Gå til innhold

Har jeg lov til å være litt irritert?


Noldus

Anbefalte innlegg

En person i familien fikk vite om min graviditet for ikke så lenge siden med klar beskjed om at vi gjerne ville fortelle folk om dette selv så derfor dikk hun ikke si det til noen enda! Dette vil i praksis si at hun måtte holdt det for seg selv i 2-3 uker. Altså ikke særlig lenge!

Men så bare et par dager etter at hun har fått vite det, så er mannen innom i døra å a kommer det frem at hun allerede har fortalt det til flere personer i familien, folk vi hadde gått å gledet oss til å fortelle det til!

Mannen sier da "vi ville jo si det selv og ba deg faktisk fint om ikke å si noe" hvorpå han får til svar: "ja men jeg greide bare ikke å holde det for meg selv"

Jeg ble sjikkelig irritert å kjenner at jeg nå sliter med å møte denne personen igjen med det første... Det blir også slik at fra nå av vil jeg ikke fortelle denne personene noenting før alle andre vet det selv om den personen gjerne er "lengre oppe i rekka" om dere skjønner...

Er dette greit å gjøre eller er det ok at jeg ble sint for det??

Jeg har forståelse for at det kan være vanskelig å holde det for seg selv lenge, men 2-3 uker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, jeg forstår deg godt!

Jeg tror jeg ville gjentatt det nok en gang til personen hvor dårlig gjort du opplevde "sladringen", og ikke la vedkommende slippe unna med en dårlig unnskyldning om at h*n ikke greide å vente. Og så kan du godt fortelle at du i fremtiden pga dette ikke kan stole på vedkommende og at personen får vite nyheter sist av alle pga det, fordi dere ikke vil at dette skal gjenta seg.

Ikke skap stor uvennskap, men si at det var et tillitsbrudd og at dere forventer at voksne folk oppfører seg realt.

Og når det er sagt så ikke dvel for mye med irritasjonen, det finnes 1000 andre ting som virkelig er krise i livet, dette her var kun en detalj som egentlig ikke betyr så mye i det store bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du overreagerer. Om det er så hemmelig så bør du selv tie stille om det. Svangerskap har en tendens til å avsløre seg selv i alle fall. Og det er en GOD nyhet. Følgelig tar folk hemmelighetskremmeriet med et par kopper salt.

Om du ikke vil at noen skal vite hemmelighetene dine, så ikke fortell dem til noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt sur hvis jeg var deg. Likevel skjønner jeg også godt at det er en vanskelig nyhet å holde for seg selv. Hadde jeg blitt fortalt at noen i min familie var gravid hadde jeg hvertfall fortalt det til min samboer også.

Dessuten tror jeg nok du allerede visste at denne personen ikke pleier å holde ting for seg selv, så shame on you...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang forteller du ikke denne personen det først, så slipper du tenke på det.

Jeg er delt her: For det første er jeg enig i at hun gikk over streken, og du har rett til å si klart fra om dette, og at du i fremtiden ikke vil komme til å fortelle henne viktige ting først fordi hun brøt tilliten deres. På den andre siden, syns jeg det er rart at dere fortalte det til noen uten å være helt sikker på at de kunne holde på hemmeligheten først. Da jeg ble gravid fortalte vi det bare til ett vennepar utenfor aller nærmeste familie, men vi visste at de ikke kom til å si noe. Hadde vi ikke vært sikre på det, så hadde vi aldri sagt noe til dem. De holdt på hemmeligheten i to mnd. helt til vi gjorde det offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke skap stor uvennskap, men si at det var et tillitsbrudd og at dere forventer at voksne folk oppfører seg realt.

Og når det er sagt så ikke dvel for mye med irritasjonen, det finnes 1000 andre ting som virkelig er krise i livet, dette her var kun en detalj som egentlig ikke betyr så mye i det store bildet.

Nei det skal jeg ikke gjøre! Forstår jo selvsagt godt at i den store sammenhengen er det ikke så farlig! Bare veldig irriterende akkurat når det skjer!

Jeg synes du overreagerer. Om det er så hemmelig så bør du selv tie stille om det. Svangerskap har en tendens til å avsløre seg selv i alle fall. Og det er en GOD nyhet. Følgelig tar folk hemmelighetskremmeriet med et par kopper salt.

Om du ikke vil at noen skal vite hemmelighetene dine, så ikke fortell dem til noen!

Jeg hadde også blitt sur hvis jeg var deg. Likevel skjønner jeg også godt at det er en vanskelig nyhet å holde for seg selv. Hadde jeg blitt fortalt at noen i min familie var gravid hadde jeg hvertfall fortalt det til min samboer også.

Dessuten tror jeg nok du allerede visste at denne personen ikke pleier å holde ting for seg selv, så shame on you...

Ja jeg skjønner også at det er vanskelig å holde noe slikt for seg selv! derfor vi drøyde så lenge som mulig med denne personen! Men hun er i veldig nær familie så kunne ikke rissikere at hun fikk høre det av andre, derfor måtte vi si det!

Handlet vel egentlig bare om at vi gjerne ønsker å fortelle det til våre aller aller nermeste ansikt til ansikt siden det er første gangen! Veldig gøy se hvordan folk reagerer!!

Men jeg har lært min lekse! neste gang sier jeg det til alle som betyr noe for meg så får jeg heller bare leve med at hun er litt sur over å havne så langt ned på lista!!

Takk for svar til alle sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det kommer litt an på hvilken relasjon du har til personen. Jeg fortalte det til lillesøsteren min så fort jeg fikk en positiv yest, og var helt sikker på at hun kom til å holde tett i de 8 ukene før vi firtalte besteforeldrene. Hvis hun hadde sladret hadde jeg blitt kjempeskuffet og sint!

Men så er det jo noe som heter at hvis en vet det, vet alle det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i motsetning til mange andre her er jeg 100prosent på din side og mener det var helt vanvittig av denne personen å ikke holde tett!

SÅKLART man helst vil fortelle om sin egen graviditet selv! Herregud det er jo kjempestort! Jeg syns det høres helt merkelig ut å ikke klare å "holde det for seg selv" i noen uker. Skikkelig dårlig gjort, jeg ville blitt forbannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe liknende selv. Den gangen fortalte vi det til familien i uke 7, denne gangen venter vi til uke 12 da det kan "offentliggjøres". Jeg ble ikke sur, men synes det var unødvendig og litt kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg ble betrodd en slik hemmelighet av en venninne en gang. Og fikk beskjed om at det var en hemmelighet og at hun ville jeg skulle holde tett. Problemet var bare at alle rundt skjønte jo at hun var gravid og det ble direkte plagsomt for jeg ble rent i senk med spørsmålet. Likevel holdt jeg tett, spilte uskyldig og svarte "Næh tror du det! Det har ikke jeg tenkt på!". Da det etterhvert - pga at hun var så veldig veldig veldig dårlig ikke ble mulig å spille uskyldig lenger så gikk jeg til henne og sa at det dessverre ikke var mulig å spille "idiot" lenger og at det kunne være lurt å fortelle det til den og den og den.

Men JEG sa aldri noe.

Og det mener jeg at det må man forholde seg til når man blir betrodd en slik hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...