Quirky Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #341 Del Skrevet 19. mars 2010 Fikk en av pakkene fra LUSH i dag, to flasker vaniljeduftende bodylotion. Det tok vel 10 dager, akseptabelt. Fikk også MAC blush i Well Dressed, en nydelig, lys rosa tone, og MAC leppestift i fargen Modesty, som er en nøytral beige-rosa farge som vil gå til alt, godt kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #342 Del Skrevet 19. mars 2010 Siden det er mye mer behagelig å sitte i pysjamas foran pc-en og bestille klær mens vanilje-bodylotionen trekker inn og neglelakken på tærne tørker enn å kle på seg, sminke seg, dra inn til Trondheim Torg og lete etter plaggene jeg vil ha på Only, bestilte jeg fra Onlys nettbutikk i dag- nettshopping er virkelig å foretrekke foran irl-shopping, man slipper trengsel, dårlig, høy musikk, kø, utføre akrobatiske øvelser for å få tak i plagget man vil ha, som selvsagt henger omtrent under taket, bla seg gjennom hauger med jeans som ikke er sortert korrekt for å finne et par i størrelsen man er ute etter- hvorfor utsette seg for slikt med mindre det er nødvendig? Bestilte tre hvite laaange basic-topper, to litt kortere men fortsatt lange basic-topper (også hvite, mangler hvite basic-topper desperat), og to lange singleter med bryterrygg i sort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #343 Del Skrevet 19. mars 2010 Hvis jeg brukte 10% av energien og tiden jeg bruker på å finne den beste kosmetikken på studiene mine, ville jeg hatt minst én mastergrad nå...men kosmetikk er ikke bare en lidenskap for meg, det er en vitenskap, og det lønner seg ofte, all researchen har ført til at jeg har oppdaget utallige produkter jeg nå ikke kan leve uten, og unngått en del feilkjøp. I tillegg til å jakte på den ultimate foundation, har jeg iherdig forsøkt å finne den beste nude neglelakken. Jeg har lest utallige anmeldelser på MUA, men alle, fra Opi, Esssie til Rimmel beskrives som "sheer", de skriver at "you need to apply at least three coats for the color to be visibible". At least tre lag? Kanskje fem? Hvem gidder det? Jeg setter grensen ved to lag, helst vil jeg ha en som dekker med bare et lag, men nude/beige neglelakker gjør visst skjelden det. Men, jeg tror jeg har funnet, om ikke den ultimate nude neglelakken, så iallefall en som er langt bedre enn det meste på markedet, Dior Nude Chic. Kostet omtrent 40 ganger så mye som den fra Depend, de fra Rimmel som fikk halvgode karakterer på MUA- men, I just don't do Depend-or Rimmel. Og det er Dior, hvilket betyr god kvalitet, luksusfølelse i massevis- og den ble beskrevet på MUA som "langt mer opaque enn de fleste nude neglelakker". Opaque! Ikke "sheer", OPAQUE! Sånn ser den ut på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #344 Del Skrevet 20. mars 2010 Så reklame for en ny norsk nettbutikk i siste Costume, Motedronningen.com, og måtte selvsagt sjekke den ut. Utvalget er ikke stort, men mye av det de har er spennende- langt mer spennende enn det du finner i de fleste norske nettbutikker. Følte meg forpliktet til å støtte dette initiativet, så jeg bestilte noen plagg, for å være snill, ikke fordi jeg hadde innmari lyst på dem. Ren idealisme, ingen skjulte motiver- jeg shoppet faktisk egentlig ikke, jeg støttet bare en god sak, vil si at det er på linje med å adoptere et fadderbarn. Kjøpte en oversized collegegenser i hvitt, en hvit oversized boyfriend-skjorte (har vært på utkikk etter en slik lenge, men ikke funnet annet enn undermåls utgaver, denne er perfekt), og, trass i at sambo hater dyreprint, synes det er superharry og sier at det minner ham om en jævlig eks-dame, en genser, også oversized (ser noen et theme her?) med leopardtrykk! Men den er hvit, hvilket gjør den mer chic enn om den hadde vært standard oransje. Jeg ville aldri iført meg en utringet singlet med oransje leopardprint, men leopardprint gjort på denne måten, i disse fargene, synes jeg funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 20. mars 2010 #345 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg hadde tenkt å tipse deg om den Dior-neglelakken, etter at jeg så den på et nettforum. Jeg er ikke noen neglelakkperson selv, men tenkte umiddelbart på deg. Jeg var en snartur innom MAC i går, og fikk med meg Studio Fix Fluid (i den aller lyseste fargen (NC15); hun mente jeg heller kunne bruke solpudder og rouge for å få farge). Den er ørlite for lys (takk og pris), men helt klart brukbar, og med solpudderet mitt fra EL, samt den nye rougen jeg kjøpte (Pink Swoon) ble resultatet riktig så fresht. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 20. mars 2010 #346 Del Skrevet 20. mars 2010 Nyyyydelig nude-lakk, jo! Og takk for themeparty-hjelp, men jeg fikk heldigvis ikke behov for det, ble familiemiddag og kjærestekveld i stedet Jeg ser du snakker så himla varmt om concealeren til Mac (Studio etellerannet...?), er det en allround-conecaler eller er den en sånn som er beregne enten på øyeområde eller ansikt? Jeg skulle hatt meg en ordentlig god concealer, jeg klarer ikke helt bli venn med de jeg har prøvd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #347 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg hadde tenkt å tipse deg om den Dior-neglelakken, etter at jeg så den på et nettforum. Jeg er ikke noen neglelakkperson selv, men tenkte umiddelbart på deg. Jeg var en snartur innom MAC i går, og fikk med meg Studio Fix Fluid (i den aller lyseste fargen (NC15); hun mente jeg heller kunne bruke solpudder og rouge for å få farge). Den er ørlite for lys (takk og pris), men helt klart brukbar, og med solpudderet mitt fra EL, samt den nye rougen jeg kjøpte (Pink Swoon) ble resultatet riktig så fresht. Kjøpte du enda en foundation? Skal du avbestille den fra Bobbi Brown? At du tenkte på meg da du så den lakken og hadde tenkt å tipse om den, beviser at det var et utmerket kjøp. Nyyyydelig nude-lakk, jo! Og takk for themeparty-hjelp, men jeg fikk heldigvis ikke behov for det, ble familiemiddag og kjærestekveld i stedet Jeg ser du snakker så himla varmt om concealeren til Mac (Studio etellerannet...?), er det en allround-conecaler eller er den en sånn som er beregne enten på øyeområde eller ansikt? Jeg skulle hatt meg en ordentlig god concealer, jeg klarer ikke helt bli venn med de jeg har prøvd.. Takker, den er virkelig fin- det er vanskelig å finne den perfekte nude neglelakken, tro meg. Concealeren jeg snakker så varmt om er Studio Sculpt, men den er nok ikke egnet til bruk på området rundt øynene, siden den har tykk og fast konsistens, og er veldig dekkende. Jeg foretrekker å ha én concealer til bruk under øynene, og én til ansiktt, jeg har ikke funnet noen concealer som fungerer tilfredsstillende til både ansikt og øyeparti, under øynene vil jeg ha noe lett og lysreflekterende (bruker Touche Eclat fra YSL), til ansiktet trenger jeg noe langt mer dekkende, og ikke lysreflekterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 20. mars 2010 #348 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Haha! Neida, jeg fant ut at jeg kunne kjøpe en ekstra foundation i tilfelle den fra BB ikke passet. Men begge passer utmerket. BB 2.5 Warm Sand er nok det nærmeste jeg kommer perfekt match til vinterhuden min. SFF er i NC15 (kan du tenke deg?), og den er temmelig blek, men mørkner på huden, som så mange andre. Holdbarheten er super; jeg sminket meg ganske tidlig i morges, og den satt på i 12 timer pluss uten å forandre seg noe særlig. Finishen var også nydelig med et tynt lag møysommelig blendet utover. Sminkegal? Jeg? Jeg er jo Mamma, og da har man jo ikke behov for andre interesser. Endret 20. mars 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #349 Del Skrevet 20. mars 2010 Yess! Har fått forsikringspengene for laptopen jeg druknet (åhh,som jeg elsker tabbeforsikringen min), og siden jeg for lengst har kjøpt ny laptop, kunne jeg bruke pengene på hva som helst. Siden ipoden min døde tidligere i dag (druknet den også, noen som ikke visste bedre ville kanskje trodd at jeg var klumsete), var en ny ipod førsteprioritet- mp3-spillere fra andre merker var ikke aktuelt, siden jeg kjøpte min første ipod da de ble lansert for mange år siden, har mp3-spiller for meg vært synonym for ipod- det finnes kanskje rimeligere alternativer, men ingen slår Apple på design. Bestemte meg for å gå for en ipod touch denne gangen, alle ekstrafunksjonene appelerer til meg, og designet er suverent. Siden jeg vil ha masse lagringsplass, de 30 gigabytene jeg hadde til rådighet på den forrige ipoden min var utilstrekkelig, så jeg bestilte denne. Siden jeg først var på gadget-kjøret, fant jeg ut at det var på tide å erstatte mini-pc-en min, som, uhhhm, druknet for et år siden. Valgte denne. I tillegg bestilte jeg noen kjedelige ting, som ny ekstern harddisk (den jeg hadde døde for noen uker siden-ikke av drukning!), lasertoner til skriveren min, lader til mobiltelefonen og ny mus- trådløs denne gangen, siden yndlingshobbyen til katten min er å bite over kabler. Fant en fin en i hvitt og sort, som matcher laptopen min, som også er hvit og sort og hvis lekre design definitivt var en faktor da jeg bestemte meg for å kjøpe den. Gadgets som både har lekkert design og avansert teknologi får hjertet mitt til å slå fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emile Skrevet 20. mars 2010 #350 Del Skrevet 20. mars 2010 Haha! Neida, jeg fant ut at jeg kunne kjøpe en ekstra foundation i tilfelle den fra BB ikke passet. Men begge passer utmerket. BB 2.5 Warm Sand er nok det nærmeste jeg kommer perfekt match til vinterhuden min. SFF er i NC15 (kan du tenke deg?), og den er temmelig blek, men mørkner på huden, som så mange andre. Holdbarheten er super; jeg sminket meg ganske tidlig i morges, og den satt på i 12 timer pluss uten å forandre seg noe særlig. Finishen var også nydelig med et tynt lag møysommelig blendet utover. Sminkegal? Jeg? Jeg er jo Mamma, og da har man jo ikke behov for andre interesser. Møysommelig blendet utover sier du..how do you do it? Jeg har nemlig kjøpt foundation fra Kanebo sensai silk etter påvirkning fra blant annet deg. Parfymeridama mente at jeg måtte ha primer også(Lancome, den gir meg ingenting) og pensel for påføring. Og jeg fikser det ikke. Jeg er så vant med mineralpudder i løs form, at dette med krem blir helt feil. Og så med pensel da?!! Hjelp..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 20. mars 2010 #351 Del Skrevet 20. mars 2010 Møysommelig blendet utover sier du..how do you do it? Jeg har nemlig kjøpt foundation fra Kanebo sensai silk etter påvirkning fra blant annet deg. Parfymeridama mente at jeg måtte ha primer også(Lancome, den gir meg ingenting) og pensel for påføring. Og jeg fikser det ikke. Jeg er så vant med mineralpudder i løs form, at dette med krem blir helt feil. Og så med pensel da?!! Hjelp..? Du må bruke fingrene, ikke kost. Så påfører du lite og forsiktig inntil du oppnår ønsket resultat. Jeg synes ikke primer gjør noe annet på min hud enn å tørke ut (og svi i lommeboka), og betrakter det som et overflødig steg, but that's me. Men poenget er altså at du skal bruke liiite, smøre utover med fingrene slik at varmen fra fingrene hjelper fordelingen, og heller bygge opp litt etterhvert hvis du trenger mer dekkevne. På den måten kan også dekkende foundationer gi et naturlig resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emile Skrevet 20. mars 2010 #352 Del Skrevet 20. mars 2010 Hvordan klarer du å drukne så mange ting? Føler meg ganske idiot her som kjøpte pc til datteren(ok da, nav dekket den) uten tabbeforsikring. Tror jeg skal plassere den på et mer safe sted i leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emile Skrevet 20. mars 2010 #353 Del Skrevet 20. mars 2010 Du må bruke fingrene, ikke kost. Så påfører du lite og forsiktig inntil du oppnår ønsket resultat. Jeg synes ikke primer gjør noe annet på min hud enn å tørke ut (og svi i lommeboka), og betrakter det som et overflødig steg, but that's me. Men poenget er altså at du skal bruke liiite, smøre utover med fingrene slik at varmen fra fingrene hjelper fordelingen, og heller bygge opp litt etterhvert hvis du trenger mer dekkevne. På den måten kan også dekkende foundationer gi et naturlig resultat. Ja, jeg gikk over til fingrene, men ikke slik du beskrev. Tok vel heller en dæsj og klæsket utover. Litt og litt altså? Ok, det skal testes i morra den dag. Takk for innføringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #354 Del Skrevet 20. mars 2010 Hvordan klarer du å drukne så mange ting? Føler meg ganske idiot her som kjøpte pc til datteren(ok da, nav dekket den) uten tabbeforsikring. Tror jeg skal plassere den på et mer safe sted i leiligheten. Uhhm...jeg er bittelitt klossete, en anelse uforsiktig, og veldig uheldig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #355 Del Skrevet 20. mars 2010 Hvordan klarer du å drukne så mange ting? Føler meg ganske idiot her som kjøpte pc til datteren(ok da, nav dekket den) uten tabbeforsikring. Tror jeg skal plassere den på et mer safe sted i leiligheten. Tabbeforsikring er genialt, og ser for meg at du som har barn defintivt vil tjene (evnt.unngå å tape) mye penger på en slik forsikring- og tryggheten den gir er deilig. De fleste av oss har jo en del kostbare eiendeler, og spesielt elektronikk er jo følsomt og lett å ødelegge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emile Skrevet 22. mars 2010 #356 Del Skrevet 22. mars 2010 Tabbeforsikring er genialt, og ser for meg at du som har barn defintivt vil tjene (evnt.unngå å tape) mye penger på en slik forsikring- og tryggheten den gir er deilig. De fleste av oss har jo en del kostbare eiendeler, og spesielt elektronikk er jo følsomt og lett å ødelegge. I know. Men jeg ble akutt rammet av gnienhet, og så for meg hva annet jeg kunne bruke tusenlappen til. Jaja, gjort er gjort. Tenkte jeg skulle tipse deg om at den Lolita L...parfymen var på tilbud i parfymeriet på Solsiden i dag, men så kom jeg på at du har vel et helt lager snart. Tror den var ny og lilla..? Tok på en dæsj, og jeg liker den. Kjøpte en nydelig glossy lebestift fra Dior som jeg skal gi i gave, men husker seff ikke nummeret. Lurer på om dere sminke/produkt-nerder kan tipse meg om noe for nesa mi? Den blir helt kakete med foundation på. Not nice. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #357 Del Skrevet 26. mars 2010 Siden jeg fikk en rabattkode verdt 100 kr da jeg horet og ble fan av Nelly på Facebook (greit, jeg liker å shoppe der, men jeg er ingen fan, thanks), måtte jeg selvsagt utnytte den asap. Bestilte Valley tank i hvittog sort (kommer til å forsøke å unngå hore-looken Nellys stylister gikk for) og et skjørt jeg har hatt lyst på lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #358 Del Skrevet 26. mars 2010 Har shoppet irl i dag, til en forandring- Backcomb in a Bottle fra Sexy Hair (faen så dyr den er i frisørsaking i Norge, men siden Feelunique ikke shipper produkter i sprayform til Norge...), et par fiolette 100 denier strømpebukser og et belte fra herreavdelingen på Cubus (herregud så jævlige beltene i kvinneavdelingen var), en laaang hvit langermet basistopp fra Vila, t-skjorter til mannen i mitt liv- hentet cardiganene også, så gaven er komplett, den venter på ham når han kommer hjem fra nattevakt. Hentet også skinnskjørtet, det er fantastisk- det er tilnærmet perfekt (bruker ordet perfekt litt for mye i denne shoppingdagboka), og to stk Buffy Body Butter fra Lush. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #359 Del Skrevet 29. mars 2010 Fikk pakke fra Komplett lørdag, og ble så forelsket i min nye ipod Touch at jeg bestemte meg for å kjøpe en iphone! Siden Prada-telefonen min er død (nei, jeg druknet den ikke), og min elskede HTC Touch Pro 2 fusker og dessuten er ekstremt tung og stor (det er jo en liten datamaskin), har jeg greid å overbevise meg selv om at jeg trenger en iphone. Ville ha den i hvitt i stedet for standard sort, og fant det jeg var ute etter på mpx.no. Den er Telenor-låst, noe som fikk meg til å nøle, siden Telenor ikke akkurat har rykte på seg for å være det beste alternativet blant mobilselskapene, heller det verste, men jeg fant et abbonement som faktisk så veldig gunstig ut. Min nye baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #360 Del Skrevet 31. mars 2010 Måtte ha dette superbrede zip-up beltet fra Asos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå