Gå til innhold

Negativ graviditetstest?


Gjest Utålmodig

Anbefalte innlegg

Gjest Utålmodig

Hvor sent har du fått positivt resultat på graviditetstesten når du var gravid?

Har du testa når du var gravid etter forventet mens, og fått negativt resultat -og i så fall hvor lenge etter forventa mens?

Når ble den endelig positiv?

Tipper mensen er forsinka, testa men er negativt.

Første måned vi prøver og er litt for opptatt av alt.. Er vel gjerne det som gjør at mensen er littegranne forsinka også.

Har litt lang og ikke helt fast syklus (33-35 dager), lurer på om eggløsninga bare var noen få dager (3-5?) før forventa mens, ettersom konsistensen på "slimet" var slik det beskrives ved eggløsning. Men dette var en ukes tid etter eggløsningskalenderen tippa...

Nå har jeg litt mensensymptomer, litt oppblåst og "rar" i magen, men også halsbrann... Kvalm er jeg alltid om morgenen, så det spiller vel ikke noen rolle fra eller til?

Hmmmm....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg trodde jeg var gravid så hadde jeg halsbrann, masse utflod (våt i trusa konstant) og trodde jeg skulle ha mensen hver dag. Ble ikke kvalm før rundt uke 7 tror jeg kanskje det var.. Men da var kvalmen konstant 24/7 og helt jævli.. Hadde jo allerede vært hos legen osv da, så ingen tvil om at jeg var gravid så sent.

Jeg testa positivt 4 dager før jeg venta mensen da, så jeg er kanskje ikke den rette til å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testa aldri positivt, jeg.

Tre tester var negative, da var jeg alt tre-fire mnd på vei...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Takk for svar begge to!

MariannE -hvordan fikk du bekrefta at du var gravid?

(Blodprøve/UL/annet?)

Fremdeles ikke noe Tante Rød her.

Men har endel vondt i underlivet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg testa ikke positivt før 14 dager etter jeg hadde eggløsningsslim. I alle dagene før var testen negativ (ca 3 dager).. (men fikk svak strek etter tidsfristen var gått ut (sånn billig strimmel...) først etter 30 min, så etter 15 min.. og så endelig ble den positiv innen for tidsfristen.. først veeeldig svak og så sterkere og sterkere strek for hver dag. Men hadde en sterk mistanke da.. har gått og vært småkvalm hele jula egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Takk Nolia -og gratulerer!

En uke på overtid nå, ikke noe mens.

Testa også før forventa mens fordi jeg har hørt om flere som har fått utslag tidlig, og vi jo prøver nå.

Testa to strimler i dag og de var negative.

To fordi i ventetiden på den første, fløt det ut en del farge, så jeg ville sikre meg å få en som ga resultat med morgenurinen - det er de billige testene. (Har brukt ulike tester.) Fargen ble etter litt av ventetiden normal, og var negativ. Det vil si at begge to var negative.

Jeg går på noen medisiner som jeg lurer på kan påvirke dette. Det er ikke testet noe særlig hvordan det kan påvirke graviditet, og jeg må desverre ta disse medisinene. Kanskje jeg skal prøve kontakte sykehuset?

Nå lurer jeg på hvor lang tid det bør gå før jeg evt ber om en graviditetstest hos fastlegen...

Tar de urinprøve som vi gjør hjemme, eller er det blodprøve? Og er det mulig å se det i blodet dersom det ikke er nok hormoner i urinen til å påvise det? Noen som vet?

Går på et vis rundt og venter på at mensen skal komme... Selv om vi jo prøver å bli gravide, men det er så rart at jeg hverken får utslag eller mens. Kan jo være forsinka -men det er mer forsinka enn ""normalt" for meg tross ustabil syklus.

(Jeg har regna en "lang syklus" på når jeg forventa mens.)

Desutentenker jeg på anbefalt gravid-kosthold...

Dette med oster, kjøtt etc... Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok du må vente litt lengre før du går til lege og får tatt en blodprøve. Urinprøvene de tar der, er de samme som man bruker hjemme. Jeg har opplevd en del ganger at mensen er ca 10 dager forsinket uten at det var noen grunn egentlig. Ikke ofte, men det har skjedd sånn plutselig.

Kan tipse om at hvis du ønsker å vite når du har EL (hvis du ikke er gravid nå da), kan du prøve å ta temperaturen hver morgen før du står opp. Når tempen stiger litt og holder seg der, så betyr det at du hadde EL de to dagene før stigningen. Det høres litt rart ut at du skal ha EL 3 dager før forventet mens sånn på fast basis...

De fleste har EL på ca samme dager i hver syklus. Men det finnes unntak, feks meg ;)

Endret av Arielle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Hvor lenge bør jeg vente med å gå til legen synes du Arielle? Urinprøvene er de samme, ja. Men tar de ikke blodprøver også? Jeg lurer jo på om det er mulig å se noe på en blodprøve når det er sånn at det ved testing av urin ikke gir utslag?

(Om det skulle være sånn som hos MariannE..! :fnise: )

Jeg har også opplevd plutselige endringer i syklusen, men det er kanskje tre ganger på 16 år at den ikke har kommet. Ellers er det innenfor det jeg har regnet som lang sylklus nå. Og siden dette er første gang vi prøver er det jo litt spennnende å finne ut.

Aner forresten ikke om eggløsningen faktisk var når jeg trodde, men det var da slimet var sånn som det beskrives ved eggløsning.

(Ble mildt sagt overrasket!)

Hvis jeg regner terminkalkulator med utgangspunkt i syklus er jeg allerede 5 uker på vei. Regner jeg fra slimet var "riktig" er det bare 3 uker eller noe.(Titta bare raskt.)

Tenker mye på det av ulike årsaker.

Jeg skal blandt annet følges oppp tettere enn per dags dato av sykehuset om jeg er gravid, pga sykdommen jeg har.

Også har jeg et lite "vindu" hvor jeg har mulighet til å bli gravid, hvis jeg ikke rekker det, blir det ingen barn... :tristbla:

Sorry om jeg er en smule nevrotisk. Tenkte på at dette var et bedre sted å legge fram alt enn til venner og familie.

I tillegg sitter det jo folk her med en hel haug erfaringer! :jepp:

Hvis mensen kommer skal jeg ta tipset ditt og måle temp (selv om det muligens ikke lar seg gjøre på meg... Kjedelige sykdommen.)

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg har opplevd å få negativ test, men var gravid. Då eg skulle ha nr to, var mensen uregelmesseg etter forrige fødsel, så eg fekk negativ test då eg testa den dagen (eller var det dagen etter?) eg trudde eg skulle ha mensen. Vart negativ, og eg tenkte ikkje meir på det før nokre uker seinare. Var nok omtrent 3 uker på veg då eg testa fyrste gongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Imli: Kanskje jeg bare skal "glemme" hele greia litt?

Spørsmålet er vel helst om jeg klarer!

Føler meg som en skikkelig gravidzilla... :biggrin:

Setter veldig pris på alle dere som deler! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Fant dette på babyverden:

"Dersom testen er negativ og du er sikker på at du har testet på riktig tidspunkt, er du mest sannsynlig ikke gravid. Hvis eggløsningen derimot har funnet sted senere enn du tror kan hCG nivået være for lavt til at det slår ut på en test. Hvis du tror det kan være årsaken til at testen er negativ kan det være lurt å ta en ny test etter noen dager."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge bør jeg vente med å gå til legen synes du Arielle?

Hvis mensen kommer skal jeg ta tipset ditt og måle temp (selv om det muligens ikke lar seg gjøre på meg... Kjedelige sykdommen.)

Takk for svar! :)

Nei, jeg vet ikke hvor lenge du skal vente. Hvis du er veldig usikker og tenker mye på det, kan det vel være greit å få det unnagjort først som sist. Tenkte bare på om de på legekontoret har en slags "frist" for hvor lenge mensen har vært borte før de synes du bør få en time, siden den kan være litt forsinket av ulike grunner, og testene var negative. Det går jo an å ringe dem og høre :).

Det med tempingen fungerer på alle. Alle får høyere temperatur etter EL. De fleste kan forutsi at de har EL mellom dag 12 og 16 feks. , men det er ikke alle som kan det (feks meg). Dvs at EL flytter på seg. Hvis du har en sykdom som påvirker syklusen din generelt, er det vel stor sjanse for at du er en av dem. Hvis EL flytter på seg, kan man aldri vite på forhånd når man har EL, men man vet det i etterkant, slik at man kan vite om det er mulig at man er gravid eller ikke basert på om man har hatt noe sengeaction mens man hadde EL eller ikke :). Jeg gjorde det en lang periode før vi fikk vårt første barn, og jeg lærte veldig mye om syklusen min og hvordan kroppen min oppførte seg i de ulike stadiene av syklusen, så nå vet jeg alltid når jeg har EL, uten å teste.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Takk for svar Arielle!

Jeg lurer på om det å måle temp ikke fungerer pga av sykdommen jeg har gjør at jeg kan ha forhøyning i temp -ikke at syklusen flytter seg. Syklusen er "naturlig" (?) ikke helt jevn ;)

Men skal teste måling uansett -kan hende det funker! Og synes det er kult om jeg kan bli bedre kjent med hvordan kroppen min fungerer.

Skal en tur til legen veldig snart av andre årsaker, så spør nok litt da.

Fremdeles ikke mens her, så tok en ny billigtest i dag - negativ...

Ja, ja - vi får se.

Veldig deilig å vite at andre har opplevd liknende ting. Da er det ikke så ille på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Utålmodig

Da skal jeg vente en uke til før jeg evt tar test hos legen. Fremdeles ikke noe mens, ikke noe positiv test heller.

Venter på en ny ladning billigtester :fnise:

Har ganske mye "menssmerter". Nysgjerrig på om det er mensen eller noe annet...

Da er det bare å smøre seg med tålmodighet -som jeg ikke er særlig god på. Det her vel dere forstått allerede :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*
Har litt lang og ikke helt fast syklus (33-35 dager), lurer på om eggløsninga bare var noen få dager (3-5?) før forventa mens, ettersom konsistensen på "slimet" var slik det beskrives ved eggløsning. Men dette var en ukes tid etter eggløsningskalenderen tippa...

(nå har ikke jeg lest hele denne tråden så nøye, så kanskje jeg gjentar noe andre allerede har sagt eller spør om ting du allerede har svart på..)

hei :)

tenkte å dele min erfaring;

i en prøveperiode (PP) testet jeg positivt på eggløsningtest og hadde eggløsningsslim og murring i magen, var hoppende fornøyd og det ble mye :sengekos: Var veeldig spent 14 dager senere, når jeg ventet mensen.. Men, den-gang-ei! mensen kom aldri...14 dager etter forventet mens fikk jeg derimot, for 2. gang den PP, symptomer på EL igjen (murring i magen,ømme brystvorter og slim, brukte ikke EL tester da fordi jeg faktisk ikke tenkte tanken at det var eggløsning- igjen). 14 dager etter dette igjen fikk jeg mensen.. så det jeg vil frem til; kroppen kan forberede seg til eggløsning og gi deg alle symptomer, men det kan (dessverre) skje at egget ikke blir sluppet og eggløsing finner da ikke sted. kroppen prøver derfor igjen litt senere i syklusen..

dette er utrolig frustrerende og har ikke hendt meg siden, heldigvis, men vær klar over at det skjer. årsaken til at det hendte meg tror jeg var fordi jeg var syk på det tidspunktet første forsøket på eggløsning fant sted. jeg lå med influensa og pga. høy feber proppet jeg i meg IBUX, helt uvitende om at det kunne tulle til eggløsningen, noe jeg først lærte meg i ettertid. du sier jo også at du har en sykdom, kanskje medisinene du måtte ta hindrer/tuller med eggløsningen din? har du snakket med legen din om at dere prøver?

masse lykke til med prøving- håper du får positiv graviditetstest snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Utålmodig

OI!

Takk for intr. innlegg!

Dette skal jeg ha i bakhodet, det er jo ikke dumt å vite om!

Hmm...

Fremdeles negativ her, og ingen mens.

I dag stakk det til skikkelig et par ganger der nede -litt sånn at jeg gispet!

Går og "venter" på mensen, men tenker også at jeg kanskje gravid...

I går glemte jeg hele greia for noen timer, og det var godt. På kvelden fikk jeg skikkelig mensenfølelse. Rare greier altså.

Fortsettelse følger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Fremdeles ingenting.

Merkelig dette her.

Men, tiden vil vise!

Hvis jeg er gravid (tør nesten ikke si det, er så redd for å jinxe det...) snakker vi første forsøk - og det er vel for godt til å være sant, tenker jeg.

Oppdatering følger.

Hyggelig du "følger med" Arielle

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utålmodig

Fremdeles ingen mens, og fremdeles negativ.

Litt sur i dag. Blæh.

Hvis ingenting skjer i helga, er det til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...