Gjest Gjest Skrevet 4. april 2011 #541 Skrevet 4. april 2011 Hei,, tak for omtankene deres setter stor pris på det ... det er godt å vite at det er noen som forstår deg........¨ NEI, jeg RØYKER ikke..... og JA, jeg tror dette ligger i familien at jeg fikk en komplikasjon er ikke noe nytt i min familie:-( men skulle fortsatt ønske det ikke skjedde.... er det noen av dere som har hatt noen som heslt komlikasjoner store/småå......
Gjest Thea Skrevet 13. april 2011 #542 Skrevet 13. april 2011 Hei,, tak for omtankene deres setter stor pris på det ... det er godt å vite at det er noen som forstår deg........¨ NEI, jeg RØYKER ikke..... og JA, jeg tror dette ligger i familien at jeg fikk en komplikasjon er ikke noe nytt i min familie:-( men skulle fortsatt ønske det ikke skjedde.... er det noen av dere som har hatt noen som heslt komlikasjoner store/småå...... Syns det du skriver er ille og burde kreve erstatning! Går an å lage en kunstig, lik de som får laget nytt etter brystkreft. Og tatoverer så det ser ut som aerola Jeg mangler pigmenter rundt den ene brystvorta. Den har jeg ikke følelse i heller. Og de er ujevne i kantene. Men brystene ellers er veldig følsomme, noe jeg er meget glad for. Men skal på sjekk snart. Er da 4 mnd siden. Regner med litt korrigering etter sommeren. Liten hudfold under begge. Har vært plaget med sår, og lei av sårskifte. Bandasjer og tape, ugh! Jeg var allergisk mot tape. Men tåler silikontape, som tåler mye. De tror jeg i tillegg reagerte litt på tråden. Den løsnet et sted, og et annet sted var det en stor knute som ikke forsvant. Ga litt nekrose i hud og fett. Og til ALLE med arr. Selv etter flere år, bruk sunblock på arrene i solen! En venninne solte sine i solarium etter 2 år. Arrene ble markert hvit. Angrer ikke, da formen er dritfin. Og jeg har ny kropp
Gjest anonym Skrevet 27. mai 2011 #543 Skrevet 27. mai 2011 Hei Jeg opererte med Hall Findlay metoden for snart 4 måneder siden, og skal snart ta kontakt med Aleris for kontroll. (4-6 mnd etter operasjon) Men har et spørsmål til dere som har operert med samme metode og som har foretatt korrigering av folder i etterkant. Hvor lenge fortsetter foldene å trekke seg tilbake? Kan jeg forvente at de forsvinner mer enn nå etter ca 3,5 måned? Er det sånn at de venter et minimum antall måneder før de fjerner det som er igjen? Blir arrene tilsvarende de vi har fått etter operasjonen? Hva medfører fjerningen i praksis? Hvor lenge må man tape etterpå? Og hva med trening og bading? Mange spørsmål, håper noen har svar. Og på forhånd tusen takk for alle svar Jeg ble operert for litt over et år siden med samme metode og har nettopp korrigert. Foldene fortsetter å trekke seg tilbake hele tiden. Det var veldig stor forskjell på 4 måneder og 12 måneder etter operasjonen altså. De venter et år med å fjerne det som eventuellt er igjen av overflødig hud. Jeg fikk aldri noen fold under det ene brystet så der fikk jeg bare en dutt som stakk ut og så veldig rar ut så det var godt å bli kvitt det! Da de fjernet hud på meg tok de ikke bort så mye. På meg ble det en slags dert under brystet som liknet litt på en navel og den skar de vekk pluss litt til. det snittet de gjør på tvers under brystet er ikke så langt så man trenger ikke værer redd for at det skal syns i bikini eller sånt. Operasjonen gikk veldig fort og greit, ca 30-40 min og med lokalbedøvelse. Nå har det gått halvannen uke siden korreksjonen og jeg føler meg klar for å trene igjen nå. Det står en uke på det skrivet jeg fikk, men da var det fortsatt litt ømt når jeg beveget meg. Du kan bare så fort sårene er grodd..det tar bare sånn to uker eller noe. Med arrene blir det som med den forrige operasjonen og du må teipe like lenge som sist. Jo lenger jo bedre! ..selvom det er litt styr..
Gjest Amanda Skrevet 29. juli 2011 #544 Skrevet 29. juli 2011 Hei! Tråden har vel ikke blitt postet i på lenge, men jeg lurer på et par ting, og håper jeg kan få svar, som jeg har fått før! Jeg ble operert for 8 snart 9 måneder siden og har sluttet med teip, men nå skal jeg til hellas i to uker! Arrene har grodd fint, har vært og fått sjekket hos kirurgen som opererte meg, og hun samtykker. Jeg bare lurer på om jeg kan bruke kjempehøy solfaktor evt en litt fetere stick med sånn 50-60 faktor på arrene, eller om jeg må gå med teip igjen denne perioden? Høres lite fristende ut å gå tilbake til den kløende teipen i dét klimaet, og med all svømmingen må jeg antagelig skifte hele tiden! Håper på svar! Amanda
Gjest Vibeke Skrevet 21. august 2011 #545 Skrevet 21. august 2011 Jeg tok brystreduksjon 2 november 2010, på Drammen privatsykehus og er utrolig fornøyd! Jeg gikk fra en bh størrelse på G til en D, jeg tok ut ca. 1 kg til sammen. Snart er det et år siden og arrene mine er veldig flotte, har kun arr under puppen som "syntes", de andre opp til brystvorten og rundt er helt usynelige. Jeg hadde absolutt ingen komplikasjoner eller ettervirkninger etter operasjonen og har hatt det helt smertefritt! Anbefaler Drammen privatsykehus på det sterkeste!! Alt gikk veldig fort og kirurgen og sykepleierene var veldig koselige. Fikk en sjekke time allerede to uker etter jeg ringte inn, fikk det den 9 aug, og da fikk jeg time 2 nov. Vet om flere som venter nesten et år på denne operasjonen, så er veldig fornøyd med at alt skjedde så fort Anbefaler alle som har store tunge bryst, som er i "veien" til å gjøre dette, hvis dere ønsker det. Jeg hadde smertefulle ryggproblemer og hadde problemer under trening fordi det gjorde vondt når jeg f.eks. hoppet, hadde problemer med å finne undertøy osv. Nå merker jeg aldri noe under trening, har sjeldent ryggsmerter og finner lett bh-er. Gjorde denne operasjonen når jeg var 16 år, fikk alt dekt av staten og vet jeg aldri kommer til å angre på dette. Håper dette innlegget var til litt hjelp for dere som er usikre og lykke til til alle som tar brystreduksjon - du får et helt nytt liv etterpå!
BennyBoop Skrevet 23. august 2011 #546 Skrevet 23. august 2011 Hei! Tråden har vel ikke blitt postet i på lenge, men jeg lurer på et par ting, og håper jeg kan få svar, som jeg har fått før! Jeg ble operert for 8 snart 9 måneder siden og har sluttet med teip, men nå skal jeg til hellas i to uker! Arrene har grodd fint, har vært og fått sjekket hos kirurgen som opererte meg, og hun samtykker. Jeg bare lurer på om jeg kan bruke kjempehøy solfaktor evt en litt fetere stick med sånn 50-60 faktor på arrene, eller om jeg må gå med teip igjen denne perioden? Høres lite fristende ut å gå tilbake til den kløende teipen i dét klimaet, og med all svømmingen må jeg antagelig skifte hele tiden! Håper på svar! Amanda Jeg opererte 4. februar, og er nå midt i en to ukersferie. Jeg har ikke teip, eller høy faktor. Men er påpasselig med å ALLTID være dekket av bikini, genser osv, til en hver tid. Er jeg usikker på om arrene synes smører jeg med 25 stick (føler at den sitter bedre, men alt blir jo skrapet vekk av bikini og håndkle uansett). Bedre å smøre for mye enn for lite God ferie, og sol med måte :D
Gjest Tanja Skrevet 23. august 2011 #547 Skrevet 23. august 2011 Hvordan gikk operasjonen? Fornøyd med resultatet? Jeg også skal ta brystreduksjon, har reservert operasjonsdato 26 april, men må ned 6 kilo...*arg* Håper jeg klarer d ;P
Gjest Mau87 Skrevet 29. august 2011 #548 Skrevet 29. august 2011 Hei! Jeg har time til brystreduksjon på nå fredag, om 4 dager. Er veldig spent. De skal bruke ankersnitt, aleris i Oslo. m/ Dr. Margareth Bruheim. (tror jeg husker riktig). Jeg har ikke fått noe informasjonsskriv enda. Legen sa jeg skulle gå på noe antibiotika først. hm.. Er det noen som har erfaring om aleris, og Bruheim? Jeg er også litt stressa for det skrivet, hvor lenge skal man gå på antibiotika før operasjonen? Selger de sportsbher der? eller bør jeg kjøpe det på forhånd? Super tråd dere har:) også sluttet jeg å røyke og snuse, og trappet først drastiskt ned, og tok min siste røyk forrige fredag, slik at det blir akkurat to uker fra operasjonsdagen. Jeg håper ikke jeg mister brystvorten min:( Ellers info; er 23 år, bh nå 75 f, vekt 58 kg.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2011 #549 Skrevet 29. august 2011 Hei,, tak for omtankene deres setter stor pris på det ... det er godt å vite at det er noen som forstår deg........¨ NEI, jeg RØYKER ikke..... og JA, jeg tror dette ligger i familien at jeg fikk en komplikasjon er ikke noe nytt i min familie:-( men skulle fortsatt ønske det ikke skjedde.... er det noen av dere som har hatt noen som heslt komlikasjoner store/småå...... Hei, dette høres forferdelig trist ut. Jeg skal inn under kniven på fredag. Er veldig spent og litt engstelig for komplikasjoner. Håper det går bra med deg og at puppen blir ok etterhvert Jeg vil gjerne høre om hvordan det går med deg videre:)
BennyBoop Skrevet 29. august 2011 #550 Skrevet 29. august 2011 (endret) Hei! Jeg har time til brystreduksjon på nå fredag, om 4 dager. Er veldig spent. De skal bruke ankersnitt, aleris i Oslo. m/ Dr. Margareth Bruheim. (tror jeg husker riktig). Jeg har ikke fått noe informasjonsskriv enda. Legen sa jeg skulle gå på noe antibiotika først. hm.. Er det noen som har erfaring om aleris, og Bruheim? Jeg er også litt stressa for det skrivet, hvor lenge skal man gå på antibiotika før operasjonen? Selger de sportsbher der? eller bør jeg kjøpe det på forhånd? Super tråd dere har:) også sluttet jeg å røyke og snuse, og trappet først drastiskt ned, og tok min siste røyk forrige fredag, slik at det blir akkurat to uker fra operasjonsdagen. Jeg håper ikke jeg mister brystvorten min:( Ellers info; er 23 år, bh nå 75 f, vekt 58 kg. BH får du kjøpt der, 400,- om jeg ikke husker feil. Aleris er STRÅLENDE!! Ringte hjem til min lege søndag kveld (ble operert fredag) (redigert: jeg ble operert av Bruheim! Flott dame, flink lege. Tålmodig, og veldig imøtekommende) med en kvalme fra Pinex Forten jeg fikk skrevet ut, og hun var vennlig og behjelpsom selv om hun satt i en familiemiddag. Flott oppfølging!! Fikk 4 tabletter med antibiotika, to dagen før og to kvelden før (hvis du skjønner). Ring og purr på resept hvis du ikke har fått dem. Masse lykke til! Og hold oss oppdatert! Ps: jeg kuttet ned på snusen før operasjonen, men var nede i ca 2 om dagen før, under og etter operasjonen. Mine brystvorter har full følelse, og henger på. Ikke bekymre deg Hadde også russetid rett etter på (ca 2 mnd) lite alkohol men uten synlig innvirkning på puppene!! Klem Endret 31. august 2011 av BennyBoop
Gjest Mau87 Skrevet 1. september 2011 #551 Skrevet 1. september 2011 BH får du kjøpt der, 400,- om jeg ikke husker feil. Aleris er STRÅLENDE!! Ringte hjem til min lege søndag kveld (ble operert fredag) (redigert: jeg ble operert av Bruheim! Flott dame, flink lege. Tålmodig, og veldig imøtekommende) med en kvalme fra Pinex Forten jeg fikk skrevet ut, og hun var vennlig og behjelpsom selv om hun satt i en familiemiddag. Flott oppfølging!! Fikk 4 tabletter med antibiotika, to dagen før og to kvelden før (hvis du skjønner). Ring og purr på resept hvis du ikke har fått dem. Masse lykke til! Og hold oss oppdatert! Ps: jeg kuttet ned på snusen før operasjonen, men var nede i ca 2 om dagen før, under og etter operasjonen. Mine brystvorter har full følelse, og henger på. Ikke bekymre deg Hadde også russetid rett etter på (ca 2 mnd) lite alkohol men uten synlig innvirkning på puppene!! Klem Åh.. nå ble jeg beroliget! Takk for svar. Jeg ringte og purret samme dag, og fikk det tilsendt per mail først, også fikk jeg brevet i posten litt etterpå. De beklaget at posten var for seint sendt ut. Det er i morgen woop woop... kjempe spent!!! Skal si hvordan det går, er så spent hvordan brystene mine vil se ut... gleder meg til å slippe å pakke dem inn.. jippi klem
Gjest Mau87 Skrevet 2. september 2011 #552 Skrevet 2. september 2011 Operasjonen gikk veldig bra... ligger nå slapper av under dyna hjemme. er slapp, og har ikke vondt, det er mest ømt. Jeg klarer nesten ikke å vente til bandasjen skal av. merker allerede at det er lettere ... Mange blandede følelser, men er i hovedsak glad, nå ble jeg trøtt, skriver mer siden. Klem
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #553 Skrevet 3. september 2011 Jeg har hatt en brystreduksjon. Det var pga en svulst i brystet, da. Ikke pga størrelsen i selve brystet. Men jeg har ikke hatt noen komplikasjoner etterpå. Det eneste er at jeg spydde 1 gang kort tid etter operasjonen. Men jeg har et fint arr. Det er ved siden av brystet, ca. 3 cm.
BennyBoop Skrevet 3. september 2011 #554 Skrevet 3. september 2011 Operasjonen gikk veldig bra... ligger nå slapper av under dyna hjemme. er slapp, og har ikke vondt, det er mest ømt. Jeg klarer nesten ikke å vente til bandasjen skal av. merker allerede at det er lettere ... Mange blandede følelser, men er i hovedsak glad, nå ble jeg trøtt, skriver mer siden. Klem Godt å høre! Ta det med ro, og ligg inne i drittværet med god samvittighet! Klem
Gjest Mau87 Skrevet 6. september 2011 #555 Skrevet 6. september 2011 Hei! Huff, nå har jeg blitt litt urolig. Det er tirsdag, og jeg opererte meg på fredag. Igår kveld begynte det å væske litt ut av min høyre brystvorte. Gul væske, Idag ringte jeg klinikken og kirurgen og skal tilbake om en uke å ta bort plasteret. kirurgen ba meg ta på kompress så det holdt seg tørt. Jeg renset litt med klorheksidin alikevell og har lagt på kompress. Det væsker ikke fra sting, men fra min brystknopp. Noen andre som har hatt det samme?
Gjest Mau87 Skrevet 15. september 2011 #556 Skrevet 15. september 2011 Hei alle dere! Jeg vil bare si at alt er fint så langt, sårene er fredelige, ikke røde, ikke mere lekk fra brystvortene. Under time med sykepleier (fjernet teipen for 1. gang), sa hun at det var helt normalt at det kunne lekke sårvæske fra brystvorte (usj.) og kan gjøre dette innimellom langt tid etter brystreduksjon selv om ingenting er galt. Jeg var så stolt over puppene mine, selv om det var størknet blod fra operasjonen der og jeg ikke kunne se omrisset fra sårene en gang, og ikke var jeg sjenert over å vise dem fram heller, selv om i ettertid så de helt forferdelige ut, med alt blodet, og lille,gul,grønn blåfargen. NÅ ER DE FINE, fortsatt ganske gulslåtte... Lekkasjen insisterer jeg på var eksem på brystvorten, (som jeg har hatt før) overfladiske små sår, som jeg behandlet i skjul med kortisonkrem. POFF borte... men sykepleier mente det var sårvæske. Ord mot ord. Jeg var veldig stresset først, så gikk det et lys opp for meg at jeg har hatt infeksjon i brystvorten før, hvor jeg i et par måneder badet brystvortene i grønnsåpe vann, byttet kompress 2 g daglig, smurte og stod i, hvor jeg måtte ty til egen fantasi med apolar-krem. Atopisk-eksem faderullan. JEG ER BETATT AV MINE NORMALE PUPPER!!!! selv om brystvortene mine er skrekkelige små?! jeg er vant til brystvorte størrelse på peanøttsmørkork, men nå har brystvorte str som en 5-kroning. Jeg er litt skeptisk ang mine knøttsmå BV i forhold til kjæreste, osv... men.. Jeg elsker dem. Gleder meg til å kunne gå uten sportsbh. I morgen er det 2 uker siden operasjonen. :gjeiper: klem
Gjest Eurodice Skrevet 15. september 2011 #557 Skrevet 15. september 2011 JEG ER BETATT AV MINE NORMALE PUPPER!!!! selv om brystvortene mine er skrekkelige små?! jeg er vant til brystvorte størrelse på peanøttsmørkork, men nå har brystvorte str som en 5-kroning. Jeg er litt skeptisk ang mine knøttsmå BV i forhold til kjæreste, osv... men.. Jeg elsker dem. Gleder meg til å kunne gå uten sportsbh. I morgen er det 2 uker siden operasjonen. Du mener vel areola, området rundt brystvorten?
Gjest Mau87 Skrevet 21. september 2011 #558 Skrevet 21. september 2011 Du mener vel areola, området rundt brystvorten? Ja, mener areola!!!
Gjest Eurodice Skrevet 21. september 2011 #559 Skrevet 21. september 2011 Ja, mener areola!!! Hihi, du vet jeg lurte veldig på hvordan brystvortene dine hadde sett ut før operasjonen, dersom de var store som en femkroning etter . Du har fått et nytt liv nå, tenker jeg .
Minya Skrevet 22. september 2011 #560 Skrevet 22. september 2011 Jeg er 16 år, 163 cm høy og veier ca 60 kg og har en bh str. som er ALT for stort i forhold til kroppen min; 65H. Oof stakkars, du skulle jo maks hatt en C-cup. Jeg er omtrent på størrelse med deg og har typisk timeglassform på kroppen, og har per dags dato 70DD (65 blir litt i strammeste laget for meg), bare det er slitsomt nok synes jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå