Gå til innhold

Cygnus prøver å krympe

Cygnus

Anbefalte innlegg

Kom over denne artikkelen, og vet ikke helt hva jeg skal tro.

Det høres jo logisk ut, men jeg har ikke tenkt å slutte å løpe selv om jeg ikke er 'lita og atletisk' enda.

Så lenge man ikke får plager må vel det meste av mosjon og trening være bra?

Kjenner jo at knærne mine kunne tenkt seg litt mer støttemuskler, så jeg får begynne med vekter igjen, ellers kjenner jeg bare at det er digg for kroppen å jogge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen! Eller lunsj, for de som har tidligvakt. ;)

Akkurat kommet på plass på jobb, og jeg har såå lyst til å være på trening i stedet! Det er rart hvor mye som har forandret seg, jeg som alltid har sagt at jeg hater jogging og aldri kom til å begynne. Ikke har jeg likt andre treningsformer heller, og her sitter jeg og skulle ønske jeg hadde tid til å dra hver dag. :duskedame:

Blir nok sein på jobb i dag, så jeg får vente til i morgen.

Eller skal jeg prøve å skvise inn en styrketreningsøkt kanskje? :sjenert: Det var kjekkere med styrketrening på det gamle senteret mitt, der var det så ujålete og slitent liksom. Ingen som brydde seg om jeg grynta litt og ble sprutrød i ansiktet. Der jeg trener nå er det litt mer lycra, pene hestehaler og speil ved frivektene, men man får vel bare kaste seg i det.

Lurer på hvorfor det er så mye mer skummelt med frivekter enn på tredemølla? Har inntrykk av at det er flere som har det sånn.

Holdt på med sånn RYP-program før, det fikk jeg gode resultater av, men da trente jeg vekter 3 ganger i uken. Må vel kunne kjøre samme program, med 1-2 økter i uka tenker jeg. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at innstillingen din har endret seg :klappe: Velkommen inn i treningsnarkoman-klubben :fnise:

Skal ikke si noe på det med frivekter, har ikke våget me ut dit ennå på treningssenteret. Har heldgivis utstyr hjemme :fnise:

God trening i dag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg føler akkurat det samme som deg med tanke på styrketreningen. Tør ikke bevege meg inn i frivektsområdet. Våget du det i dag? Håper du forteller om opplevelsen i hvertfall :) Tror jeg satser på hjemmestyrketrening inntil videre, hehe..

Masse lykke til med å nå målene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada, jeg kom meg endelig inn til løsvektene i går! :trene: Og merkelig nok var det ingen som pekte og lo, eller ristet på hodet når de så meg!

Man blir veldig selvbevisst i sånne situasjoner, spesielt foran speilet, men jeg har bestemt meg for å ignorere den følelsen. Det går nok over etterhvert uansett :)

Teknikken var det så som så med, vinglete og urutinert. Brukte bare stanga (20 kg) i knebøy og skråbenk, og hadde på 10 kg ekstra i markløft. Og jeg holdt på å tryne rett av tredemølla etterpå, var helt gele i låra og leggene! :fnise: Klarte faktisk ikke jogge, så da ble det ellipsemaskin i 20 min isteden.

Og gjett om jeg kjenner det i dag.. det meste som innebærer lår gjør voondt! Og jeg som skal ri for instruktør i dag, det kan bli interessant.. :gjeiper:

Nei, man får vel komme seg ut og avgårde. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyyyr! Har hatt to fridager nå, og har vel knapt vært hjemme. Skulle ønske jeg kunne fått en dag helt uten planer, med avslått telefon og låst dør. Kanskje jeg kan snike til meg en inkognitodag i neste uke.. ;)

Ridetimen på torsdag gikk fint, men for et slit! Stor hest og instruktør som virkelig :pisk: gjør sitt, pulsklokka viste gjennomsnittspuls på 150 og 300 kcal brent på en halvtime. Kjempegøy, er ikke ofte jeg rir fancy dressurhest :)

Det resulterte i lår som fortsatt ikke har kommet seg etter knebøy da, og med gårsdagens ene joggeøkt og 2 rideøkter tar det nok en dag eller to til.

Kroppen sier litt ifra nå tror jeg, så jeg får ta det rolig i noen dager. Selv om hodet gjerne vil en tur på tredemølla i morgen også.. :gjeiper:

Merker at buksa sitter litt løsere i dag, ganske fornøyd med det.

Ellers sitter jeg på jobb og lengter etter sommeren.. I år ser jeg for meg fjellturer med fiskestang, grillkvelder på terassen og late dager i sola. For en gangs skyld kan jeg bestemme helt alene hva jeg skal bruke ferien på, det blir kjekt! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ridning er topp trening, det er det ingen tvil om, og ikke minst moro :rødme: De instruktørene kan virkelig være nådeløse iblant. :rope:

Så artig at buksa sitter løsere! Det er skikkelig motiverende når cm'erne forsvinner.

Du får prøve å ta det litt med ro, så kroppen for hvilt litt. Skjønner at det kan være vanskelig, man får jo maur i rompa av all denne treningen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjekkere med styrketrening på det gamle senteret mitt, der var det så ujålete og slitent liksom. Ingen som brydde seg om jeg grynta litt og ble sprutrød i ansiktet. Der jeg trener nå er det litt mer lycra, pene hestehaler og speil ved frivektene, men man får vel bare kaste seg i det.

Vet hva du mener! Jeg har også alltid holdt meg til "gamle slitne" treningssenter der malingen flakker av betongveggene enkelte steder og de fleste som trener der er store,sterke menn *sikle* og "vanlige folk". Takke meg til! ;)

Flink du var som dro å trente da! :)

Hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridning er topp trening, det er det ingen tvil om, og ikke minst moro :rødme: De instruktørene kan virkelig være nådeløse iblant. :rope:

Så artig at buksa sitter løsere! Det er skikkelig motiverende når cm'erne forsvinner.

Du får prøve å ta det litt med ro, så kroppen for hvilt litt. Skjønner at det kan være vanskelig, man får jo maur i rompa av all denne treningen :fnise:

Ja, ridning er vel det eneste jeg har brent for over lengre tid. :rødme:

Derfor er det veldig artig at jeg er så hekta på treningssentertrening nå! Som du sier, det kribler av treningslyst :tommel:

God søndag! :)

*prøver å ikke tenke koffert når jeg leser om hvor gøy det er å ri*

:fnise:

Tenk så koffert du bare vil Ping, alle typer ridning er gøy.. :lur:

Vet hva du mener! Jeg har også alltid holdt meg til "gamle slitne" treningssenter der malingen flakker av betongveggene enkelte steder og de fleste som trener der er store,sterke menn *sikle* og "vanlige folk". Takke meg til! ;)

Flink du var som dro å trente da! :)

Hatt en fin helg?

Ja, ikke sant! Jatakk til slitne vegger og barske karer! Ikke for det, det er da noe flott på det nye senteret også.. :jepp:

Det går faktisk helt greit nå, det er bare å komme over den skumle førstegangen.

Det største problemet nå, er at jeg blir så støøl! Å gå i trapper etter å ha trent knebøy er nesten umulig.

Også er det litt kjekkere å jogge da.. menmen, trening er bra uansett!

Nå passer jeg stor hest i noen dager, så jeg har begrenset med tid til trening. Håper å få inn en økt i dag, jeg savner mølla!

Skjønner ikke hvordan folk får tid til hest og 100% jobb, og gjerne bikkje&barn i tillegg? Jeg føler jeg ikke har tid til noe som helst!

Godt jeg har en jobb hvor jeg kan roe ned litt på KG.. ;)

Jeg gleeeder meg til onsdag! Da har jeg fri fra jobb, og skal skru av mobilen har jeg bestemt. Ahh, jeg kjenner skuldrene senke seg allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg må ikke si at jeg skal ha fri; JINX. Det blir jobb på onsdag likevel. Nåja, da blir iallefall helgen enda bedre!

Ikke ble det trening i går heller, jeg var helt kjørt etter å ha vært hos hesten. Dro rett etter jobb, og var ikke hjemme før halv åtte.

Fikk brukt kroppen godt likevel, han er en grisehest så jeg brukte 50 minutter på å møkke. Så må han jo trenes også, så det ble en god rideøkt etterpå. Jeg liker hesten, han er ung og litt busete, men en herlig kar :) Skulle bare ønske døgnet hadde flere timer!

I dag er veiedag, og jeg fikk en god start på dagen: 69,9 kg! Greit nok, det er omtrent 70, men vekta viste 69,9 så da skriver jeg det! Veldig moro å se 6-tallet igjen :danse:

Hvis jeg får tid, tenkte jeg å ta bilder i kveld. Kjenner forskjell på kroppen, spesielt overkroppen.

Kjenner at jeg har en helt annen pågangsvilje og motivasjon for tiden, det er som om noe har falt på plass. Gode dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå ble jeg misunnelig på deg! ;)

Høres så fint ut å drive med hest! Ikke noe for meg siden jeg er allergisk, men det virker som en veldig ålreit fritidsaktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fornøyd med å være under 70 ja. :) Blir spennende neste uke, har ikke vært veldig flink med maten denne uka siden jeg har vært så travel.

Hest er en kjempehobby, ingen tvil om det. For min del er det litt terapi, jeg blir en helt annen person etter en tur i stallen! Heldigvis er jeg veldig fornøyd med en eller to turer i uka, hadde aldri hatt tid til egen hest.

Nå har jeg bare en kveldsvakt igjen, så er det helg! Gleder meg helt utrolig til å gjøre ingenting, helst i sofaen med katten på fanget. :rødme: Et par turer på treningssenteret også da, sånn at jeg kan spise sjokolade med god samvittighet på lørdag.. ;)

Forhåpentligvis blir KG litt bedre også, får endel beskjeder om serverfeil i dag. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sove::kaffekopp::catmilk:

Ååå, for en herlig morgen! Sove lenge, sofasløving og god kaffe med katt i fanget! :rødme:

Og snart er det helg også :hjerte:

Endret av Cygnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres deilig ut! Leser du bøker, eller er det tv'titting det går i under sofasløvingen? ;)

Det varierer litt, i dag ble det mest surfing og litt lesing :) Akkurat nå leser jeg Evidence for evolution av Dawkins, den er artig!

Men man er jo glad i både House, Big Bang og Glee da ;) Gleder meg til OL er over, så de setter igang igjen!

Tilbake på jobb, 6 timer igjen før jeg virkelig tar helg. :heiajente:

I dag føler jeg meg kjempebarsk, jeg har nemlig begynt å drikke tran! Ifølge pappa er det mye bedre enn trankapsler, så da kjøpte jeg en liten flaske med Møllers sitrontran. Jeg forventet en brekningsrefleks av skumle proporsjoner, men det gikk faktisk helt fint! Så nå er det 100 kcal med fiskeolje per dag for å bli sterk og smidig :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dawkins, jeeeeej!

Og House, jeeej! Jeg synes Hugh Laurie er kjekk jeg da. ;)

Barskis! Nå kan du begynne å gjøre alt det teite de gjør i Møllers-reklamene, og skylde på at du har tatt for mye tran :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, Hugh Laurie! Han er vel eeegentlig litt gammel, men pytt. Skjeggstubber er sexy!

Etter Evidence for Evolution tror jeg at jeg må bestille God Delusion. Seint ute, hvem jeg? :gjeiper: Får alltid med meg ting lenge etter alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og han blir liksom mer sexy av å spilel en gammel, bitter grinebøtte med stokk. Jeg skjønner det ikke! :ler:

Gammel er da greit! Synes det er masse gamle hønkiser, jeg :fnise:

Det er lov å være seint ute da, så lenge du faktisk får med deg ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...