Frk Johansen Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #41 Skrevet 18. januar 2010 Når jeg leser hva han spiser, savner jeg frukt. Han bør få med seg en frukt/gulrot på skolen hver dag, og spise frukt til mellommåltid. Så bør dere ha grønnsaker eller salat som tilbehør til middagen. Jeg skjærer alltid opp frukt som han får med på skolen, i tillegg har vi alltid frukt hjemme stående fremme, banan, pærer, druer, kiwi, appelsin etc. Som regel 2-3 slag avhengig av sesong. Som regel er det blomkål, broccoli, rosenkål el gulrøtter til middag også. Jeg har snakket med helsesøster og hele klassen skal veies og måles nå i løpet av våren så da får jeg beskjed om han er vokst seg "ut av sin kurve". Takk for mange tilbakemeldinger, det er vanskelig dette synes jeg, men avventer iallefall til jeg evt får beskjed fra skolen om at "noe bør gjøres".
Gjest Hemmelig Skrevet 2. januar 2013 #42 Skrevet 2. januar 2013 men hvordan kan et bar slanke seg selv? hvis de har lyst til det... bare et tips.. hisen et barn som vil slanke seg SELV....... :D
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #43 Skrevet 2. januar 2013 Hva med å kutte ut brusen til middag om dagene, for det er vel strengt tatt ikke nødvendig? Kjøp inn lett pålegg som kalkun og kylling, (Ikke si de er dyre når dere kjøper inn brus til hverdags...) og ikke bruk toro-posene og ferdig pizzaene. De har massevis av sukker i slik ferdigmat (og ferdigsaus) Prøv å lag mat i leirgryte. Da steker man ikke maten, men man ovnsbaker den. Bedre på smak og mindre fett siden man ikke bruker smør og olje Det med at det er så farlig å steke maten i smør er bare en myte. På en ernæringsnettside så leste jeg at maten suger til seg minimalt av fett fra smøret og man kan derfor med god samvittighet steke ting i smør for smakens skyld. Smør på brødskiva derimot er en annen sak. Anonym poster: 41ae59179cdf5fdb729a15d1a37e2fd4
Gjest *Maja* Skrevet 3. januar 2013 #44 Skrevet 3. januar 2013 Jeg vokste også enormt da jeg var i den alderen. Spiste som en hest. Jeg var riktignok syltynn, men så var det jo litt annerledes i min barndom siden det ikke fantes så mye tv spill og data enda. Vi var ute hele dagen, syklet, bygget hytter etc. Når det er sagt. Hva med mindre brødmat(jeg ble aldri mett av det da jeg var liten. Kunne spise et halvt brød med syltetøy uten problem). Til frokost kunne du laget havregrøt med frukt og kanel. Det metter godt og lenge. Brødskiver på skolen er greit nok. Middagen bør være f.eks masse kjøtt(det metter raskere enn karbs), lett eller ingen saus, masse grønnsaker og brun upolert villris(det sitter hardt i magen og metter leeeeenge). Kveldsmaten kunne f.eks vært eggerøre med kokt skinke og knekkebrød. Også masse frukt tilgjengelig. Barn spiser lettere frukt om det er oppskjært på et fat eller i en skål.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #45 Skrevet 3. januar 2013 Han er tre år eldre nå, da... Anonym poster: da4a711c23d84503e906d6eb726260be 3
Gjest BettyBoop Skrevet 3. januar 2013 #46 Skrevet 3. januar 2013 Kjøp inn lett pålegg som kalkun og kylling, (Ikke si de er dyre når dere kjøper inn brus til hverdags...) og ikke bruk toro-posene og ferdig pizzaene. De har massevis av sukker i slik ferdigmat (og ferdigsaus) nå sier jo ts at hun lager mat fra bunnen av da..
Gjest *Maja* Skrevet 3. januar 2013 #47 Skrevet 3. januar 2013 Han er tre år eldre nå, da... Anonym poster: da4a711c23d84503e906d6eb726260be Arrrghhhh! Enda en gammel tråd??? Come on.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå