Gå til innhold

Hvordan gå ned 3 kg best og fortest mulig?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Gikk på vekta i sta og funnet ut at jeg har gått opp 4(!) kg på 2 uker. For noen er det vel lite, men jeg er lav, så for meg er det veldig mye.. :(

Jeg trenger virkelig å komme ned til standar vekten min, det bryter meg ned at jeg veier så mye og jeg har gråti i en time nå etter at jeg veide meg..

Jeg vil gjerne ha tips til trening og mat jeg kan gjøre for å miste de 4 kg igjen. Jeg trener aldri, så bør ikke være allverdens med treningsøkter..

Dette er virkelig viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk på vekta i sta og funnet ut at jeg har gått opp 4(!) kg på 2 uker. For noen er det vel lite, men jeg er lav, så for meg er det veldig mye.. :(

Jeg trenger virkelig å komme ned til standar vekten min, det bryter meg ned at jeg veier så mye og jeg har gråti i en time nå etter at jeg veide meg..

Jeg vil gjerne ha tips til trening og mat jeg kan gjøre for å miste de 4 kg igjen. Jeg trener aldri, så bør ikke være allverdens med treningsøkter..

Dette er virkelig viktig for meg.

For å gå ned på en varig måte bør du absolutt ikke gå raskt ned i vekt. Det er lett å gå fort opp i vekt (på en varig måte :gjeiper: ), men går du for ned så går du med veldig stor sannsynlighet fort opp igjen også. Det skyldes at med energiunderskudd i maten er det vanskelig å gå ned noe særlig mer enn 0,5 kg fett per uke, mister du noe mer er det for det meste muskelmasse. Dermed får du dårligere forbrenning, og vil ha lettere for å legge på deg.

Har du hørt dette før kanskje? ;) Vel, det gjelder fremdeles. Det fins ingen trylleformel. Det eneste som funker over tid er å spise passelig mye av for det meste sunn mat, og trene en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med energiunderskudd i maten er det vanskelig å gå ned noe særlig mer enn 0,5 kg fett per uke, mister du noe mer er det for det meste muskelmasse. Dermed får du dårligere forbrenning, og vil ha lettere for å legge på deg.

hva mener du med energiunderskudd? er ikke poenget at man skal spise færre kcal enn man forbrenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med energiunderskudd? er ikke poenget at man skal spise færre kcal enn man forbrenner?

Ja akkurat, energiunderskudd betyr at man spiser mindre enn man forbrenner, det er bare en annen måte å si det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig er viktig for deg så bør du trene, hvis ikke er det ikke så viktig eller du er ute av stand til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...