Gå til innhold

jeg får støt av den ene katten !


tigerpus1

Anbefalte innlegg

den ene katten min når hun kommer for å kose så får jeg støt.

hun skvetter og jeg skvetter.

noen som hvet hva det kommer av event hva jeg kan gjøre for å unngå det ?

hun er litt skvetten fra før av så dette hjelper jo ikke akurat...

hun er 2,5 år gammel og har begynt å gi meg støt den siste uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntetiske tepper, sokker, tøfler o.l (tror kanskje ull også kan gi noe av samme effekt) er med på å gi støt hos oss i hvert fall. Katten gir oss støt på det rommet som har syntetiske tepper, men ikke på rommet med tregulv. Kjedelig for pusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi luftfuktigheten er lav, -få den opp, så skal du se at det gir seg!

...har selv hatt problemer med en diger elektrisk hund i den verste kuldeperioden og fant ut at dette hjalp, da lav temperatur ute ofte fører til lav luftfuktighet inne. :)

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du kan vaske den med sånn anti elektrisk shampoo :fnise:

eller kanskje den bare utvikler super power...

prøv å ta på henne over en større flate, om du skjønner. med håndflaten på ryggen, ikke med en finger, har merket at det hjelper litt når den ene bikkja med masse pels har vært litt elektrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips :)

prøve med å henge klær til tørk på soverommet.. hehe

hun kommer midt på natten og tar nesa og koser mot min nese

og det høres at det er støt.. for ikke å snakke om at det føles ;)

virker som det er bakparten hennes som er mest støtete.. det knitrer når jeg stryker henne over ryggen og opp halen..

har ikke forandret noen ting inne så synnes det er rart at det er kommet sånn pluteslig..

kanskje hun er så iritert på lillepuse jenta med løpetid at det gnistrer av henne :)

kjenner det gnistrer av oss alle om dagen, vi holder på å gå på veggene med denne ulinga.

håper det gi seg snart sånn at vi får sterelisert henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest negasjon

Tror det blir verre av å bade henne. Evt. kok vann tilsatt en neve salt og gni det inn i pelsen.

Salt gjør pelsen litt fet, uten at den blir fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei jeg vil ikke bade henne. hun går inn i dusjen på egenhånd og får en liten vask der før hun går ut igjen.

kan prøve med salt vann etter forsøket med våte klær :)

takk skal dere ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
nei jeg vil ikke bade henne. hun går inn i dusjen på egenhånd og får en liten vask der før hun går ut igjen.

kan prøve med salt vann etter forsøket med våte klær :)

takk skal dere ha

Jeg bruker tøymykner på sprayflaske(som er vanna ut)

Har mine betenkligheter med å bruke det på katten men du kan bruke det nesten alt mulig annet som tåler litt væske. (Tepper feks) Så kanskje det kan hjelpe til å minske at det generees volt over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok å vanne blomstene godt, sette ut skåler med vann eller få seg en sånn luftfukter for å henge på panelovnene. Det er ikke katten man skal bade, men man skal øke relativ luftfuktighet - altså fuktigheten i innelufta. Luftens evne til å ta opp vann øker jo varmere det blir i det miljøet luften befinner seg i - så et annet tips kan være å senkeinnetemperaturen slik at relativ luftfuktighet øker. info om hvordan dette fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har vært borti dette selv også. En gang var pus og jeg så elektriske at jeg så små, blå "lyn" i pelsen da jeg klappet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...