Pingting Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #241 Del Skrevet 6. februar 2010 Så fine matbilder du tar! Det er kjempegøy med skikkelig kamera og photoshop, iallefall når ting begynner å bli forståelig Jeg er ikke så flink til å knipse bilder hver dag, det blir heller veldig mange på en gang når jeg først begynner. Også er det sjelden middagen min ser så fin ut da.. Lykke til med ny maskin, det må være veldig greit å ha en sånn hjemme. (så lenge de virker :gjeiper: ) Takk! Ja, det er veldig morsomt, og jeg lærer stadig nye ting og finner nye knapper både på kameraet og i Photoshop :gjeiper: Takker! Har overtalt J til å bli med å mekke maskin på tirsdag kveld, så da blir det ordnings! Juhu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #242 Del Skrevet 6. februar 2010 Æh, jeg er ikke særlig flink med maten denne uka heller. Startet fint på mandag og tirsdag, så glei det litt ut på onsdag før jeg hentet meg litt inn dagen etter. Men på fredag! Sunn frokost og lunsj, men så var det seminar på instituttet som tradisjonelt avrundes med en øl, så da drakk jeg to øl der. Middagen var pasta med ostesaus (og bittelitt salat), og så delte jeg og J en flaske vin og en pose potetgull og så drakk jeg 1,5 øl etter det! :dåne: ...i dag skal vi ha loff og reker. Ikke så sunt det heller, men med så mye reker som jeg har på loffen så bør det gå an. Også litt salat ved siden av. I morgen har vi planlagt pizzasnurrer, men Gaby sa at pizza er kalorifritt, så da går jo det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 6. februar 2010 #243 Del Skrevet 6. februar 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #244 Del Skrevet 6. februar 2010 Hva? Det er jo sant? Hvorfor ler du, du tulla ikke vel? Hæ? Duuuh! Si at det er sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 6. februar 2010 #245 Del Skrevet 6. februar 2010 Pizzasnurrer fra Grandiosa er iallfall kalorifrie, for de er jo helt umulige å få i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 6. februar 2010 #246 Del Skrevet 6. februar 2010 Hva? Det er jo sant? Hvorfor ler du, du tulla ikke vel? Hæ? Duuuh! Si at det er sant! Selvfølgelig er det sant!! Tror du jeg farer med løgn, eller? Jeg er da svært pålitelig, må vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 6. februar 2010 #247 Del Skrevet 6. februar 2010 Gaby er utrolig. ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #248 Del Skrevet 6. februar 2010 Pizzasnurrer fra Grandiosa er iallfall kalorifrie, for de er jo helt umulige å få i seg. Har ikke prøvd dem, men det er sikkert ikke noe stort tap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #249 Del Skrevet 6. februar 2010 *bestemmer seg for at øl er kalorifritt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #250 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Dumme ølboks! Endret 8. februar 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #251 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Desserten vår i dag. Vi prøvde denne oppskriften: Bringebærdessert med pasjonsfrukt 4 porsjoner 350 g bringebær 2 pasjonsfrukter 225 g cottage cheese 2 ss sukker bringebær og friske mynteblader til pynt Mos bringebærene i en bolle med gaffel til saften renner. Ha pasjonsfruktkjøttet i en annen bolle, tilsett cottage cheese og sukker og bland godt. Legg vekselvis bringebærmos og pasjonsfruktblanding i 4 glass med stett eller andre serveringsglass. Rør lett slik at du får et spiralmønster. La desserten stå kjølig før servering og pynt hvert glass med et helt bringebær og mynteblader. Kjempegodt! MEN det der med røringa for å lage spiralmønster fungerte utprega bedritent. Bildet er av J sin porsjon for å si det sånn, min så ut som noe rosa guffe Har du prøvd den enda, Tineline? Endret 6. februar 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 7. februar 2010 #252 Del Skrevet 7. februar 2010 Pizzasnurrer kalorifritt??? Da vil jeg bestemme at mye annet er det også;)KAn vi ikke bestemme det sammen ? unn deg selv noen pizzasnurrer du: Forresten, den dessertoppskriften så veldig god ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #253 Del Skrevet 7. februar 2010 Pizzasnurrer kalorifritt??? Da vil jeg bestemme at mye annet er det også;)KAn vi ikke bestemme det sammen ? unn deg selv noen pizzasnurrer du: Forresten, den dessertoppskriften så veldig god ut!! Bestem i vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #254 Del Skrevet 7. februar 2010 God morgen! I dag er en fin dag, føler jeg på meg Våkna av at J stod opp og måtte på jobb, også sovna jeg igjen. Høhøhø. Nå har jeg tatt en dusj, spist en god frokost (stekt sopp og nybakt brød). Neste punkt på programmet er å bake knekkebrød! Hadde tenkt å prøve ^^Belle^^ sin oppskrift for den så så god ut, men der må man jo ha varmluftsovn! http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_198.gif' alt=':snurt:'> Så jeg prøvde å finne en som lignet, men som fungerer i vanlig ovn også. Så jeg fant denne: Linfrø knekkebrød på 1-2-3 50 g havregryn 50 g sesamfrø 50 g gresskarfrø/solsikkefrø 50 g linfrø 2 ss bakepulver ½ ts salt 100 g sammalt hvete (eller speltmel) 100 g rugmel (eller kli) 2 ½ dl vann ¾ dl raps- eller solsikkeolje Bland det hele sammen til en deig/tykk røre. Den skal være litt bløt. Del den i to emner. Legg et bakepapir på en stekeplate og legg halve deigen på. Legg et nytt bakepapir oppå deigen og rull ut med kjevle oppå det øverste bakepapiret. Bruk pizzahjul og del opp deigen i ruter til den knekkebrødstørrelsen du ønsker. Stek på 180 grader i 15-20 min Ser lovende ut! Men det var en ram mengde med olje altså, tror jeg skal prøve å bruke litt mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 7. februar 2010 #255 Del Skrevet 7. februar 2010 Nei, jeg har ikke prøvd den desserten enda, men den høres god ut. Jeg må nok dessverre whizze kåttakiiisjen (takk til bestemora til G for den deilige uttalelsen) til den er klumpfri før jeg blander med pasjonsfrukt altså. Den knekkebrødoppskriften vil jeg også prøve! Er lei av frukost-knekkebrød, så alle oppskrifter uten rug mottas med takk. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 7. februar 2010 #256 Del Skrevet 7. februar 2010 God morgen Du må rapportere hvordan det gikk med knekkebrødbakingen..Er så spent, blir de virkelig sprøe og ordentlig knekkebrødaktige???? Det må du fortelle:) Tvi tvi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 7. februar 2010 #257 Del Skrevet 7. februar 2010 PS: jeg har akkurat nå veldig lyst til å bestemme at all sjokolade er kalorifritt...for jeg går snart på veggen......sjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 7. februar 2010 #258 Del Skrevet 7. februar 2010 Bringebærdessert med pasjonsfrukt så kjempegod ut! Kopierer oppskriften og prøver meg på denne neste helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 7. februar 2010 #259 Del Skrevet 7. februar 2010 Ping, har du friske urter stående? Altså, som holder seg i live over lengre tid.. og uten sånne ekle fluer oppi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #260 Del Skrevet 7. februar 2010 Nei, jeg har ikke prøvd den desserten enda, men den høres god ut. Jeg må nok dessverre whizze kåttakiiisjen (takk til bestemora til G for den deilige uttalelsen) til den er klumpfri før jeg blander med pasjonsfrukt altså. Den knekkebrødoppskriften vil jeg også prøve! Er lei av frukost-knekkebrød, så alle oppskrifter uten rug mottas med takk. Ha en fin dag! Kåttakiiisj! Visste ikke det gikk an å vispe vekk de klumpene, jeg. Det er jo litt rug i den oppskriften her og, men den kan sikkert byttes ut med noe annet. Ha en fin dag du og! (og du? Hva skjedde med å bare sitte på KG på jobb a?) God morgen Du må rapportere hvordan det gikk med knekkebrødbakingen..Er så spent, blir de virkelig sprøe og ordentlig knekkebrødaktige???? Det må du fortelle:) Tvi tvi Knekkebrødoppdatering følger! PS: jeg har akkurat nå veldig lyst til å bestemme at all sjokolade er kalorifritt...for jeg går snart på veggen......sjokolade Nei, kalorifritt er det nok ikke. Men kakaobønner er jo en grønnsak, så det går selvfølgelig under en av dine 5 om dagen. (på samme måte som kaffebønner gjør det) Bringebærdessert med pasjonsfrukt så kjempegod ut! Kopierer oppskriften og prøver meg på denne neste helg. Hei Aurora A! Den var veldig god altså! Jeg kjøpte frosne bringebær som var ganske sure, så det måtte litt mer sukker til. Mulig det blir enda bedre med ferske bær, men det er jo dyrt, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå