Gå til innhold

Hjertelig velkommen til snikksnakkeboken til *appifany*


*appifany*

Anbefalte innlegg

Bestemor ble lagt inn på sykhuset igjen i går. Vært stress med det. Var i dag å kjøpte henne en mobil på elkjøp så vi kan nå henne på den :) Det blir bra. Var eb Doro, med stooore taster og stor skjerm :fnise:

*håper bestemor blir bra* :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Berlin

Søndag 29.4.12

Ankom, litt forsinka, til Berlin flyplass ca 12.30. brukte 3 t inntil der vi skulle bo gr bytte av tog ca hvert stopp(vi visste det ikke da, men vi vet det nå; at Berlin stopper opp i helgene :ler: ). Hvertfall, det var lite fantastisk :fnise: Vi betalte ikke noe da, for vi hadde ikke fått med oss at vi måtte validere billetten før vi gikk ombord.

Etter å endelig kommet oss frem og vært på hotellrommet i nøyatig 5 min, så dro vi og spiste tapas. Vi bodde i Charlottenburg, veldig trivelig og fint og tapasplassen lå på Kurfursterdamm, som er "hovedgaten" i den bydelen. Etter vi hadde spist tapas, så dro vi til den zoologiske garten og så på alle dyrene. Temperaturen var nok bedre enn når vi var i San Diego, men noen av dyrene hadde det nok for varmt allikevel :( Vi trasket allikevel rundt i et par time. Når vi hadde sett det vi kunne før de stengte, så gikk vi tilbake til hotellet for å ta en kjapp dusj før vi dro ut for å spise middag/kvelds. Det var forøvrig goooodt over 20 grader og deilig sommertemperatur!

Vi dro å spiste på en kinarestaurant av alle plasser, :ler: Mr.Piff bestilte crispy and og jeg bestilte stekt ris(var ikke spes sulten). Til maten drakk jeg Berliner, det er god øl :nigo:

Vi var i seng ca 12-1, rimelig utslitt etter bare en dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlin

Mandag 30.4.12

Vi stod opp i 8-9 tiden, og tok s-bahn til Alexandersplass. Vi spiste først litt frokost på et kjøpesenter som het Galleri. Helt øverst med utsikt over hele Berlin. De hadde så mye god mat, kaffe, frukt, smoothies osv osv. Det var bare å plukke og veie, for så å betale. Ikke var det så spesielt dyrt heller.

Etterpå gikk vi ut og siden klokket da endelig hadde bikket 10, så åpnet butikkene!

Vi dro først på New Yorker. Der er det alltid billig og bra!

Både jeg og Mr. Piff fant mye bra. Jeg fant masse topper og skjorter i alle nydelige fager som finnes! Jeg liker New Yorker!

Så gikk vi på Saturn, der er det kun el.stuff. I flere etasjer, skulle ikke fått Mr. Piff ut derfra :fnise: Vi vurderte å kjøpe noe greier der, men det var samme prisen som i Norge, så det vi trenger kan vi nå kjøpe på nett for nå vet vi hvordan det ser ut :ler:

Etter dette dro vi på et kjøpesenter som heter Alexa. Det var seriøst så stort at vi rakk bare halve(kanskje ikke det en gang). Vi var nå litt reduserte så vi kjøpte bare noe greier på apoteket(ting vi ikke har i Norge :lur: ) og så noe bakevarer og satte oss ute å kosa oss i sola midt på Alexandersplass.

Etterhvert gikk vi videre til Berlinerdomen, men først traff vi på Neptun, en fontene nedenfor TV-tårnet. Ganske kjekk fyr :lol: Vi gikk enda litt lengre før vi bestemte oss for å dra på Pergamonmuseumet. Vi stod leeenge i kø(angret litt på at vi ikke hadde bestilt biletter), før vi kom oss inn. Tror vi betalte ca 18 euro pr prs for å komme inn å se på alt der.

Vi gikk rundt der inne i masse timer, og det var så mye kult å se! Vi drømte oss langt tilbake i tid og etterhvert begynte vi å merke det ganske så greit i beina. Vi så mye kunst, skulpturer, bilder og ting som var laget i Asis. Nydelig ! :hjerte: Hvert hver en euro!

Vi tok S-banen tilbake og dro innom daglivaren for å handle inn nødvendigheter som brus og potetgull :lol: før vi dro på hotellet og hadde en powernap, gjorde godt for sjel og føtter ;)

Etter litt søvn ble det i tillegg et bad på meg. Gjorde ubeskrivelig godt! Hotellet var like fint som på bildene. Kan godt anbefale ABBA hotellet videre ;) Så orndet vi oss og dro for å finne en plass som hadde biff siden Mr. Piff hadde så lyst på. Vi fant en litt luguber plass litt for langt unna, men ok. Vi ble i allefall ikke dårlig.

Vi gikk i retning hotellet igjen for å finne en sportsbar som viste fotballkampen(united-city), men endte opp i lobbyen på hotellet da de var ca den eneste som viste den. Det er forresten enda lov å røyke inne på sportsbarer i Berlin. Ufint.

Men vi storkoste oss i lobbyen, den var veldig fin og spesiell. Jeg surfet og drakk øl, og Mr. Piff fikk sett kampen. :hjerte:

Vi planla og morgendagen. Det var opp tidlig for å ser Reischtag! Vi ble sulte og Mr. Piff gikk på jakt etter KFC, men han fant det ikke om kom tomhendt tilbake på hotellet. Jeg er bare glad han kom tilbake i orden, det kan nemlig være skummelt å gå alene ute om kvelden/natta i Berlin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlin

Tirsdag 1.5.12

Opp halv ni og tok S-banen til Fredrikstrase, bare for å få vite at man må bestille seg plass der ca 3 dager i forveien. :daane: Koster ikke noe da, men planene for dagen ble jo litt ødelagt. Men det var en nydelig dag, og vi gikk til Branderburger Tor. Der stengte de av hele hovedveien otfor den mektige porten og satt opp boder man kunne kjøpe mat osv osv. Vi endte da opp med Currywurst til frokost og det var ikke så verst :fnise:

Siden omtrent hele Berlin var stengt, så gikk vi gjennom hele Tiergarten og "hjem" til Charlottenburg. Det er et godt stykke ;)og beina ble jo ikke akkurat bedre :lol:

Vi dro innom akvariumet som vi ikke fikk med oss da vi dro i dyreparken første dagen, og der så vi masse rare fisker, reptiler, edderkopper, krokodiller, maur, skilpadder osv osv. Ikke så bra som akvariet i London, men ok.

Når vi hadde vandret "litt" så tenkte vi at lunsj på Hard Rock Cafe var i orden. Vi bestilte en svææær porsjon nachos og hvitløksbrød som vi delte. I tillegg bestilte Mr. Piff en strawberry daquiri, han er nok litt skjeiv helt innerst inne, men det endte jo opp med at jeg drakk hele :daane:

Vi lurte på hva vi skulle gjøre med resten av dagen siden det så ut til å være stengt overalt, så vi tok s-banen tilbake til Alexandersplass for å se om noe var åpent der, men nei. Kun cafeer og slikt. Vi kjøpte en iste og en donut og cola zero, og gikk i en av Berlins 10 000 parker(ok, vet ikke om de har så mange, men de har altså parker ooooveralt. Det er kjempenydelig). Der satt vi hele ettermiddagen og så på og kommenterte folk. Fniste litt og ble nyforelska all over again. Det var varmt og deilig. Kunne bare kjenne brunfargen komme snikende på kroppen!

Når vi ble litt lei av å sitte så vandret vi litt rundt i området og nøt fin arkitektur og sol + svaaal vind, før vi tok banen til hotellet i ca 18 tiden. Mr. Piff sovnet tvert, mens jeg leste Harry Potter :hjerte:

Vi brukte litt tid på å dra ut den kvelden, og var vel ikke ute av døra for nesten ni. Vi trakset rundt i hele strøket før vi fant en nydelig gresk restaurant(ved savignyplass).

Vi bestilte salat til forrett og Souvlaki til hovedrett og sjokoladesuffle(som egentlig var en sjokoladefondant) og alt sammen smakte sååå godt. Beste måltidet i Berlin! Men husker jeg hva plassen heter?? Nei.

Vi følte oss forresten ganske gammel når vi var tilbake på hotellet i 23 tiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlin

Onsdag 2.5.12

Vi var litt treg med å komme oss ut døra i dag ;) Men når vi endelig var på vei, så satte vi kursen helt til Øst- Berlin. Jeg bommet helt vilt på banene vi skulle ta, takket være at jeg leste Berlinboka feil. Men vi fikk sett en kul, nedlagt togstasjon fra krigen da :fnise: Da vi tilslutt endte opp med det lille som er igjen av Berlinmuren, så var det en stor skuff. Da var bomturen til togstasjonen bedre!

Så startet shoppinga for alvor :hoppe: . Vi reiste tilbake til Alexandersplass og jeg handlet så masse sminke, ansiktskrem, Nikeklær, topper, bukser, kortbukser at det er villt. Kjøpte og noen nødvendigheter som truser, sokker o.l :lol: I tillegg ordnet jeg sånn tax-free greier på de dyreste kjøpene. Berlin er forøvrig en dyr shoppingby, men klart, de har mye som vi ikke får tak her jeg bor ;)

Vi tok S-banen hjem når Mr.Piff begynte å bli litt lei etter ca 4 timer med vandring i shoppesenter. Og da fant vi KFC og dro å spiste litt lunsj/middag/mellommåltid der, før vi shoppet der og. Lurer på om det var da jeg kjøpte meg nye joggesko og? Jeg kjøpte meg i allefall nye joggesko en dag. Vi dro så på hotellrommet og la fra oss ting i 16-17 tidag.

Etter en liten pust i bakken gikk vi til KaDeWe, som er det størte kjøpesentret i Berlin, og det neststørste i Europa?. Det lå bare et par km unna der vi bodde så vi gikk dit, gikk litt rundt inne i, og gikk rett ut igjen. Vi hadde allerede brukt alfor masse penger på klær den dagen, og kjøpesentret var så stort at det var helt latterlig :fnise:

mr. Piff endte hvertfall opp med noen Tommy Hilfiger t-skjorter da :fnise:

Vi gikk tilbake til Savignyplass og spiste på en pizzaplass som serverte pizza på avlange trebrett, den plassen tror jeg het Cross og lå ved s-banestasjonen vi pleide å ta. Der var det i tillegg, ta to drinker og betal for en :fnise: Vi ble skikkelig fnisete før vi dro på hotellet og ordet det slik at vi kunne besøke Reischtag den 5.5.12.

Jeg skal nå lage litt mat og besøke bestemor på sykhuset.

Referatene bærer nok litt preg av hastverk, men noe er vel da bedre enn ingenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: Så koselig med referater! :strix:

Håper det går bra med bestemoren din. :hug:

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:helen:

Skal opp dit snart :) Søndagsbesøk!

Er litt koselig å se henne hver dag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Bestemor ble lagt inn på sykhuset igjen i går. Vært stress med det. Var i dag å kjøpte henne en mobil på elkjøp så vi kan nå henne på den :) Det blir bra. Var eb Doro, med stooore taster og stor skjerm :fnise:

*håper bestemor blir bra* :pls:

En sånn har min bestemor også! :ler:

Håper alt går bra, og at du får mange fine år med henne enda :)

*sette seg og lese reisebrev*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:helen: for omtanke :klem:

Tror det går bedre med henne, men blir spennende å høre i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:helen: for omtanke :klem:

Tror det går bedre med henne, men blir spennende å høre i dag :)

Vi krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bedre, og nå kan hun medisinere seg selv så hun skulle bli skrevet ut idag.

Skal ringe å høre senere.

I dag skinner sola for første gang på lenge, så jeg skal ut å nyte den :)

Nå gleder jeg meg til helg, altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...