Gå til innhold

Hjelp! Kyllinger som har fryst seg fast i hverandre


Gjest Problematique

Anbefalte innlegg

Gjest Problematique

Kjøpte en boks fra Prior for en stund siden, med 6 fryste kyllinger i. Jeg heiv bare hele boksen i fryseren, jeg... Nå skal jeg ha en av de, men... Kyllingene har frosset fast i hverandre! Akkurat nå ser det ut til at eneste måten å løsne dem på, er å tine alle seks, og det er ikke så veldig aktuelt, for jeg får ikke brukt seks kyllinger med det aller første... Siden de ikke kan fryses ned igjen etterpå!

Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte en boks fra Prior for en stund siden, med 6 fryste kyllinger i. Jeg heiv bare hele boksen i fryseren, jeg... Nå skal jeg ha en av de, men... Kyllingene har frosset fast i hverandre! Akkurat nå ser det ut til at eneste måten å løsne dem på, er å tine alle seks, og det er ikke så veldig aktuelt, for jeg får ikke brukt seks kyllinger med det aller første... Siden de ikke kan fryses ned igjen etterpå!

Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre?

Hakk dem løs med kniv (Helst en litt gammel og slitt kniv, dersom du er redd den skal bli ødelagt.) Eller del dem i porsjonposer før du fryser dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Ja. jeg trodde de var delt i poser hver for seg opp før jeg puttet dem i fryseren (de var frossne når jeg kjøpte dem), så jeg ble dritsur når jeg åpnet esken nå og så at de var klistra sammen...

Endret av Problematique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en boks fra Prior for en stund siden, med 6 fryste kyllinger i. Jeg heiv bare hele boksen i fryseren, jeg... Nå skal jeg ha en av de, men... Kyllingene har frosset fast i hverandre! Akkurat nå ser det ut til at eneste måten å løsne dem på, er å tine alle seks, og det er ikke så veldig aktuelt, for jeg får ikke brukt seks kyllinger med det aller første... Siden de ikke kan fryses ned igjen etterpå!

Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre?

Jeg bruker alltid kyllingen oppskjært, så jeg ville skåret dem i biter, og så stekt dem og frosset i porsjoner. Om du foretrekker hele fileer, aner jeg ikke hva du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor godt sitter de fast i hverandre da? Det går ikke an å slå løs en på kanten av fryseren? Jeg pleier å gjøre det på fileter, men om det er store kyllinger som har fryst seg skikkelig fast er det jo ikke akkurat bare bare. Vet ikke om det er så smart, men jeg hadde nok henta hårføneren, tatt en kjapp oppvarming rundt den ytterste kyllingen og hivd de andre tilbake i fryseren... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Ting som er fryst sammen sånn pleier jeg å dunke hardt i kjøkkenbenken. Er det heelt krise slipper jeg hele greiene i gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Marlo, lett å være kjepphøy... Ikke så lett å tenke klart når en ikke har penger og ser for seg å enten gå sulten i morra, eller risikere å måtte hive et par fine kyllinger...

-

Men jeg endte opp med å slenge de i gulvet et par ganger og dermed løsnet en, resten heiv jeg bare tilbake i fryseren nå for jeg orket ikke å styre med de akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Men jeg endte opp med å slenge de i gulvet et par ganger og dermed løsnet en, resten heiv jeg bare tilbake i fryseren nå for jeg orket ikke å styre med de akkurat nå.

Det hadde vært min løsning også. Eneste er at jeg hadde lagt kyllingene i en ren plastpose først, slik at de ikke kom rett på gulvet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
De lå i en pose! Selvsagt :fnise: Jeg la et stort badehåndkle på gulvet først også, for sikkerhets skyld.

Men da er det jo ikke noe problem, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk en kniv og hakk akkurat der som de møtes. Snu og hakk i vei. Dette har jeg gjort mange ganger så til slutt går det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Har to katter, så jeg ville ikke ha pelsete kylling :fnise:

Må si jeg skjønner det, gitt. Jeg har en hund, og kan ikke si at det hadde fristet med kylling- og hundehårfrikasè... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...