Gå til innhold

Bernadette Soubirous


Gjest Hans72

Anbefalte innlegg

http://www.katolsk.no/biografi/bernadet.htm

Jeg er protestant, og sågar ikke spesielt opptatt av helgner, men jeg fant likevel dette interessant(sitat): Søndagen den 21. februar ble Bernadette fulgt av en skeptisk lege, som tok pulsen på henne idet hun falt i transe. Hun ble grundig utspurt av ulike lokale tjenestemenn, som konkluderte med at selv om hun var ført bak lyset, var hun oppriktig.(sitat slutt)

Det øvrige var også veldig interessant, og dette må leses i sammenheng med det, men jeg synes likevel dette var det viktigste: Det ble dokumentert, av en nøytral lege, at hun faktisk falt i transe.

Hva tenker dere omkring emnet og hendelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal være ærlig og si selv om jeg er ekstremt skeptisk til det åndelige så er hun en av de får jeg tror kan ha hat noen slags evner.

Den andre er Frans av Asissi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som mener noe om dette?

Hvorfor tror du ikke på helgener?

Altså, hvorfor tilber du ikke dem?

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du ikke på helgener?

Altså, hvorfor tilber du ikke dem?

Fordi jeg ikke er katolikk, og dermed ikke tror at det har noen hensikt(jeg tror ikke på at de går i forbønn for oss som er levende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke er katolikk, og dermed ikke tror at det har noen hensikt(jeg tror ikke på at de går i forbønn for oss som er levende).

Hvordan kan du vite dette? Tar katolikker, med Paven i spissen, feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan du vite dette? Tar katolikker, med Paven i spissen, feil?

Jeg er jo protestant, da, så jeg mener naturlig nok at Paven tar feil i enkelte spøsmål, ja, men det er nå ikke det denne tråden handler om.

Spørsmålet mitt til skeptikerne, er: Er det ikke i det minste litt interessant at hun falt i transe på det samme stedet hver gang, og at dette ble konstantert og bekreftet av en i utgangpunktet skeptisk lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo protestant, da, så jeg mener naturlig nok at Paven tar feil i enkelte spøsmål, ja, men det er nå ikke det denne tråden handler om.

Spørsmålet mitt til skeptikerne, er: Er det ikke i det minste litt interessant at hun falt i transe på det samme stedet hver gang, og at dette ble konstantert og bekreftet av en i utgangpunktet skeptisk lege?

Nei, for jeg er ikke kristen eller katolikk. Så derfor tror jeg det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som mener noe om dette?

I mangel på noe bedre å komme med;

jeg mener hun hadde et fint navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for jeg er ikke kristen eller katolikk. Så derfor tror jeg det er feil.

Man kan gjerne tro at det er feil, men denne legen skal nå visstnok ha dokumentert det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjerne tro at det er feil, men denne legen skal nå visstnok ha dokumentert det motsatte.

Jeg og mange andre her har jo vist deg mange ting som er dokumenterte uten at du tror noe videre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for jeg er ikke kristen eller katolikk. Så derfor tror jeg det er feil.

Kristen og Katolikk er akkurat det samme. En Katolikk er like mye kristen som en protestant eller som en Ortodosk kristen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristen og Katolikk er akkurat det samme. En Katolikk er like mye kristen som en protestant eller som en Ortodosk kristen

Nei. Kristen og katolikk er ikke "akkurat det samme".

At noe er "Akkuratt det samme" vil si at det er 100% likt. noe kristne og katolikker ikke er. Diskuterer vi dogmer eller semantikk nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Kristen og katolikk er ikke "akkurat det samme".

Poenget mitt er at Den Romersk Katolske kirke er en kristen tro.

Kristendommens 3 største religioner som alle er kristne er

Den Romersk Katolske kirke. Den Russisk Ortodokse og den Protestantiske alle disse er kristne. Uavhenig om de tolker ting forskjellig. Grunnpresippe er det samme.

De er kristne så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på helgner, ville det vært interessant å høre hva skeptikerne mener om det faktum at Olav den helliges hår og negler vokste lenge etter at han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og mange andre her har jo vist deg mange ting som er dokumenterte uten at du tror noe videre på det.

Jeg tillater meg en viss skepsis til evolusjonsteorien, ja, det stemmer.

Men det denne legen drev med, var altså vitenskapelig. Jeg trodde du hadde så stor tiltro til vitenskapen, jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke tilsynelatende hår og negler det på alle døde da?

Hvor har du det ifra? For øvrig fantjeg dette interessant: http://no.wikipedia.org/wiki/Moder_Teresa_av_Calcutta

Sitat: I 2002 anerkjente kommisjonen, bestående av både geistlige og leger, et mirakel. Den indiske kvinnen Monica Besra hadde blitt kurert for en svulst i underlivet, etter å ha bedt om Moder Teresas forbønn og lagt en medaljong med bilde av henne over svulsten. Hun hevdet selv at en lysstråle kom ut fra bildet og fjernet tumoren; kommisjonen tok ikke stilling til dette, men konstaterte at det ikke fantes noen medisinsk forklaring på at en svulst som var dokumentert med røntgenbilder og andre metoder plutselig forsvant.(sitat slutt)

Ganske interessant, etter min mening. Det er visstnok også slik at man, for å bli regnet som helgen i Den katolske kirke, må ha utført to dokumenterte mirakler.

Når miraklene er dokumenterte, hvorfor er det folk som tviler på at de fant sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det ifra?

Det er allmennkunnskap, lærte det på ungdomsskolen.

http://www.helsenett.no/index.php?option=c...5&Itemid=77

3. Hår og negler fortsetter å vokse etter døden

Denne myten skyldes et biologisk fenomen.

Etter døden blir kroppen uttørret. Dette fører til at huden rundt negler og hår blir trukket tilbake. Denne ”krympingen” av huden får dem til å se lengre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...