Nótt Skrevet 10. mai 2010 #701 Del Skrevet 10. mai 2010 Eg har som mål å komma meg i bassenget minst 2 gonger kvar veke. Nå prøver eg svømming minst ein dag og ein dag med vanngym. Men problemet er jo at eg ikkje veit heilt kva øvelsar som er bra der. :klø: Det er jo egentlig ikkje lagt opp for gravide, sjølv om dei fleste øvelsane sikkert stort sett passar for oss også. Og korleis bør massasjen vera? Rett og slett berre vanlig "knaing" av hofte/sete/lår, der det gjer vondt? Det er det eg (eller: stort sett mannen) har gjort så langt. Og eg trur det virkar som at det hjelper litt, iallfall midlertidig. Når det gjelder svømming så er hundesvømming, altså spark med beina (ikke den froske måten) det beste for bekken med bekkenløsning. Ellers er det viktig som Synne-Marie sier å lytte til kroppen. Når fysio'n maserte meg var det ikke har knaing, men ganske mykt. Rett og slett fordi hard knaing kunne gjøre vondt verre sa hun. Og det var sete, hofte og lår hun jobbet med ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #702 Del Skrevet 10. mai 2010 Takk for bekkentips. *tar til meg informasjonen* Hundesvømming, altså. Hmmm... Skulle nesten ønska eg kunne krål, så det nesten hadde sett litt proft ut. Eg skal prøva å vera flink til å komma meg i bassenget fleire gonger i veka. Eg kjenner jo at det ikkje skadar, og eg trur til og med det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 11. mai 2010 #703 Del Skrevet 11. mai 2010 Som jeg har sagt før er jeg sjokkert over MT'en din! (og bare for å oppklare det - MT er kun gratis på samme vilkår som fysio er gratis som gravide, men det er MT som tar avgjørelsen, ikke legen). Alt det han sa går helt imot mine erfaringer og hva min MT har sagt til meg i løpet av svangerskapet! Det er en grunn til at jeg har vært sykmeldt siden jul og til at jeg sitter/ligger så mye på sofaen Siden du bor i en så stor by så er der nok helt sikkert en MT med bekken(løsning) som spesialfelt. Jeg hadde googla det og tatt meg en tur der! Husk at en MT er en fysio med noen år ekstra utdanning i tillegg Og de lærer mye på de årene som fysioen ikke lærer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 11. mai 2010 #704 Del Skrevet 11. mai 2010 Sykling skal også være bra for bekkenet leste jeg et sted... ikke det at jeg kan skjønne det, jeg hadde aldri i livet kommet meg opp på en sykkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 11. mai 2010 #705 Del Skrevet 11. mai 2010 Innom og oppdaterer meg for tredje trimester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 11. mai 2010 #706 Del Skrevet 11. mai 2010 Tredje Trimester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #707 Del Skrevet 13. mai 2010 Langfri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #708 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Mannen har akkurat rydda i barskapet. Og eg fekk plutselig lyst på ein drink med banan- eller melonlikør - for første gong sidan i sommar. *sugartooth* Eg tenker nok den lysta går over om eit par minutt, og kjem vel neppe tilbake før fødselen. Eg er heldig sånn - ikkje veldig glad i alkohol. Og i barskapet fann faktisk mannen øl som IKKJE hadde gått ut på dato. Det er ikkje lenge sidan han drog på fest med øl som gjekk ut for nesten eit år sidan... Vesleguten blir ikkje akkurat fødd inn i ein heim med stort alkoholmisbruk! Endret 13. mai 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 14. mai 2010 #709 Del Skrevet 14. mai 2010 Uten at jeg kan så mye om aktivitet i svangerskap og bekkenløsning, syns jeg at det hørtes rart ut at du ikke fikk flere tips til hvordan unngå at det blir verre... Er jo sikkert veldig stor forskjell på hvilke aktiviteter som faktisk hjelper og hva som kan gjøre ting verre. En virgin strawberry daquiri (altså jordbærsmootie) kan sikkert dekke søtbehovet som dukker opp når man ser i barskapet God langhelg til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 14. mai 2010 #710 Del Skrevet 14. mai 2010 Hmf? Jeg trodde jeg skrev noe her om dagen, men det ser jeg at jeg ikke har gjort?! :klø: Jaja, kos deg med langfri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 14. mai 2010 #711 Del Skrevet 14. mai 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #712 Del Skrevet 14. mai 2010 Spinnvil: Mmm... Jordbærsmoothies hørtes lekkert ut. Kanskje me skulle ha laga det ein dag? Me har både jordbær og blåbær i frysen som burde bli etne opp snart. Litt kjipt å ikkje få tips til øvelsar ein bør gjera og kva ein bør unngå, synst eg. Eg fekk liksom ikkje så mykje ut av timen... O'hara: Koselig å sjå deg her. Langfri er digg! Ashelia: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #713 Del Skrevet 14. mai 2010 Fram til i går har eg vore usikker på om eg har kjent hikking i magen. Men i går kveld, då eg var litt obs på det, kjente eg veslepjokken hikka. Det same har han gjort nå i kveld. Og når han først set i gong, varer det gjerne i fleire minutt, eg trur kanskje til og med over 5 minutt i slengen. Stakkars veslepjokken! Det kan ikkje vera noko særlig med så lange hikkerundar. Men litt koselig å kjenna han likevel, då... *egoistisk* I dag har eg vore til jordmor. Første gongen eg var til "mi" jordmor. Og eg er veldig fornøyd med oppfølginga eg får hos jordmora mi. Referat får komma seinare. Nå er det tid for fruktsalat, te, strikketøy og Avatar. Kosekveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 14. mai 2010 #714 Del Skrevet 14. mai 2010 Synes hikking er koselig jeg :rødme: Også er det jo en annen måte å kjenne liv på Kos deg med kosekveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. mai 2010 #715 Del Skrevet 15. mai 2010 Så herlig med hikking Leide Avatar i går jeg også, men ikke fått sett den da... skal prøve å få gjort det i løpet av helgen Ha en super helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #716 Del Skrevet 15. mai 2010 Pysepusen: Det var veldig koselig med hikking. Men eg synst så synd på veslepjokken, for hikke over lengre tid er jo ikkje akkurat behagelig. Lucky?: Gled deg til du kan kjenna hikking frå din vesle mageboar. Forhåpentligvis om nokre månader. Avatar var ikkje heilt min type film. Den var litt for forutsigbar, eg haaaatar i utgangspunktet science fiction (bra utgangspunkt ), og det blei ein god blanding av Pocahontas, Atlantis, Jurassic Park og dårlig skrekkfilm (ein ultra-bad guy som aaaaaldri dør, uansett kor mykje han blir utsett for ). Heilt grei underholdning, men ikkje akkurat noko eg måååå sjå igjen. Men det var heilt klart koselig med kosekveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 15. mai 2010 #717 Del Skrevet 15. mai 2010 Og jeg liker Avatar. Godt vi har forskjellig smak sier jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #718 Del Skrevet 15. mai 2010 11 veker til termin i dag! I dag tidlig låg veslepjokken og vrei på seg inni magen. Og då eg strøyk på han der han bevegde seg, fekk eg svar - skikkelige spark. Lurer på om han var litt hissig, eller om han berre kosa seg? Bevegelsane har begynt å bli litt større nå, men han sparkar fremdeles ein del, og nå er det kraft bak sparka! Flinke, fine sterkingen min. :rødme: Og om ikkje veldig lenge er me klare for å handla inn større ting til veslepjokken og gjera klart barnerom. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #719 Del Skrevet 15. mai 2010 Og jeg liker Avatar. Godt vi har forskjellig smak sier jeg. Eg trur det er science fiction-sjangeren eg likar dårligst av alle typar filmar, så utgangspunktet var nok ikkje det beste. Eg er meir på "hjernedaud" underholdning av typen fjortiskomediar. Sikkert greit at ikkje alle er storfan av det også. Sånn for intelligensutviklinga sin del... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 15. mai 2010 #720 Del Skrevet 15. mai 2010 11 veker til termin i dag! I dag tidlig låg veslepjokken og vrei på seg inni magen. Og då eg strøyk på han der han bevegde seg, fekk eg svar - skikkelige spark. Lurer på om han var litt hissig, eller om han berre kosa seg? Bevegelsane har begynt å bli litt større nå, men han sparkar fremdeles ein del, og nå er det kraft bak sparka! Flinke, fine sterkingen min. :rødme: Og om ikkje veldig lenge er me klare for å handla inn større ting til veslepjokken og gjera klart barnerom. Gleder meg! Gratulerer med 11 uker igjen!!! Det er så godt å kjenne bevegelsene og all kraften i dem. Nyt tiden. Eg trur det er science fiction-sjangeren eg likar dårligst av alle typar filmar, så utgangspunktet var nok ikkje det beste. Eg er meir på "hjernedaud" underholdning av typen fjortiskomediar. Sikkert greit at ikkje alle er storfan av det også. Sånn for intelligensutviklinga sin del... Og jeg liker sci-fi filmer, men ikke så godt type fjortis filmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå