Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre for å få sprettrumpa tilbake?


Gjest oji

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke tykk, jeg er trent, men det er en ting som plager vettet av meg! Jeg har fått så stygg rumpe, med noe celulitter i tillegg til at jeg har mistet mye muskler der.

Planen min er derfor å begynne å spise sunnere og kutte ut alt godteri (kun i helger). Jeg må slanke rumpa mi, selv om jeg vet at punktslanking ikke fungerer, så er det der fettet sitter, og ikke noe annet sted. Så hva gjør jeg da?

Har ikke kunne trene rumpe/lår på snart et år, pga operert kne, men nå kan ejg begynne igjen.

Tenker å jogge mye, og trene mye styrke på rumpe/lår. Knebøy osv, for jeg vil ha tilbake sprettrumpa mi! Og få en jevn rump. Men er det mulig?

Og hva er best, tunge vekter og ferre repetisjoner, eller lettere vekter med mange repetisjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar!

Må bare stå på alt jeg kan! Men om jeg trener hard styrke på rumpe 3-4 ganger i uka, hvor fort vil man se resultater? Jeg skal virkelig gå inn for det her, for det er nå eller aldri! Det er bare litt kjipt at jeg ikke har lyst på mer muskler i lårene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en bieffekt av min utendørs spasertur-jobb (kulturminneregistrering i fjell og dalar) fikk jeg helt uforvarende sprettrumpe. Jeg gikk og gikk (i luntetempo) i ulendt terreng, ofte 8 timer om dagen. Jeg har aldri hatt en sånn rumpe før, selvom jeg har trent masse - selv ikke da jeg gikk på kampsport. Så mitt tips er rett og slett oppover- og nedoverbakke i ulendt terreng (vei tror jeg ikke har helt samme effekten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i ulendt terreng er genial trening, absolutt.

Når du kjører tung styrke, husk å legge inn nok tid til hvile mellom øktene også. HViletid er like viktig som hva du gjør på trening, det er i den tiden musklene gror og heles, og dermed blir sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en bieffekt av min utendørs spasertur-jobb (kulturminneregistrering i fjell og dalar) fikk jeg helt uforvarende sprettrumpe. Jeg gikk og gikk (i luntetempo) i ulendt terreng, ofte 8 timer om dagen. Jeg har aldri hatt en sånn rumpe før, selvom jeg har trent masse - selv ikke da jeg gikk på kampsport. Så mitt tips er rett og slett oppover- og nedoverbakke i ulendt terreng (vei tror jeg ikke har helt samme effekten).

Som en erstatning er det nok ikke dumt å gå i trapper heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd

Stå inntil en vegg eller hold deg i et bord.

Hold ene foten lett bøyd, og "spark" den bakover så langt den kommer. Repeter så lenge du orker, og gjør det samme med andre foten :)

Beste rumpetreningen! :)

Kan forrsten gjøres samtidig som du pusser tenner :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...