Gjest ts Skrevet 12. januar 2010 #1 Del Skrevet 12. januar 2010 Skal det utales "nerd" rett frem, eller er den engelske versjonen "nørd" mest brukt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg sier "nerd" rett fram, men i følge fjortis-datteren min, er ikke jeg helt til å stole på når det kommer til ungdomsspråk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 12. januar 2010 #3 Del Skrevet 12. januar 2010 Eg seier nørd. Med meir tydelig R enn på engelsk. Altså, typisk fornorsking av ordet. Eg snakkar nordfjording. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 12. januar 2010 #4 Del Skrevet 12. januar 2010 Eg seier nørd. Med meir tydelig R enn på engelsk. Altså, typisk fornorsking av ordet. Eg snakkar nordfjording. Eg seier "nærd", og snakker sunnfjording;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 12. januar 2010 #5 Del Skrevet 12. januar 2010 Eg seier "nærd", og snakker sunnfjording;) Snakkar... Fy meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 12. januar 2010 #6 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg veksler mellom "nærd" med norsk rulling på R-en, og "nørd" med omtrent engelsk uttale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 12. januar 2010 #7 Del Skrevet 12. januar 2010 Eg seier "nærd", og snakker sunnfjording;) Ehm... Lurer på om det er det eg og seier.... Vart forferdelig usikker her, og klarar ikkje å finne ut kva som høyres mest riktig ut for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan Skrevet 12. januar 2010 #8 Del Skrevet 12. januar 2010 Nærd som i geek og nørd som i nerd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 12. januar 2010 #9 Del Skrevet 12. januar 2010 Ehm... Lurer på om det er det eg og seier.... Vart forferdelig usikker her, og klarar ikkje å finne ut kva som høyres mest riktig ut for meg. I følge min niese heiter det "øøh, nøøøRd!!" (Var forresten i Nordfjord for nokken mnd sidan, for første gong på lenge, og då slo deg meg at man faktisk godt kunne høyre forskjell på Nordfjord/Sunnfjord:) Måtte bare seie det.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ihearttom Skrevet 12. januar 2010 #10 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg sier nørd, som nerd med 'ø' og i fornorsket og dialektversjon med Stavanger 'r' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #11 Del Skrevet 14. januar 2010 nærd eller nørd det varierer. Er fra oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #12 Del Skrevet 14. januar 2010 Oslo fra Oslo, sier nærd. Det er vel denne som er den "norske" varianten, på engelsk sier man vel mer som nørd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjonana Skrevet 14. januar 2010 #13 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg sier nærd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. januar 2010 #14 Del Skrevet 16. januar 2010 Nærd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 24. januar 2010 #15 Del Skrevet 24. januar 2010 Nærd, med mindre jeg snakker engelsk :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå