Gå til innhold

Homofil og adopsjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde nettopp en diskusjon med min samboer om dette temaet. Han er imot og jeg er for.

Jeg ser rett og slett ikke problemet med å ha to foreldre av samme kjønn. Barnet blir like elsket og tatt vare på som et barn med foreldre av ulike kjønn.

Så kom jeg til å tenke på at av de jeg har hatt denne diskusjonen med,så er det flest menn som er imot at homofile skal få adoptere.

Jeg lurer litt på om dette stemmer.

Skriv ditt kjønn og om du er for/imot.

Du er også velkommen til å skrive din mening om temaet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kvinne og jeg er for.

Jeg kan bare ikke se noen grunn til å være mot så det er et spørsmål jeg synes det er lett å ta stilling til ;)

Skrevet

Jeg er kvinne, og jeg er for. Dette har med menneskesyn å gjøre i mine øyne, og jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke delte mitt syn der.

Skrevet

Jeg er så absolutt for.

Skrevet

Jeg er for. Kjønnet mitt står under brukernavnet. Jeg kunne helt klart delt livet med noen som ikke deler mitt syn. Nesten ingen deler mine syn på livet uansett (se signatur), så det går helt fint.

Skrevet
Jeg er kvinne, og jeg er for. Dette har med menneskesyn å gjøre i mine øyne, og jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke delte mitt syn der.

Jeg dumper nok ikke min kjæreste igjennom 6år pga. at han mener noe annet :) Men kan godt se poenget ditt :)

Skrevet
Jeg er imot

Så trist, synes du har mye fornuftig å komme med ellers.

Er kvinne, og er selvfølgelig for. Aldri hørt noen fornuftige argumenter mot.

Skrevet

Jeg er kvinne og for at homofile skal ha like rettigheter til adopsjon som heterofile.

Skrevet
Jeg dumper nok ikke min kjæreste igjennom 6år pga. at han mener noe annet :) Men kan godt se poenget ditt :)

Nei, for meg er det viktig med en partner som er engasjert og interessert i blandt annet sånne ting, så i alle mine forhold har sånne ting kommet frem i lyset ganske tidlig. Vi diskuterer og samtaler mye om aktuelle tema, heldigvis. Hadde han kommet og sagt han har ombestemt seg, da hadde jeg hatt et problem, tror jeg..

Skrevet

Jeg er for, men da er det ikke hovedsakelig de homofiles rettigheter jeg tenker på men heller barnas. Det er da nok av barn som trenger en familie, og om den består av to foreldre av samme kjønn har nok ikke mye å si.

Et tak og kjærlige mennesker er uansett bedre enn pappeske og ingen mat. Osv.

Skrevet

Det er nok flere menn som er mot homofile og adopsjon enn det er kvinner. Det henger sikkert sammen med at noen menn synes det er problematisk at det finnes homser. Lesber er det ikke alltid like problematisk med.

Skrevet (endret)
Det er nok flere menn som er mot homofile og adopsjon enn det er kvinner. Det henger sikkert sammen med at noen menn synes det er problematisk at det finnes homser. Lesber er det ikke alltid like problematisk med.

Ja,er det jeg og tenker. Trist om det er slik det henger sammen.

Edit: skrivefeil

Endret av Twinkle*
Skrevet

Jeg er kvinne og jeg er for at homofile skal ha like rettigheter til adopsjon som heterofile :)

Skrevet

Eg er vel i grunnen for, men ikkje noko eg tenkjer så mykje på eller har satt meg så inn i.

Mannen min er i mot ;)

Skrevet

Jeg er kvinne og ser ingen grunner til at homofile skal få adoptere.

Skrevet

jeg er av oppfatning at barn skal ha både en mor og en far under oppvekst da ting som barn lærer under oppveksten bare kan læres av mor på samme måte som at de trenger en mannsfigur som kan lære de ting på den kanten. vet ikke om jeg fikk det helt forklart rett men,

men samtidig så tror jeg homofile par kan gjøre en like god jobb også, men oppveksten vil jo være ganske annerledes enn de som har en morsfigur i livet, men det trenger ikke nødvendigvis være negativt. så ja jeg er for, og jeg er kvinne :)

Skrevet

Så dumt at du tenker slik da. Jeg har venner som jeg er totalt uenige med. Går an det og. ;)

Så trist, synes du har mye fornuftig å komme med ellers.

Er kvinne, og er selvfølgelig for. Aldri hørt noen fornuftige argumenter mot.

Skrevet

Alle barn har i utgangspunktet en far og en mor, enten barnet bare kjenner den ene eller den andre av dem, eller ingen av dem.

Jeg mener barn som adopteres bort bør få mulighet til å få tilbake det de har mistet, nemlig en mor og en far.

Er det ikke mulig å skaffe barnet en mor og en far, eller det er til barnets beste, mener jeg barnet kan adopteres enten av enslige eller homofile par.

(Jeg er hunkjønn).

Skrevet

Jeg er kvinne, og for. Kan overhodet ikke se noen grunn til at homofile par ikke skal få adoptere. Ingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...