Gå til innhold

Feeding My Inner Bimbo

Quirky

Anbefalte innlegg

Har nettopp tatt TCA-peeling for første gang, skummelt. Påførte kun i t-sonen, siden huden i kinnene mine er mer ømfintlig- og det er jo uansett i pannen, på nesen og haken at jeg har problemhud. TCA-peeling gjør defintivt mer vondt enn selv sterke glykolsyre og salisylsyre-peelinger gjør, og huden min er "frostet" nå selv om jeg har skylt av for lengst. Håper jeg ikke får rødbrun, flassende slangehud, som jeg har hørt en del får- men det er vel først og fremst ved bruk av virkelig sterke TCA-peelinger, min er bare 15%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har shoppet øyenskygger og palett, selv om jeg egentlig ikke har råd!

Bestilte en palett med plass til fire skygger, og skyggene Soot, Typographic, Blanc Type og Hepcat.

Må nok oppgradere til en palett med plass til 15 skygger i uoverskuelig fremtid, jeg eeeelsker konseptet med å lage sitt eget maleskrin, se de forskjellige fargene sammen- customized paletter er virkelig et genialt konsept, siden man, i en vanlig, ferdigkjøpt palett, ofte ikke bruker alle fargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg virkelig trenger er belter, og jeg fant to je likte i outleten til Asos.com

Hvitt perforert belte

Sort belte med glidelåsdetalj

Har lyst på dette også, det kan sprite opp mange antrekk, og jeg tror det ville gjort seg veldig bra over trenchcoaten min (det originale, kjedelige beltet som fulgte med ble forkastet veldig kjapt, nå bruker jeg et obi-belte i skinn over trenchen, men obi-belter er så oppbrukt og ikke lenger spennende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på Hm.com og så etter belter, og fant to jeg likte i seksjonen for herreklær. Fant også en kjole jeg har hatt innmari lyst på, på salg- og de hadde bare en eneste inne, i min størrelse- tydelig at universet ville at jeg skulle ha den kjolen.

Belte 1 og belte 2 De er veldig like, men det ene er noe smalere. Liker best firkantede spenner på belter, fargen var også perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen! Fant ut at pakken fra H&M med blant annet flapperkjolen, har blitt sendt i retur- jeg har jo ikke mottatt pakkemelding, hverken i papirform eller på mail/sms! Ringte og spurte om de kunne sende den på nytt, men det kunne de ikke, da måtte jeg bestille på nytt- men tvilsomt at jeg får tak i flapperkjolen da.

Love Balm fra Jurlique kom i posten i dag, jeg er ikke misfornøyd. Konsistensen er litt off, men den lukter friskt og godt, og ser ut til å pleie effektivt og gi mye fukt- har smurt inn områdene jeg behandlet med TCA-peeling med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pakke fra La Redoute rett i postkassen i dag, og hentet enda en pakke nettopp- boxerene er suverene, de beste jeg har hatt noengang- snittet er perfekt, stoffet delikat og behagelig- og de er understated sexy- slik jeg foretrekker foran billige blondekreasjoner i polyester fra H&M. De matchende bh-ene er for små enda, men virker svært lovende- så lovende at jeg har lagt inn en bestilling på to stykker i min nåværende størrelse. De laaaange cardiganene i henholdsvissort og grått var helt ok, fine, men de er ikke av "rock my world"- kaliber. At jeg fant cardigans uten et hint av polyester gjør dem til et godt kjøp uansett. Badekåpen var slik en super badekåpe skal være, myk, delikat, pen, og stor nok til at man kan tulle den godt rundt seg og gå i hi en liten stund.

I tillegg til bh-ene bestilte jeg et par sorte, voksede drainpipes, falt for materialet og de lekre detaljene både nede og oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forelsket meg i t-skjortene med motiv i paljetter fra Club L som de nylig fikk inn på Nelly. Har bestilt Madonna Vanity Tee i sort og hvitt-måtte ha den i begge fargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er storforbruker av Decleors' Essential Balm for tiden (den vanligvis fete kombinasjonshuden min er tørr, og blir irritert av syrebehandlingene, og Jurlique Love Balm ikke er et fullgodt alternativ, gikk jeg hen og søkte etter selgeren Vampen tipset meg om (takk, Vampen!) for å se om jeg kunne få Essential Balm i salongstørrelse for en bra pris. Det kunne jeg- for knappe 500 kr inkludert frakt fikk jeg 100 ml Essential Balm- den krukken på 15 ml jeg har nå koster 190 kr- den koster nesten 500 kr i norske hudpleiesalonger, så jeg har faktisk spart omtrent 3000 kr på dette kjøpet (i min verden er det sånn, don't burst the bubble med logikk)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et innlegg på velværeforumet minnet meg på at jeg skulle kjøpe en ny børste til rouge, Body Shop-børsten min er alt for stor, den er jo ikke beregnet på rouge. Som rouge-newbie trenger jeg en god kost som er lett å påføre pent med, jeg gikk for MAC 129SE- den har fått gode reviews på MUA, en Ebay-selger jeg har kjøpt MAC fra før og som er garantert seriøs solgte den for en grei pris, og det er jo MAC- jeg er skikkelig MAC-frelst nå.

Nå har jeg vel strengt tatt handlet nok for én dag, men jeg fant leppestift-pensler fra MAC da jeg browset gjennom butikken til selgeren jeg kjøpte rouge-børste fra- jeg trenger eeeegentlig en leppepensel, har bare én, en fra KissMe, som jeg kjøpte fordi kabukien deres var så innmari bra- leppepenselen holdt ikke samme standard.

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har kjøpt Night balmen, og her kommer updaten jeg lovte.

Jeg bestilte balmen 14.02 og oljen 16.02. I dag kom begge i posten! Så begge har brukt under ei uke, så jeg er så absolutt fornøyd! Produktene er ekte, og godt pakket inn. Og ja, balmen er fantastisk stor og deilig! :) :)

Jeg kommer helt klart til å bruke denne selgeren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har kjøpt Night balmen, og her kommer updaten jeg lovte.

Jeg bestilte balmen 14.02 og oljen 16.02. I dag kom begge i posten! Så begge har brukt under ei uke, så jeg er så absolutt fornøyd! Produktene er ekte, og godt pakket inn. Og ja, balmen er fantastisk stor og deilig! :) :)

Jeg kommer helt klart til å bruke denne selgeren igjen.

Tusen takk for update, og for at du tipset meg om den selgeren! Gleder meg til å få min i posten, skal defintivt bestille Ylang Ylang-balm også, men foreløpig har jeg to uåpnede 15 ml krukker stående i skapet, så jeg kan tillate meg å vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker skinnjakker, og bruker den sorte, enkle skinnjakken min ekstremt mye når temperaturen tillater det, men vil ha et alternativ, en som gir en annerledes, mykere look. Har bestilt denne fra La Redoute:

Mangler skinnbukser i størrelsen jeg bruker nå også, så jeg bestilte et par som er en hybrid mellom skinnbukser og skinntights- superskinny, skjult glidelås og knapp, og glidelåsdetaljer nederst på beina. Fant ikke gode bilder, dette var det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg ikke kunne leve uten leppepenselen fra MAC. Ble også inspirert av en tråd inne på velværeforumet til å kjøpe skimmerspray fra Sally Hansen, har ønsket meg et sånt produkt- jeg liker å være blek, men det gjør seg med litt diskrét skimmer.

Nå driver jeg og vurderer å kjøpe Hydra Floral-fuktighetsmasken fra Decleor fra samme selger som jeg har bestilt Essential Balm fra- må bare finne ut om jeg virkelig, virkelig trenger den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har browset etter cardigans på Smartguy.dk, den maskuline motparten til en av mine yndlings-nettbutikker, Smartgirl.dk. Har alltid likt cardigans på menn, og etter at jeg så vokalisten i MEW rocke en sort cardigan og hvit skjorte, ble jeg besatt- jeg vil se mannen i mitt liv i cardigan! Han vil se så smashing ut i cardigan! Fant mange jeg vurdererer å kjøpe på Smartguy, har lagt ut bilder i motebloggen, så linker bare dit.

Hvis jeg kjøper et par til ham, vil han jo bli nødt til å gå med dem for å ikke såre meg- og så vil han se hvor utrolig bra det ser ut, og begynne å elske looken selv- det er iallefall planen. Han ser veldig ung ut, langt yngre enn 29, som han er, og når han går med standard-uniformen bestående av hettegenser og jeans, ser han definitivt veldig ung ut- når han har på seg f.eks skjorte, ser han så mye mer voksen og velkledd ut. Han er så ekstremt pen, og har en kropp av mannlig modell-kaliber, høy, slank, perfekt proposjonert- han ser bra ut i hettegenser og jeans, men ikke så bra som han kan se ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avventet innkjøp av nytt finishing-pudder litt, siden det jeg ville ha fra Guerlian ville bli temmelig dyrt selv på Ebay. Vurderte Lumiunizing powder fra Shisheido, men nølte litt, siden jeg helst ville ha Guerlian Meteorites. I kveld fant jeg det på Ebay til 50$, litt dyrere enn hos den andre selgeren, men frakten kom på bare 6$, mens den andre selgeren skulle ha 29$ for å sende til Norge. Siden selgeren hadde 3000 positive feedbacks, sa ja til å skrive ned verdien, og totalsummen kom på 332 kr, var det bare å klikke "kjøp". Nå gleder jeg meg til mine nydelige pudderperler (i nyansen "Mythic", som er en blanding av forskjellige farger, grønt, rosa etc, og virker korrigerende i tillegg til at det er lysreflekterende og gir et mildt skimmer) fra Guerlian i posten!

Guerlian Meteorites.

Det fra Shiseido var rimeligere, men siden jeg har brukt det før, vet jeg at Guerlian sitt er ekstremt bra, og akkurat det jeg vil ha- og det har fått 4.4 i snittkarakter på MUA, mens Shisheido-pudderet "bare" har fått 3.9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det mythic pudderet, har egentlig brukt det veldig lite.... Hva påfører du det med, kost eller pudder"pute"? Og blir det veldig skimrende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kjøper Guerlian på Ebay, men jeg kjøper Guerlain (av og til), og da helst lokalt fordi alt som kan lukte europeisk luksus er ekstremt overpriset på amerikanske nettsider. Men jeg er rar, for jeg liker parfymerier. :nigo:

Mitt siste kjøp: NARS Biarritz. Jeg er stadig på jakt etter den perfekte beige øyeskyggen med myk, fin konsistens, men hittil har søket vært delvis mislykket (Blanc Type er OK, men litt tørr). Jeg har blant annet kjøpt Clinique French Vanilla (for gul, for tørr), TheBalm Kinky Katie (for mørk og for gul, men verdens beste konsistens i en pudderskygge), Bare Escentuals Vanilla Sugar (nydelig konsistens og skinn, men for peachy), og nå altså NARS.

Jeg burde skamme meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...