Gå til innhold

Cygnus prøver å krympe


Cygnus

Anbefalte innlegg

Jeg bedriver ikke akkurat hyppige oppdateringer, men det får bare være. :sjenert:

Har hatt to joggeøkter denne uka, i tillegg til to hesteøkter. Jeg håper å få inn en joggeøkt til før helga er omme!

Jogging er virkelig avhengighetsskapende, jeg gleder meg stort sett til hver økt, og klarer å presse meg lenger for hver gang. Nå må jeg bare få nye øreplugger til mp3-spilleren, så blir det skikkelig dreis på sakene! De er bestilt, håper jeg får dem i morgen. Mp3-spilleren ligger klar med masse løpemusikk :tommel:

Kjenner at kroppen hadde hatt godt av styrketrening og iallefall noen svømmeturer også, men jeg synes det er vanskelig å få tid til alt. Jeg jobber litt for mye for tiden, og så skal man jo være litt sosial og få unna litt husarbeid også innimellom.

Egentlig trives jeg ikke med så mye overtid og ekstravakter, skulle gjerne ha trappet ned litt, men økonomien fikk seg en smell når jeg flyttet fra eksen.

Får stå på i noen mnd til, og heller ta en skikkelig sommerferie :briller: forhåpentligvis med en skikkelig bikinikropp :fnise:

Jeg skulle forresten gjerne ha vunnet i lotto også. Jeg eier ikke egen hest, men rir og steller litt i en liten avlsstall. Har noen hester jeg holder på med, hvorav en helt fantastisk hoppe. Hun er innmari vakker, har flotte bevegelser og er perfekt størrelse for meg, i tillegg til et herlig gemytt. Også er hun tilsalgs. :sur:

Hadde det ikke vært for samlivsbruddet, så hadde jeg kjøpt henne altså. Jeg får nok ikke lån engang nå, så jeg håper egentlig at hun ikke blir solgt på en stund. :sukk:

Ellers sitter jeg her på jobb og har så lyst på boller og sjokolade at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, enda jeg har spist kjempegod middag og egentlig er mett. Jeg venter på mensen, og da blir jeg sånn ulvesulten, vil spise hele tiden. Har planlagt å spise snop på søndag, så jeg bør liksom ikke skeie ut i kveld. Men lukten av nystekte kanelboller er vanskelig å ignorere altså.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok en joggeøkt i dag også jeg. Var litt usikker på om det gikk greit to dager på rad, men det var ikke noe problem. Hadde en knalløkt!! :danse:

Løp 25 min i strekk, og tok litt intervaller etterpå. Fikk kjørt meg skikkelig, og svetta godt, det er så digg! Har fått litt dilla jeg altså.. :gjeiper: Må få meg en pulsklokke også tenker jeg, det skal visst funke bra på motivasjon og effektivitet.

Skulle ønske jeg fikk tid til en stalltur i morgen, men det skjer en del jeg bør få med meg så jeg får prøve å ta en tur på mandag. Har levert etpar lottokuponger i dag, i håp om å bli hesteeier. Verdt et forsøk..

Nå skal jeg være på jobb resten av kvelden, tidligvakt i morgen så jeg må legge meg til fornuftig tid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Også på en lørdag, da! Har sitti på sofaen så langt i dag, jeg :blush:

MP3-spiller er genialt til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg meg lørdagen du, hadde jeg hatt fri hadde jeg holdt meg i sofaen jeg også!

Når jeg jobber 6 av 7 dager så må jeg bare skvise inn trening der det er mulig, selv en lørdags formiddag ;)

Æsj, jeg hadde håpet å få ørepluggene til mp3-spilleren i dag, men jeg måtte høre på andre som jogget i utakt og dårlig lokalradio enda en økt. Til mandag må de komme!

Endret av Cygnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tidligvakt er ikke kjekt. Ikke rett etter kveldsvakt iallfall, bruker så lang tid på å få lagt meg og sovnet da.

Jeg er skikkelig :søvn: nå, men når jeg er ferdig halv tre har jeg jo nesten hele dagen igjen :)

Igår ble det skivebom ernæringsmessig. Spiste normalt og sunt hele dagen, helt til jeg kom hjem fra kveldsvakt. Da fant jeg en halv boks Ben&Jerry's i frysen, og spiste likegodt den og litt potetgull i tillegg. Bare for å være sikker på at jeg fikk i meg for mye kcal liksom :nei:

Og jeg som hadde planlagt spisedag i dag, fordi det er så mye sosialt som skjer hvor det pleier å være snop og brus og øl. Ikke rekker jeg å trene etter jobb heller. Jaja, blir vel en uke til på 71 kg da.

Apropos :vekt:, jeg tenker å flytte veiedagen til tirsdag eller onsdag. Siden jeg stort sett har spisedag lørdag eller søndag, det pleier å gi litt utslag på vekten dagen etter.

Nå skal jeg finne druer og lese en stund, før det blir travelt på jobb. Holder på med American Gods av Neil Gaiman, herlig lettlest fantasy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raaaah, Ben&Jerrys! :dåne:

Høres lurt ut å flytte veiedagen, ja. Du går jo i det minste ikke opp i vekt da, du får trøste deg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ben and jerrys er nesten umulig å la være å spise når man har den i hus, så skjønner godt at du bare måtte spise den halve boksen du hadde liggende! Spesielt den som heter Phish food. MMmmm! God ide å ha veiedag midt i uka istedenfor på mandager. Det tipset skal jeg også ta med meg videre :)

Ha en fin treningsuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant, iskrem er ondskapen selv tror jeg..Og da spesielt Ben&Jerry's! Phish Food er min favoritt også!! Spesielt den seige marshmallowaktige sausen, yum!

Må bare la være å kjøpe sånt, det viser seg gang på gang at det blir spist hvis det er i hus. :gjeiper:

Jeg skulle egentlig dratt på jobb nå, men vakten min ble forskjøvet så jeg begynner ikke før to. Tenkte å stikke på trening straks, er jo ikke ferdig på jobb før senteret stenger.

Snakket med en kompis i går som anbefalte skikkelig intervalltrening, lurer på om jeg skal prøve det idag.

Stikker nok innom her senere ikveld, tudelu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, i dag var det tungt på mølla gitt. Klarte å tyne meg gjennom 25 minutter med jogging, og så et par intervaller på 3min løping 2min gåing. Svetta bra, og var kjempesliten etterpå.

Det ble nok litt for mye sukker i helga, det har sikkert litt å si på formen. Kjenner jeg er skikkelig :natti: nå, skal bli godt å legge seg i kveld.

Ble spurt om å jobbe natt i helgen, men jeg skal til fjells og ser virkelig frem til fri, så jeg sa nei. Det er visst krise, men det får bare være. Jeg har gjort mitt og mere til ved sykemeldinger de siste mnd, så den dårlige samvittigheten driter jeg i nå. :snurt:

Det er ganske utrolig, i perioder har vi hatt 50% sykemeldte på avdelingen min. Noe må jo være riv ruskende galt et eller annet sted, har aldri vært borti lignende.

Dette er iallefall ikke noe blivende sted for min del, regner med å ha begynt på noe annet innen ett år.

Går med endel tanker om nettopp årene fremover for tiden, blir spennende å se hva som skjer.

Nåh, fire timer igjen, hva gjør man med dem?

Endret av Cygnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke smakt Phish food jeg, men hocolate Chip Cookie Dough-varianten har jeg spist *litt* av :fnise:

Jøss, den jobben din hørtes tøff ut. Men noen steder er bare sånn, enten fordi de generelt er tøffe eller fordi arbeidsgiver ikke er flink nok med tilrettelegging og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 min på mølla er jo fantastisk da! Iallefall i forhold til min "bragd" på mølla i dag, haha! Skal ikke være lett! ;)

Skjønner godt at du sa nei til å jobbe natt i helgen. 50% sykemeldte folk er jo galskap.. Du får foreslå massasje eller trening i arbeidstiden for sjefen så folka holder seg friske ;)

Hva jobber du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et sentralbord med døgnbemanning innenfor helsevesenet. Og ja, en skulle jo tro det var en tøff jobb med så mye sykemeldinger, men jeg vil påstå vi har det ganske avslappet her. Dagvakt kan være tungt for hodet, men kveld/helg/natt er temmelig rolig. Har mye tid til å lese og se på tv for å si det slik ;)

Skal ikke spekulere i hvorfor det er slik, men har skjønt at jeg tydeligvis har en høy arbeidsmoral sammenlignet med andre. :gjeiper:

Ellers står vekta bom stille, så jeg har skjønt at jeg overvurderer evnen min til å spise sunt og magert. Ergo: diett.no! Helt topp, det er såå morsomt å se kakediagrammer med fett og karber og proteiner, så nå får jeg forhåpentligvis litt orden på sakene.

Veldig spent på hva jeg ender opp på idag, tenkte å spise som jeg gjør normalt og se hvor ille jeg egentlig er.. :fnise:

Har fått ørepluggene nå, så idag skal det jogges! Gleder meg til å slippe å høre på hotel cæsar eller nærradioen. Innbiller meg at det kommer til å gå myye lettere når jeg får Rammstein på øret :lur:

I helgen blir det nok masse mat og drikke, men så skal vi ut på ski og brett også, så det går nok fint. Gleder meg til fri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at Bob Sinclair passer bedre til løperytmen min enn Rammstein. Jaja, har vel blitt litt raskere på foten da :)

25 min løping, tilsammen 45 min på mølla.

Tallene fra diett.no sier at jeg forbrente 2800 kcal i går. Synes det høres mye ut jeg, men jeg tok vel iallefall 350 på mølla.

Jeg spiste visstnok ca 1650 kcal, fordelt på

1 banan

4 rugsprø (2 med smøreost 2 med pepperpate)

2 fiskekaker med 200gram ris

1 Skyr

1 New Energy :sjenert:

1 Sjokomelk 2,5 dl (etter trening)

2,5 dl sjokomilkshake :sjenert:

Jeg ser jo at det er ganske stusselig, lite(ingen) grønnsaker og dårlige mellommåltider. :sjenert:

Jaja, da får jeg noe å jobbe mot iallefall! Også ser det jo ikke så dårlig ut hver dag..

.... men ikke i kveld, for da er det hyttetur med øl og ostepop! :lur: Planlegger å stå så mye i bakken at jeg forbrenner alt jeg vil spise av godsaker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

diett.no :happy:

Vet ikke om du fikk med deg tipset i dagboka mi, men her finner du ihvertfall en massiv oversikt over hva ulike ting veier, alt fra én gulrot til 1 dl sammalt hvete. Superpraktisk! Jeg slumper ofte når jeg legger inn på diett.no, men jeg gidder faktisk ikke veie absolutt alt jeg spiser.

Så morsomt med hyttetur! Skal du være borte lenge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Pingting, helt genialt! Jeg gidder sjelden å veie, så den sida var helt super :tommel:

Da var ei helg på fjellet unnagjort, med god samvittighet! Har spist alt for mye snop og etpar heavy middager, men har også stått så mye i bakken at det antakelig går i null. En av de jeg reiste med brukte pulsklokke i bakken, og fikk beskjed om at hun brente 1800 kcal bare på brettkjøring. Da trenger man litt feit lasagne og godt brød etterpå :gjeiper:

Har jobbet i natt, og ikke fått mer enn 4 timer søvn, så jeg vet ikke helt om jeg skal trene idag. Har litt lyst, men kjenner jeg er temmelig sliten.

Skal iallefall ut og handle litt nå, og lurer litt på om jeg skal plukke med meg ei pulsklokke. Har blitt anbefalt av flere å skaffe en, kan tenke meg det gjør underverker med motivasjonen!

Også er det jo så kjekt med gadgets og utstyr.. :sjenert: Er litt utstyrsfreak, men trenger heldigvis ikke det dyreste for å være fornøyd.

Nåh, litt :kaffekopp: også avgårekåre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i at du fortjente litt god gammeldags lasagne etter en lang dag i bakken. Man skulle kanskje ikke tro det, men man kjenner det godt i beina selv om man bare står i nedoverbakke! :)

Pulsklokke anbefales, men av og til hvis jeg har den på meg på en steptime kan det hende at jeg blir så opptatt med å sjekke pulsen at jeg kommer i utakt til musikken og krasjer i stepkassa.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med deg i at du fortjente litt god gammeldags lasagne etter en lang dag i bakken. Man skulle kanskje ikke tro det, men man kjenner det godt i beina selv om man bare står i nedoverbakke! :)

Pulsklokke anbefales, men av og til hvis jeg har den på meg på en steptime kan det hende at jeg blir så opptatt med å sjekke pulsen at jeg kommer i utakt til musikken og krasjer i stepkassa.. ;)

Haha, det hadde vært typisk meg å tryne av mølla fordi jeg ble for opptatt av klokka! Takk for advarselen Såpe! :ler:

Det ble en Polar FT4 på meg, ca 1000,- på XXL. Ikke den dyreste modellen, men ikke den kjipeste heller, så jeg tenker den er passe til mitt bruk. Kjøpte herremodellen jeg, synes ikke damemodellen var så fin.. Damemodellen skulle visst være bronsefarget, men jeg synes bare den var brun og kjip.

Gleder meg til å prøve den på trening i dag!

Var hos eksen og hentet litt ting i går, inkludert alt som lå bakerst i klesskapet. Minst 10 bukser, og ingen av dem passer lenger :gjeiper: Jeg får glede meg til jeg kommer inn i dem da, får plutselig mye mer klær å bruke.

Vekta viste forresten 70,8 kg i dag. Endelig litt bevegelse i riktig retning! Nå må jeg bare være flink denne uken, så kanskje det fortsetter :)

Jeg tok bilder av hvordan jeg så ut på 72 kg, når jeg er kommet litt ned skal jeg ta nye bilder og legge ut. Hvis jeg tør. Det må vel være den ultimate motivasjonen, å se kroppen forandre seg?

:kaffekopp: og så på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det hadde vært typisk meg å tryne av mølla fordi jeg ble for opptatt av klokka! Takk for advarselen Såpe! :ler:

...er det nå jeg skal fortelle at jeg nesten ramla av ellipsemaskina i går fordi jeg skulle skifte album på MP3-spilleren? :fnise:

Fortell hvordan den pulsklokka fungerer når du får brukt den litt, da! Er på utkikk etter en jeg og. :)

Det med bilder har jeg også lurt på å gjøre, tør bare ikke ;)

God trening! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det hadde vært typisk meg å tryne av mølla fordi jeg ble for opptatt av klokka! Takk for advarselen Såpe! :ler:

Det ble en Polar FT4 på meg, ca 1000,- på XXL. Ikke den dyreste modellen, men ikke den kjipeste heller, så jeg tenker den er passe til mitt bruk. Kjøpte herremodellen jeg, synes ikke damemodellen var så fin.. Damemodellen skulle visst være bronsefarget, men jeg synes bare den var brun og kjip.

Gleder meg til å prøve den på trening i dag!

Var hos eksen og hentet litt ting i går, inkludert alt som lå bakerst i klesskapet. Minst 10 bukser, og ingen av dem passer lenger :gjeiper: Jeg får glede meg til jeg kommer inn i dem da, får plutselig mye mer klær å bruke.

Vekta viste forresten 70,8 kg i dag. Endelig litt bevegelse i riktig retning! Nå må jeg bare være flink denne uken, så kanskje det fortsetter :)

Jeg tok bilder av hvordan jeg så ut på 72 kg, når jeg er kommet litt ned skal jeg ta nye bilder og legge ut. Hvis jeg tør. Det må vel være den ultimate motivasjonen, å se kroppen forandre seg?

:kaffekopp: og så på trening.

Gratulerer så masse med vektnedgang! Utrolig moro at de gamle buksene ikke passer :jepp:

Veldig lurt å ta bilder, tenkte å gjøre det selv, litt lettere å se fremgangen da ja :rødme:

Det er utrolig kjekt med pulsklokke, man blir helt avhengig av det etterhvert :)

God trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det hadde vært moro hvis de ikke passet fordi de var for store! Er nok heller andre veien gitt, fikk dem opp til låra og der stoppa det.. :gjeiper:

Pulsklokka fikk kjørt seg den, tilsammen 50 min på mølle hvorav 25 var løping.

Det endte i 573 kcal brent, gjennomsnittlig puls på 142 og makspuls målt til 186.

*Litt* forskjell fra mølla, den hevdet at jeg hadde brent litt over 300 kcal.

Når jeg kom opp i marsjfart på jogginga, lå jeg på rundt 180 i puls jevnt over, er ikke det litt høyt? Da løper jeg sånn at jeg er passe andpusten, men kjenner ikke mye til melkesyra og blir ikke stiv synes jeg. Synes det er kjedelig å løpe saktere, så det må vel gå greit? Jeg tror jeg må finne ut hva som er reell makspuls altså.

Foreløpig konklusjon: pulsklokke er helt topp, men jeg må lære litt mer om puls og soner for å få fullt utbytte. Godt jeg har rolig kveldsvakt idag så jeg får surfet litt :fnise:

Ellers kjente jeg for første gang på veldig, veldig lenge et lite stikk av :rødme: idag. Har ikke kjent på noe sånt siden lenge før jeg flyttet fra eksen, så det var litt rart.

Ikke noe jeg kommer til å gjøre noe med, og det var ikke mer enn et smil fra en jeg er på hils med, men det var litt digg å vite at man ikke er helt ødelagt av å være samboer så lenge :fnise:

Tok nye bilder idag, og synes jeg ser litt forskjell, men ikke nok til at jeg vil legge ut enda. Altså, hvis jeg tør i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...