livesen Skrevet 14. januar 2010 #41 Skrevet 14. januar 2010 Jeg synes godt homofile kan få adoptere på lik linje med andre søkere. Det jeg ser som problem er at flere "giverland" eller land nordmenn adopterer fra vil vegre seg mot å adoptere til norge p.g.a dette .Vet ikke om det er mulig for landene å kreve at barn fra deres lang ikke skal adopteres bort til homofile . Tror kanskje det . Det er jo forskjellige aldersregler og inntektsregler fra forskjellige land, er det ikke ? kan ikke så mye om adopsjonsprosesser .
Draum Skrevet 14. januar 2010 #42 Skrevet 14. januar 2010 Jo, når man adopterer må man først godkjennes i norge, og så i landet man ønsker å adoptere fra. Det er dermed ingen automatikk i at man får adoptere selv om man er godkjent i norge, men adopsjonsforeningene veileder jo folk når de velger land og kan derfor sørge for at de ikke velger land der de garantert ikke blir godkjent.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 14. januar 2010 #43 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er kvinne, og jeg er sterkt imot at homofile skal adoptere eller få hjelp til kunstig befruktning for den saks skyld. Et barn har det best med to foreldre av ulikt kjønn, eller en aleneforelder. Velger man å gnikke mus mot mus eller dyppe tryllestaven i bæsj, så får man ta konsekvensen av det. Det blir ikke barn av slikt...
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #44 Skrevet 14. januar 2010 , dyr er i homofile forhold og adopterer ungene de andre i flokken ikke vil ha. Link til forsvar for denne vanvittige påstanden?
Liisemor Skrevet 14. januar 2010 #45 Skrevet 14. januar 2010 (endret) Link til forsvar for denne vanvittige påstanden? http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ost...sj/5626955.html http://www.forskning.no/artikler/2006/sept...r/1159184941.14 Andre kilder er biolog-venner og diverse dyreparker, der det igjen jobber biologer. Tror kanskje en biolog har litt mer peil på dyreverden enn f.eks. en frisør. Endret 14. januar 2010 av Liisemor
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #46 Skrevet 14. januar 2010 Kvinne, har en følelse av at jeg er imot, og jeg prøver å komme meg bort fra den siden, men det er grunnet disse tankene: Mange barn har mistet sine foreldre og familie og fortjener et godt hjem. Mange sitter på barnehjem som har langt fra kvalitet. Selvfølgelig, det meste er bedre. På barnehjemmet har barna "likesinnede" barn som har opplevd det samme, venner... Så blir barnet adoptert av et homofilt par. Greit, barnet får en trygg oppvekst, men alt annet er revet bort og barnet har fått noe som til nå ikke er så utbredt, et homofilt foreldrepar. I tillegg til å ha sittet i barnehjem i kanskje årevis, skal det da vokse opp med noe annerledes i det nye landet også. Igjen, oppleve noe de fleste andre barn ikke opplever og stå på utsiden. Dette vet man jo ikke, men barn har lett for å mobbe. Barnet blir mobbet for å ha homofile foreldre, barnet sliter allerede kanskje med traumene fra da det satt på det stakkars barnehjemmet. jeg tror det kan bli litt vel mye last på disse barna kun fordi de homofile har så lyst på barn. Jeg har ingenting imot homofile, men i de siste årene har utviklingen hatt store fremskritt for å "integrere" homofile og gi rettigheter. Det er vel og bra, men jeg mener at store deler av verden er enda ikke helt klare for å åpne for dette, men det virker som at, uten å høres helt blåst ut, at "mye vil ha mer", så da peiser de på med at homofile bør ha både det ene og det andre. Jeg tror det vil skje, men det tar tid, da det har vært og kanskje fremdeles er et stort samfunnsspørsmål. Men hvis du har vokst på et barnehjem så vil det være unaturlig og rart å komme til en familie med to voksne og kanskje ett barn til eller bare deg, uansett hvilke kjønn foreldrene er. Jeg er kvinne og absolutt for at homofile skal kunne adoptere.
Gjest Gjest_wenche_* Skrevet 15. januar 2010 #47 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er kvinne og jeg er imot. Ser ingen som helst grunn til at homofile bør få adoptere barn.
Berentsens Skrevet 15. januar 2010 #48 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er kvinne og jeg er imot. Ser ingen som helst grunn til at homofile bør få adoptere barn. Absolutt ingen grunn? Hvorfor ikke? Har du barn selv? Eller ønsker du selv å få barn? Adopsjon er jo en flott ting, barn som ikke har foreldre får nye foreldre. Foreldre som er klar for å ta imot et barn som trenger omsorg, kjærlighet og foreldre. Noen av disse søkerne er homofile. Hva så? De kan da vel gi barna akkurat det samme som heterofile foreldre?
