare ha prøvd selv, men har ikke noen diger boks, så det må i tilfelle skaffes først. Jeg hadde ting i hver sin zip-lock pose. Men jeg delte ikke opp så mye som deg da. Hadde noen varianter med fruktmos og noen hele middager.
snartmor Skrevet 21. januar 2013 #137 Skrevet 21. januar 2013 Fantastisk tråd... jeg begynner å lage middag om en måneds tid... Er det noen som har erfaring med å fryse ned glass? Har spart på små glass for å fryse ned hjemmelaget mat i dem, men har nå begynt å lure på om glassene tåler det??
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2013 #138 Skrevet 21. januar 2013 Fantastisk tråd... jeg begynner å lage middag om en måneds tid... Er det noen som har erfaring med å fryse ned glass? Har spart på små glass for å fryse ned hjemmelaget mat i dem, men har nå begynt å lure på om glassene tåler det?? Så lenge du ikke fyller dem helt opp går det fint å fryse i glass.
Ahava Skrevet 21. januar 2013 #140 Skrevet 21. januar 2013 (endret) Tjohei! Denne må jeg også ha i mine innlegg, gitt! :-) Endret 21. januar 2013 av Ahava
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå