Gå til innhold

Det store prosjektet for å bli mindre!

Momseguri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bra jobba momseguri!!

:klappe:

Har du satt noen andre mål for februar? For regner med det målet du satt for februar nå er så selvsagt :ler:

Ha en fin uke med mye god trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk alle sammen :happy: Og nå må jeg altså bestemme meg for ett mars mål (regner med det er det du lurer på Twinklestar? ;) ). Treningen går ganske bra av seg selv nå (:jepp:), så jeg har tenkt på noen "matmål" men vet ikke hvilket som er mest effektivt for vekten. Her er noen alternativer, så kanskje dere kan si hvilket som er best/komme med bedre forslag?

-Pasta bare en gang i uken. Ikke 3-4 som nå

-Ikke kjøpe frokost og lunsj i kantinen, men lage egen sunn matpakke. Slankekur for meg og fetekur for lommeboken?

-Kun spise en porsjon med middag. Pleier jo å bli 2 eller 3. Middag er jo så godt! :flau:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mars ja :fnise:

Alle de forslagene var jo gode da? Hvilken av de har du selv trua på at du kan klare?

Synes du skal gå for den siste jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er bedre å ha som mål å klare å gjøre noe? Har tenkt på det nå, og det er litt kjipt å ikke skulle gjøre noe. Det var liksom mer motiverende å utføre en handling og så bli belønnet. Jeg tror heller jeg skal prøve å holde meg til alle de tre målene så godt jeg kan, og belønne meg selv etter tap av kg/cm :Nikke:

I dag har jeg svømt igjen. Det er så digg! :bolledeig: Skjønner ikke at jeg ikke begynte med det før. Jeg har egentlig mest lyst å bytte ut all trening med svømming, men det går vel ikke heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg tenkt å gå å trene, men æsj, så kjedelig det er :Gjesp: Jeg lover å gå å trene imorgen i stedet. Men det hadde jeg egentlig tenkt til uansett....æsj. Syntes det virker så nyttesløst å trene når jeg ikke går ned i vekt i det hele tatt! Selv om jeg vet at det sikkert kommer av at jeg spiser for mye/for lite/for sjelden eller noe sånt, og kanskje ikke trener nok kondisjon. Jeg er liksom ikke noe motivert lengre når det tilsynelatende ikke har noe effekt.:sur:

Over på noe annet:

Jeg prøver å lage sunne matpakker og tenkte at tunfisksalat med flatbrød er vel sunt? Er det noen som vet hva som er sunnest av sånn lett rømmekolle og kesam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Hallo igjen ja..jeg datt visst helt av jeg :sjenert: Jeg er midt i en eksamensperiode, noe som har ført til mye stress, kose og trøste spising...I tillegg har jeg klart å overbevise meg selv om at jeg egentlig ikke har tid til å trene, spesielt når det allikevel ikke hadde noen særlig effekt. Men om jeg ikke merket noe særlig forandring når jeg prøvde å være sunn, merket jeg det jammen raskt når jeg sluttet å trene og spiste mer snop og chips!! Så, ja, nå er det tilbake på den smale sti :fnise: Problemet er at jeg 1. faktisk ikke er særlig motivert for å trene og 2. har enda en eksamen på fredag OG skal til Berlin i påsken (for første gang) så jeg er redd for at spise-sunt-og-lite planen kommer til å bli utfordret. Noen som har noen gode "hold deg til planen" tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ja, hallo ja :flau: Hva skal man si? Jeg falt helt av jeg...har trent (les: svømt) litt, men ikke så ofte som 3 ganger i uken og veldig ustrukturert. Prøver fremdeles å spise sunt og føler jeg har ganske god kontroll på det. Men det blir ofte brød og pasta (det er jo så billig og mettende). Til middag er jeg blitt ganske flink til å spise masse grønnsaker, og forsøker å spise bare en porsjon men det blir som oftest en og en halv. Jeg tror vekten min er ganske stabil rundt 80 kg +/- 2 kg alt etter som. Syns egentlig det er litt teit at jeg ikke går ned mer siden jeg spiser uendelig mye sunnere og bedre enn før, men da la jeg også på meg 20 kg på 18 måneder...så at jeg ikke legger på meg er vel egentlig en forbedring da.

Så nå tenkte jeg jeg skulle forsøke å bli mer strukturert i treningen. Trene på faste dager og sånt. Jeg er blitt veldig glad i å svømme, men vet ikke hvor mye jeg bør svømme i hver økt? Nå svømmer jeg mellom 15-20 ganger frem og tilbake, ca. 30-45 min. Også skal jeg bevege meg inn på treningssenteret igjen og forsøke å bli bedre på kondisjonstreningen! Må finne noen bra treningssanger så det ikke blir så kjedelig bare (tips mottas med takk!). Har også vurdert å finne en rute jeg kan jogge ute. Også skal jeg prøve å skrive litt her hver dag, sånn at jeg får litt dårlig samvittighet hvis jeg ikke gjør noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det utfall og knebøy her hjemme. Ikke så veldig mye å skryte av, men litt bedre enn ingenting det vel :sjenert: TIl middag ble det laks og pasta med pesto og gulrøtter, brokkoli og rødløk :arwen: I dag skal jeg til en vennine på middag, og da blir det nok dessert også..men skal prøve å moderere meg. Jeg skal jobbe nattevakt i natt, så morgendagen blir kanskje litt amputert. Jeg ligger veldig langt bak i eksamenslesing pga. sykdom (og *kremt* prokastinering) og sliter litt med å prioritere trening over lesing. Men på en annen side kan jeg jo kutte ut den timen jeg er på stumbleupon og facebook, og bruke den til trening ... :scorpis: Må stå opp tidlig i morgen for noe skole greier, så jeg mistenker det blir mest :veslejenta: etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..Helgen har vært preget av :skaal: og påfølgende rolige dager i sengen/sofaen. Syns egentlig det er greit nok i helgen, selv om en joggetur ikke hadde vært å forakte. I morgen skal jeg gå til skolen ihvertfall (trur eg). Ny uke nye muligheter! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hadde boka di ramlet ut av mine innlegg, da? :dry:

Du, fyll og latskap er lov altså. Synes jeg. Det er ihvertfall det jeg har gjort i helga :fnise:

Gikk du til skolen i dag da? :)

Det opplegget du linket til ser jo forresten ganske fornuftig og morsomt ut! Også er det kanskje lettere å forholde seg til noe sånt? :) Forresten nesten litt godt å høre at det ikke bare er jeg som er svak for store middagsporsjoner... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingting! :goodbye: Er vel mulig jeg bare har falt så langt ned på listen at du ikke så meg lengre.. :sjenert::fnise:

I dag gikk jeg hjem fra skolen, og det er jo nesten det samme? Jeg har tenkt å bli litt flinkere å gå når det er fint vær, det tar ca. 30-40 min. så det blir jo en ganske fin tur. Jeg hadde tenkt å trene i dag også, men var nødt til å lese ferdig noen artikler (eksamensaaaaaangst :dåne:). Men jeg har latt bagen være igjen på skolen, så jeg skal trene i morgen :trene:

og jeg lar vær å fortelle om hvor mye lasagne jeg spiste til middag i dag med vilje.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinkis på trening i dag :danse: Først 20 min. på den der rare joggemaskinen.Sånn som man bruker armene på også, ellipsemaskin? Så assisterte chins, rumpetrening, magevridinger og sånn der man løfter opp bena for å trene magen (Ja, jeg er kjempe treningsteknisk :klaske: ). 3 sett med 10 repetisjoner på alt.

Dessverre så har jeg spist pizza, kake og cafe mocca også :overrasket: Men jeg velger å være positiv i dag, jeg har ihvertfall kommet i gang med trening igjen :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rare joggemaskinen er ellipsemaksin, ja :fnise: Alt det andre du nevner har jeg ikke peiling på hva er en gang! :ler:

Når har du eksamen?

Ingen vits i å fortvile over pizza og kake synes jeg. Spist er spist, dessuten går det fremover med deg, sant? Du kan jo eventuelt prøve å veie opp ved å spise ekstra sunt resten av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksamen på onsdag :dåne: Og jeg skal reise vekk i morgen og være vekke hele helgen uten mulighet til å lese noe særlig (ikke frivillig, men jeg må) :murvegg: Så noe særlig med trening blir det nok ikke nå. Skal kanskje svømme i dag hvis jeg får lest enormt mye nå. *tilbake til bøkene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Oioioi, for en uke! Hele eksamen-17 mai. perioden har vært fylt av snop og chips :nei: Jeg svømte på onsdag, men det er alt som har skjedd der i gården. I dag har jeg begynt i sommerjobben min, og det er VELDIG forskjellig fra studentlivet *savn*. Jeg er rett og slett utslitt :trist: Men, jeg vender meg vel til det... :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har jeg vært utslitt denne uken! Jeg må stå opp halv 7

( :grine: ) for å komme meg på jobb, og er hjemme igjen i 5 tiden. Og da er jeg rett og slett helt kake! Skjønner ikke hvordan folk , og klarer å jobbe og ha overskudd til å trene i hverdagen?? Det skal sies at jeg har fått en ganske aktiv jobb da, går mye og er i fysisk aktivitet stort sett hele dagen. Nå når det endelig var helg har jeg sovet til 1-2 hver dag og vært trøtt igjen i 11 tiden hver kveld. Men i dag har jeg og mr.N jogget :) Ikke så veldig lenge, ca. 10 min. men det var mest for at han skulle vise meg den ruten (jeg er ikke så kjent her som han er). I morgen har jeg fri, så da skal jeg prøve å få svømt litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

Hei! :vinke:

Kom plutselig over boka di! Her var det mange lure ting å ta med seg videre. Ble litt inspirert jeg! :nigo: Svømmer du på sib? Er det greit der? Jeg er ikke så veldig begeistret for å svømme med en haug med topptrente folk :sjenert: Men svømming er jo kjempegrei trening.

Syns det var kjempelurt med de delmålene dine! Tror jeg må satse på noe av det samme :)

Lykke til videre! Jeg titter innom i ny og ne og ser hvordan det går med deg :klemmer:

PS! Jeg skjønner heller ikke hvordan folk som jobber 100% orker trene i tillegg. Er det jeg sliter med :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alyah, så koselig at du stakk innom :goodbye:

Jeg svømmer på sib ja. Jeg var ganske nervøs den første gangen men nå er det en av yndlingsaktivitene mine :) Det er ganske variert hvilken type folk som er der, men det er mest "normale" syns jeg. Noen supertrente er det jo, men da får man ihvertfall noe pent å hvile øynene på :fnise:

I dag har jeg svømt i 50 min., 20 runder (svømme tregt jeg?). Deilig! Nå hadde jeg tenkt å lage wok med strimlet svinefilèt til middag, men mr.N vil heller ha svinefilèt med fløtegratinerte grønnsaker...og det er jo veldig godt da :sjenert:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...