Gå til innhold

Negativ graviditetstest?


Gjest Utålmodig

Anbefalte innlegg

Gjest Utålmodig

Hei Linelia,

Ja her testes det hver morgen(billigtester), vet nesten ikke hvordan jeg gidder mer... He, he..

Fremdeles bare negativ og ingen mens.

Hva gir'u meg?

Ting jeg tenker på:

Å ikke følges opp av sykehuset om jeg er gravid og konsekvensene av det.

Om jeg er gravid utenfor livmoren.

Om jeg har SERIØSE problemer med hormonbalansen i kroppen min.

Hvordan jeg skal håndtere dette videre, altså NÅR skal jeg gjøre HVA?(Som jeg sa tidligere her så tenker jeg å gi det tiden ut januar, men så bør jeg vel kanskje ta kontakt med legen? Da KAN jeg i "verste" tilfelle være 8 uker på vei!)

Spørsmålet mitt da er hvordan de har tenkt å undersøke meg.

Jaja.

Fortsettelse følger!

Takk for at dere bryr dere og er så gode, ingen slemme kommentarer.

Jeg vet jo at det allerede har tilta for meg. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting jeg tenker på:

Å ikke følges opp av sykehuset om jeg er gravid og konsekvensene av det.

Om jeg er gravid utenfor livmoren.

Om jeg har SERIØSE problemer med hormonbalansen i kroppen min.

Hvordan jeg skal håndtere dette videre, altså NÅR skal jeg gjøre HVA?(Som jeg sa tidligere her så tenker jeg å gi det tiden ut januar, men så bør jeg vel kanskje ta kontakt med legen? Da KAN jeg i "verste" tilfelle være 8 uker på vei!)

Jeg har selv vært gravid utenfor livmoren, og vil ikke tro at du er det! Jeg merket det da som smerter allerede én uke etter eggløsning, og det var noen veldige smerter til tider (men har hørt om folk som ikke har så store smerter også). Skulle du vært i uke 8 nå så vil jeg tro du hadde merket det! Jeg fikk blødninger i uke 5 og måtte opereres på dagen i uke 6 etter ultralyd. En annen ting er at det skal egentlig slå ut på en test fordi du produserer hcg også når du er gravid utenfor livmoren (selv om det ikke stiger like fort tror jeg). Så tror ikke du trenger å bekymre deg for det med mindre du får smerter :)

Syns du burde ringe til legekontoret og spørre om å få ta en blodprøve, da kan de jo se nøyaktig hva hcg-nivået ditt er på (eller ikke er på ;)). Ultralyd er sikkert vanskelig å få til, men .. En eller annen måte må man jo kunne finne ut dette på.. Skjønner godt at du er frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Takk for beroligende svar Linelia :)

Det er i utgangen av januar jeg kan være 8 uker på vei, ikke nå. I så fall om jeg ble befruktet på kalenderdato for eggløsning.

Hva ville jeg merket om jeg var så langt på vei?

Har ikke ømme pupper, men våt i trusa (uff, det høres ikke bra ut..) mensenvondt i underlivet, hatt rart vondt i korsryggen - som om noe skulle løsne inni meg, halsbrann, større søvnbehov. Men alt dette kan man jo fint ha uten å være gravid..

Så er jeg jo syk også, og det surrer jo til mye når det gjelder å kjenne etter...

Legen sa noe om at det KUNNE være mindre HCG hvis man var gravid utenfor livmor, men at et foster/embryo ikke kan sees før åtte uker uansett når det ikke er i livmoren. (At de ikke ville finne det, sa legen.) Tipper jeg ikke er det, men fantasien er en skummel ting...

Hvis ingenting skjer innen utgangen av denne mnd tar jeg kontakt for å ta en blodprøve.

Går og venter på mensen merker jeg. Men klarer ikke roe meg helt med det heller.

Lurer på hvordan MariannE fikk resultatet sitt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende svar Linelia :)

Det er i utgangen av januar jeg kan være 8 uker på vei, ikke nå. I så fall om jeg ble befruktet på kalenderdato for eggløsning.

Hva ville jeg merket om jeg var så langt på vei?

Har ikke ømme pupper, men våt i trusa (uff, det høres ikke bra ut..) mensenvondt i underlivet, hatt rart vondt i korsryggen - som om noe skulle løsne inni meg, halsbrann, større søvnbehov. Men alt dette kan man jo fint ha uten å være gravid..

Så er jeg jo syk også, og det surrer jo til mye når det gjelder å kjenne etter...

Legen sa noe om at det KUNNE være mindre HCG hvis man var gravid utenfor livmor, men at et foster/embryo ikke kan sees før åtte uker uansett når det ikke er i livmoren. (At de ikke ville finne det, sa legen.) Tipper jeg ikke er det, men fantasien er en skummel ting...

Hvis ingenting skjer innen utgangen av denne mnd tar jeg kontakt for å ta en blodprøve.

Går og venter på mensen merker jeg. Men klarer ikke roe meg helt med det heller.

Lurer på hvordan MariannE fikk resultatet sitt...?

Vel, jeg var 6+0 når jeg var på ultralyd, og da så de at det var noe utenfor livmoren.. Så det stemmer nok ikke helt det legen din sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linelia,

koselig at du er godt på vei :)

og at du er ok etter alt som har skjedd.

Takk for det, var jo kjempebekymra i begynnelsen for at det skulle være utenfor igjen, men det gikk heldigvis bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Utålmodig

Digger legen min, men det er nok litt sånn at han kan være litt vel avventende på noen ting. Har nesten kostet meg DYRT før.

Men så lenge jeg ikke føler meg skikkelig dårlig er det vel ingen grunn til å krisemaksimere heller.

Nysgjerrigper på loftet her! :sjenert:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger legen min, men det er nok litt sånn at han kan være litt vel avventende på noen ting. Har nesten kostet meg DYRT før.

Men så lenge jeg ikke føler meg skikkelig dårlig er det vel ingen grunn til å krisemaksimere heller.

Nysgjerrigper på loftet her! :sjenert:

:lol:

Skjønner det, tror ikke du har noen grunn til å bekymre deg for utenfor livmoren, men hvis du får smerter så bør du oppsøke lege.

De tingene du nevner høres jo ut som symptomer, men så er det jo også sånn at hvis man leter etter symptomer så får man gjerne det også, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hvordan dette kan være, fordi jeg har hatt det sånn selv. Mensen kom ca en måned for seint, og jeg skjønte ingenting i tiden før den kom. Mest sannsynlig er dette ditt "problem" også.

Jeg tenker uansett at det ikke er mye galt som kan skje selv om du skulle være gravid uten å vite det nå. (Men jeg ville ikke drukket alkohol hvis jeg mistenkte at jeg var gravid. Ellers lever man jo som normalt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Helenaa,

Takk for respons!

Ja, det er nok det som skjer her også.

Merkelig at det skulle skje akkurat den første måneden vi prøver, og det har ikke skjedd på flere år.

Og det er jo denne tiden jeg er så opphengt i det.

Så ekstra kjedelig.

Må finne ut av det om ikke altfor lenge pga sykdom jeg sliter med.

Hvis jeg blir gravid må jeg følges opp tettere av sykehuset.

Så er det jo en tålmodighetsprøve når man får lov av legene å gå igang og prøve å bli gravid, tiden er så dyrebar. For jeg har, som du kanskje har sett i tråden, bare et lite vindu av tid, der jeg kan/får "lov"å bli gravid.

Gravidzilla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp et program på tv (I didn't know I was pregnant), hun hadde tatt masse tester, men alle var negative, og derfor slått seg til ro med at det måtte være andre grunner til plagene hennes. Så følte hun seg skikkelig dårlig, og kom seg på sykehuset, da fant de ut at hun var gravid, men selv der var den vanlige urinprøven negativ, mens blodprøven var positiv. Samme dag fødte hun.. Skjønner ikke helt at det er mulig jeg da, men (burde jo fått mage, kjenne bevegelser osv.) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Utålmodig

Åhhh...

Grøss.

Det avgjør saken; Om ikke noe skjer er det til legen i utgangen av denne måneden med KRAV om blodprøve!

For her er det fremdeles ingenting som skjer.

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Innser at jeg gruer meg til å spørre legen om blodprøve...sist sa han at jeg skulle "følge det opp på vanlig måte". Hva betyr det? På onsdag er det åtte uker siden første dag i forrige mens. Synes det er kjipt å mase på han...

Pga medisiner jeg går på er det en mulighet for at det kan være noe galt med fosteret, når kan man finne ut sånne ting?

Merker jeg ikke klarer tenke rasjonelt og klart.

Det er jo ikke sikkert det er noe foster engang!

Sitter her og vurderer å gå til privatklinikk for blodprøven.

Pysa...

Hva ville du gjort?

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ringe legen og forklare at du må finne det ut fordi du går på disse medisinene? (som du må slutte på hvis du er gravid, eller?). En blodprøve er tross alt ikke så mye forlangt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville fortsatt forklart at det var viktig for deg å vite pga disse medisinene. Syns de burde ta deg ekstra alvorlig pga det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Takk for støtten Linelia.

Når er det evt man sjekker et foster for om alt er "som det skal"?

Så er det jo egentlig sånn at jeg skal følges opp tettere også. Blæh.

Det er en hel haug med greier som påvirkes av om jeg er gravid eller ikke ellers også...Uten å gå for langt inn på alt.

Hmmm.

Privat eller fastlegen?

Må kvinne meg opp i så fall, om det blir fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel ann på hva som kan være galt kanskje? Man kan jo ikke se så mye så tidlig, jeg har vært i uke 8, og da kunne de ikke se så mye mer enn et bankende hjerte omtrent.

Syns du burde ringe fastlegen, jeg tok flere blodprøver i starten av svangerskapet for å sjekke at hcg steg slik den skulle, og det tok jo ikke mer enn fem minutter, trenger ikke time eller noe for det. Tror ikke de sier nei til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...