Gå til innhold

Hvor høyt skal et vegghengt toalett festes?


Gjest Gjest_Frustrert frue_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frustrert frue_*

Har fått nytt vegghengt toalett som jeg snart blir sprø av. For det første bråker det noe vanvittig når vi spyler ned (høres over hele huset omtrent) og så henger det jo så innmari høyt oppe! Rørleggeren sa det var normalt å henge de nye toalettene 3-4 cm. høyere enn de gamle.

Altså; målt fra gulvet og opp t.o.m. ringen som vi sitter på så måler det 46 cm fra. Det andre vi har på badet måler ca 40,5 cm.

Har jeg grunn til å klage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var veldig høyt. Jeg er selv en dingler, og jeg syns det er plagsomt - i visse situasjoner på akkurat den sitteplassen, så trenger man jo litt støtte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke ekstremt høyt, med tanke på at normal sittehøyde på en spisestol er rundt 45 cm. Foreldrene mine kjøpte nytt toalett for en stund siden, og det var høyere enn det de hadde før. Litt merkelig i begynnelsen, men man ble fort vant til det. Nå kjennes det helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert en fagstandard hvor høyt et toalett skal henge. Hør deg litt rundt med ulike fagfolk så får du et svar. Avviker toalettet du har fått satt opp fra standarden synes jeg du kan klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke føttene flatt i gulvet på en vanlig spisestol heller, bare så det er sagt - men der føler jeg ikke nødvendigvis behov for å ha mer enn tærne nedi heller. Noe annet med en do! Hehe. Er jo en liten dame, så da får jeg vel leve med handicappet. (Men ikke handicap-do - de er jo ekstra høye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du porselensete så bygger det ye me i høyden enn et plastsete.

Ikke like elegant, men en enkel løsning på å komme ned en cm eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du porselensete så bygger det ye me i høyden enn et plastsete.

Ikke like elegant, men en enkel løsning på å komme ned en cm eller to.

Sete i porselen ?

Det har jeg aldri vært borti.

Kun ulike plast kvaliteter og treverk.

Regner med du mener hardplast istedet for mykplast.

46cm er ikke så høyt, vårt er 45cm og akkurat passe for små og store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke vanlig å kunne dingle med beina fra en spisestol, så slike spesialtilpasninger må man jo be om.

Du har absolutt ingen grunn til å klage hvis du ikke sa i fra om at du trenger å ha den hengt lavere. 46 cm hadde funket kjempegreit for min husstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisternen i veggen er vel bygget sånn at det kun er ett sted å feste skåla til sisterna.

Regner med det er standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...