Gå til innhold

Hjertelig velkommen til snikksnakkeboken til *appifany*


*appifany*

Anbefalte innlegg

Når jeg sa crap, så mente jeg crap... Våknet i natt med magetrøbbel og det har bare fortsatt utover dagen.

Nå er jeg sliten, verste mandagen på evigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er heldigvis bedre. Men fy magetrøbbel er ikke min greie :lol:

Tenkte jeg skulle skrive om den 4 mai i fjor, og fortsettelsen på turen vår til Berlin!

"I dag stod vi opp og kom oss avgårde i OK tid. Vi gikk fra hotellet og helt opp til Charlottenburg slott.

Det var helt nyyydelig. Så nydelig at vi bestilte mat og konsertopplevelse der til i morgenkveld. Blir sikkert kjempekoselig. Barokkonsert og greier :lol:

Så tok vi U-bahn til Kreuzberg(ca) og gikk innom det tekniske museumet. Der var vi i noen timer å så på fly, tog, båt :) pluss vindmøller og mye annet. Ganske kult :jepp:

Etter å ha vært rundt om der en stund så gikk vi til Victoria parken. Fake vannfall og en statue på toppen av en høyde. Var veldig fint, og god utsikt!

Så tok vi en tur gjennom Bergmannsstrase og spiste på en plass som het Huong Que(elns). Nydelig mat til en billig penge. Mr.piff fant og 2 Lee bukser til va 1000NOK.

Vi Ubanet tilbake til sånn ca der vi staret opp på dagen, nordvest i Berlin, for å shoppe litt. Masse butikker og New Yorker, som jeg digger. Der og da kunne jeg nok handlet hele butikken. Mr. Piff fant to dressjakker og en skjorte på en sånn outletsak der. Dyre merker til en billig penge, og jeg husker ikke en gang hva plassen het. Jeg fant ikke noe der, jeg da.

Så startet vi å traske tilbake til hotellet. I dag har vi sikkert gått 1.5 mil og det merkes. På hotellet var det bare å dusje også dra ut å spise. Vi var tilbake i halv tolv tiden, tok en drink for så å legge oss. Kaputt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. Mai og LØRDAG.

Lørdag og S bahn =kaotisk.

Å tilbringe en helg i Berlin kan være forvirrende for enhver.

Etter 17 togbytter så var vi endelig på Friedrichstrase og tok turen nedover den. Jeg kjøpte meg et nydelig skjerf på Vero Moda av alle ting og en tynn jakke på H&M for å ha over kjolen i kveld. Siste shopping i Berlin på lenge :)

Det var kaldt denne dagen i Berlin, sur vind blåste og den 25-30 grader og sol var helt borte :(

Kl begynte å nærme seg 12, så etter en heller forferdelig frokost nede på et kjøpesenter, så satte vi kursen mot Reichstag. Endelig.

Når vi kom frem ble vi kroppsvisitert og gikk gjennom en sikkerhetskontroll, vi måtte vente på ikke mindre enn 4 personer som geleidet ogg ca 20 meter hver mot inngangsdøra til Reichstag. Etter min mening, helt latterlig.

Når vi kom fre til inngangen i bygget, åpnet de en mellomgang sånn at på et punkt var det stengt foran oss og når det stengte bak oss, så åpnet det seg foran oss. . Fullstendig unødvendig :lol: Vi gikk puljevis inn i heisen, og etter mye om og men, så kunne vi begynne på vandringen opp i kuppelen. Synd det regnet denne dagen, for utsikten var upåklagelig og bygget var utrolig kult. Vi hadde sånne høretelefoner, og der forklarte den på turen rundt i kuppelen; hva det faktisk var vi så når vi så ut.

Anbefaler alle dette. For det om det er litt styr med forhåndsbooking og sikkerhet verre enn på flyplasser ;)

Etterpå gikk vi ut å vandret i "hagen". Svære greier! Vi fant ut at vi like gjerne kunne gå hjem. Vi gikk langs elva, via Schluss bellevue, gjennom Tiergarten. Det var helt nydelig, men mine føtter holdt på å krepere. Har vært myyyye vandring i denne byen :)

Vi gikk helt tilbake til der jeg vi bodde og mr. Piff kjøpte seg en genser på NikeTown og vi kjøpte en kebab. Berlins beste; ikke kødd en gang. På hjørnet i en boks omtrent :lol: Het superhan(elsn)

Vi dro tilbake på hotellet i tre-tiden. Tiden frem til vi måtte avgårde til slottet brukte vi til avslapping, bad og egenpleie.

I halv sekstida dro vi til schloss Charlottenburg. Der spiste vi en bedre middag i slottet, med ørretartar på ertemousse til forrett. Guineafugl innbakt i deig til hovedrett og en parfait til dessert.

Vi gikk fra mathallen til konserthallen, sånn typ rett over gangen, hvor vi hørte på barokkonsert til kl var ca 22.

Fint kulturell avslutting på turen vår.

Så bar det tilbake på hotellet for å pakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar bare 6 mai i samme slengen; var ikke så mye som skjedde denne dagen.

Opp tidlig for å klargjøre for reise.

Blir ferdig før planlagt tid og tar bare taxi til flyplassen.

Fikser sånn takfreeskjema(tok laaang tid, idiotflyplass) før vi gjennomlyser bagasjen FØR vi i det hele tatt kan gå å sjekke inn. Vi må vente litt siden vi er litt tidlig ute, men vi er i allefall først i køen.

Alt går helt smertefritt og vi handlet mye godis, og jeg noen Guess solbriller?!?. De var dritkule, så måtte jo seff ha dem.

Vi spiste på B.K for første gang på turen, da det nesten ikke var spiseplasser/mat på denne flyplassen.

Så var det bare å komme seg avgårde og landet trygt i Trondheim før vi fløy videre. Vi shoppet litt på taxfreen da vi kjøpte gave til han som passet pusen mens vi var på tur.

Det var slutten på den ferieturen.

Masse opplevelser og fornyet kjærlighet mellom meg og mr. Piff.

:hjerte:

Vi passer så bra sammen, og etter ferieturer sammen så ser jeg hvor like vi faktisk er.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, :lol: Vi får se!

Skal teste ut morgendagen med litt tilrettelagt arbeid, tenker jeg :)

Er kjedelig å være for lenge uten å gjøre noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borte mandag og tirsdag :)

Har vært en fiiin onsdag. Jobbet litt, har fått ryddet vekk klær, fikset badet og soverommet :jepp:

Jeg merker at jeg trenger en forandring i leiligheten... Vil ha inn litt farger nå som det begynner å bli lysere og lysere for hver dag! Har 350kr i gavekort på Kremmerhuset, og det skal jeg bruke snart :)

Vet bare ikke helt hva jeg vil ha; skal surfe litt for inspirasjon nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir med en gang mer koselig. Akkurat nå er jeg lei plassen siden jeg har vært stuck her noen dager :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...