Berentsens Skrevet 15. januar 2010 #49 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er kvinne, og jeg er sterkt imot at homofile skal adoptere eller få hjelp til kunstig befruktning for den saks skyld. Et barn har det best med to foreldre av ulikt kjønn, eller en aleneforelder. Velger man å gnikke mus mot mus eller dyppe tryllestaven i bæsj, så får man ta konsekvensen av det. Det blir ikke barn av slikt... Jøss! Du har jo helt rett! Kudos til deg!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #50 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er kvinne, og jeg er sterkt imot at homofile skal adoptere eller få hjelp til kunstig befruktning for den saks skyld. Et barn har det best med to foreldre av ulikt kjønn, eller en aleneforelder. Velger man å gnikke mus mot mus eller dyppe tryllestaven i bæsj, så får man ta konsekvensen av det. Det blir ikke barn av slikt... Garantert skrevet av en som er for at homofile skal få adoptere men som ønsker å gjøre de som er i mot til slemme og dumme.
Pjukset Skrevet 15. januar 2010 #51 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er kvinne, og jeg er sterkt imot at homofile skal adoptere eller få hjelp til kunstig befruktning for den saks skyld. Et barn har det best med to foreldre av ulikt kjønn, eller en aleneforelder. Velger man å gnikke mus mot mus eller dyppe tryllestaven i bæsj, så får man ta konsekvensen av det. Det blir ikke barn av slikt... Så voksent skrevet. Det at du uttrykker deg slik vitner om at du ikke forstår at en persons legning ikke er et valg. Uansett, mener du da at et barn har bedre av å leve i fattigdom, uten hjem og foreldre, fremfor å bo i et trygt hjem med kjærlghet og ikke minst en fremtid, bare fordi adoptivforeldrene er homofile? Nei for all del, la ungen leve i krig og fattigdom, det er tross alt bedre
Gjest Madeleine Skrevet 15. januar 2010 #52 Skrevet 15. januar 2010 Jeg syns ikke homofile skal likestilles med heterofile på alle områder. Som mennesker skal alle bety like mye, men ikke likestilles i ekteskap og i sammengheng med barn. Kall meg gjerne diskriminerende, men det mener jeg altså.. Det er ikke fordi jeg har noe imot homofile (selv om jeg helt ærlig syns det virker unaturlig - sikkert bare fordi jeg er heterofil og ikke har noen homofile venner). Jeg er litt av den oppfatning at ting var bedre før, for kanskje 50 år siden. Er selvfølgelig klar over at alt ikke var like bra da heller, men jeg tenker på unges respekt for autoriteter, lærere, foreldre og eldre mennesker. Tenker også på giftemål og lav skillsmisseprosent. Folk fant seg en kjæreste, forlovet seg, giftet seg og fikk barn - så levde de sammen i trygge omgivelser, hele familien - resten av livet. Det var ikke hans barn, hennes barn, våre barn, dine barn osv. Det er hele situasjonen og utviklingen mot at "alt er lov" og ingen gamle og etter min mening grunnleggende "regler" skal beholdes. Er klar over at jeg setter det på spissen, men det er vanskelig å forklare det ellers.. Har ikke noe imot homofile, men mener den gammeldagse kjernefamilien med mor, far, brør, søster er noe jeg vil trakte etter
Berentsens Skrevet 15. januar 2010 #53 Skrevet 15. januar 2010 Jeg syns ikke homofile skal likestilles med heterofile på alle områder. Som mennesker skal alle bety like mye, men ikke likestilles i ekteskap og i sammengheng med barn. Kall meg gjerne diskriminerende, men det mener jeg altså.. Hvorfor skal ikke homofile likestilles mht ekteskap?
Gjest fargerrik Skrevet 15. januar 2010 #54 Skrevet 15. januar 2010 1. Jeg er for! 2. Om flere år er det naturlig at samme kjønn får adoptere barn, akkurat samme flere ting som var tabu for mange år siden. Synes at folk skal være mer liberal. 3. Ingen kan styre over sine egne følelser, når man faller for samme kjønn. Viktigst at alle har rett på å få føle seg lykkelig sammen med en man elsker!
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 15. januar 2010 #55 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er kvinne og jeg er imot. Ser ingen som helst grunn til at homofile bør få adoptere barn. Hvorfor er du imot? Tenk deg at mange barn har det vondt! Har ikke foreldre! Har kanskje mye dårlig i oppveksten sin, mishandlet? Incest ? Kanskje de blir dårlig behandlet på barnehjemmet? Det er bedre for homofile å adoptere enn de får lide på barnehjemmet...... Homofile er mennesker. De kan ikke gjøre noe med følelser at de blir forelsket i samme kjønn. Du hadde sagt annerledes hvis du en dag ikke liker det motsatte kjønnet lenger, og blir tiltrukket av samme kjønn....
