Gå til innhold

Hva gjør du på en dårlig dag?


Gjest nattdyr

Anbefalte innlegg

Gjest nattdyr

Jeg har en dårlig dag for jeg sov bare to timer i natt og ingenting natt til onsdag. Jeg har fri fra jobb helt til mandag, så jeg skal ikke klage.

Men eg laget kaffe halv 7, dusjet, tok fotbad, satt på en vaskemaskin, har tatt opp noen boller og laget syltetøy. Så far, so good... problemet begynner nå. Jeg er trett og det er 20 minus ute og vind så jeg har ikke lyst å gå tur eller starte bilen. Så hvordan skal jeg få resten av dagen til å gå, uten å tilbringe den i senga?

Tven har streika og alle jeg kjenner er på jobb nå. Energien begynner å forsvinne og jeg begynner å bli trett. Det er ikke første gang det skjer at jeg må fylle en dag og legger jeg meg nå, sovner jeg og sover halve dagen og da blir det enda en natt uten søvn.

Hva gjør dere på sånne dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del er det aldri noe problem å fylle dagen med noe, siden jeg uansett må dra min del av familielasset (med mindre jeg er helt skikkelig sjuk). Så svaret blir "drikker jævlig mye kaffe".

Da jeg bodde alene ville svaret antakelig blitt "går og legger meg igjen".

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nattdyr

For min del er det aldri noe problem å fylle dagen med noe, siden jeg uansett må dra min del av familielasset (med mindre jeg er helt skikkelig sjuk). Så svaret blir "drikker jævlig mye kaffe".

Da jeg bodde alene ville svaret antakelig blitt "går og legger meg igjen".

:fnise: Ja, forstår. Jeg bor alene og nå venter jeg bare på at vaskemaskinen skal bli ferdig. Siden jeg har sittet foran pcen i flere timer, frister ikke det stort mer og kaffe tåler jeg egentlig ikke så mye av før jeg blir skjelven. Jeg er så lei av disse dagene der jeg ikke får gjort noe av det jeg har planlagt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mia_*

Noen forslag:

- lese blader/bøker

- gjøre husarbeid (rydde i skap/hyller, ting du vanligvis ikke gjør hver uke)

- planlegge og lage god middag (planlegge middager for en hel uke)

- skrive mail til venner

- trening i stua (søk på nettet for å finne øvelser som yoga, pilates, styrke, meditasjon osv)

- håndarbeid om du er typen til det

- skrive dagbok

- registrere deg på Kvinneguiden (diskutere, lage dagbok her inne. Da går tiden veldig fort, jeg var registrert men slettet meg fordi jeg syntes det tok så mye tid)

Lykke til, det er jo egentlig et luksusproblem mange misunner deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg har en dårlig dag for jeg sov bare to timer i natt og ingenting natt til onsdag. Jeg har fri fra jobb helt til mandag, så jeg skal ikke klage.

Men eg laget kaffe halv 7, dusjet, tok fotbad, satt på en vaskemaskin, har tatt opp noen boller og laget syltetøy. Så far, so good... problemet begynner nå. Jeg er trett og det er 20 minus ute og vind så jeg har ikke lyst å gå tur eller starte bilen. Så hvordan skal jeg få resten av dagen til å gå, uten å tilbringe den i senga?

Tven har streika og alle jeg kjenner er på jobb nå. Energien begynner å forsvinne og jeg begynner å bli trett. Det er ikke første gang det skjer at jeg må fylle en dag og legger jeg meg nå, sovner jeg og sover halve dagen og da blir det enda en natt uten søvn.

Hva gjør dere på sånne dager?

Har ikke egentlig hatt noen sånne, men skulle en slik dag komme, ville jeg stablet meg opp i sofaen og lest en god bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjeder meg aldri jeg. Er da alltid noe man kan finne på?

Du har PC, hva med å begynne å se en tv serie? Mye man kan finne på nettet.

Husarbeid man vanligvis utsetter (som nevnt over her)

Rydding i papirer, skuffer og slikt

Selvpleiedag, aniktsmaske, bodyscrub o.l. Har du ikke slikt finnes det mye oppskrifter på nettet man kan lage

Eksperimenter med oppskrifter, bak noe, lag tre retters middag for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inanna

Lag en liste over ting du skal gjøre iløpet av dagen. Rydd i klesskap, kjøkkenskap, skuffer og andre skap. Organisèr! Da er du i aktivitet og føler at du tross alt får noe produktivt ut av dagen. Hvis du sitter foran pc'n, eller i sofaen og leser, så blir du bare enda trøttere. Skal man få energi må man bruke energi.

Ellers føler jeg med deg. Har hatt min del av slike dager med for lite søvn, jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nattdyr
Noen forslag:

- lese blader/bøker

- gjøre husarbeid (rydde i skap/hyller, ting du vanligvis ikke gjør hver uke)

- planlegge og lage god middag (planlegge middager for en hel uke)

- skrive mail til venner

- trening i stua (søk på nettet for å finne øvelser som yoga, pilates, styrke, meditasjon osv)

- håndarbeid om du er typen til det

- skrive dagbok

- registrere deg på Kvinneguiden (diskutere, lage dagbok her inne. Da går tiden veldig fort, jeg var registrert men slettet meg fordi jeg syntes det tok så mye tid)

Lykke til, det er jo egentlig et luksusproblem mange misunner deg :)

:) Det er vel det når jeg tenker meg om. Takk for oppmuntring for humøret svinger litt. Det er kaldt ute, men et nydelig vær med et lys som jeg bare har såå kick-lyst å fotografere, men så er selvfølgelig batteriet flatt på kameraet og jeg har glemt laderen hjemme hos foreldrene mine. Jeg prøvde å ta bilde med mobilen, men den har ikke noe bra kamera. Jeg har staffeli og malersaker, men lyset forandrer seg raskt. Jeg fant fargestifter og skisset opp det jeg har utenfor vinduet nå, men lyset forandrer seg hele tiden så jeg savner kameraet, men jeg fikk laget en skisse.

Det er lenge siden jeg har dratt frem tegnestifter. Det er egentlig litt bra å kjede seg, men dagen er enda lang. Takk for mange gode forslag i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nattdyr
Du kan jo saktens legge deg og bare sove en time uten at nattesøvnen blir ødelagt. Sett på vekkerklokka :)

Jeg kan sove en time, men jeg bruker minst en time før jeg sovner og jeg blir stresset hvis jeg bare kan sove en time eller to og må ha på vekkerklokka midt på dagen. Hvis jeg sovner, bruker jeg å slå den av i halvsøvne for jeg sover tungt når jeg først sovner, og i tillegg vet hjernen at jeg ikke har noe viktig å gjøre så jeg kan like godt sove noen timer til... Jeg burde hatt noen å :humpe: med.

Da hadde dagen vært perfekt.

:tellesauer: i natt igjen har jeg ikke lyst til.

Det er for kaldt til å lage :kalle:

Og til å starte bilen for å :shoppe:

:husarbeid: er kjedelig.

I ettermiddag ender jeg vel sånn:

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...