Gå til innhold

Han er faktisk IKKE interessert


mysterygirl

Anbefalte innlegg

Enig. Spørsmålet er om norske menn forstår det...de er jo så tøfler at det er ikke mulig.

Kritikk fra usikre, passive og submissive kvinner preller bare av oss. Dere er ikke verdt jakten, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kritikk fra usikre, passive og submissive kvinner preller bare av oss. Dere er ikke verdt jakten, så enkelt er det.

Sååå... med andre ord er du enig i at hvis en mann ikke tar initiativ så er han ikke interessert nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig bra formulert og får fram det jeg prøvde å si i stad. Jeg er overbevist om at gutter vil jakte, og at om de ikke er interessert nok i meg til å ta kontakt så vil det ikke utgjøre en forskjell om jeg tar intitiativet. Han blir ikke mer interessert av den grunn, snarere tvert imot.

Hør, mange menn vil kunne gjøre akkurat det samme: de venter på utspill fra ei dame de er interessert i. Kommer det ikke noe initiativ fra henne så antar gutta at dama ikke er interessert, og da vil også de tenke at det ikke spiller noen rolle om de selv hadde tatt initiativet. Så hva er forskjellen? Det står ikke skrevet i stein noe sted at det er menn som er nødt til å våge seg frempå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå... med andre ord er du enig i at hvis en mann ikke tar initiativ så er han ikke interessert nok.

Hvordan du klarte å resonnere deg frem til den konklusjonen er en gåte. Jeg vet det er vanskelig å tenke, men prøv.

Nei, det kan være mange grunner til at han ikke tar initiativ, manglende interesse er bare én mulig årsak. Det er mao. umulig å si noe generelt om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør, mange menn vil kunne gjøre akkurat det samme: de venter på utspill fra ei dame de er interessert i. Kommer det ikke noe initiativ fra henne så antar gutta at dama ikke er interessert, og da vil også de tenke at det ikke spiller noen rolle om de selv hadde tatt initiativet. Så hva er forskjellen? Det står ikke skrevet i stein noe sted at det er menn som er nødt til å våge seg frempå.

Forskjellen er at dama som ikke tar initiativ likevel kan vise seg å være interessert. Mens gutten som ikke tar initiativ rett og slett ikke er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er helt naturlig å ta kontakt om man er interresert uavhengig om man er kvinne eller mann. Det er like stor sannsynlighet for at mannen venter på at kvinnen skal ta kontakt som at kvinnen venter på at mannen skal ta kontakt. Jeg mener imidlertid at vi kvinner, ofte er dem som fortsetter å ta kontakt med en mann som ikke gir noe tilbake. En mann er nok mer bevist på hva han vil ha. Vi kvinner er alt for ofte for lite bevist hva VI ønsker av en mann, og fokuserer i stedet alt for mye på hva VI kan være for at han skal like oss. Vi må sette mer grenser for oss selv, og ikke sløse bort energi på menn som ikke vil ha oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Steinar40_*
Det er like stor sannsynlighet for at mannen venter på at kvinnen skal ta kontakt som at kvinnen venter på at mannen skal ta kontakt.

Bare hvis mannen er usikker på kvinnen.

Det er fortsatt stor sannsynlighet for at mannen kontakter kvinnen hvis han er skikkelig interessert.

Vi må sette mer grenser for oss selv, og ikke sløse bort energi på menn som ikke vil ha oss.

Ja, det stemmer bra. Veldig viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at dama som ikke tar initiativ likevel kan vise seg å være interessert. Mens gutten som ikke tar initiativ rett og slett ikke er interessert.

Tror du tar fullstendig feil her; kan aldri forestille meg at det er noen relevante kjønnsforskjeller i så måte. Men hypotetisk sett, om hun skulle være interessert selv om hun forholder seg passiv og bare sitter og venter på at han slår på tråden, ja så fortjener hun akkurat like mye forakt som øses ut over de gutta som er for feige til å opprette kontakt med damene. Ikke fan om damene skal slippe billigere unna her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er helt naturlig å ta kontakt om man er interresert uavhengig om man er kvinne eller mann. Det er like stor sannsynlighet for at mannen venter på at kvinnen skal ta kontakt som at kvinnen venter på at mannen skal ta kontakt. Jeg mener imidlertid at vi kvinner, ofte er dem som fortsetter å ta kontakt med en mann som ikke gir noe tilbake. En mann er nok mer bevist på hva han vil ha. Vi kvinner er alt for ofte for lite bevist hva VI ønsker av en mann, og fokuserer i stedet alt for mye på hva VI kan være for at han skal like oss. Vi må sette mer grenser for oss selv, og ikke sløse bort energi på menn som ikke vil ha oss.

Er i at det burde være like naturlig for begge kjønn å vise initiativ.

Det med å fortsette å ta kontakt selv om jeg ikke får noe tilbake kjenner jeg meg absolutt igjen i. Men det har jeg nå bestemt meg for å slutte med! Og jeg tror det er der den omtalte boka kan være til hjelp (har ikke lest den, men vurderer nå nesten å skaffe meg den). Eller kanskje det vil hjelpe å f.eks. gjenta "han er faktisk IKKE interessert" for seg selv 50 ganger per dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du vel egentlig mener er at du er for likestilling hvis det gavner deg som kvinne. Motsatt er du for tradisjonelle kjønnsrollemønstre hvis du kan dra fordel av dem. Hvorfor kan du ikke bare være ærlig om saken og si det som det er, at du vil ha både i pose og sekk?

Feil, det gavner oss begge. Et forhold er et fellesprosjekt, og i mine øyne er det ingen annen plass det er viktigere å fremelske forskjellene. Jeg synes menn skal få føle seg mandige. Det gir dem selvtillit å gjøre ting for kvinner som bare de kan, og omvendt. Da blir vi begge glade og fornøyde, og vi bevarer spenningen i et forhold. På alle andre arenaer i livet er folk mer eller mindre kjønnsnøytrale. Jeg er ikke interessert i å skifte dekk, mens han støvsuger bare for å understreke et poeng for en evnt. mann. Det gjorde jeg meg ferdig med for mange år siden. aldri Det finnes jo folk som ser det annerledes enn meg, men min erfaring med menn er at de elsker å få lov å være maskuline, uansett religion, alder eller politisk ståsted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig for meg å ta initiativ overfor noen jeg føler en interesse for. Men jeg tror at en gutt som blir forsøkt sjekket opp av ei attraktiv jente kanskje blir smigret, men også usikker. Og jeg tror ikke det kan føre fram til noe seriøst, som er det jeg ønsker. Jeg tror til og med en gutt som er litt interessert kan trekke seg unna hvis jenta tar mye initiativ. Og jeg har aldri vært veldig pågående eller masete, bare forsøkt å vise interesse. Men jeg har altså mistet litt troen på at jeg som jente bør ta mye initiativ.

Forøvrig kan jeg like gjerne skifte dekk som å støvsuge, og mener ikke at noen av oppgavene faller seg mer naturlig for et av kjønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting jeg lurer på, hva om han sjeldent tar initiativ til kontakt. Si han f.eks er usikker på dama. Men når hun kontakter han svarer han alltid, selv om det kan ta et døgn eller mer før han svarer...Hun sender sms og han svarer, en god stund etter han har mottat den. Men han svarer alltid!

Hvordan skal man tolke det da? Høfflighet? Han kunne jo bare unngått å svare og dama ville kanskje etterhvert tatt hintet..

Har for det meste opplevd at jeg de jeg har mistenkt ikke er interesserte og har sendt en sms aldri har svart. Men innimellom skjer det unntak. Hva med de mennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en ting jeg lurer på, hva om han sjeldent tar initiativ til kontakt. Si han f.eks er usikker på dama. Men når hun kontakter han svarer han alltid, selv om det kan ta et døgn eller mer før han svarer...Hun sender sms og han svarer, en god stund etter han har mottat den. Men han svarer alltid!

Hvordan skal man tolke det da? Høfflighet? Han kunne jo bare unngått å svare og dama ville kanskje etterhvert tatt hintet..

Har for det meste opplevd at jeg de jeg har mistenkt ikke er interesserte og har sendt en sms aldri har svart. Men innimellom skjer det unntak. Hva med de mennene?

Ett menneske som er interessert i deg tar kontakt, de viser det i ord og handling.

Det faller naturlig.

En som svarer på den måten du beskriver holder en lunken eller liker oppmerksomhet for ett bedre selvbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting jeg lurer på, hva om han sjeldent tar initiativ til kontakt. Si han f.eks er usikker på dama. Men når hun kontakter han svarer han alltid, selv om det kan ta et døgn eller mer før han svarer...Hun sender sms og han svarer, en god stund etter han har mottat den. Men han svarer alltid!

Hvordan skal man tolke det da? Høfflighet? Han kunne jo bare unngått å svare og dama ville kanskje etterhvert tatt hintet..

Har for det meste opplevd at jeg de jeg har mistenkt ikke er interesserte og har sendt en sms aldri har svart. Men innimellom skjer det unntak. Hva med de mennene?

Jeg har opplevd det samme. Og det betyr at han faktisk IKKE er interessert...

Han misliker deg ikke, og tenker det kan være bra å holde deg lunken sånn i tilfelle. Men han dropper deg lett når han møter noen han er mer interessert i. Så du bør slutte å kontakte han, og la videre kontakt være opp til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Steinar40_*
Bare en ting jeg lurer på, hva om han sjeldent tar initiativ til kontakt. Si han f.eks er usikker på dama. Men når hun kontakter han svarer han alltid, selv om det kan ta et døgn eller mer før han svarer...Hun sender sms og han svarer, en god stund etter han har mottat den. Men han svarer alltid!

Hvordan skal man tolke det da? Høfflighet? Han kunne jo bare unngått å svare og dama ville kanskje etterhvert tatt hintet..

Har for det meste opplevd at jeg de jeg har mistenkt ikke er interesserte og har sendt en sms aldri har svart. Men innimellom skjer det unntak. Hva med de mennene?

Det kommer helt an på hva hun skriver i SMSen.

Er hun høflig så er han høflig ved at han svarer på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 år senere...

Flere tanker folkens?:)

Anonym poster: 484e50d0604c946695ef3dee2b2e5aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Kjøpte boka på fredag, lest over halvparten allerede:P

Anbefaler ALLE jentene og lese denne!

Her er noen poeng utdrag fra boka.

Hva mener dere rundt disse? =)

* Travel er et annet ord for drittsekk, drittsekk er et annet ord for den typen du dater

Okei, så fordi jeg har mye å gjøre og er med på mye så er jeg en drittsekk?. Poenget er vel at en mann tar seg tid til en dame han liker. Det går sikkert motsatt vei også.

* Menn glemmer ikke hvor godt de liker deg! IKKE ring! Han ringer deg!

Okei?, skal jeg gå rundt å være usikker på om du i det hele tatt liker meg da?

* Hvis han bare vil se deg , snakke med deg, ha sex med deg osv når han er påvirket, er det ikke kjærlighet, men sport.

Så dersom jeg vil kose å være med en dame som jeg liker, men ikke har følelser for, så er det sport? Nei nei :nei:, det er bare at det at følelsene uteblir og av og til trenger man tid for å se om man liker jenten.

Når det gjelder å be menn ut. Er han interessert nok, leter han deg frem i telefonkatalogen eller igjennom venner. HAN ber deg ut. Gjør han ikke det,så er han ikke interessert.

Med mindre han er sjenert.

en mann liker å “kjempe for premien”

Det tror jeg på.

Var mye bra, men også mange snevre generaliseringer. Disse tingene må tas med en klype salt og jeg tenker at mange av disse rådene er råd som gjør at man unngår å bli såret, i alle fall de jeg kommenterte på.

Jeg mener at man i steden for å ta alle mulige forhåndsregler, så må man bare aksetere og leve med at man ikke alltid får den man vil ha. Man må bevege seg videre og ikke sette seg i en offerposisjon hvor man griner over at den hin hadde sex med en osv. Man har ansvar for å passe på seg selv, det er ikke den andre personen sitt ansvar.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Men alle de punktene HI ramset opp har nok også mange kvinner brukt for å bli kvitt en frier de ikke gadd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...