Gjest jøss Skrevet 15. januar 2010 #56 Skrevet 15. januar 2010 Hvorfor er du imot? Tenk deg at mange barn har det vondt! Har ikke foreldre! Har kanskje mye dårlig i oppveksten sin, mishandlet? Incest ? Kanskje de blir dårlig behandlet på barnehjemmet? Det er bedre for homofile å adoptere enn de får lide på barnehjemmet...... Homofile er mennesker. De kan ikke gjøre noe med følelser at de blir forelsket i samme kjønn. Du hadde sagt annerledes hvis du en dag ikke liker det motsatte kjønnet lenger, og blir tiltrukket av samme kjønn.... Jøss, er det sant? Det har jeg ikke tenkt på...... Og jeg som hele tiden har vært imot at homofile skal få adoptere barn. Kanskje jeg må revurdere det?
Gjest Madeleine Skrevet 16. januar 2010 #57 Skrevet 16. januar 2010 Hvorfor skal ikke homofile likestilles mht ekteskap? Har egentlig ikke noen god grunn, men jeg syns det er for mann og kvinne. Det er sånn det alltid har vært og jeg mener vi skal holde på endel gamle verdier før hele samfunnet ender opp som oppsnasne drittunger (igjen satt på spissen) Jeg syns helt ærlig homofili er en unaturlig form for samliv (som sagt er dette sikkert bare fordi jeg ikke kjenner noen som er homofile) Skjønner alle argumenter for adopsjon og ekteskapslikestilling, men sitter litt fast i oppfatningen min uansett. Syns det som ble sagt om "mus på mus og tryllestav i bæsj" eller hva det var er en veldig dum måte å si det på! Men er nesten litt enig.En kvinne og en kvinne kan ikke få barn, en mann og en mann kan ikke få barn. Sånn er det bare, sånn har naturen laget oss helt fra begynnelsen av..
Berentsens Skrevet 16. januar 2010 #58 Skrevet 16. januar 2010 Har egentlig ikke noen god grunn, men jeg syns det er for mann og kvinne. Det er sånn det alltid har vært og jeg mener vi skal holde på endel gamle verdier før hele samfunnet ender opp som oppsnasne drittunger (igjen satt på spissen) Jeg syns helt ærlig homofili er en unaturlig form for samliv (som sagt er dette sikkert bare fordi jeg ikke kjenner noen som er homofile) Skjønner alle argumenter for adopsjon og ekteskapslikestilling, men sitter litt fast i oppfatningen min uansett. Noen har vanskelig for å gi slipp på tradisjoner, og ekteskap er jo en slags tradisjon. Det vanlige har vært at mann og kvinne gifter seg, men nå har det endret seg. Nå finnes det noen menn som gifter seg med menn og kvinner som gifter seg med kvinner. Det skjer en endring. Jeg tror ikke som deg, at gamle verdier vil forsvinne fordi homofile også har muligheten til å gifte seg. For at gamle verdier ikke skal forsvinne trengs det slike som deg, som vil holde fast på dem. Men det går an å holde på gamle verdier, samtidig som man åpner opp for nye ting. Homofile ekteskap trenger ikke å bety noe som helst for dine verdier, så lenge du selv ikke gifter deg med en av samme kjønn.
Lapetos Skrevet 16. januar 2010 #59 Skrevet 16. januar 2010 Men er nesten litt enig.En kvinne og en kvinne kan ikke få barn, en mann og en mann kan ikke få barn. Sånn er det bare, sånn har naturen laget oss helt fra begynnelsen av.. Mener du at den eneste grunnen til kjærlighet og giftemål er å få barn? Isåfall burde kanskje ikke en person som er steril få gifte seg i det hele tatt, uansett om denne personen er heterofil eller ikke - siden denne personen ikke kan få barn. Joda, satt på spissen og alt det der, men det er et seriøst spørsmål
Shade Skrevet 16. januar 2010 #60 Skrevet 16. januar 2010 Mener du at den eneste grunnen til kjærlighet og giftemål er å få barn? Isåfall burde kanskje ikke en person som er steril få gifte seg i det hele tatt, uansett om denne personen er heterofil eller ikke - siden denne personen ikke kan få barn. Joda, satt på spissen og alt det der, men det er et seriøst spørsmål Jeg tenkte det samme selv, at hvis man skal ta utgangspunkt i at bare de som kan lage barn sammen skal få adoptere så er det veldig mange av de hetrofile som adopterer som heller ikke skulle fått lov. Enten fordi de ikke kan få barn selv eller fordi de er enslige Og det er selvfølgelig satt på spissen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå