Gå til innhold

Er det så rart det er så vanskelig å være jomfru?


Gjest Gjest_Luna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Luna_*

Er det så rart det er vanskelig å være jomfru når jomfruer blir satt inn i en bås som:

Søt og uskyldig. Gjær alt som foreldrene sier. Relgiøs. Har aldri drukket seg full før. Naiv og uvitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener det er grunnen til at jeg mast uskylden min når jeg gjorde. Det føltes helt feil og det var helt feil grunn. Jeg var dum, jeg skulle ikke gitt etter for presset. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så rart det er vanskelig å være jomfru når jomfruer blir satt inn i en bås som:

Søt og uskyldig. Gjær alt som foreldrene sier. Relgiøs. Har aldri drukket seg full før. Naiv og uvitende.

Skjønner man nok til i det hele tatt å stille et slikt spørsmål mens jomfrudommen ennå er intakt så er man jo virkelig moden og har kommet langt, spør du meg!

Underforstått; Mye verre med de som ikke evner å se dette i tide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Luna_*
Skjønner hva du mener det er grunnen til at jeg mast uskylden min når jeg gjorde. Det føltes helt feil og det var helt feil grunn. Jeg var dum, jeg skulle ikke gitt etter for presset. :flau:

Jeg liker ikke å kalle jomfrudom for "uskyld". Det har ingenting med uskyld og moral å gjøre. Men ja..... Liker ikke at jomfruer får et stempel som "uskyldige englebarn". Det finnes jomfruer som både røyker og drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Jeg liker ikke å kalle jomfrudom for "uskyld". Det har ingenting med uskyld og moral å gjøre. Men ja..... Liker ikke at jomfruer får et stempel som "uskyldige englebarn". Det finnes jomfruer som både røyker og drikker.

Det er et stjernetegn som heter jomfruen også, vet du. Kanskje noen har misforstått deg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på alderen da.

Nei forresten, det kommer mye an på alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veldig mange er rett og slett ikke riktig utstyrt i hodet og dermed faller de for det sosiale presset.

problemet ligger ikke i hva andre syns og denne stereotypen som du har brukt som eksempel, problemet ligger i å BRY seg så mye om hva andre tenker om seg at man gjør noe man slett ikke har tenkt godt nok over.

Var jomfru til jeg traff mannen med stor M, da var jeg 22. Det var et aktivt valg jeg tok fordi jeg var utstyrt hjemmefra med gode tanker og refleksjoner om meg selv som et individ i et samfunn. Jeg passer ikke inn i beskrivelsen du ga, men folk tenkte sitt om meg likevel. Fikk f.eks. et par ganger spm om jeg var lesbisk, flere ganger om jeg var religiøs, mange rare blikk og kommentarer som endte i ... (prikk-prikk-prikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart det er så vanskelig å like sex og å ha sex så ofte man har lyst? Når man blir satt i bås, som:

hore, løs, tøs, fellesmadrass, umoralsk, uten grenser, etc.

De som ikke evner å se lengre enn å sette folk i bås er det ingen vits å bry seg med. Det gjelder både for meg (som har sex så ofte jeg vil) og deg (som er jomfru).

Nå syns jeg ikke det er så vanskelig at det gjør noe.. Jeg er meg selv, hva andre måtte mene, tro og synes driter jeg i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Luna_*
Er det rart det er så vanskelig å like sex og å ha sex så ofte man har lyst? Når man blir satt i bås, som:

hore, løs, tøs, fellesmadrass, umoralsk, uten grenser, etc.

De som ikke evner å se lengre enn å sette folk i bås er det ingen vits å bry seg med. Det gjelder både for meg (som har sex så ofte jeg vil) og deg (som er jomfru).

Nå syns jeg ikke det er så vanskelig at det gjør noe.. Jeg er meg selv, hva andre måtte mene, tro og synes driter jeg i :)

Jeg HATER også den båsen. Både jomfruer og seksuelt aktive kvinner blir satt i bås. Jeg er ikke jomfru. Jeg har sex så ofte jeg vil. Nå satte du meg i en bås som var feil. Jeg lagde dette innlegget fordi jeg har en venninne som er jomfru som absolutt ikke oppfører seg som en tradisjonell jomfru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER også den båsen. Både jomfruer og seksuelt aktive kvinner blir satt i bås. Jeg er ikke jomfru. Jeg har sex så ofte jeg vil. Nå satte du meg i en bås som var feil. Jeg lagde dette innlegget fordi jeg har en venninne som er jomfru som absolutt ikke oppfører seg som en tradisjonell jomfru.

Jeg satte deg da ikke i en bås, det er da vel ikke uvanlig eller rart å anta at trådstarter snakker om seg selv? Hadde du ville unngått å bli plassert i bås kunne du jo lett sagt at du syntes det var vanskelig for ei venninne.

Anyroad. Båser er for trangsynte. Og trangsynte bruker jeg sjelden energi på :) (bare om jeg kjeder meg og har lyst til å provosere)

Endret av Arnøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Luna_*
Jeg satte deg da ikke i en bås, det er da vel ikke uvanlig eller rart å anta at trådstarter snakker om seg selv? Hadde du ville unngått å bli plassert i bås kunne du jo lett sagt at du syntes det var vanskelig for ei venninne.

Anyroad. Båser er for trangsynte. Og trangsynte bruker jeg sjelden energi på :) (bare om jeg kjeder meg og har lyst til å provosere)

Det må jo gå an å starte en "politisk" tråd uten å snakke om seg selv. Når jeg starter en tråd om barn i Afrika som sulter så handler det jo ikke om meg. Jeg ser utenfor mine egne problemer. ;) Men anyway.....ja synes det er trist at man blir en "bås". Det er ikke lett å være jomfru og heller ikke lett å være en seksuelt aktiv kvinne. Men som en seksuelt aktiv kvinne (som gjør som hun vil) blir man i det minste sett på som en kvinne som gjør hva hun vil, og ikke lar andre bestemme over henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg valgte å vente med sex til jeg fikk en ordentlig kjæreste. Han fortalte i ettertid at han egentlig ikke hadde trodd på meg da jeg sa at jeg var jomfru. Men jeg hadde en sterk hinne og fikk kjempevondt og blødde endel, så han kunne ikke akkurat tvile på meg etter den første gangen... Han sa at han ikke kunne tro at jeg var jomfru fordi jeg var så utadvendt og kul og dansa og var så sexy på fest osv. Jeg hadde jo lyst på sex selv om jeg ikke ville ha det med hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

“The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself.”

- Friedrich Nietzsche

Så ja, hvis du står på ditt så sitter du igjen med mye mer for det enn de andre som setter deg i bås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så rart det er vanskelig å være jomfru når jomfruer blir satt inn i en bås som:

Søt og uskyldig. Gjær alt som foreldrene sier. Relgiøs. Har aldri drukket seg full før. Naiv og uvitende.

Jeg syntes ikke det var det minste vanskelig. For det første fordi jeg ikke fortalte det til alle og enhver (hva har folk med det å gjøre?). Og for det andre så er jo de tingene du ramser opp, bortsett fra "naiv og uvitende", positive ting. Folk som synes det er negativt å aldri ha drukket seg full er vel knapt verdt å omgås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;

Jeg skjønner godt hva du mener. Men folk som setter deg i en slik bås er uvitende mennesker.

selv liker jeg ikke sette andre i bås, og derfor heller ikke å bli satt i bås selv. Jeg var 21 år da jeg hadde sex for første gang. Og jeg var, og er enda stolt av det!

Ikke har jeg hatt mange partnere heller, er fremdeles gift med den ene mannen i mitt liv <3

For en tid tilbake så hadde jeg samtale med en kompis av meg, som for øvrig er en del år yngre enn meg. Han sa han gjerne ville finne seg ei jente som meg, nettopp ei som ikke lå med mange, har hatt tidlig sex osv. Men slike jenter er så sjeldne sa han...og det er de nok i dag.

Jeg er stolt av meg selv for valgene mine i forhold til sex og debut alder.

Hva andre sier betyr ikke noe, så lenge man selv står på fast grunn og vet hva som er rett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...