Gå til innhold

Barna vil flytte til meg, mor nekter

Fremhevede innlegg

Skrevet

gammel tråd kanskje.. ?

Videoannonse
Annonse
Gjest mor til 2
Skrevet

Ganske mange som er veldig fientlig mot far her når han gang på gang forklarer grunnen til at har flyttet og at det fra skilmissens tid var avtalt at barna skulle flytte sammen med ham. Hadde dette vært en mor (som hadde fortalt fakta om far som TS forteller om mor),så hadde antageligvis samtlige av de som svarer på denne tråden sagt at hun gjorde rett i å flytte og at far var dum som ikke ønsket mer samvær med barna sine til tross for at de bodde hos ham og mekling,osv var prøvd ift samværavtaler,osv. Det ville antageligvis heller ikke vært store reaksjonen på at det var mor som flyttet fra barnas hjemsted, rev dem ifra alt kjent og trygt,osv.

Det er heller ingen som kommenterer at mor er ganske egoistisk hun og som ikke tilbringer tid sammen med sine to barn,men heller velger dem bort for venner og fester. (sier selvfølgelig ikke at man skal slutte å være sosial når man blir mor) Ei heller at hun kun tenker på sitt eget beste når hun tar et valg om å legge kjepper i hjulene for samvær med far.

Jeg har to barn sammen med en mann som bor langt unna oss (faktisk i en annen landsdel). Vi gjør det beste ut av en situasjon vi selvfølgelig ville vært foruten. Ikke fordi jeg ikke er bitter på far, for det er jeg pga ulike omstendigheter, men jeg ville ALDRI ha bedt barna mine om å velge mellom kjærligheten vår!

Det at du valgte å flytte til en annen by for å skape et trygt og godt liv for barna dine og deg selv (sånn med tanke på at det var meningen at barna skulle flytte sammen med deg) sier meg heller at du er en god far som tenker på framtiden og at valget ditt var nøye gjennomtenkt. Det du derimot ikke tenkte på var at denne avtalen som dere laget om at barna skulle flytte sammen med deg etter en tid,burde ha vært dokumentert og at du nok heller burde ha pendlet frem til alt det praktiske var ordnet.

Skrevet

jeg er bonusmor til ei jente, moren fant det plutselig for godt å flytte 3 timer unna med bil. Men egentlig uten grunn da hun aldri jobber noen ting, ville komme seg litt bort som hun sa. Hallo.. Jeg vil jo si at du ikke har det på denne måten, og jeg vet hvor slitsomt det er når noen flytter med barna. Jeg tror moren er redd for å ikke få sett barna om de flytter til deg, selv om det virker litt rart da hun er ute og flyr til alle tider på døgnet. Men om de vil velge å flytte til deg så kan de det selv om mor nekter. Det eneste er at hun som vil sitte igjen med bidrag og barnetrygd hvis hun ikke undertegner papirene på at det er ok. Kjenner en far som har sin 12 år gammel datter boende hos seg selv om mor ikke skriver under på at han skal ha mest omsorg. De bor i forskjellige kommuner og selv om adr hennes er hos far og går på skole nær bosted så er det mor som sitter igjenn med pengene. Så hvis du vil kjempe for å ha de hos deg, må du regne med å sitte med mye utgifter. Kan du det?? lykke til! :)

Gjest rabrabara
Skrevet

OK, jeg har ikke lest HELE tråden, men det er en ting jeg stusser på; Om Far jobbet og tjente nok til at mor kun arbeidet litt deltid mens de var sammen har han vel også mulighet til å holde hus der ungene bor/bodde i nærhet av mor? At han flyttet fordi han ikke "har noe" der høres dermed rart ut for meg.. Faktisk syns jeg det er urettferdig overfor barna å bare flyttte og ikke bare det men 200(!!!) mil unna.

Nei, dette lukter, spør du meg!

Skrevet

Dette her handler ikke om hva moren vil - men hva barna vil. Hva så om du bor langt vekke fra henne? Når ungene er såpass gamle kan de bestemme slikt selv. Busskort, fly, tog og annen transport er ikke vanskelig å fikse i den alderen.

Hadde foreldrene mine blitt skilt og jeg hadde blitt nektet å bo fast hos den jeg ville hadde jeg blitt sur og skuffet, og ikke minst ubekvem i den allerede vanskelige situasjonen. Vil nå si at det er egoistisk av moren å nekte ungene sine å bestemme hvem de vil bo hos. Hun har mye å si i situasjonen, men det der syns jeg ungene kan få bestemme selv.

Meget godt skrevet Baby Blue.

Du fikk sagt mye med dine linjer.

Skrevet

Hadde vært spennende å høre hvordan det har gått i denne saken. Synd at far trakk seg ut av tråden, men har en viss forståelse for det siden han fikk endel ufortjent pepper.

Skrevet

Du kan ta det opp med familiekontoret. Der får du alle praktiske løsninger. Og de kan snakke med barna og finne ut hvorfor de ønsker å flytte til deg. Når de er såpass store skal deres meninger taes i betraktning, jeg synes det skal en del til å nekte en på 14 år å flytte til den andre forelderen.

MEN, når det er sagt. Dersom flyttingen er ønsket fordi de ser far så sjeldent at alt er "gøyere" der, så skjønner jeg at mor nekter. Det hadde pinedø jeg og gjort.

Men snakk med noen på familiekontoret om det først.

MEN, når det er sagt. Dersom flyttingen er ønsket fordi de ser far så sjeldent at alt er "gøyere" der, så skjønner jeg at mor nekter. Det hadde pinedø jeg og gjort.

Hei.

Lurer nå litt på hva du mener,tenker du at barna skal fortsatt bo hos mor? Dette er ikke mye til valg for barna om mor skulle manipulere og familevernkontoret støtte henne pga av barna har det beat der de er. Barn er tilpassninsg dykitige.

Skrevet

Hadde vært spennende å høre hvordan det har gått i denne saken. Synd at far trakk seg ut av tråden, men har en viss forståelse for det siden han fikk endel ufortjent pepper.

Enig,hvorfor gi han "pepper" slik. Ser ikke kvinner som kritiserer TS hva som gjelder?

Menn må innrette seg etter vedtak fra NAV og rettsystenm i slike saker, Virker som om noen mødre mener de er fritatt over alt for de er såkalt singelmødre.

Skrevet

Hadde ts vært kvinne hadde mange her støttet ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...