~Enra~ Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #101 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg hadde akkurat pratet med begge søstrene mine. Om Hottie. And all that. Hun ene har jeg ikke pratet med på en stund, og hun er ikke helt detaljoppdatert.. Så etter en kort briefing på hva som skjedde med samtalen som endte med at jeg smalt igjen bildøra, sa hun det som er så utrooolig ulikt henne: "Hør, om dere to trenger et halvt år til på det tullet deres så får det bare være! Det er noe mellom dere, og han sliter SKIKKELIG med det. Du må bare ta vare på deg selv og melde deg ut når han begynner å skape seg. Neste gang han starter en sånn greie med at han ikke har sånne følelser for deg og dere bare er venner, så bare stopp ham! Si at dette har dere snakket om før, at det er nok nå, og så går du om han ikke gir seg! Litt etter litt vil han nok forstå at du ikke på død og liv skal være sammen med ham NÅ. Men at du er åpen for det. Og trenger ro til å finne ut hvem han er. Han har sine illusjoner og forestillinger og er nok opptatt av dette med at hvis dere ikke har falt nå så faller dere aldri. Men han har aldri møtt akkurat deg før! Ei heller har han datet ei som er langtidssykemeldt for stress og som er en skygge av seg selv... Nei, dere styrer nok på i minst et halvt år til tenker jeg!" Og dette kommer fra ei som ikke er halvparten så frisinnet som meg og min andre søster... Hun på sin side er helt enig. Og det er litt pussig... De to har aldri vært enige eller innehatt samme holdning om en av mennene mine NOEN gang!?! Hm. Pussig. Vel, jeg la på, smilte, og logget på pc'en. Tenkte at jeg er heldig som har to så fantastiske søstre. To søstre jeg kan snakke om alt med...søstre jeg kan dele alt om Hottie med...Hottie....lurer på om han tenker på meg egentlig..... ...lyden av et innkommende anrop som tikker i høytaleren før mobilen rekke å reagere.... ..jeg ser ned på displayet... "Hottie ringer" Der og da ble jeg utrolig glad for at jeg hadde fjernet bildet av ham på kontaktinformasjonen, så jeg slapp det nydelige smilet klistret over hele skjermen, mens magen min vrengte seg lett... Jeg plukket opp mobilen og glapp den litt, før jeg lukket øynene et lite sekund.... "Hei du..." "Hei! Vi vant " "Dere vant kampen? Så gøy! Grattis!" "Ja, vi vant 3-1! Egentlig hadde vi 3-0, men så tok de meg av banen og da slapp de inn et mål!" "Hehe..men det var jo fordi de tok deg av banen det... " "Ja det skal jeg LOVE deg det var!!" "Hehe selvfølgelig..du er jo BEST!" "Hehe jepp!" "Så nå har dere....ehm...ni poeng?" -brøkdels sekund stille- "Ehm heh...ja! vi har ni poeng...og det andre møkklaget lå under 4-0 til pause, så.." "Men så bra, da var jeg jo god å tippe da! Skulle begynt å tippe på lokalfotball " "Hehe ja, men jeg tror ikke det er så mye penger i det hehe...men...ehm....hva du gjør på?" "Ehm jeg er hjemme og nyter et glass rødvin... " "Alene?!" "Ja.. " "åh...så trist?" "Hehe nei Nei nei ikke på noen måte.. Jeg koser meg med å lese, slapper av...nyter mitt eget selskap og tar det helt med ro. " -Stille- "Ehm..åh...ja men så bra...vi..jeg...vi skal ut vi. Laget." "..og feire?" " Ja " "Ja men det holder jeg med deg i, vel fortjent! Hva skjer med eksamen, du fikk den utsatt?" "Ja det var ingen problem, de har sånn, de har sånn tre grupper, og jeg spurte bare, så fikk jeg den usatt til neste gruppe! Ikke noe stress liksom " "Ja men så bra, bra det var lett å ordne opp i det da " "Ja herregud, det var bare å spørre.." " Men da må du kose deg i kveld da, og feire skikkelig!" "Hehe ja det skal vi.." "..Og hils gutta dine og si de må feire skikkelig de også Så snakkes vi.. " "Eh hehe ja, det skal jeg...vi...vi snakkes.. " ------------------- Sånn...hvor kom det ifra?! Greit nok, jeg sendte en melding og ønsket han lykke til med kampen og sånn.. Men det er jo MEG?! Jeg vet jo hvor JEG står!? Jeg har lyst å få muligheten til å forelske meg om det er riktig, å kunne invitere ham med på ting og ha det kjekt sammen uten å tenke for langt frem....og uten å få døra smelt å trynet hver gang jeg ser LITT mer på gli ut enn han... Jeg har lyst å kysse, kose, gi klem, og se hvor det bærer. Etter at jeg har hudflettet ham på facechatten og sagt de drøyeste tingene... ..så er allikevel det første han tenker på etter en kamp å ringe meg? Hm. Vel, kynismen i meg kan jo dyrke tanken "han skulle bare høre om jeg også skulle ut for å sikre seg ligget sitt". Men... ..drømmeren i meg tenker... "Jeg betyr mer for ham enn han aner..." Hm! Hm hm hm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #102 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg hadde akkurat rukket å se ti minutter med "The Ugly Truth", en romantisk komedie om...ja, nettopp det. Menn, kvinner, dating og the ugly truth... Jeg måtte smile litt. Så på klokka. Smågodtposen som knirket litt på fanger mitt, to glade hunder i gjestesengen, iskald cola i glasset...klokken var litt over halv to, jeg hadde akkurat pratet i nesten to timer på mobilen med en fyr jeg ikke helt vet hvordan jeg skal presentere.. La oss kalle ham et VELDIG tidlig stadie på nettdating. Men jeg satt der. Og kikket på mobilen. Og kjente smilet komme krypende da jeg følte på meg at det var en luring som tenkte på meg et sted der ute... ..og ganske riktig... "Hottie ringer". Jeg knep øyene sammen litt og kjente etter hva jeg følte. "Hehe hei du..." smilte jeg da jeg svarte. Han visste jo jeg satt hjemme. Han visste jo at jeg ikke var..sint. "Skal vi grille?" "Er det det vi kaller det nå, herr bootiecall? " "Nei herregud, jeg skal hjem og grille. Hva gjør du på?" "Jeg sitter i sengen min og spiser godteri og ser film " "Åja. Nei vel bare vær sånn du, kjiping." " Haha herregud jeg sa ikke nei, ja, eller noenting! Jeg svarte deg bare på hva JEG gjør på!" "Åh..åja...ja, ehm javelda...men...vil du bli med?" "Hvor er du nå?" "I en tunell." "Okay du er på vei hjem fra byen forstår jeg?" "Ja. Skal vi grille?" " herregud!" "Ja, tenk på det iallefall." - beep beep beep - Jeg satt med mobilen i hånda, stirret på det tomme displayet og måtte bare flire. Er det mulig?! Det gikk...ett minutt. "Hei. Skal du være med å grille?" "....greeeeeeeeeeeit....men bare fordi jeg faktisk er litt sulten! Og fordi du er morsom... Hadde vært kos å se deg siden jeg skal dra i morgen " "Okay da snakkes vi!" -beep beep beep- Jeg ristet på hodet og hoppet ut av senga. Hev på noen jeans som lå krøllet som et trekkspill akkurat der jeg hadde vrengt meg ut av den noen timer før, fant frem en vårgrønn singlet og kastet et blikk i speilet. Ojda, der trengtes fundation og litt ny mascara gitt, panda-look drar sjelden verken Hottier eller andre menn. Sendte en melding mens jeg sto med tannkosten på tvers i kjeften: "Kan jeg sitte på i drosjen på vei ned? Har ikke bil i kveld" "Du må gå ned" !??! "Haha fuck off det kan du drite i! Ha en fin grillekveld, vi snakkes!" RIIIIIIIIING RIIIIIIIIING "Hei ja men er du klar? Måtte bare høre med kompisen min, vi deler drosje. Er du klar?" "Jada, skal ut nå!" "Okai kommer om to minutter. Kom ut!" "Jaaaaaaadaaaaaaaa " Jeg kunne ikke annet enn å smile. Giret og glad. Jeg hørte jo lang vei at gutten var giret og glad.. Innen jeg fikk på meg skoene og kom meg ut dørene hadde han ringt to ganger til. "Jaaaaaaa jeg kommer nå!" "Må jeg komme ut av bilen og hente deg!?" "Hehe nei herregud jeg kommer..." Legger på...runder svingen... Og ler meg ihjel. Der står han. Og svaier. Drosjen på vent på andre siden av gaten mens han står og tisser på lyktestolpen til naboen Er det mulig!? Jeg går mot ham og ler, klapper ham litt på skulderen mens vi går mot bilen. "Skal vi grille?" Hehe herregud... jeg ler og sier jaaa, jeg er jo her nå! mens vi setter oss inn i bilen. Og der sitter kompisen jeg slettet fra face den ene helgen jeg fikk nok. "Åh hei, kjekt å se deg!" "Du liker jo ikke meg du" sier han i køddete stemme. "Hehe jo, det var vel det som var problemet. Vi kom godt overens og jeg orket ikke ha det på meg at jeg spiste meg inn i vennegjengen hans! Har du det bra?" Hottie bryter inn: "HAHAHAH GJETT HVA HAN HAR GJORT I KVELD!?" "Åh hottie hold kjeft..." kommer det fra framsetet... "Han tok ei dame i et smug på byen!! HAHA satan så sykt!" Jeg holdt på å daue av latter, og innen vi var ferdige med den historien var vi fremme hos Hottie.. Vi takket for turen og gutta avtalte hvordan regningen skulle deles, og jeg sto og småtrippet utenfor drosjen da Hottie omsider kom ut. "Jeg har en entrecote. Vil du ha? Er du sulten?" "Det hørtes koselig ut...så jatakk!" Vi låser oss inn i leiligheten hans mens han småsynger og mumler han må tisse. "Du tisset jo i hagen hos meg jo!?" "Ja men jeg klarte det ikke..." Jeg lo, og sparket av meg skoene, fant veien inn i stuen og satte meg godt til rette i sofaen, trakk teppet litt over føttene og smilte for meg selv. Jeg kan ikke noe for det. Jeg koser meg hos Hottie. Enten jeg vil eller ikke. "Huff jeg må klippe meg, jeg har ikke draget lengre. Fikk ikke draget på noen.." "hehe...huffda...det var jo dumt..når du hadde reist helt inn til byen og greier.." sa jeg og smilte lurt. Det er typisk han. Skal tøffe seg litt. Være litt kuul. Han gikk inn på kjøkkenet og satte på stekeovnen til potenene, og spurte med varme i stemmen om jeg ville ha sånne eller sånne poteter. DEN sa jeg med barnslig glede og hoppet tilbake til plassen min i sofaen, trakk teppet over meg igjen og smiiilte. Dette er sånn jeg liker. Dette var koselig. Så smilet hang fast det, så fast at han smilte idet han gikk forbi meg og ut på badet og kledde av seg. Så fast hang det, at det var der ennå når han kom ut igjen. Så han stoppet opp midt i stua, holdt blikket, ristet litt på hodet og smilte for seg selv med øynene igjen... "Hva?" sa jeg og lo litt forsiktig. "Nei ingenting... Du liker meg og ikke i fylla uansett, så jeg kan ikke si noe " sa han og kom bort til sofaen, med et merkelig smil om munnen. Han satte seg helt inntil meg, så meg inn i øynene... ...og la hodet på skulderen min. Gjemte ansiktet inn mot halsen min mens han la armene sine rundt meg, så tett som jeg aldri har blitt holdt rundt av Hottie før. Jeg la armene mine rundt kroppen hans, og klemte han lett mot meg.. Han bare holdt sånn. Lenge... Jeg kjente at han løsnet grepet litt når det var akkurat hakket for lenge til en vanlig, lang god klem...så jeg gav ham en ekstra "inntrekk" med armene mine og strøk ham kjærlig over ryggen.. Han presset hele kroppen sin inn mot min igjen, og klemte enda hardere med armene. Jeg smilte mens jeg la ansiktet ned mot håret hans, rufset ham litt i nakken mens jeg glapp et lite hjertelig "hmh.." "Nei, vi må grille!" sa han og trakk seg brått unna. Jeg lo, og tok ham i hånden. "Hør du deilige raring... Potetene dine er ikke ferdig før om tyve minutter. Steker du biffen din nå har du enten kald biff eller halvstekte poteter, vennen!" Han laget en frustrert fure i pannen, fnyste, og kikket på kjøkkenet, på meg, på kjøkkenet, og på meg igjen. "Du har rett. Men da kan vi jo kanskje kose litt?!" Jeg lo, og sa "haha det var det jeg visste dette var en ren bootiecall!" "Nei, din dust. Jeg hadde lyst å grille med deg. Om du tror jeg ringte deg bare for sex!?" Så... Vi tulle-koste vel bare en to-tre minutter, før vi rettet fokuset over på maten igjen. Etterpå gikk han og la seg, driiiita som han var, og ville bare sove sa han. Men slukket alle lysene i leiligheten, sjekket at svimefjotten ikke hadde glemt komfyren på, og krøp oppi på "min" side av sengen. Men den livløse bulten som lå halvsnorkende oppi der var ikke livløs likevel... ...han kom krypende over på min siden, la hodet forsiktet på skulderen min, mens resten av kroppen lå på halvvridd måte på hans egen side.... Og slik lå han. Resten av natten. Og snudde han seg vekk, var det hele tiden en arm borti meg. Som søkte seg til hånden min om den kom borti.... Hm. Helt klart...en merkelig følelse. På morgenen var han tøffing igjen, skulle ha morgensex men var ikke edru ennå så ting funket jo ikke hehe!! Tror han ble lang i maska da jeg like etterpå begynte å kle meg. "skal du gå?" "ja jeg hentes snart av kompisen din, vi skal jo til bergen!" sa jeg og dro på jeansen. "Åh. Ja, men så bra, da slipper jeg å kaste deg ut" sa han og trakk dyna over hodet. Jeg sto og stirret på ham der øynene ville vært, med ett øyenbryn hevet og et "hehe du var tøff nå"-smil. Ganske riktig, to sekunder etterpå trakk han dyna ned igjen, møtte blikket mitt og blunket. Hehe huff tulling... Ha det bra, sa jeg og koste ham litt over leggen som stakk ut ifra dyna, og løp ut dørene. "Na-na" hørte jeg fra soverommet i det døren gled igjen, og ned trappene kunne jeg ikke annet enn å smile.... For jo. Jeg bryr meg om Hottie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 7. juni 2010 #103 Del Skrevet 7. juni 2010 For en spennende dagbok. Du lever vel kanskje det motsatte livet av meg - så da får jeg følge med i din dagbok for å å få utløp for den ville siden min Hottie er ikke lett å forstå seg på. Men det kan virke som han har litt problemer med å binde seg eller innrømme for seg selv hvilken følelser han egentlig har for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #104 Del Skrevet 8. juni 2010 For en spennende dagbok. Du lever vel kanskje det motsatte livet av meg - så da får jeg følge med i din dagbok for å å få utløp for den ville siden min Hottie er ikke lett å forstå seg på. Men det kan virke som han har litt problemer med å binde seg eller innrømme for seg selv hvilken følelser han egentlig har for deg. Du er hjertelig velkommen! Og nei...han er alt annet enn lett å forstå seg på, DET er sikkert og visst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #105 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg hadde akkurat rukket å fortelle Frøken Dings (kjempegod venninne) om Hottie sine kommentarer på statusen min, da mobilen ringte. Vi satt i sofaen og hadde hver vår skål med is i fanget, og hun var enig i at det virket som om det er noe som rører seg i Hottie som han ikke helt forstår eller VIL forstå selv. At jeg hadde reist på langtur i bil med en mann som viste seg å ha vært sammen med den beryktede Hottie-eksen hadde helt klart provosert ham litt.... Jeg fant jo ikke ut dette før ca 2 kilometer fra huset mitt. Helt absurd øyeblikk. "Ja jeg tror han vil tilbake til eksen.." "Miss Kjedelig?" (kallenavn ) "Ja...? Tror det er det hun heter.." "Å ja ja ja. Er eksen min det." "Hæ? Din eks?" "Ja, jeg var sammen med henne et par år før hun ble sammen med Hottie.." Plutselig fikk jeg flashback fra morgenen da jeg dro, og gikk like etter morgensexen med setningen "ja jeg må stikke nå, blir snart hentet av Gliset! Vi reiser jo i dag vet du " (han har et helt sykt smil hehehe!) Så at Hottie ble irritert var helt riktig observert.... At han ikke tok telefonen da jeg fyllaringte på lørdagen virket heller ikke så rart lengre. For all del, i forhold til hvordan Hottie svinger var det ikke uventet, men nå virket det plutselig logisk. Kommentarene om at vi måtte kjøre forsiktig og om Gliset kjørte verre enn han gjorde også alt brikkene falt litt på plass.. Han har bare "ignorert at jeg eksisterer" mens jeg har vært bortreist med noen han har et lite horn i siden til. Fair engouh. Så klart jeg skvatt litt da det sto Hottie på displayet. "Hei du " sa jeg med is i munnen. "Hei. Har du kommet deg hjem nå?" "Åh Jada, jeg har vært hjemme mange timer jeg!" "Åja. Når kom du hjem da?" "Jeg kom vel hjem i...sekstiden?" "Ja men da har dere kjørt JÆVLIG fort." "Haha nei, vi tok 2ferjen! Kjørte helt fint vi!" "Eh....åja...men da var det bare skryt at dere kjørte i hundre og seksti...?" "Hehe tenker du på statusen? Vi gjorde det da...akkurat ut fra tunellen. Men herregud han kjørte kjempefint resten av turen altså!" "Åh...åja. Jaja, hva du gjør på nå da?" "Jeg spiser is hos Frøken Dings, typen er vekkreist og vi koser oss ihjel!!" "Frøken Dings? Det er hun som også liker å bli fist på?" spør Hottie plutselig med litt glad stemme. Jeg ler, og får flashback av Hottie som "kastet" en fis inn i munnen min og vi som ler leeenge. Jeg får flashback av meg selv som brukte DET som eksempel på hvor naturlig vi har det sammen da jeg fikk nok og satte foten ned.... "Hehe ja, stemmer det!!" "Det er egentlig en måte å si man er glad i noen på det, hvis man tenker seg om. Det er ikke noe man gjør med hvem som helst!!" Hvor i svarte kom dette fra?! Jeg reiser meg fra sofaen og går ut på kjøkkenet... "Ehm hehe nei, det har du HELT rett i! Ehm..hehe helt sant..." Jeg pirker i benkeplaten og vil at samtalen skal vare lengre, men vet ikke hva jeg skal si. "Hvorfor sendte du ikke moren din på visning på det huset?" "Ehm eh nei det er ikke stress....jeg vil bare vite hva det går for..." "Ja men du er jo kjempeinteressert! Dumt du måtte på trening, men det er en kjapp telefon til megler det, så får du privatvisning, lett!" "? Ehm..ja ja, jo jo, jeg kan jo det. Det er jo liksom...det er jo bare å ringe megler, ikke noe stress!" "Nei herregud, hiver seg i bilen han hvis han er seriøs! Spesielt hvis du sier hvor du jobber kommer han seg nok fort ut dørene " "Ja herregud det er jo bare å ringe megler det og si hvor jeg jobber, så får jeg nok privatvisning. " !? Han klarte faktisk på 4 setninger å få det til å høres ut som om det var HANS ide!!! "Se her ja...kjøttdeig og løk...den nye grandien.." "Skal du ikke grille!?" "Nei jeg har jo tomt for gass..." "Ja haha men herregud det er jo bare å svinge innom en bensinstasjon det!" "Jada, jeg må...må bare få fikset det...." "Men du, vi spiser is her, kan vi ikke heller ringes i morgen!" "Ja ring i morgen!" "Ja, hadde vært kos å finne på noe " "Ja altså, imorgen har jeg en avtale... men resten av uken er fri!" "Åja, så koselig. Hva du skal i morgen da?" -- stille --- "Nei jeg skal bare spise middag med...Frøken Kjedelig.." "Eksen?" "Ja..bare middag altså...ut og spise..lenge siden sist nå så vi tenkte det var på tide.." "Ut og spise faktisk. Jaja du får ha lykke til da!" "Lykke til? Vi er jo venner vi?" "Ja, men du og henne tenkte jeg på, lykke til. Jeg vet jo dere prøver på ny...." "å nei nei, vi er bare venner!" !? "Eh ja, men...du ville jo ha henne tilbake?" "Nei...nei ikke nå lengre..nei det skjer ikke mer der..nei det er over." "Hm okay...trodde det var det du ville jeg.." "Nei ikke nå lengre. Så ikke tenk på det " ?! Så ikke tenk på det!? Han sa det med varm stemme, som om han satte pris på å høre at jeg brydde meg, men ville gjøre meg trygg på at det ikke var noe på den måten?! "Ja okai... men vi ringes i morgen.." "Ja gjør det!! Gjør det " "Ja ok vi snakkes " Jeg var helt paff. Holdt meg litt i kjøkkenbenken mens jeg fikk kontroll over en sommerfugl i magen som hadde klikket helt. "Frøken Dings...what the hell var det?!" "Ja hva skjer?!" "Jeg....jeg vet ikke...han skulle ut med eksen i morgen men hørtes ut som om det var viktig for ham at jeg ikke skulle bli lei meg for det...?!" Jeg sto og stirret litt på mobilen før jeg satte meg ned. To timer senere lå jeg i gjestesengen til Frøken Dings og stirret til taket, med en deilig blanding av middag, is og vin i magen, og tenkte.. "Hva er det som skjer med Hottie?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #106 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg skal være tro mot meg selv. Det vil ALLTID være det viktigste. Så da jeg kom ut fra solstudio og kjente at jeg ville ringe Hottie..så strittet jeg ikke imot. Selvfølgelig kom det litt motvilje først, jeg fant noen ting jeg ikke liker ved ham å henge seg opp i, gjorde meg litt sint ved å mimre om tidligere konflikter eller dårlige øyeblikk...og ristet til slutt på hodet av meg selv og fisket opp mobilen. Hvordan kan jeg kritisere Hottie for å gjøre disse tingene når jeg gjør akkurat det samme selv?! Snakk om Carrie/Big-situasjon herregud... Så jeg ringte, midt i arbeidstiden.. "Eh hei..?!" "Hei! På jobb du, ikke sant? " "Ja, er her til fire..hvordan det?" "Nei jeg bare lurte om jeg ringte midt i noe, forstyrrer jeg sånn kjempemasse?" "Nei nei...hva lurte du på?" "Jo! Du var jo opptatt i dag, ikke sant? Men jeg lurte på...var det hele dagen eller var det bare en liten stund? For hvis ikke det tok opp hele kvelden lurte jeg på om du ville være med å gå tur på stranden? Er så utrolig fint her ute på kveldene nå " Slo meg selv litt i hodet, for der røpte jeg jo at jeg var utover i området allerede, og har egentlig GÅTT tur med hundene i dag Tilogmed med en annen mann.... :gjeiper: "Åja sånn ja. Eh nei altså jo, jeg tror ikke...det blir jo sent da, hvis det blir! For det er ikke sikkert det blir...egentlig, så, så vet jeg ikke om vi skal treffes. Jeg kan jo sjekke med henne og sende deg en melding?" ?!?!! "Ja gjør det! Så snakkes vi!" kvitret jeg tilbake og la på med et smil. What!? Jeg rakk bare å sette meg i bilen igjen og riste litt forvirret på hodet og smile til meg selv i speilet, da meldingen tikket inn noen minutter etterpå: "Hun hadde glemt det og skal jobbe sent." Se der ja... Så denne eksen som har vært spøkelset mitt helt siden dag 1....virker plutselig ikke så skummel lengre? Jeg svarte at jeg er ledig hele dagen bortsett fra klokken elleve når jeg skal hente Bergensvenninna mi. Ikke mange sekundene etterpå kom det nytt svar.. Han orket ikke tur i dag, han skulle lese til eksamenen sin etter jobb, og rydde og litt sånn. Men jeg kunne ringe klokken 8....og så...det sykeste av alt.. "hadde du sex i helgen?" Meldingen sluttet sånn?! What the hell!? Okai, hva skjer her.. Skal han bruke det som argument for å ikke være intim med meg mer? Kommer han til å bli sint og sur? Lurer han for å slenge dritt? Eller kan det tenkes at han har kjent litt på at jeg var vekkreist i helgen.....? Uansett, jeg har tenkt å svare ærlig. Jeg MÅ svare ærlig. Hottie har tatt meg i løgn 1 gang før, og det var utrolig ubehagelig. Han var tydelig på at alle han kjenner får 3 sjanser... Lyver de for en tredje gang så tror han ikke på dem lengre. Fair enough. Så... Må jeg virkelig fortelle om den UTROLIG dårlige to-minutteren på kjøkkenet til en kompis jeg ikke har sett på ett år?! Jeg var sommerfin og fresh, han ble gal, trykket på de rette stedene, og jeg tenkte "javel...". Men å bli konfrontert med det etterpå var IKKE planen... Hm. Men jeg tror jeg vil ned dit i kveld Tenker litt på å dra til hytta i morgen, og da hadde det vært godt å få se ham først... Og helt ærlig...så lurer jeg på om jeg kjenner det i magen når jeg ser ham. Etter hvordan ting føltes i går. Jo...jeg er nok en forvirret liten Kanin, gitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #107 Del Skrevet 9. juni 2010 Han ringte tyve minutter før han hadde bedt meg om å ringe. "Hei! Kommer du ned du eller?" "Eh hehe ja, jeg tenkte egentlig det?!" "Ja okai...kommer du nå?" "Haha det var da voldsomt! Eh ja, om et kvarter eller noe sånn?" "Ja okai Ser deg snart!" ?! Jeg lo litt for meg selv mens jeg kjørte nedover...det var lett å høre han var klar for litt , men hey, det var jeg og. Jeg blir like fascinert hver gang. Fatter bare ikke hvordan det går an å se ut som man akkurat har åpnet øynene og ligger som et slakt i sofaen, når han åpenbart har stått oppreist for bare et halvt minutt siden for å åpne døren ikke bare på callingen men også sin egen hoveddør!? Så jeg lo litt mens jeg sparket av meg skoene og gikk bort til ham, satte meg på sofakanten og knep ham litt i låret. "Hey du! Du var klar eller!?" "Ja jeg våknet på sofaen og var litt morgenkåt..." "Og da ringte du meg hehe.." "Ja klart det... :D " "Men herregud skulle ikke du rydde og vaske? Du sitter jo i arbeidsklærne!" "Off ja jeg sovnet på sofaen... Skal ta en dusj nå " Han reiste seg og gikk inn på badet. Blikket sveipet over leiligheten, og jeg kjente latteren komme snikende tilbake... "Herregud, hva er det egentlig du driver med når jeg ikke er her?! Det ser jo ikke UT!?" "Ja jeg skal rydde, tenkte du kunne se tv og kose deg mens jeg løper rundt og rydder litt!" ropte det inne fra badet. "Sikkert det" tenkte jeg i mitt stille sinn og talte hele SYV tomflasker.... Jeg måtte smile. Plutselig sto han foran meg, naken. "Har du hatt sex i helgen du?" !?? Helt sjokket sa jeg "eh hva i alle dager!?" "BUSTED!!" sa han og lo den rampete latteren sin. "Du, det er IKKE det samme som å være busted at jeg blir sjokkert! Hvorfor spør du om det!?" "Men du har det." "Ehm...igjen, hvorfor spør du?" Han gikk inn på soverommet og la seg i sengen. "Jeg har IKKE hatt sex i helgen iallefall..." sa han med en litt ubestemmelig tone...hørtes han litt...skuffet ut? Over meg? Jeg så ham inn i øynene mens jeg begynte å kle av meg. "Okay, for å svare på spørsmålet ditt på en annen måte, Hottie: Jeg har ikke noe på gang med noen i Bergen " Se der! Kaninen var ærlig, uten å si hele sannheten "Åh. Har du ikke?!" ramlet det ut av ham med en blanding av overaskelse, glede og litt..."trodde det"-tonefall. "Nei " sa jeg og krøp oppi til ham... Og hva i alle dager?! Mannen som har vært sykt egosentrisk i senga i mange uker nå (men det er bra likevel fordi han er så fordømt deilig ), faktisk måneder, rettet plutselig fokus mot meg!? Det var ikke "kald" sex slik det ofte har vært, men...som om han ikke kunne komme nær nok, pakket seg rundt meg, hendene låste seg i håret mitt, han var plutselig alle veier...og plutselig lener han seg litt tilbake, har ansiktet helt inntil mitt og ser meg i øynene: "Vil du komme før meg..?" ?! What?! Bare for å ha det klart: Jeg er ikke ei av de hønene som faker vaginale orgasmer for å gjøre mannen happy. Jeg har det godt, koser meg, men skal jeg komme så krever det konsentrasjon og fokus Og det VET Hottie. Jeg mumlestønner (for han stopper jo ikke ) at det tar jo litt tid og jeg ikke vet om jeg kommer til å få det til...men at det hadde vært deilig... Normalt sett skulle jeg tro at mannen rettet fokus over på sin egen nytelse igjen og gjorde som han ville. Men nei. Han holdt stillingen, konsentrerte seg om å lese ansiktsuttrykket mitt og holdt ting stabilt helt til jeg plutselig måtte låse beina rundt den irriterende, rare, umodne drittmannen jeg ikke klarer å la være å bry meg om i et kjempestønn Fem minutter senere står vi på badet, han i dusjen og jeg står og ler av håret mitt i speilet. Han virker glad. Som om han koser seg. Spør om vi skal spise noe. Men vel inne i stua igjen blir vi sittende og se på husene og leilighetene han har sett på... Lenge. Han prater i vei. Om at hvis han kjøper hus så kan jeg leie et rom hos ham... What?! Og så, det absolutt rareste tingen med Hottie i går.... Vel, han snakker jo alltid om damene. Hver gang jeg er der. Viser bilder av flotte jenter på face, forteller om flørting i helgene, ja, i det hele tatt. Lar meg sitte der med en uggen følelse i magen, men for stolt og forbannet til å ville spørre hvorfor han gjør sånn. Men ikke i går. "Jeg traff ei dritkoselig dame i helgen, ei jeg jobbet med før! Nyskilt, barn og greier..mannen bare flyttet ut. Så jeg hang med henne og venninnene hennes på lørdag, haha, jeg dro på med sjarmen vet du, ble en slager rundt bordet der vet du hehehehe!" sa han på den vanlige, irriterende måten sin. "Åja, kjekk helg?" sa jeg og virket uinteressert. De neste setningene kommer jeg ALDRI til å glemme... "Ja altså!" sier han og endrer stemmeleie TOTALT. Ser bort på meg med små, kjappe blikk, og fortsetter: "Hun er 41 altså, litt sånn, var en slags storesøster på gamlejobben. Ikke ei jeg skal ha sex med, for å si det sånn! Så ikke vær redd for det... Og venninnene og altså, det var bare at de satte pris på selskapet mitt, fordi jeg tuller og lager show, så...det var ikke noe SÅNN altså...nei...jeg..jeg skal roe meg med damer denne sommeren tenkte jeg...sånn...hehe, vil du det skal gjelde deg og?! Da blir det ikke noe på deg altså, heheh hø hø !" Han ser på meg med et hevet øyenbryn og smiler. Litt usikkert smil? Jeg vet ikke, men munnen min er iallefall halvåpen i et forsøk på å skjule sjokket over hva han akkurat har sagt. "Ehm hehe nei altså, det går bra det!" "Ja nei altså, må roe meg ned nå..." ?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hva skjeeeeeeeeeeeeeeer med Hottieeeeeee!?!?!!!!!!!! Resten av kvelden var helt absurd. Da jeg to timer senere satt i bilen på vei til flyplassen for å hente venninnen min, kokte hodet med inntrykk. For hadde jeg ikke dratt bort til Dolly med HANS visakort og kode? Hadde han ikke blitt GLAD for at jeg ryddet kjøkkenet hans, istedenfor å virke irritert? Hadde han ikke spontant brutt ut i intens vask av badet jeg mobber ham sånn for? Hadde han ikke fått en liten glede-knekk i stemmen da jeg sa jeg skulle gi et pip om jeg reiser vekk eller ikke? Jo. Så om dette er...en gutt som holder på å bli mann, en venn som vil være en bedre venn, eller en fjomp som forstår han har møtt ei som er verd å samle på.....jeg aner ikke. Men positivt er det. Og... Jeg tror dette kan bli en spennende sommer :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #108 Del Skrevet 9. juni 2010 ...og han har meg som bakgrunn på pc'en ennå..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 9. juni 2010 #109 Del Skrevet 9. juni 2010 Det høres ut som om det blir en spennende sommer ja! Det er jo ingen tvil om at Hottie er en person det ikke er "bare, bare" å være involvert med, men samtidig virker det som om han på mange måter er en veldig flott person som, ikke minst, gjør deg veldig glad. Jeg tror han bærer på en redsel som han ikke helt vet hvordan han skal forholde seg til, og før deg har det kanskje ikke gjort noe, men denne gangen kan det se ut som om han virkelig kan tape på å ikke endre på enkelte ting. Og at det er skummelt, det! Reiser du på hytta? Jeg savner å bo sånn at jeg kan ta meg noen dager på hytta. Det er vel også sommervær, der du er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #110 Del Skrevet 9. juni 2010 Det høres ut som om det blir en spennende sommer ja! Det er jo ingen tvil om at Hottie er en person det ikke er "bare, bare" å være involvert med, men samtidig virker det som om han på mange måter er en veldig flott person som, ikke minst, gjør deg veldig glad. Jeg tror han bærer på en redsel som han ikke helt vet hvordan han skal forholde seg til, og før deg har det kanskje ikke gjort noe, men denne gangen kan det se ut som om han virkelig kan tape på å ikke endre på enkelte ting. Og at det er skummelt, det! Reiser du på hytta? Jeg savner å bo sånn at jeg kan ta meg noen dager på hytta. Det er vel også sommervær, der du er? Nei jeg må bli her, bilen jeg kan ha hundene i er vekke hele dagen, og da ble det litt kort gitt!! Men ja, det er nydelig vær her, og jeg skulle virkelig ønske jeg kunne reist ned... Når det gjelder Hottie så ser jeg jo det selv at han ikke er bare-bare. Men...det er heller ikke jeg! Og de som er for snille og rett på, de...får jeg helt kvelningsfølelse på.. Men at jeg kan være med ham i flere timer og ALT er positivt, og han ikke har ticked me off en eneste gang, det er en god ting! For vi stortrives jo i hverandres selskap Vi gjør jo det... Får bare se hva som skjer fremover Å tvinge noe frem er uaktuelt.. ...og å kvele noe ihjel fordi det ikke er perfekt, er også feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #111 Del Skrevet 10. juni 2010 I går var en merkelig dag. Jeg var tung og rar i humøret hele dagen, og det ble egentlig bare verre og verre etterhvert som timene gikk.. Mamma fikk helt vondt av meg, så hun fant ut at en 3retters middag på fancy restaurant ute ved sjøen var en bra plan. Kranglet ikke med henne da Middagen var helt nydelig, og med lite mat i kroppen egentlig hele dagen trykket jeg i trynet så det jomte etter.. Spiste tilogmed alt brødet, haha hva skjeeer med det?! GRAVID!? Haha nei, spiralen henger ennå godt fast... :gjeiper: Men det var en lys og fin kveld, så vi var liksom ikke klar for å dra rett hjem etter middagen. Mamma vrengte rattet ut mot de endeløse kilometrene med vei utover Jæren, helt nydelig... Strand på strand...jorder som bølger seg utover horisonten...late kuer som nyter sommerferien sin i frodig gress... Det var rett og slett perfekt, sammen med den pastellblå himmelen når solen begynte å krype ned.. Så ser jeg ham. Hvordan jeg kan vite det er han? Nei si det... Jeg har jo alltid vært plaget med sterk intuisjon, 6 sans eller hva man skal kalle det. Jeg er hun som "ser" at det står en hjort i veien, bremser fra 90 til 70 kilometer i timer, og rett rundt svingen unngår jeg den AKKURAT.. Spooky, ja, jeg vet det. Så øynene mine låste seg på ham, og jeg kjente knuten i kroppen bare vokste. Kan det tenkes at jeg bruker Hottie for å skjule at jeg EGENTLIG....sånn helt innerst inne...langt inn i hjerteroten i de mørkeste krokene der jeg selv sjeldent slipper til..... ...savner Tøffingen? " Der er Tøffingen...." mumlet jeg til Mamma. Øynene mine slapp ham ikke ett sekund. "Hvor!?" sier mamma med sjokk og forvirrelse i stemmen. "Der...i horisonten....det er han i fallskjermen der, der som himmelen skifter fra blått til rosa..ja der ja, like over stranden....." Mamma ser ut bilvinduet. Ser på meg. Ser på ham. Ser på meg.... "Du vet Nina... Den historien der er ikke over. Han var bare ikke klar. Og det er ikke du heller. Du prøver nok å være klar, men hadde Hottie snudd rundt nå og ville vært sammen med deg, hadde du nok fått panikk og løpt den andre retningen du også. Tøffingen var bare en moden og reflektert mann som kjente det, og handlet deretter. Det var dumt det som skjedde på byen, men det har ingenting å si på en mann som Tøffingen. Han var bare redd for å binde seg, og hadde vel egentlig funnet ei han ville ha i deg.. Hør, han trenger å være singel. Se på ham da!" Mamma pekte ut vinduet i retning Tøffingen, mens hun ikke vek meg med blikket ett sekund. Hvordan hun samtidig klarte å treffe veien kan vel bare skyldes at det er mange rette strekninger på Jæren "Hør Nina... Han trenger tid. Og det gjør du og. Han trenger å se at du kommer dit du er på vei..og det trenger du og. Han har nok med sitt eget liv nå! Nei Nina, den der historien er nok ikke over..." Jeg kikket opp på himmelen igjen, og så mannen i fallskjerm forsvinne bak trærne og ned på landingsplassen... "Nei jeg håper ikke det.." mumlet jeg og så ut vinduet den andre retningen, og kjente et stikk i hjertet over at Hottie ikke hadde tatt telefonen da jeg ringte bare noen timer tidligere... Jeg sjekket displayet igjen. Ingen meldinger heller. Vi dro hjem. Turen var liksom...bare over. Vel hjemme prøvde jeg å holde meg selv i aktivitet. Det er ikke en plante i hagen som ikke har fått vann Kaninen løper rundt i hagen klokken elleve på kvelden og vannner ALT hun finner, leker med hundene, rydder i hundegården, tygger sjokolade, surfer på nettet.... Til slutt klarte jeg ikke å holde igjen lengre. Jeg krøp opp i godstolen, krøllet beina under meg, og pustet dypt inn....holdt pusten, og trykket "send". "Var det du som hoppet fallskjerm i dag?" Jeg knep øynene sammen og prøvde å ikke kjenne hvordan knuten i meg løsnet. Helvete. EN ting er å få knute pga disse tingene. Noe helt annet er å kjenne at de forsvinner om jeg tar kontakt... Kan jo ikke bli kontakt-junkie!? Det tok vel bare så lang tid det tar å lese og svare på en melding: "Det var nok det " Jeg visste det... Jaja. Jeg stirret på mobilen igjen. Det føltes ensomt uten Hottie. Jeg skrudde på TV, og fant ut hvorfor. Jeg ble sittendes å se 60minutes og South Park uten ham... Det sier litt. At det er det vi pleier å se sammen. Den kombinasjonen liksom... Hm. Vi har en del til felles. Vi har det.. Så... Knuten i meg ble for stor, så mobilen kom snikende opp av lomma igjen... To minutter etterpå lå mobilen i lommen igjen. ....Og Hottie hadde fått en nattimelding... Jeg visste det jo. At etter en så varm dag er det typisk han å bli kald. Hjernen min klarte ikke å skyve ut ALLE bildene av ham sammen med en annen jente, men..de fleste. Jeg vet jo ikke om han gjør det. Kanskje han bare trengte alenetid. Hva vet jeg... Men jeg sovnet iallefall med mobilen i hånda. Neste morgen..åpner øynene... Ingen melding. Men hva kan jeg forvente, knurret jeg til meg selv og gikk inn på badet. Fant PC'en, logget på... Svippet innom profilen hans for å se om han hadde funnet på noe der inne siden i går. Men nei. Ingen spor etter Hottie noe sted. Ikke på face-chatten eller msn i hele går heller (bortsett fra da han var på jobb). Furen i pannen ble bittelitt dypere, og jeg fnyste litt mens jeg trykket meg inn på min side igjen. "Slutt å tenk" sa jeg til meg selv. "Du har bare noen tunge dager, det går over! Det gjør alltid det Du er bare på de tunge dagene dine, og leter etter måter å slippe å kjenne det på. Skjerp deg!" sa jeg til meg selv. Pling. Et rødt ett-tall nederst på skjermen. Hottie. !? "Jeg byr nok på den leiligheten jeg viste deg" Jeg prøvde å tenke igjennom hvilken han kunne mene, og uansett hvilken leilighet jeg kom på, så var ALLE i mitt nabolag. "Åh så spennende! Hvilken av dem?" Han sendte meg linken, og jeg måtte faktisk le. Det var den jeg trodde... Hvis han bor der, tar det meg 5 minutter å gå bort. Ett minutt med bil. Hvor mange jenter kommer og skraper på døra hans DER!? Hvor lett blir det å få med seg damer hjem fra byen når han ikke kan peke på leiligheten sin fra utestedet lengre? "Så bra, Hottie! Når er det visning?" Vi pratet litt om leiligheten, økonomien i det, at han skulle leie ut osv... Det siste jeg sa før han logget av var at han måtte gi en lyd hvis han trengte selskap på visningen. Jeg regner jo ikke med at han ringer... Men jeg har iallefall sagt det. Nei, nå må jeg dusje og få i meg litt mat. Og i kveld....i kveld skal jeg treffe en fyr på stranden... You never know! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #112 Del Skrevet 10. juni 2010 ...ehm... hihi Ehm... Dette ble en rar dag!!! Etter en rask dusj løp jeg ut dørene og kjørte inn til byen der venninna mi satt og koste seg med en iskald øl sammen med sin nye sjef. Helt sykt bra start på sin nye karriere spør du meg!! Jeg fikk fortalt henne om Hottie og leiligheten, og frustrasjonen over at han ennå ikke hadde ringt.. Vi setter oss i bilen, og vips...there he is. Jeg må nesten le! Han prater og prater i vei om leiligheten, hvordan det hadde gått i budrunden, ja, i det hele tatt! "Det står bare på de med forkjøpsrett nå, dette ser ut til å gå bra! Men...ehm...hva skal du i dag..? Vil du være med opp å se på den..? Jeg har nøklene..." "Ehm ja, jeg har egentlig litt planer, jeg skal kjøre venninnen min til flyplassen, og etter det...." Jeg fikk et stikk i hjertet da jeg tenkte på han jeg skulle møte. Jeg ville jo ikke si nei til Hottie. Å se leiligheten sammen var jo det jeg hadde håpet at vi skulle... Dette var jo et stjerne-eksempel på det jeg sa da vi "kranglet", at jeg ikke kjenner ham og han meg i andre settinger enn foran TV eller i sengen. At det funker der er ikke nok for noen av oss. Vi MÅ treffes utenfor leiligheten hans, gjøre andre ting sammen. "..kan jeg ikke sjekke kalenderen på mobilen og sende deg en melding? Jeg...føler at det er noe jeg skal.." "Jo gjør det! Vi snakkes!" formelig sang stemmen til Hottie før vi begge la på. Jeg fikk et strengt blikk fra venninnen min i setet ved siden av. "Du kutter ikke ut han du skal treffe." "Nei!! Nei...jeg kan ikke. Han skal vekk hele sommeren og vi ville treffes nå, for å se om det var kjemi. Men...faen altså. Hottie viser seg fra nye sider, og når han strekker hånda ut så må jeg nesten ta i mot. Dette er det...som er poenget mitt!" "Ja jeg vet det. Vil ikke du skal kutte ut han heller. Du bør gjøre begge deler!" sier hun med bestemt tone. "Jo. Du må få til begge deler" gjentar hun til seg selv mens hun nikker og ser ut vinduet. Jeg biter meg i leppa mens bilen suser avgårde. Klokkeslettet Hottie hadde foreslått krasjet HELT med når jeg skulle møte Surferen. Jeg følte nesten det var som en test fra kosmos. Klarer Kaninen å kjenne etter hva hun trenger? Klarer Kaninen å sette de rette behovene først? Jeg fisket opp mobilen. "Funker det for deg sånn ca ni?" Sånn, sa jeg til venninnen min, og vi kjørte videre. Det kjentes riktig. Å flytte Hottie, og ikke motsatt. Ingen svar.... Plutselig lyste displayet opp, og jeg må ærlig innrømme at jeg skvatt litt da jeg så det sto "Tøffingen" og ikke Hottie... "Hopper kanskje i dag, skal gi en lyd. Må bare sove først" !?!?!? Greit nok jeg hadde svart i meldingen i går at han måtte si ifra når han skulle hoppe fordi jeg har så lyst å se på....men...den mannen svarer jo ikke. Han er jo kjent for det. Er du ute er du HELT ute. Jeg er tydeligvis ikke ute.... Jeg sjekket mobilen med jevne mellomrom til det var gått en time. "Jeg er ferdig ca kvart på ni-ni, jeg ringer deg etterpå så ser vi!" skrev jeg mens jeg ruslet i ørska bak venninnen min som skulle sistelitenshoppe før hun dro. Sånn. Da hadde jeg sagt mitt. En time senere står jeg på stranden og skal møte Surferen. Greit, vi møttes på nett, men det var noe ved ham som gjorde at jeg tenkte fuck it, vi treffes. Måtte le litt da jeg så han komme ruslende nedover stranden der jeg sto og ventet.. Herregud for en ramme på mannen!!! Bredskuldret, høy, gikk på en akkurat passe selvsikker og kjekkas måte...samtidig som han så helt sykt snill ut. Og hva det går i med VM i lange øyenvipper?! Vi pratet lett, og en hel haug, mens vi ruslet hele strandens lengde og tilbake.. Jeg følte virkelig at han var en bra fyr da jeg satte meg i bilen og kjørte hjem. At jeg hadde valgt rett. Jeg fisket opp mobilen og så at det var et kvarter siden jeg hadde sagt jeg skulle ringe Hottie. Akkurat i det jeg skulle til å ringe dukker det opp en melding... herregud!! Han har så utrolig rølpete form for humor, så jeg kan ikke annet enn å le av at han spør etter et bilde av visse kroppsdeler! Greit, Hottie, der var du faktisk lett å lese.. Så du skal være for tøff til å gå til det steg å spørre etter meg, men du vil ha kontakt og lurer på hvor jeg blir av, så du drar av en spøk istedenfor.. Greit, fair game, I call your bluff! Så jeg ler når jeg ringer Han på sin side høres litt tatt på fersken og flau ut!? "Ehm ja hei, hvor...hvor blir du av? Hva skjer? Er du klar for å se på leiligheten eller..?" Hehe.. Bingo. "Jo jeg kjører nå!" "Ja okai men jeg skal opp med noe i leiligheten min, så kan jeg komme og hente deg så stikker vi opp en tur? Men jeg må til broren min etterpå og hjelpe ham med noe altså! Sånn, etterpå liksom!" Jeg måtte smile.. Han hørtes utrolig glad ut... "Ja okai men jeg har bil i dag jeg altså. " "Åja men da kan vi møtes der da! Snakkes snart!" Jeg rakk å si snakkes, så la vi på. Hm....fikk han med seg at jeg ikke var hjemme..? Nei Ti minutter etterpå: "Hottie ringer" "Hvor er du!?" "Hehe jeg er to minutter unna, jeg kjørte fra stranden vennen!" "....åh...eh okay...ser deg snart!!!" Jeg kunne ikke annet enn å smile. Dette var bra. Dette var det jeg har savnet. Han spratt ut av bilen før jeg fikk parkert, og så en blanding av giret, glad og litt...vet ikke!?-ut. "Det er fjerde gangen jeg er her i dag!" "Fjerde..?" sa jeg og kjente et stikk i magen. Det var da til helvete med damer som han hadde tatt med seg opp, knurret stemmen i hodet mitt... "Ja! Først en kollega, kunne jo ikke kjøpe usett! Og så mamma...og så broren min! Og nå deg.. " ..... "Åh . Ja dette er kuult! Utrolig spent, fy søren!" smilte jeg og tok meg selv i å ta et lite hopp. Han var så sjønn.... Pekte og forklarte, trakk i lister, dro i tapeten, slo ut med armene over synet av utsikten, smilet var på plass hele tiden imellom de ernergiske utbruddene av oppussings-glede. Jeg så på ham. Smilte... Der var han. Spor av den mannen jeg følte var et sted der inne. Et sted bak alt rølp og fyll, frekkheter og avstandbygging... Der var spor av en mann jeg kunne blitt SKIKKELIG glad i, respektert og tatt vare på. En mann det hadde gått an å falle for. Skikkelig. Ikke bare denne små-maniske to steg frem og ett tilbake-dansende love/hate-greien vi holder på med. Men en mann det går an å bygge noe ekte med. "Hva?" sa han og smilte mot meg. "Nei ingenting..jeg bare..nyter utsikten.. Her får du det fint, Hottie!" Han smilte. "Ja det blir bra!" Hvor mange ganger han sa "vi" mens vi var der inne aner jeg ikke...... På vei ut igjen sier han plutselig: "Vi kunne jo hatt sex der inne!!!" "Ja, Hottie, det kunne vi. Smack på kjøkkenbenken der, få det innviet med en gang!" "Ja åh vi kunne jo gjort det på det skumle rommet, hahahaha!!" "Hehe ikke snakk..blir helt heit her!" Vi lo av oss selv på vei ut dørene, og han slo over på den entusiastiske pekingen igjen av alt mellom himmel og jord. Alt var flott her. Parkering, bod, utsikt, området... Han var bare helt helskjønn "Er du opptatt hele kvelden hos broren din?" spurte jeg mens vi sto klar til å sette oss i hver vår bil. "Ja egentlig, sikkert ikke ferdig før tolv..." "Ja okai så sent. Nei jeg bare lurte, hadde vært kos å se deg nemlig, reiser jo i morgen og det kan bli en stund til neste gang. Var bare det!" "Åja sånn ja. Ja men jeg kan jo ringe deg jeg, og så ser vi!" "Hehe ja gjør det..." sa jeg og smilte. Vi kikket begge opp på leiligheten. "Det blir bra dette her, Hottie. Vi får krysse fingrene for at den blir din !" "Ja, vi får håpe det! Men nå må ikke du få deg jobb eller noe sånn, for 1 august er det overtakelse!" sa han plutselig og fikk er merkelig uttrykk i ansiktet. En slags..frykt for å smile, men smilte likevel!? "Eh..hehe javel?" sa jeg og kikket på ham med et øyenbryn godt hevet over det andre. "Ja, da tar jeg noen uker ferie og vil få fiks på alt med en gang, bare jobbe hele dagen i leiligheten....så...så får vi se hvor mange rom jeg skal leie ut " Han hadde satt seg i bilen innen jeg fikk kjeften igjen, og jeg var utrolig takknemlig for at jeg klarte å la være å bomme på giret da jeg skulle ut fra parkeringsplassen. Sa han det jeg trodde han sa? Hintet han faktisk om at VI TO skulle bo der? At han hadde tenkt vi skulle pusse opp sammen var jo...åpenbart, selv om det var sykt nok i seg selv. Men det siste blunket gav meg virkelig noe å tenke på... Jeg hørte gjenklangen av min mors tale fra i går, og kjente ro i sjelen over å vite at det var et lett valg: Jeg skal IKKE bo med Hottie nå!!!! Vel hjemme benket jeg meg foran TV, PC og med cola og pizza for hånden ble det en utrolig koselig hjemmekveld. Alene. I mitt eget selskap. Og jeg likte det Ingen maniske sjekk av mobilen..bare et fornøyd smil om munnen Litt over halv tolv sendte jeg ham en melding om at jeg var sovetrøtt, så hvis det ble noe av i kveld tenkte jeg å sove over hvis han var med på det. Og hvis han ikke gav lyd fra seg måtte han sove godt, og takk for koselig tur til leiligheten, type..natti natt du trenger ikke svare på denne meldingen-melding. Det føltes bare riktig å gjøre. Magefølelsen min ville det. Og den skal jeg jo trene meg på å lytte til! Jeg satte meg til å skrive i dagboken.... Og midt i..... ..så ringte han ...og kjeften gikk i ett...han fortalte om hva han hadde gjort hos broren..hva han og konen hadde ment om leiligheten..hva han tenkte om den..om en annen som var kommet for salg..om hvordan det ville bli å selge sin...hva han tenkte å prioritere å pusse opp... Jeg fikk bare smette inn med små ja, nei, mhm, og "det var lurt" og "det blir fint" mens han snakket så mye at jeg bare måtte smile... "Og så må du bare få deg en jobb til høsten, så kan du komme og bo hos meg!!!! :D" ?!?!!!!!!!!!!!!!!!!!?!!!!!!!!!!!!!??!?!?!?! WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT THE FUUUUUUUUUUUUUUUCK!? "Haha javel!?" hørte jeg meg selv le litt sjokkert. " JA :D 4000 i mnd for deg, så kan du bo hos meg vet du :D Får jeg sex kan vi diskutere prisen, hahaha :D vi kan være roomies!! " Jeg bare lo. Herregud... Dette var Hottie. Som sa ordene "du kan bo hos meg". Greit, som venner, som roomies. Men hva faen. Det var Hottie. Som HELT uprovosert snakket om å la meg bo der. !?!?!?! "Nei....jeg kan nok ikke leie ut til en jente.. Lettere med en gutt. Sånn..altså...hvis jeg skal ha med damer hjem fra byen og høvle ivei, så...er det ikke sikkert en jente setter pris på det..." Hehe kjære søte Hottie.... Jeg har knekt koden. Jeg kan det nå. Gir han meg noe, skal han ta det tilbake og trampe litt på det for å skjule at han i det hele tatt gav meg noe in the first place. Jeg bare lo, og sa det var sikkert lurt tenkt. "Nei, fra 1 august kan du være med meg så mye du vil, da vet du hvor du finner meg!!!" avsluttet han leilighetspraten med. Smilet mitt hang fast ennå. Vi pratet litt om hvor trøtte vi var, og at det var dumt det ble sent, for det ville vært koselig å se hverandre. Jeg forklarte hvor lenge jeg skulle være borte, og han ramset opp hva han skulle hele helgen for på å en måte å si at det ikke ville vært så mye tid uansett... "Tror faktisk jeg gir faen i å gå ut på lørdag. Vil heller lese...ja, jeg gir faen tror jeg." ?! Jaja.... And he keeps on shocking...!!!! "Jeg sovner nesten her, vi får snakkes vennen!" avrundet jeg, det var deilig å kjenne at Kaninen begynner å bli seg selv igjen, trygg, rolig... Det er rart når man hører noen smile.... "Ja, nattiiiiii...." "hehe...sov godt vennen..." Jeg satt med mobilen i hånden og smilte. Nei.... Good times. Good times indeed..... :sleeping: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 11. juni 2010 #113 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Må bare legge igjen en kommentar her:) blitt nesten litt avhengig av å lese dagboken din, må sjekke den daglig Du skriver veldig levende og engasjerende! Endret 11. juni 2010 av Xtra_lilje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #114 Del Skrevet 11. juni 2010 Må bare legge igjen en kommentar her:) blitt nesten litt avhengig av å lese dagboken din, må sjekke den daglig Du skriver veldig levende og engasjerende! Takk Setter sykt pris på sånne tilbakemeldinger... Når man lever med skrivekløe i magen er det deilig å vite at..det funker, hehe Måtte le litt i dag, jeg fant sangen som var på radioen da jeg kjørte vekk fra parkeingsplassen utenfor leiligheten etter "privatvisning a la Hottie" http://www.youtube.com/watch?v=JgYIhA00DA8 Weeeeeeeeeeeeeeeeeee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #115 Del Skrevet 11. juni 2010 Våknet med et fjollete smil om munnen i dag... :gjeiper: Jeg hadde drømt helt enormt mye om Hottie, om leiligheten, og det å ha ham så nær.. Utrolig levende drømmer, så jeg måtte le litt av meg selv som tydeligvis hadde "testet" et par scenarier iløpet av natten.. Jeg grep etter mobilen og skrev en melding, kjapt og halvveis i søvne... "Hei du Hehe jeg drømte at du bodde i den nye leiligheten i natt... Spenstig drøm! Håper du får en bra dag og masse lykke til på kampen i kveld Klem N" Tok ikke mer enn et halvt sekund... "Bor der snart " .....hihi..... Nei det kan fort bli noen turer ned der ja.... Slik som i går da vi følte det ble for seint. Det blir annerledes når han bor i samme bydelsområde, gåavstand til og med. Det er så rart. Veldig ofte når jeg drømmer om Hottie er det urolige drømmer om andre jenter, at jeg finner ut at det er jenter som har nøkler til leiligheten hans, som møter foreldrene, som....ja æsj, en slags type date-mareritt Men i natt var det bare....fint. Ikke BARE - drømmer, men.... Veldig ekte drømmer, meg og han med bæreposer med mat opp trappene, terassen med vin i glasset, sitte og prate sammen, sove over.... Og ikke en eneste jente i sikte i noen av drømmene Nei, nå må jeg finne dusjen og pakke med meg noe greier, skal til Bergen i helgen og feire at venninnen min flytter Hehe vi feirer jo hver helg, hehe men jajaaaa..... Hm. Fikk forresten en koselig melding fra Surferen i dag tidlig Koselig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #116 Del Skrevet 11. juni 2010 HAN FIKK LEILIGHETEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :Hoppe::Hoppe::Hoppe::Hoppe: FY FAEN!?!?!??!?!?!?!?!!!!!!! HAHahahhahahaaaaaaaaa Hottie i nabolaget, vi skal pusse opp leilighet sammen, som VI fant på nettet, som jeg var med på budrunden på, som jeg har sett allerede, nei fy faen nå ler jeg bare, hahahahahhaa hva skjer NÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!?!?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #117 Del Skrevet 12. juni 2010 Det var skikkelig absurd. Begge søstrene mine sin reaksjon var sjokk og vantro, og: "Nina , du MÅ ikke flytte inn!!!" Jeg lo og sa at nei, det var ikke et alternativ en gang... Hoppet i dusjen, gjorde meg klar, og hev meg i bilen. Jeg hadde vel egentlig bestemt meg på forhånd, men det var godt å kjenne at magefølelsen styrte bilen ned i sentrum av seg selv. Måtte flire litt på polet da hun i kassen ba om leg, hehe, jeg kjøpte en Moet for guds skyld SYTTEN?!?! Nei du, pluss på noen år i det regnestykket frøken.. Så etter en koselig prat med kassedamen om mamma sine fantastiske gener, ruslet jeg inn på en blomsterbutikk. "Kan jeg få noen meter med sånn pakkebånd? Og så det kortet takk Låner en penn jeg!" Jeg måtte smile litt av meg selv. Kortet jeg hadde plukket ut var et pinnsvin som snuste på en blomst... Jenta i kassen var jo helt lost in space, så jeg lente meg over disken og lånte saksen deres, og vips så var det krøller på pyntebåndet! Fem minutter etterpå sto jeg utenfor jobben til Hottie for første gang i hele mitt liv. I hånden dinglet en pol-pose med et kort knytet fast i sølvfarget, krøllete pyntebånd. I halsen var hjertet mitt. Ville han bli sur? Han hadde ikke tatt telefonen, eller svart på meldingen om at jeg kom innom en tur med noe. Og hvis han var opptatt med en kunde så skulle jeg bare sette det hos en kollega.. Jeg trakk pusten og gikk inn. "Resepsjonen er for øyeblikket ikke betjent" Jeg sto der som en tulling i noen sekunder før jeg vippet frem mobilen igjen. "hehe nå står jeg her og dingler... Ingen i resepsjonen heller.." Pling-ie-pling-ie-pliiing. Jeg kjente plutselig ansiktet koke av varme. Det var Hottie sin meldinglyd..bare noen meter ifra meg, i ett av de åpne kontorene nedover i gangen... Hjeeeelp... En av kollegaene fra det åpne kontorlandskapet så opp. Han så på meg. Så inn døren til Hottie. Så på meg. "Ehm..får du hjelp..?" "Eh ja altså, jeg skal bare gi denne til din kollega H.H., men han er muligens opptatt..?" "Ja han sitter i et kundemøte..." sa mannen og kikket inn til Hottie igjen. Plutselig hørte jeg den mørke stemmen hans som snakket diskret og alvorlig inne på ett av de fem åpne kontorene som sto på rad og rekke nedover gangen.. Jeg ble nesten litt svimmel av nervøsitet, mens jeg hørte meg selv si: "Men da setter jeg den her hos deg, så kan du gi den til ham senre! Men ikke ta den selv " Mannen lo og flakket med blikket, og spurte: "Skal jeg hilse fra noen..?" "Nei han forstår det når han ser kortet " blunket jeg og gikk. Faen. Jeg hadde jo håpet han skulle se meg!!!! Menmen. Hoppet i bilen og kjørte nordover. Hjem kjære hjem, Bergen here i come! Haha okay fy FAEN for en kø!!! Etter å ha ventet i tidenes sykeste ferjekø kjente jeg at det var uaktuelt å ikke komme med den nerste ferjen fort som fy. Så vel ombord på båten plasserte jeg bilen sånn at da vi kom til kai på andre siden kunne jeg kjøre rally som bare pokker. And I did!! Haha jeg kjørte ifra ALLE de andre, haha, sånn går det når kaninen kommer først i land Kvelden ble helt sykt bra. Gamle gode Kaninen i sitt rette element, med syke hjemmelagde dansemooves, eplemartini og SYK SYK bartender som gjorde kvelden komplett Jeg fikk en takkemelding fra Hottie først etter å ha spurt om han fikk med seg champagnen.. Jeg vet ikke, men jeg blir ikke sur og skuffet lengre. Jeg har liksom "knukket koden" nå. Han er en pendel. At Surferen sendte koselige meldinger og syntes det var kjipt han skulle vekk i sommer gav meg et pussig smil om munnen hele kvelden... Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Enra~ Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #118 Del Skrevet 12. juni 2010 Det var skikkelig absurd. Begge søstrene mine sin reaksjon var sjokk og vantro, og: "Nina , du MÅ ikke flytte inn!!!" Jeg lo og sa at nei, det var ikke et alternativ en gang... Hoppet i dusjen, gjorde meg klar, og hev meg i bilen. Jeg hadde vel egentlig bestemt meg på forhånd, men det var godt å kjenne at magefølelsen styrte bilen ned i sentrum av seg selv. Måtte flire litt på polet da hun i kassen ba om leg, hehe, jeg kjøpte en Moet for guds skyld SYTTEN?!?! Nei du, pluss på noen år i det regnestykket frøken.. Så etter en koselig prat med kassedamen om mamma sine fantastiske gener, ruslet jeg inn på en blomsterbutikk. "Kan jeg få noen meter med sånn pakkebånd? Og så det kortet takk Låner en penn jeg!" Jeg måtte smile litt av meg selv. Kortet jeg hadde plukket ut var et pinnsvin som snuste på en blomst... Jenta i kassen var jo helt lost in space, så jeg lente meg over disken og lånte saksen deres, og vips så var det krøller på pyntebåndet! Fem minutter etterpå sto jeg utenfor jobben til Hottie for første gang i hele mitt liv. I hånden dinglet en pol-pose med et kort knytet fast i sølvfarget, krøllete pyntebånd. I halsen var hjertet mitt. Ville han bli sur? Han hadde ikke tatt telefonen, eller svart på meldingen om at jeg kom innom en tur med noe. Og hvis han var opptatt med en kunde så skulle jeg bare sette det hos en kollega.. Jeg trakk pusten og gikk inn. "Resepsjonen er for øyeblikket ikke betjent" Jeg sto der som en tulling i noen sekunder før jeg vippet frem mobilen igjen. "hehe nå står jeg her og dingler... Ingen i resepsjonen heller.." Pling-ie-pling-ie-pliiing. Jeg kjente plutselig ansiktet koke av varme. Det var Hottie sin meldinglyd..bare noen meter ifra meg, i ett av de åpne kontorene nedover i gangen... Hjeeeelp... En av kollegaene fra det åpne kontorlandskapet så opp. Han så på meg. Så inn døren til Hottie. Så på meg. "Ehm..får du hjelp..?" "Eh ja altså, jeg skal bare gi denne til din kollega H.H., men han er muligens opptatt..?" "Ja han sitter i et kundemøte..." sa mannen og kikket inn til Hottie igjen. Plutselig hørte jeg den mørke stemmen hans som snakket diskret og alvorlig inne på ett av de fem åpne kontorene som sto på rad og rekke nedover gangen.. Jeg ble nesten litt svimmel av nervøsitet, mens jeg hørte meg selv si: "Men da setter jeg den her hos deg, så kan du gi den til ham senre! Men ikke ta den selv " Mannen lo og flakket med blikket, og spurte: "Skal jeg hilse fra noen..?" "Nei han forstår det når han ser kortet " blunket jeg og gikk. Faen. Jeg hadde jo håpet han skulle se meg!!!! Menmen. Hoppet i bilen og kjørte nordover. Hjem kjære hjem, Bergen here i come! Haha okay fy FAEN for en kø!!! Etter å ha ventet i tidenes sykeste ferjekø kjente jeg at det var uaktuelt å ikke komme med den nerste ferjen fort som fy. Så vel ombord på båten plasserte jeg bilen sånn at da vi kom til kai på andre siden kunne jeg kjøre rally som bare pokker. And I did!! Haha jeg kjørte ifra ALLE de andre, haha, sånn går det når kaninen kommer først i land Kvelden ble helt sykt bra. Gamle gode Kaninen i sitt rette element, med syke hjemmelagde dansemooves, eplemartini og SYK SYK bartender som gjorde kvelden komplett Jeg fikk en takkemelding fra Hottie først etter å ha spurt om han fikk med seg champagnen.. Jeg vet ikke, men jeg blir ikke sur og skuffet lengre. Jeg har liksom "knukket koden" nå. Han er en pendel. At Surferen sendte koselige meldinger og syntes det var kjipt han skulle vekk i sommer gav meg et pussig smil om munnen hele kvelden... Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sæzzy Skrevet 12. juni 2010 #119 Del Skrevet 12. juni 2010 Åhh... spennende dagbok du har. Du må oppdatere så ofte du kan, så jeg får lest godt "stoff". God ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 12. juni 2010 #120 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg har ikke vært innom på en stund, og har nå kost meg med spennende lesing den siste timen eller noe sånt. (Løpt litt til og fra.) Det ser ut til å bli en helt utrolig spennende sommer, for ikke å snakke om høst. Gleder meg til å følge med videre, det er sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå