Gå til innhold

Cygnus prøver å krympe

Cygnus

Anbefalte innlegg

Heihei, og takk for besøk Aurora! :goodbye:

Ja, morgentreninga var helt topp! Jeg tenker å prøve å få til en tidligøkt i løpet av uka, hvis det passer med jobb. Samvittigheten er liksom litt ekstra god da ;)

Nettopp kommet fra gymmen. Det ble løping i dag, ikke styrke slik jeg sa.. :sjenert: Jeg kvier meg fortsatt litt for å bruke frivektene når det er mye folk og kø, så da var det lettere å bare finne mølla i stedet.

Det ble en god økt da iallefall, kjørte intervaller så det sang etter. Oppvarming i ti minutter, deretter 4 min fortfortløping, 3 min rask gange x 4. (så fort som det går med mine korte ben da..) De to siste intervallene kjørte jeg litt ekstra på, med både fart og stigning, moro! Er kjekt å presse seg selv skikkelig innimellom, hadde jeg vært ute alene ville jeg sikkert brølt litt og løpt *enda* litt fortere opp den siste bakken :fnise:

Gjennomsnittspuls på 151, maxpuls på 193.

Note to self; sjokomelk er best uten proteinpulver.

Nå blir det :dusje: og så :spise: , for deretter å :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brølejogging :fnise:

Tips: sjokomelka fra Tine YT har ekstra protein. Og er kjempegod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: jeg tror jeg skal la være å begynne å lage lyder når jeg er på mølla iallefall.

YT har jeg kikket litt på, syns bare det er litt dyrt. Men av og til går jo greit ;)

Urk, i dag slet jeg med å stå opp. Sløv og trøtt, så nå hiver jeg innpå med :kaffekopp: . Håper å få skviset inn en styrketrening før jobb. Hadde det vært joggetrening hadde jeg vært litt mer gira kjenner jeg.

Er det andre som blir ekstra trøtte når våren kommer? Jeg blir alltid sløv og får et mye større søvnbehov når snøen har smeltet og det begynner å bli skikkelig vår. Merkelige greier altså. Pollensesongen begynner jo ikke riktig enda, og en skulle vel normalt få mer energi når det blir lysere ute.

Det har blitt litt bedre med årene i det minste, men er fortsatt plagsomt. Godt det finnes kaffe :gjeiper:

Hepp, avgårekåre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gjett hvem som bare skulle sjekke vaktlistene før trening, og fant at hun skulle være på jobb kl 11, ikke halv tre? Finfin mandag! :fnise: Godt jeg ikke dro tidlig på trening da i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Utrolig bra at du sjekka da! :ler:

Ja, YT er litt dyrt, 19 kr tror jeg det er for den restitusjonsdrikken. Så det blir bare av og til her i gården også. Men den er fin som belønning for økter man egentlig ikke har lyst til. Da kan du stå der og løpe og brøle SJOKOLADEMEEEEELK! (jeg brøler det inni meg ihvertfall, får være måte på hvor mye man skal skremme naboen også :fnise:)

Så fin, ny avatar du har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som blir ekstra trøtte når våren kommer? Jeg blir alltid sløv og får et mye større søvnbehov når snøen har smeltet og det begynner å bli skikkelig vår. Merkelige greier altså. Pollensesongen begynner jo ikke riktig enda, og en skulle vel normalt få mer energi når det blir lysere ute.

Det har blitt litt bedre med årene i det minste, men er fortsatt plagsomt. Godt det finnes kaffe :gjeiper:

Hepp, avgårekåre.

Ja... synes det er kjemperart. Men de siste ukene har jeg vært ordentlig trøtt. Skulle jo tro man ble mer våken når det ble mer lys?

Sambo som har litt bedre hukommelse enn meg kunne fortelle at jeg var sånn i fjor også.

Og har testet meg for alt av allergier uten at det har slått ut på noe, så kan ikke være det heller..

Pussig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Utrolig bra at du sjekka da! :ler:

Ja, YT er litt dyrt, 19 kr tror jeg det er for den restitusjonsdrikken. Så det blir bare av og til her i gården også. Men den er fin som belønning for økter man egentlig ikke har lyst til. Da kan du stå der og løpe og brøle SJOKOLADEMEEEEELK! (jeg brøler det inni meg ihvertfall, får være måte på hvor mye man skal skremme naboen også :fnise:)

Så fin, ny avatar du har! :)

Haha, jeg hadde sikkert blitt kasta ut av gymmen!

Ja... synes det er kjemperart. Men de siste ukene har jeg vært ordentlig trøtt. Skulle jo tro man ble mer våken når det ble mer lys?

Sambo som har litt bedre hukommelse enn meg kunne fortelle at jeg var sånn i fjor også.

Og har testet meg for alt av allergier uten at det har slått ut på noe, så kan ikke være det heller..

Pussig...

Merkelige greier! Jeg har en teori om at energilagrene er så tomme etter en lang vinter, at det tar litt tid før kroppen reagerer på lysere tider. Hele høsten og vinteren har jeg greit med energi, tenker at sommeren har fylt opp lagrene for hele vinteren på en måte? Uansett så er det jo greit at ikke det bare er meg ;)

Tidligvakt, jeg er trøøøtt! Rakk ikke kaffe hjemme, og kaffen her på jobb smaker høgg. Får overkompensere når jeg kommer hjem :gjeiper:

Det ble ikke trening i går, i det hele tatt. Først ble det surr med jobb, og så skulle jeg innom en kompis en liten time bare, men ble sittende alt for lenge så gymmen stengte før jeg rakk å tenke på det. :sukk: Det verste er at jeg ble litt muggen for at jeg ikke rakk å trene, liker ikke å måtte endre på planer. :glare: Jaja, får ta en god økt i ettermiddag.

Ellers kom skatteoppgjøret i dag, og jeg er knallfornøyd med 8000,- igjen!! :hoppe: Hadde egentlig regnet med å gå i null, eller et par tusen i pluss bare, så det var en positiv overraskelse :danse:

Snaaaart påske :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en liten teori på denna vår trøttheten.

Jeg og ei på jobben diskuterte det i litt i dag. Og hun sa at det er veldig mange som reagerer på pollen selv om de ikke er allergiske. Det har vist vært en del av det i det siste.

Men støtter også teorien om at energi lagrene er litt tomme... man merker det også.

En kombinasjon kanskje?

Wohooo.... gratulerer med penger tilbake på skatten!

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg merker det veldig når pollensesongen setter i gang, bare synes det er litt tidlig enda.. Snøen har jo såvidt smeltet! :sukk: Det er vel igang med piller og nesespray igjen hvert øyeblikk nå.

I fjor var det vel så store pollenmengder at folk helt uten allergier fikk problemer også. Får håpe det blir litt lettere i år.

Vekta i dag viste 68,9 kg! -0,5 kg siden forrige uke, fornøyd med det :) Ellers synes jeg det går lovlig seint, 3 kg på snart 3 mnd er ikke akkurat rekordfart. Jaja, jevnt og trutt skal vel være bra.

Venstrekneet fuska skikkelig i går, så det ble bare et kvarter på mølla før jeg hoppa over på ellipsemaskina og kavet der i en halvtime. Blir fortsatt nummen i tærne, men klarer ikke legge vekta lenger bak uten å ramle av, så det får bare være. Ellers er ikke ellipsetrening sååå kjedelig lenger, når jeg ser hvor fine rumper de har, de som kjører ellipse til vanlig. :fnise:

Det blir ikke mye styrketrening på meg da.. :sjenert: Fy på meg.

Har alle mulige unnskyldninger, men det koker vel ned til at jeg synes jogging er kjekkere. Etter påske, jeg lover!

I dag har jeg handla rødvin og cava, mangler bare påskesnop og påskekrim nå! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åårh, jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så vintørst for tiden?? :vin::hjerte: Kan ikke åpne en hel flaske midt i uka alene heller synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm, både cava og rødvin er godt, da! Jeg stemmer i med pingting og sier ja til vin midt i uka :) Grattis med vektnedgang, jevnt og trutt er gode greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmmmokda :sjenert: Et glass eller to får vi tåle, det passer fint med en episode True Blood eller to også. Skål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Kjenner igjen den med at styrketrening må vike for ting som er morsommere.... :sjenert: Men det andre er jo så gøy! :ler:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Eller, god dag igrunn. ;) Nå blir det nok litt mindre skriving på meg, og litt mindre trening også, i noen uker fremover. Er nemlig hus- og hundepasser for noen venner. Hunden er en 14 uker gammel border-collievalp, så jeg får kjørt meg. Valp er slitsomt!!

Det blir nok aktivitet iallefall, så jeg stresser ikke akkurat med treningsmangelen.

Hvis noen har tips til valpetid, så kom med dem! Han er ikke husrein, så vi må ut og tisse sånn ca hvert kvarter. Også plager han kattene noe voldsomt, så jeg må bryte inn innimellom.

Nå skal jeg ut og kjøpe grind. Puh. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliihiiten! :dåne: Valp og nattevakter går dårlig sammen, har 'sovet' tre timer det siste døgnet. Heldigvis hadde jeg bare én nattevakt nå.

Valpen sover nå, endelig. 'Lånte' ham bort til ei venninne mens jeg handlet mat, og har brukt en time på å roe ham ned etter jeg kom tilbake. Nå håper jeg ingen ringer på altså... :slår:

Litt bekymret for hvordan det skal gå med kostholdet fremover, det blir lite tid til skikkelig matlaging. Forhåpentligvis får vi litt rutine på sakene etterhvert.

Kanskje jeg skal snike meg på kjøkkenet nå mens han sover.. Må lage en stille middag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, what a day! Våknet til valp som hadde hatt diaré i buret sitt, finfin start. Brukte over en time på å vaske ham og buret, men det ble nå rent til slutt. Deretter låste jeg meg og valpen ute da han bare skulle tisse før jeg dro på jobb. :bond:

Smekklås er noe herk, iallefall når man har tissetrengt valp! Heldigvis visste jeg om en ekstranøkkel, så da bar det avgårde i crocs og snøvær med valp på slep. Han var bare fornøyd med en ekstra tur heldigvis.

Jeg kom ti minutter for sent på jobb, våt og kald, og uten å ha spist noe som helst, så nå har jeg ulvet i meg en halv pizzabakeren-pizza og kjenner sjokoladesuget lurer i bakgrunnen.

Gleder meg ikke til veiing i morra, har ikke hatt tid til å lage skikkelig mat på lenge føler jeg. Har ikke trent siden torsdag, men føler jeg beveger meg hele tiden så jeg stresser ikke så mye med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, her går det unna! For en dag du har hatt!

prøv å ikke stresse for mye med veiing - du har sikkert ikke gått opp. Og om du har det er det ingen krise - du har jo allerede bevist at du klarer å gå ned i vekt, har du ikke? ;)

God påske!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valp med dårlig mage hørtes ikke helt ut som drømmesituasjonen tidlig på morgenen.. Får håpe du slapp med den ene gangen!

Litt pizza er da bare sunt for kropp og sjel ;), ikke noe å bekymre seg for så lenge du gikk tilbake til vanlig kost dagen etter :) Håper veiinga gikk bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...