Gå til innhold

Cygnus prøver å krympe


Cygnus

Anbefalte innlegg

Samlivsbrudd og røykeslutt har satt sine spor, det er på tide å hente seg litt inn igjen.

Røykeslutten er jeg kjempefornøyd med, men den kom med de uunngåelige røykesluttkiloene. Sleng på et tungt brudd med samboer, og man får en stk rund trøstespiser.

Nå stopper nåla på 72 kg, mer enn noensinne, og alt for mye for mine 164 cm.

Målet er å krympe ca 10 kg.

Første delmål er 68 kg, det bør jeg nå ganske fort, da de siste kiloene jeg legger på meg som regel kommer like fort av.

Plan? Ikke så godt gjennomtenkt enda, men altfor mye snop og karbohydrater må vike for mer trening og mer grønnsaker.

Endret av Cygnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, kanskje jeg burde laget meg en generell dagbok i stedet, her har det ikke vært mye trening.. :sjenert:

Helgen gikk med til venner, vin og alt for mye god mat. Jeg er virkelig glad jeg har de vennene jeg har, samlingene våre er gull verdt. Sene kvelder hvor latteren henger løst og vinen er god = :hjerte:

Det er bare så dumt at maten er minst like god, og i litt for store mengder...

Da får vel man starte på nytt når hverdagen er tilbake! Jeg fikk da trent litt i uken som var, og vekta var iallfall ikke gått opp siden forrige veiing.

I dag jobber jeg sent, så jeg tviler på det blir så mye aktivitet. Skal i stallen en tur, men det er fort unnagjort og ikke så tungt.

Ellers har jeg tenkt meg på studio for å få løpt litt iløpet av uka, siden det er helt håpløst kaldt ute.

Skulle ønske jeg ikke tenkte så mye på de ekstra kiloene og de alt for gamle joggeskoene mine da.. men det er vel ikke sånt man skal bry seg med?

God kveld! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, denne uka kan jeg ikke skryte på meg noe som helst. En liten tur på hesteryggen bare, men langt fra trening.

Hadde store planer, som vanlig. Jeg skylder på jobb, men vi vet vel alle at det kan man ikke.. :sjenert:

Jeg bare synes det er kjempevanskelig å lage rutiner når jeg ikke har faste arbeidstider. Jobber som vikar + ringevikar, og enkelte dager får jeg telefon kvelden før, eller bare timer før jeg 'må' på jobb. Tirsdag gikk jeg tilogmed dobbelt, dag + natt.

Det gjør at jeg ikke kan være med på organisert trening, men jogge kan man jo gjøre når man vil.. :kjefte:

Å trene etter nattevakter har jeg helt gitt opp, da fungerer ikke kroppen min. Egentlig er ikke slik vikarjobbing så bra i det hele tror jeg.

Jaja, lommeboka er slank nok, så litt overtid kommer godt med :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg sitter nå på jobb og kjeder meg, så jeg kan jo prøve å lage en plan for neste uke!

Mandag tenkte jeg å jogge, onsdag tar jeg en tur i svømmehallen, og torsdag skal hesten trenes. Neste helg er nattevaktshelg, regner ikke med å få gjort noe særlig da.

Nå i helgen blir det mest jobb, men tar nok en ekstra stalltur på søndag.

Belønning for første delmål (68 kg) blir en ny treningsbukse, og kanskje en treningstopp. Neste delmål har jeg ikke helt bestemt enda, kanskje 65 kg?

Har en ny ridebukse liggende som jeg ikke kommer inn i enda, den fungerer som et mål i seg selv. Når den kan dras på og kneppes skal jeg være bra fornøyd! :jepp:

I dag har jeg storhandlet litt, og var veeeldig bevisst på å unngå snophyllene. Det mest usunne jeg plukket med meg idag, var en sånn ferdigmiddag fra toro. Fullkornspasta og grønnsaker er hamstret, såvel som havregryn og tunfisk. :spise:

Kiosken ved siden av frister med både sjokolade og nystekte boller, noe som er vanskelig å holde seg unna på kveldsvakt. Det er vel ofte på jobb jeg skeier ut, glemmer å ta med lunsj slik at jeg må kjøpe i kiosken eller kantina, skal bare ha litt kos på kveldsvakten, må ha noe for å holde meg våken på nattevakt etc.

Jeg får bli flinkere til å planlegge, slik at jeg ikke får noen unnskyldning lengre.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :velkommen: skal du være.......

Det er ikke så lett å komme i gang nei, det vet jeg alt om..Og det som er enda vanskeligere er å få det til å passe inn i hverdagen, det vet jeg enda mer om..:skratte: Men man klarer det man vil, ser at du har satt opp en plan for neste uke og det er jo kjempe bra!

Kg er tingen altså, man føler man blir fulgt med på og at man må stå på, samtidig som man får kritikk og masse motivasjon så anbefaler å bare stå på og holder ut og blogge litt her inne så kommer resten av seg selv..Og når MATVRAKET herself sier det, så er det noe i det;=)

Lykke til,,vil følge med deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med besøk!!

Ja, jeg merker at jeg føler meg mye mer forpliktet nå som jeg har skrevet ned hva jeg skal gjøre. Ikke dumt, altså! Jeg gleder meg faktisk til å begynne treningsuka på mandag :trene:

Enda kjekkere å kunne lese hva andre gjør også, så jeg er inne og snoker i dagboka di Matvraket :) Du er kjempeflink!

Hyggelig at du synes jeg er kul da, Kjetil S. Takk for det :)

Er tilbake på jobb, har spist en hel pakke stenfrie druer til lunsj. Det er iallfall bedre enn boller! Til middag har jeg med kyllingpaella, en absolutt favoritt. Også har jeg med en sjokolade siden det er lørdag.. :sjenert: Lørdagsgodtet mitt må jeg ha altså!

Har med et par filmer, så jeg håper på en stille og koselig kveld.

Den buksa som er for trang, jeg lurer på om jeg skal henge den opp på badet. Da må jeg se den hver dag, litt mer motiverende enn om den ligger i en pose på vaskerommet liksom. Og den buksa har jeg virkelig lyst til å passe i altså!

:hallo:

back to work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med besøk!!

Ja, jeg merker at jeg føler meg mye mer forpliktet nå som jeg har skrevet ned hva jeg skal gjøre. Ikke dumt, altså! Jeg gleder meg faktisk til å begynne treningsuka på mandag :trene:

Enda kjekkere å kunne lese hva andre gjør også, så jeg er inne og snoker i dagboka di Matvraket :) Du er kjempeflink!

Hyggelig at du synes jeg er kul da, Kjetil S. Takk for det :)

Er tilbake på jobb, har spist en hel pakke stenfrie druer til lunsj. Det er iallfall bedre enn boller! Til middag har jeg med kyllingpaella, en absolutt favoritt. Også har jeg med en sjokolade siden det er lørdag.. :sjenert: Lørdagsgodtet mitt må jeg ha altså!

Har med et par filmer, så jeg håper på en stille og koselig kveld.

Den buksa som er for trang, jeg lurer på om jeg skal henge den opp på badet. Da må jeg se den hver dag, litt mer motiverende enn om den ligger i en pose på vaskerommet liksom. Og den buksa har jeg virkelig lyst til å passe i altså!

:hallo:

back to work!

Det var ingen dum ide, det med buksen altså! Gir sikkert mye mer motivasjon å se den henge der og vente på deg..Vente på at den skal få lov til å passe! Til slutt blir du bare så irritert over å se den henge der ubrukt, at du bare står på til siste slutt!!! Veldig smart det der med bukse, har selv en bukse som jeg har som mål å komme inn i...Vet ikke om du har fått det med deg i boken min, men jeg kjøpte den buksen i sommer som var, passet egentlig ikke....Men etterhvert som jeg var flink på høsten kom jeg perfekt inn i den!! Også skal du høre, jeg testet den nå rett etter nyttår og hva hadde skjedd?? Jo fikk den ikke over lårene igjen!!! MAKAN! :skratte: så her går det i samme mål ja!

Ja synes du er flink jeg, druer er absolutt bedre enn boller!!! Dessuten er det god frukt da..mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet navn, til Cygnus. Uten noen spesiell grunn, det var bare på tide. Et hamskifte muligens?

Det var ingen dum ide, det med buksen altså! Gir sikkert mye mer motivasjon å se den henge der og vente på deg..Vente på at den skal få lov til å passe! Til slutt blir du bare så irritert over å se den henge der ubrukt, at du bare står på til siste slutt!!! Veldig smart det der med bukse, har selv en bukse som jeg har som mål å komme inn i...Vet ikke om du har fått det med deg i boken min, men jeg kjøpte den buksen i sommer som var, passet egentlig ikke....Men etterhvert som jeg var flink på høsten kom jeg perfekt inn i den!! Også skal du høre, jeg testet den nå rett etter nyttår og hva hadde skjedd?? Jo fikk den ikke over lårene igjen!!! MAKAN! :skratte: så her går det i samme mål ja!

Ja synes du er flink jeg, druer er absolutt bedre enn boller!!! Dessuten er det god frukt da..mm

Jepp, jeg merker det allerede. Den buksa er en skikkelig pådriver! Prøvde den igjen i går, og det var deprimerende. Den går såvidt over rumpesprekken, med aaalt for mange cm mellom glidelåsen. Ikke hjelper det at den er i veldig stretchy materiale heller :fnise:

Det må være litt frustrerende at den passa før jul, men jeg tror nok at det er flere som har det på den måten altså. Jula er et ork sånnsett.

Dagens veiing: 71 kg! Ned en hel kg fra forrige mandag :danse:

Endel vannvekt pga mensen sikkert, men likevel veldig fornøyd!

Det hjelper på motivasjonen, så nå er jeg straks klar for en joggetur. Det er blitt endel mildere her, men jeg tror likevel jeg drar på senteret. Mindre glatt og bedre luftkvalitet.

Jeg må få skryte litt mer. Vanligvis pleier jeg å spare lørdagsgodt som er tilovers, slik at jeg har noe å kose meg med på søndagen. Og da er det liksom gjort, da blir plutselig hele helga en eneste lang unnskyldning for å spise snop.

Men ikke denne helga! Sjokoladerestene gikk rett i søpla når jeg la meg, og søndagen ble dermed helt snopefri! :)

Ikke har jeg kjøpt mengder med lightbrus heller, slik jeg pleier.

Nei, avgårde til mølla før jeg blir sittende foran pc'en hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede onsdag, dagene flyyr!

Det ble en fin økt på mandag, ble god og svett. Klarer ikke løpe så lenge sammenhengende enda, det ble ca 10 min jogg og 30 min rask gange i 'oppoverbakke' på mølla.

Har vært hos en venninne siden i går, vi har kost oss med film og god mat (sunn sådan!) og alt for mye shopping idag. Jeg er egentlig helt blakk, men når vi kommer over supersupersalg så er det vanskelig å la være..

Dessuten trengte jeg desperat et par skikkelige løpesko, de jeg har nå er nok ti år gamle og ikke spesielt gode. Så da ble det et par asics 2140 eller noe sånt, med god pronasjonskontroll. Jeg har en beinstilling og fotsåle som ikke ligner grisen, så skikkelig støtte er viktig!

I tillegg fikk jeg en fin skijakke og en kjekk jakke til stallbruk, alt til den nette sum av 800. Jepp, SKIKKELIG salg. :danse:

Hadde egentlig tenkt å jogge eller svømme i dag, men ei venninne lurte på om jeg ville gå tur med henne. Vi tar en skikkelig lang tur med godt tempo, så det blir nok en grei økt. :tommel:

Og jeg gleder meg veeldig til å :dusje: ikveld, for så å synke ned i sofaen og se Glee. :hjerte:

Endret av Cygnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med ting på salg! :) supersalg er gøy! Og løpesko da, fornuftig!! har du testet dem allerede?

Jeg kjøpte meg akkurat løpesko på salg jeg også: Adidas Supernova glide.. har ikke hatt skikkelige løpesko før, jeg likte disse veldig godt ja :rødme: skal ha dem på meg senere ikveld.. (på trening ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med ting på salg! supersalg er gøy! Og løpesko da, fornuftig!! har du testet dem allerede?

Jeg kjøpte meg akkurat løpesko på salg jeg også: Adidas Supernova glide.. har ikke hatt skikkelige løpesko før, jeg likte disse veldig godt ja skal ha dem på meg senere ikveld.. (på trening ja)

Har ikke fått testet dem skikkelig enda, men jeg gleder meg! Skikkelige sko er så viktig, så jeg håper jeg traff blink. Håper dine også passer bra da Aurelia!

Fornuftig ja, skoene iallfall :gjeiper: Skijakke og stalljakke kunne jeg strengt tatt ventet med, men når det er såå billig..

Hvordan skal belønningssystemet virke når jeg bare kjøper det jeg vil uansett? Behovsutsettelse og impulskontroll har vi ikke hørt om nei.. :klaske:

Det ble en god gåtur igår, men jeg merker at treningsfølelsen uteblir litt. Kroppen ville hele tiden frem i jogg, men føret tillot ikke det. Funker best å trene alene også tror jeg, blir mye preik med venninner :skravle:

Nå vet jeg ikke helt når jeg får trent neste gang, og det irriterer meg litt. Jobber sent og skal på besøk i kveld, og i morgen blir det en lang stalldag før nattevakt. Hvis jeg er flink orker jeg kanskje å jogge litt på lørdag?

Mat når man jobber nattevakt er alltid litt kinkig synes jeg. Det blir som regel middag eller et større måltid når jeg står opp, men da er jeg så trøtt at det må være lettvint. I tillegg må jeg ha noe å knaske på i løpet av natten for å holde meg våken, og da har det tidligere blitt endel snop. Denne helgen tenkte jeg å ha med gulerøtter iallefall, men må finne på noe mer.

Prøver forresten å øke grønnsaksinntaket mitt, tenker at mer grønnsaker og mindre kjøtt og stivelse er bra. Er bare så lett å bli sittende med masse gulerøtter og brokkoli, og ikke så mye annet, så jeg får lese litt oppskriftstråder tenker jeg!

Edit: også må jeg finne et nytt navn til dagboka, tittelen funker ikke nå som jeg har bytta navn.. ideer?

Endret av Cygnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei....

Det er bare å forsøke å la buksen henge uprøvd et par uker, så tror jeg du skal bli rimelig fornøyd når du tester den...Faren er jo at du prøver for ofte, også er den for trang...da mister man fort motivasjonen tror jeg...Er hvertfall personlig erfaring...;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å forsøke å la buksen henge uprøvd et par uker, så tror jeg du skal bli rimelig fornøyd når du tester den...Faren er jo at du prøver for ofte, også er den for trang...da mister man fort motivasjonen tror jeg...Er hvertfall personlig erfaring...;=)

Det er litt vanskelig å la være å prøve den altså, men har klart å la den være en stund nå. Jeg VET jo at 0,5 kg ikke vil vise så veldig mye på bukselinningen liksom.. :gjeiper: Den er iallefall fortsatt en fin motivasjon!

Har en litt kjip dag. Ikke noe spesielt som har skjedd, jeg er bare litt molefonken og kunne godt ha tenkt meg å ligge på sofaen med katten på fanget hele dagen istedenfor jobb og andre avtaler.

Samlivsbrudd er noe dritt. Det er snart et halvt år siden, men det er fortsatt vanskelig. Jeg har endel avgjørelser å ta, som vil påvirke hele livet mitt. Egentlig føler jeg ikke at jeg har noe valg, men det er ikke nødvendigvis et valg jeg gleder meg til å ta.

Vi var sammen lenge, nesten ti år. "Gå direkte til start, uten å få 2000 kroner". Jeg er tilbake på null, og føler jeg ligger årevis bak alle andre.

Det var jeg som gikk, og jeg elsker ham ikke lengre. Men jeg sørger over forholdet vårt, over familien vi aldri ble og hjemmet vi aldri fikk laget. Over alt vi ikke fikk til.

Æsj.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å la være å prøve den altså, men har klart å la den være en stund nå. Jeg VET jo at 0,5 kg ikke vil vise så veldig mye på bukselinningen liksom.. :gjeiper: Den er iallefall fortsatt en fin motivasjon!

Har en litt kjip dag. Ikke noe spesielt som har skjedd, jeg er bare litt molefonken og kunne godt ha tenkt meg å ligge på sofaen med katten på fanget hele dagen istedenfor jobb og andre avtaler.

Samlivsbrudd er noe dritt. Det er snart et halvt år siden, men det er fortsatt vanskelig. Jeg har endel avgjørelser å ta, som vil påvirke hele livet mitt. Egentlig føler jeg ikke at jeg har noe valg, men det er ikke nødvendigvis et valg jeg gleder meg til å ta.

Vi var sammen lenge, nesten ti år. "Gå direkte til start, uten å få 2000 kroner". Jeg er tilbake på null, og føler jeg ligger årevis bak alle andre.

Det var jeg som gikk, og jeg elsker ham ikke lengre. Men jeg sørger over forholdet vårt, over familien vi aldri ble og hjemmet vi aldri fikk laget. Over alt vi ikke fikk til.

Æsj.

:sukk:

Skjønner absolutt at du sørger over bruddet... Heldigvis er det bra å sørge, for det betyr at du bearbeider tingene inni deg og lærer deg hvordan du skal leve med det i fremtiden, lære deg hvordan du skal takle det og forhåpentligvis kunne legge deg bak deg på en god måte. 1/2 år er ikke lenge, du får gi det tid.

I mens kan du jo trene masse, sånn at du er skikkelig fit for alle de spennende sakene fremtiden har å by på! Singellivet byr på masse muligheter (og vanskelige valg).

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Snek meg inn her jeg, siden jeg prøver å krympe litt jeg og.

Så utrolig flink du er som har sluttet å røyke!!! Sluttet selv for rundt 3 (?) år siden, og jeg vet hvor vanskelig det kan være. Selv synes jeg livet har blitt fantastisk mye bedre uten røyken, og jeg prøver å være så stolt av meg selv som det bare går an! Og det burde du og!!! :happy:

Samlivsbrudd er jo noe kjipere, særlig når bruddet ikke er så pent... Gi deg selv lov til å sørge, det er helt naturlig det. Selv om man innser at det ikke er liv laga så går det an å være trist nettop derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner absolutt at du sørger over bruddet... Heldigvis er det bra å sørge, for det betyr at du bearbeider tingene inni deg og lærer deg hvordan du skal leve med det i fremtiden, lære deg hvordan du skal takle det og forhåpentligvis kunne legge deg bak deg på en god måte. 1/2 år er ikke lenge, du får gi det tid.

I mens kan du jo trene masse, sånn at du er skikkelig fit for alle de spennende sakene fremtiden har å by på! Singellivet byr på masse muligheter (og vanskelige valg).

Lykke til!!

Tusen takk for gode ord, du har så rett. :) Singellivet er jo fullt av muligheter, og veldig få begrensinger! Et halvt år er ikke så lenge, men det føles som en hel evighet, det skjer så masse i slike situasjoner. Første ordentlige kjæresten, og igrunn første gang jeg har opplevd brudd, så det meste er ganske nytt også. Det er litt deilig å oppleve at jeg klarer meg veldig fint alene!

Så utrolig flink du er som har sluttet å røyke!!! Sluttet selv for rundt 3 (?) år siden, og jeg vet hvor vanskelig det kan være. Selv synes jeg livet har blitt fantastisk mye bedre uten røyken, og jeg prøver å være så stolt av meg selv som det bare går an! Og det burde du og!!!

Ååå, det er SÅ deilig å være røykfri!! Vi har all grunn til å være stolte over oss selv! :danse: Det aller aller beste er at jeg aldri tenker over det lenger, det er som om jeg aldri har røkt. Har rett og slett aldri lyst på røyk, selv etter litt for mange øl, det er så kjekt :)

Hele helga ble litt dum, med for mye mat og snop hver dag. Trøstespiser, jeg?? :sjokolade: Det gjorde sitt på vekta, som sto helt stille på mandagens veiing. Heldigvis klarer jeg å stoppe på mandagen, så hittil i uka har det gått fint, med magre middager og ordentlige lunsjer.

I dag ble det kylling med brokkoli, tomater og fullkornspasta i basilikumspesto. NAM! Laget nok til et par måltider til, kjekt å ha ferdig mat på de aller travleste dagene :)

Treningsmessig har det stått stille i helga, noe jeg mistenkte på forhånd. Trening og nattevakt sliter jeg litt med..

Fikk en fin ridetur på mandag, hvor jeg virkelig måtte bruke lår og rumpe, ellers har jeg ikke fått trent enda denne uka. Jeg tenkte meg en tur på tredemølla ikveld, så kan jeg kose meg med Glee med god samvittighet :hjerte:

Ellers tenker jeg at jeg bør begynne med styrketrening igjen. Var inne i en kjempegod periode i sommer/høst, hvor jeg trente med frivekter og hadde skikkelig super fremgang. Det var så moro! Til helga kanskje? :trene:

Nå kaller husarbeidet, blir aldri ferdig med sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER de nye joggeskoene mine! Jeg begynner å skjønne hvor viktig det er med riktig utstyr altså, det var såå mye mer behagelig å jogge i disse! Ikke vondt i føttene i det hele tatt når jeg var ferdig :)

Det ble 15 min løping og 25 min rask gange i oppoverbakke idag. Neste uke skal jeg klare 20 min løping. Tøyer skikkelig etterpå også, for jeg er blitt så kort i musklene! Skikkelig stiv, så det må gjøres noe med.

Ellers er det veldig mye flott å kikke på på treningssentre altså.. :Hehe: Føler meg som en skikkelig gris, klarer ikke la være å kikke på en fin rumpe eller et par flotte armer. Så lenge jeg klarer å skjule det så går det vel greit.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Tror jeg skal sette nye joggesko som belønning for meg selv når jeg har gått ned noen kilo :)

Haha, bra du har noe å se på på treninga da. kanskje det kan fungere som en ekstra motivasjon? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen, og jeg gjør nok noe feil, fortsatt 71 kg. Mistenker at det har blitt for mye pastamiddager, selv om de lages med fullkornspasta og magre sauser. Karber er erkefienden min tydeligvis! :slåss:

Bør kanskje nedjustere lunsjmengdene også, når jeg tar med middagsrester blir det nok litt for mye mat.

Treningsmessig er jeg passe fornøyd med forrige uke. To joggeøkter og to forholdsvis tunge rideøkter. 3 x jogg i uka er vel best, så det skal jeg prøve på denne uka.

Skriver litt mer senere, litt travelt nå. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...