dreia Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #741 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg skjønte hva du mente Å jeg har det slik selv, hjertelyden blir bare en bonus - men det er sparkene som er den daglige påminnelsen at det er et lite liv i magen min som er det største for meg :rødme: Heilt enig. Eg har jo ein doppler, men har faktisk ikkje brukt den sidan eg var sikker på at eg kjente liv for første gong. Nå ligg den berre tilgjengelig sånn i tilfelle det skulle vera ein dag der guten er så rolig at eg blir bekymra. Heldigvis har det ikkje skjedd ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #742 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Nå bør eg vel snart få fingeren ut og få gjort litt av det eg skulle i dag. Her skal garderobeskap ryddast og vaskast. Håpar bekkenet ikkje vil krangla, slik at det faktisk er litt nytte i meg. Endret 19. mai 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. mai 2010 #743 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) 30 uker (jeg føler jeg ikke gjør annet enn å i graviditetsdagbøkene jeg ) Godt å høre at jordmoren tar fatt i litt saker og ting , lykke til med glukosebelastningen i morgen Endret 19. mai 2010 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. mai 2010 #744 Del Skrevet 19. mai 2010 Synes det er bra at jordmoren din tar tak i det med blodtrykket ditt. Og jeg er enig med deg, hjertelyden var ikke sånn superspennende, den var liksom bare en bekreftelse på det jeg visste: At Vesla hadde det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #745 Del Skrevet 19. mai 2010 pusilus: Eg føler heller ikkje eg gjer stort anna enn å , og :dåne: i graviditetsdagbøkene. Tida går jo skikkelig fort. Iallfall for alle andre. *litt utålmodig* Nótt: Før eg kjente spark, var det å høyra hjertelyden skikkelig godt. Men det var jo med min private doppler. Eg har jo berre høyrt hjertelyd to gonger (i tillegg til nokre sekund på den private UL-en i veke 15, men då var det å sjå hjerta banka mykje bedre), første gong var i veke 25, og då hadde eg jo kjent spark i fleire veker allerede. Eg er som sagt veldig fornøyd med jordmora mi. Berre så synd ho skal ta ferie i sommar, slik at eg må ta dei siste svangerskapskontrollane hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. mai 2010 #746 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg synes det går kjempefort her også jeg da, men det kan kanskje være fordi jeg synes det virker som i går at du testet positivt. Og så ser jeg på Vesla og skjønner at det ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #747 Del Skrevet 19. mai 2010 Eg trur eg har gløymt å nevna at me skal på fødselsforberedande kurs over to ettermiddagar, første om eit par veker. Gleder meg! Berre så synd me ikkje får tilbud om omvisning på føden. Det er egentlig det eg mest kunne tenkt meg. Sjølv om det sikkert er mykje både mannen og eg veit allerede (mannen les jo fleire gravidbøker enn meg ), er det greit å få repetert det og få det inn på fleire måtar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #748 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg synes det går kjempefort her også jeg da, men det kan kanskje være fordi jeg synes det virker som i går at du testet positivt. Og så ser jeg på Vesla og skjønner at det ikke er det. Eg var jo faktisk rundt 16 veker på veg då vesla di blei fødd, og det er jo ei stund sidan. Sjølv om det på fleire måtar sikkert føles som i går. Egentlig føler eg også at det går ganske fort, men samtidig er eg så utålmodig på å få møta veslepjokken som me har venta sånn på. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. mai 2010 #749 Del Skrevet 19. mai 2010 Eg var jo faktisk rundt 16 veker på veg då vesla di blei fødd, og det er jo ei stund sidan. Sjølv om det på fleire måtar sikkert føles som i går. Egentlig føler eg også at det går ganske fort, men samtidig er eg så utålmodig på å få møta veslepjokken som me har venta sånn på. :rødme: Ja det er faktisk 14 uker siden - tro det eller ei. Kan ikke helt skjønne det, nå kjennes det faktisk ut som om jeg "alltid" har vært mamma. :rødme: Skjønner godt at du lengter etter å møte veslegutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 19. mai 2010 #750 Del Skrevet 19. mai 2010 Så godt å høre at alt stod bra til lillegutten deres! Og for 30 uker! Det er jammen ikke lenge til du får møte ham nå altså :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #751 Del Skrevet 19. mai 2010 Vafler (utan sukker, altså ) og større mengder vatn. Nå gjer eg meg klar for fasting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 19. mai 2010 #752 Del Skrevet 19. mai 2010 Gratulerer så mykje med 30 veker! Dette svangerskapet ditt går jammen fort unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 19. mai 2010 #753 Del Skrevet 19. mai 2010 Hvorfor ingen omvisning på føden??? :dåne: Vi skal vel føde på samme plass, og jeg hadde nesten gledet meg til omvisning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 20. mai 2010 #754 Del Skrevet 20. mai 2010 30 uker En fin milepæl, nå er det virkelig ikke lenge igjen! Så godt at nyrebekken-målingen var grei, det var godt å vite. Hos oss hadde den vokst tilsvarende til babyens vekst, så vi fikk tilbud om enda en oppfølgingstime. Krysser fortsatt fingrene for at dette er noe som går seg til, men skulle ha ha litt problemer med urinveiene har han fått det fra meg. Hadde mye urinveisproblemer når jeg var lita (ifølge mor)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #755 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Nótt, Pysepusen og Mirabella: Hvorfor ingen omvisning på føden??? :dåne: Vi skal vel føde på samme plass, og jeg hadde nesten gledet meg til omvisning... Då eg var gravid med terminar i 2009, var det omvisning på føden eit tilbud hos jordmor. Denne gongen er det visst ikkje det. :klø: Eg anar ikkje om det er sjukehuset som har stengt for det eller om det berre er jordmortenesta som ikkje tilbyr det lenger. Kjedelig er det uansett. Ein kan umulig få eit like bra inntrykk berre av å sjå ein film eller høyra om kva som finst. 30 uker En fin milepæl, nå er det virkelig ikke lenge igjen! Så godt at nyrebekken-målingen var grei, det var godt å vite. Hos oss hadde den vokst tilsvarende til babyens vekst, så vi fikk tilbud om enda en oppfølgingstime. Krysser fortsatt fingrene for at dette er noe som går seg til, men skulle ha ha litt problemer med urinveiene har han fått det fra meg. Hadde mye urinveisproblemer når jeg var lita (ifølge mor)... 31 veker nå! Og du har jo komme på nest siste bilde på tickeren, jo! :dåne: Det var utrulig godt at nyrebekkenet ikkje hadde vakse meir. Håpar alt er fint med guten din også. Det er jo ikkje store avvik på målingane, så han vil vel neppe få nokon større problem med det. *håpe* Endret 26. mai 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #756 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Eg overlevde heldigvis glukosebelastninga og tilhøyrande fasting forrige veke, sjølv om det var hardt å ikkje drikka noko vatn på kvelden. Og for ikkje å snakka om kor kvalm eg var etter å ha pøst på med glas etter glas med vatn like før kl. 22 på onsdagskvelden. Eg møtte på sjukehuset kl. 8. Der målte dei blodsukkeret med stikk i fingeren og tok blodprøve. Fasteblodsukkeret mitt var visst veldig fint - 3,eitt-eller-anna, og hadde det vore over 9, ville dei ikkje tatt glukosebelastning den dagen. Så eg låg godt under den grensa. Deretter fekk eg kanskje 3-4 dl med sukkervatn som omtrent skulle styrtast. Dei første slurkane var nokså gode, sjølv om eg hadde foretrekt reint vatn, men guri, kor kvalmande dei siste dl var. Eg følte meg nesten litt rusa ei stund, og ganske kvalm. Godt at eg ikkje slit med svangerskapskvalme, gitt. :gjeiper: Deretter skulle eg slappa av i to timar før dei tok ny blodprøve og eg var ferdig. Eg fekk eit eige rom til å slappa av på. Der sat eg i ein sofa og kosa meg med strikketøyet mitt. Egentlig ikkje så verst behagelige to timar. Eg har ikkje fått svar på prøvane ennå. Lurer på om eg får det om alt ser fint ut? Endret 26. mai 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #757 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Endelig er mannen på veg heim. Han har det så travelt på jobb (og heime) nå, stakkar. I dag tok han første buss (kl. 5:30), og først nå har han fått unna nok på jobb til å kunna dra heim. Det er over 12 timars arbeid, det. Heldigvis får han avspasera dei ekstra timane når det begynner å bli roligare tider om nokre veker. Eg får vel setja i gong med middagen. Posemiddag i dag - eg har aldri sagt eg er nokon gourmetkokk. Endret 26. mai 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 26. mai 2010 #758 Del Skrevet 26. mai 2010 Her går det unna, 31 uker allerede! Gratulerer så masse!! 12 timers arbeid hørtes slitsomt ut! :dåne: Du og mannen får kose dere og slappe godt av i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #759 Del Skrevet 26. mai 2010 Her går det unna, 31 uker allerede! Gratulerer så masse!! 12 timers arbeid hørtes slitsomt ut! :dåne: Du og mannen får kose dere og slappe godt av i kveld. Han var passe utslitt, ja. *puh* Men likevel prøvde han å overta styringa på kjøkkenet, sjølv om eg sa eg skulle laga middagen i dag. *håplaus* Han fekk då i seg mat, og nå tar han ein velfortjent, liten middagskvil. Eg får prøva å få han til å slappa av i kveld. Han har nemlig planar om like lange dagar resten av veka også for å få unna alt arbeidet på jobb. :dåne: Håpar han kan dra heim litt tidligare på fredag, då... *litt egoistisk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mai 2010 #760 Del Skrevet 26. mai 2010 31 veker alt! :dåne: Du kan vere mamma om 6-7 veker du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå