Gjest desimamma Skrevet 15. februar 2011 #501 Skrevet 15. februar 2011 Hei sann folkens, ble operet i går 14.02.11 heheh for en valentia gave. det gikk over al forventing vedig bra, var inn på sykehuset kl 9 og ut igjen kl 14. gikk selv til bilen lys våken uten smerter....... er hjemme og fikk ikke sove mye i natt av en eler annen grunn..... hadde ikke mye smerter heller men fikk bare ikke sove. gikk ned fra J til C klarer endelig å se den på magen min.... hehehe føler en stor lettelse i kroppen.... de tok 1100gram fra hver pupp ja hver pupp ja..... helt utrolig asss ...... men men til dere som vurderer dette gjør det jeg er 24 i dag og har slitt med dette siden jeg var 18 skulle ha gjordt dette for lenge siden.... sent men det er nå unna gjordt geder meg til å ta av bandasjen og se hvordan de ser ut...... kommer med mer etter hvert..............
Endelig81 Skrevet 15. februar 2011 #502 Skrevet 15. februar 2011 Dette går veldig fint! Fikk tatt av teipen og byttet den i dag, og jeg kan forsikre deg: du har flotte ting i vente! Gled deg og ta med noe å lese, for venterommet og for å ligge litt i sengen etterpå. Så slipper du å stirre i taket! Sov godt, og drøm om de flotte, litt letter puppene du kommer til å få Hold oss oppdatert Klem Fort gjort, inne kl 8, hjemme kl. 13. Begynner å få hetetokter, og kvalm. Men jeg lever! Skal jeg jobbe i framtiden innen helse, blir det på Aleris. Morsomme folk!
Endelig81 Skrevet 16. februar 2011 #503 Skrevet 16. februar 2011 Det første døgnet har gått veldig bra. Litt uggen etter narkosen, gikk raskt over. Jeg har ingen spesielle smerter, men det "rykker" til når jeg setter / reiser meg. Jeg har endel blødninger under bandasjen, spent på hvordan det ser ut i morgen når bandasjen skal av. Nå skal jeg kun ligge på sofaen, og kjede vettet av meg!!!
Undomiel Skrevet 16. februar 2011 #504 Skrevet 16. februar 2011 Hei alle sammen Endelig er jeg ferdig med operasjonen. Det har gått litt over en uke siden operasjonen, og alt har gått kjempefint Jeg har bare lurt litt på en ting; på det ene brystet (på den siden som vender mot det andre brystet), når jeg slår forsiktig på det kommer det en "hul" lyd, og det lager en slags surklelyd når jeg klemmer med fingeren på det. Noen som har opplevd lignende? På forhånd takk Forresten en super tråd
Gjest D Skrevet 17. februar 2011 #505 Skrevet 17. februar 2011 Jeg opplevde det samme. Var områder jeg var hard og hvis jeg tok på det kom det surklelyder. Spurte legen når jeg var til teipskift hva det var, for jeg var kjempenervøs for at det var noe galt, men hun sa det var helt normalt. Husker ikke helt når det gikk vekk, men er hvertfall borte nå ca en mnd etter operasjon :-)
Undomiel Skrevet 17. februar 2011 #506 Skrevet 17. februar 2011 Jeg opplevde det samme. Var områder jeg var hard og hvis jeg tok på det kom det surklelyder. Spurte legen når jeg var til teipskift hva det var, for jeg var kjempenervøs for at det var noe galt, men hun sa det var helt normalt. Husker ikke helt når det gikk vekk, men er hvertfall borte nå ca en mnd etter operasjon :-) Åh, det var godt å høre Da satser jeg på at det går bort etter hvert. Tusen takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2011 #507 Skrevet 17. februar 2011 Da var bandasjen tatt av, og det ser ut til at jeg har fått et lite problem i det ene brystet. Det er steinhardt, og det kommer friskt blod ut fra tapen. Ringte til Aleris, og jeg skal tilbake i morgen, fastende. Mulig det er størknet blod, som må dreneres, hurra! Men jeg har ikke noe vondt eller feber, og jeg ser at puppene mine kommer til å bli superfine tilslutt :-) Tvi tvi til meg selv :-)
Gjest desimamma Skrevet 18. februar 2011 #508 Skrevet 18. februar 2011 guud hjelp ble operert på mandag .... det gikk jo greit kom meg hjem .. hadde smerter så tok 2 phinex forte før jeg la meg også når jeg stod opp dagen etter .... stod på badet og besvimte.... hørte skurre lyder i ørene og ble helt svett...... noen som har opplevd slik!!!! (de sier jeg ikke tålte medisinen))) Ellers så har de tatt og fjerna bandasjen med tapen på og nå har jeg bare kompress uten tape i bh-en. har hatt feber (har hatt svett og så blir jeg helt klad også samme om igjen::..) slitsomt ass men tar nå paracet og slapper av så godt jeg kan ....... er det noen her som kan dele sine erfaringer etter oprasjonen..... når dusjet dere og hvor lang tid tok det før dere fikk en virkelig fasog på brystet...........osv
Gjest Endelig81 Skrevet 18. februar 2011 #509 Skrevet 18. februar 2011 guud hjelp ble operert på mandag .... det gikk jo greit kom meg hjem .. hadde smerter så tok 2 phinex forte før jeg la meg også når jeg stod opp dagen etter .... stod på badet og besvimte.... hørte skurre lyder i ørene og ble helt svett...... noen som har opplevd slik!!!! (de sier jeg ikke tålte medisinen))) Ellers så har de tatt og fjerna bandasjen med tapen på og nå har jeg bare kompress uten tape i bh-en. har hatt feber (har hatt svett og så blir jeg helt klad også samme om igjen::..) slitsomt ass men tar nå paracet og slapper av så godt jeg kan ....... er det noen her som kan dele sine erfaringer etter oprasjonen..... når dusjet dere og hvor lang tid tok det før dere fikk en virkelig fasog på brystet...........osv Jeg tok inngrepet på tirsdag, og kjenner meg igjen i det du forteller den første tiden. Jeg følte meg pigg etterpå, men fikk et "illebefinnende" med prikking i hodet, susing i ørene og det var i ferd med å svarte foran øynene. Da var det bare å legge seg ned igjen, og det gikk over etterhvert.. Tok av bandasjen i går, og det ene brystet er steinhard, og det blør litt frisk blod på undersiden. Jeg har ikke noen smerter, men skal inn igjen i dag å drenere (sannsynligvis blodansamling under såret). Jeg er overrasket over hvor "lett" dette har gått, og jeg kan se at jeg vil bli kjempefin tilslutt :-) Jeg har dusjet fra livet og ned, og fått hjelp med hårvask. Tenker jeg venter til neste uke med å dusje hele kroppen.
Gjest desimamma Skrevet 18. februar 2011 #510 Skrevet 18. februar 2011 oooohhhh tusen takk for at du svarte ..... ble du også operert på aleris ???? av Bugge. jeg er bare veldig sliten ass..... gleder meg til disse smertene er over..... men vet noen når de evt er over.... all erfaring etter oprasjonstiden er ønskelig plezzz jenter hjelp meg.... tusen hjertelig
Gjest endelig81 Skrevet 18. februar 2011 #511 Skrevet 18. februar 2011 oooohhhh tusen takk for at du svarte ..... ble du også operert på aleris ???? av Bugge. jeg er bare veldig sliten ass..... gleder meg til disse smertene er over..... men vet noen når de evt er over.... all erfaring etter oprasjonstiden er ønskelig plezzz jenter hjelp meg.... tusen hjertelig Ja, jeg var også på Aleris. hos Dr. Frøyen, flink kar! Jeg måtte inn igjen i dag, og i narkose igjen. Hadde fått væskeansamling i det ene brystet, og det var steinhardt! Men jeg har fint lite smerter :-) Alt vel, så langt :-)
BennyBoop Skrevet 19. februar 2011 #512 Skrevet 19. februar 2011 guud hjelp ble operert på mandag .... det gikk jo greit kom meg hjem .. hadde smerter så tok 2 phinex forte før jeg la meg også når jeg stod opp dagen etter .... stod på badet og besvimte.... hørte skurre lyder i ørene og ble helt svett...... noen som har opplevd slik!!!! (de sier jeg ikke tålte medisinen))) Ellers så har de tatt og fjerna bandasjen med tapen på og nå har jeg bare kompress uten tape i bh-en. har hatt feber (har hatt svett og så blir jeg helt klad også samme om igjen::..) slitsomt ass men tar nå paracet og slapper av så godt jeg kan ....... er det noen her som kan dele sine erfaringer etter oprasjonen..... når dusjet dere og hvor lang tid tok det før dere fikk en virkelig fasog på brystet...........osv Jeg tålte ikke den smertestillende som de ga meg, pinex forte, så jeg droppet å ta noe smertestillende. Og det gikk fint for meg. Hvis du har illebefinnende, hvor det svartner for deg o.l, så fikk jeg beskjed om å spise og drikke noe og å ligge stille. De sa det kunne tyde på at kroppen jobber med sitt, og hvis man skal være veldig mye oppe og gå så går ikke det. Ellers dusjet jeg hele kroppen etter 9 dager, fordi da hadde jeg god bevegelighet i armene. Puppene mine har fått en flott fasong nå, men kommer nok til å endre seg litt til regner jeg med..
Gjest endelig81 Skrevet 21. februar 2011 #513 Skrevet 21. februar 2011 Hallo damer! Da var jeg på plass på Aleris igjen idag, for å ta av bandasjen etter korreksjonen sist fredag. Og det ser virkelig ut som om jeg har fått juling! Høyre bryst er stiftet sammen med noe som minte meg om ei stiftemaskin, og brystet var i alle regnbuens farger. Venstre bryst ser mer normalt ut. Men skal jeg se forbi det forferdelige utseende på de nå, så ser jeg jo at de blir superfine :-) Skulle egentlig trodd det var silikon der inne, så "perfekte" ser de ut. Jeg har ikke hatt mye smerter, men merker at jeg nå er mer sår ettersom bandasjen ikke er der for å støtte lengre. Jeg begynner også å bli inderlig lei av å bare ligge her tiltaksløs, så imorgen skal jeg ta turen bort til jobben å hilse på :-)
Gjest desimamma Skrevet 22. februar 2011 #514 Skrevet 22. februar 2011 hei saannn igennn folkens.....' jeg har hatt det mye bedre de siste dagene men har blød frisk blod fra venstre bryst siden igår og begynner å bli litt beskymret skal ringe inn i morra tidlig.... ellers er formen fin .... såå spørsmålet mitt er er dette vanlig???+ og når er det vi egentlig blir 100 % normale igjen jeg mener jeg er dritt lei av å sove på ryggen hjelp...... er nok mange andre her som forstår meg .... håper jeg.... heheh men når blir man normal igjen det er rart at jeg fortsatt blør fra det ene brystet det andre er helt i orden..... ble operert 14.02.11 .
Lizzee Skrevet 23. februar 2011 #515 Skrevet 23. februar 2011 Hei desimamma Så lenge det er friskt blod så er det nok ingen infeksjon. Men hvis du har blødd i over en uke så ville jeg nok ha kontaktet sykehuset. Når blir vi normale.... Veldig individuelt. Men jeg lå på ryggen i mage uker. Jeg har en ganske stor hund som trekker veldig i bånd, jeg kunne ikke gå tur med hunden de første 3 mnd. Prøvde meg også på en Zumba time 2 mnd etter operasjon men kunne ikke gjøre bevegelser med armene hvor armene skulle over hodet. Det er jo blitt "ommøblert" en del inne i brystet så man kjenner det når man bruker brystmuskulaturen! Men etter 3 mnd var jeg vel ganske normal. Dro ihvertfall på sydentur, hadde på ny lekker bikini og badet!!! Nå som det har gått 10 mnd er jeg ihvertfall veldig normal!!
BennyBoop Skrevet 23. februar 2011 #516 Skrevet 23. februar 2011 Hei desimamma Så lenge det er friskt blod så er det nok ingen infeksjon. Men hvis du har blødd i over en uke så ville jeg nok ha kontaktet sykehuset. Når blir vi normale.... Veldig individuelt. Men jeg lå på ryggen i mage uker. Jeg har en ganske stor hund som trekker veldig i bånd, jeg kunne ikke gå tur med hunden de første 3 mnd. Prøvde meg også på en Zumba time 2 mnd etter operasjon men kunne ikke gjøre bevegelser med armene hvor armene skulle over hodet. Det er jo blitt "ommøblert" en del inne i brystet så man kjenner det når man bruker brystmuskulaturen! Men etter 3 mnd var jeg vel ganske normal. Dro ihvertfall på sydentur, hadde på ny lekker bikini og badet!!! Nå som det har gått 10 mnd er jeg ihvertfall veldig normal!! Jeg er nå oppe og hopper. Eller dvs jeg er tilbake på skolebenken, jeg er satt til skrivebordstjeneste på jobben og jeg går med spileBH. Men dette er fordi huden min er grodd veldig fort, har heller ikke skjedd noe etter operasjonen. Så jeg anser meg selv som veldig heldig Jeg sov på siden ca 10 dager etter operasjonen, men med en pute under siden (den siden jeg sov på) for å støtte litt, og nå snurrer jeg rundt i sengen om natten, hvis jeg skal stole på det sengetøyet mitt røper. Jeg våkner opp surret inn og sittende fast Men jeg tror at man må stole på kroppen, så jeg går ikke med vesker enda, og bærer veldig veldig lette ting, så ikke noe matshopping på meg enda ei heller brødbaking. Tror nok det skal gå bra, men ring Aleris. Bedre å spørre, enn å ikke gjøre det. For jeg regner med at det ikke er så behagelig å vite at det blør? Lykke til i alle fall Regner med at det ordner seg og at du blir både seende flott ut og blir veldig lykkelig etter alt dette
charmiss87 Skrevet 28. februar 2011 #517 Skrevet 28. februar 2011 Nå har jeg fått innkallelse til konsultasjon, wæææ, så skummelt! Skal inn på mandag om en uke. Hadde IKKE trodd det skulle gå så fort, står jo 3 mnd ventetid på frittsykehusvalg.no. Vel vel, får vel bare trappe opp, selv om jeg er litt for tung til å komme inn under bmi-grensa enda..
BennyBoop Skrevet 28. februar 2011 #518 Skrevet 28. februar 2011 Nå har jeg fått innkallelse til konsultasjon, wæææ, så skummelt! Skal inn på mandag om en uke. Hadde IKKE trodd det skulle gå så fort, står jo 3 mnd ventetid på frittsykehusvalg.no. Vel vel, får vel bare trappe opp, selv om jeg er litt for tung til å komme inn under bmi-grensa enda.. Du kan ringe og utsette konsultasjonen til du er under grensen? Ellers så er jo brystreduksjon et skritt i retningen av flott kropp. For det går jo ikke ann å trene med store bryster, men du får ikke operere dem bort hvis du er for stor. Det er faktisk litt Catch 22. Men GRATULERER så masse!!
caro20 Skrevet 7. mars 2011 #519 Skrevet 7. mars 2011 hmm, tror dere at b cup passer bra til når man former? har hatt den diskusjonen med vennina men hun sa at jeg blir gutete om jeg hadde det, men hva syns dere på deres syns punkt hadde vært hyggelig å høre..=)
BennyBoop Skrevet 7. mars 2011 #520 Skrevet 7. mars 2011 hmm, tror dere at b cup passer bra til når man former? har hatt den diskusjonen med vennina men hun sa at jeg blir gutete om jeg hadde det, men hva syns dere på deres syns punkt hadde vært hyggelig å høre..=) Jeg er 1.66 ca, og har både rumpe, lår og en liten søt mage. Jeg har B, og elsker det!! Men det kommer jo litt ann på hvordan du ser ut ellers. Har du ingen venninner som ser ut som deg som du kan "sjekke" på? Det hjalp meg :) Jeg spurte kirurgen hva hun synes, i forhold til proposjonene mine, kanskje de kan hjelpe litt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå