Gå til innhold

Rasisme og kulde

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Rasister er alle som ikke mener at Norge bør ha åpne dører for alle som ønsker å komme hit, og som våger å antyde at det finnes problemer i kjølvannet av innvandringspolitikken som har vært ført hittil - og det blir fler og fler av oss, av uforståelige grunner.

Videre er rasister alltid hvite, og ofrene alltid brune. Aldri omvendt.

Der sa du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rasister er alle som ikke mener at Norge bør ha åpne dører for alle som ønsker å komme hit, og som våger å antyde at det finnes problemer i kjølvannet av innvandringspolitikken som har vært ført hittil - og det blir fler og fler av oss, av uforståelige grunner.

Videre er rasister alltid hvite, og ofrene alltid brune. Aldri omvendt.

Fyyyy faen, jeg vil spy på deg ditt dumme dumme kreeeek!!! Man er ikke rassist selvom man er uenig i innvandringpolitikken i Norge..

er det virkelig mulig!! Jeg har forresten også blitt utsatt for rasisme fra svarte mennesker..

Et lite tips: Ikke prat om ting du tydeligvis ikke har greie på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyyy faen, jeg vil spy på deg ditt dumme dumme kreeeek!!! Man er ikke rassist selvom man er uenig i innvandringpolitikken i Norge..

er det virkelig mulig!! Jeg har forresten også blitt utsatt for rasisme fra svarte mennesker..

Et lite tips: Ikke prat om ting du tydeligvis ikke har greie på!!

Lær deg ordet og betydelsen, irnoi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fail, mente selvsagt IRONI

tjihi...

selv er jeg blitt beskyldt for å være rasistisk for ikke å ville bli med en VELDIG innpåsliten jobbkollega med mørkt hud. Sa ikke nei pga hudfarge, men fordi han var uspiselig og trodde han var Guds Gave til kvinnen.

"bli med, jeg vise deg Oslo!"

Neitakk, sa jeg, har sett den byen før jeg...

ÅÅÅ,, du vil ikke gå ut med meg fordi jeg er brun i huden! sa han,

-bekager, sa jeg, jeg hadde ikke gått ut med deg om du så hadde hatt hud som var lille med grønne ruter!

så la jeg til: at jo forresten, da hadde jeg kanskje gått ut med deg, for da hadde du i det minste vært interessant....

Han presterte å klage til skiftsjefen vår om at jeg hadde oppført meg rasistisk, men hun hadde hørt hele samtalen uten at vi visste om de, så hun bare lo av ham og forklarte at det helt lovlig å foretrekke menn med hud som var lilla og grønnrutete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde man hatt intellektuell kapasitet til å argumentere på et noenlunde greit nivå, ville man blitt spart for merkelappene. Men så lenge man ikke klarer å argumentere for sin sak på et nivå man kan forvente av dem som har fullført grunnskolen, blir det bare grums.

Verken "rasisten" eller "antirasisten" vil ha noe å tjene på saklighet, all den tid de ikke mestrer det. Så da blir man værende på SFO-stadiet og slenge drit til hverandre.

Det man åpenbart ikke forstår, er at 1) de som brenner mest for innvandringsrelaterte spørsmål, ofte er folk som skulle holdt kjeft, og 2) det å fremstå som et fjols, skader ens sak.

En utavdegsjæl-opplevelse* hadde kanskje vært på sin plass, slik at man kunne se hvordan et fjols ser ut. Men et sådant abstraksjonsnivå vil de ikke være i stand til uten hjelp fra andre. Selv da ville det vært vanskelig, for som kjent kjemper selv gudene forgjeves mot dumskap.

* Ravi burde jo appellere til nevnte målgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde man hatt intellektuell kapasitet til å argumentere på et noenlunde greit nivå, ville man blitt spart for merkelappene. Men så lenge man ikke klarer å argumentere for sin sak på et nivå man kan forvente av dem som har fullført grunnskolen, blir det bare grums.

Verken "rasisten" eller "antirasisten" vil ha noe å tjene på saklighet, all den tid de ikke mestrer det. Så da blir man værende på SFO-stadiet og slenge drit til hverandre.

Det man åpenbart ikke forstår, er at 1) de som brenner mest for innvandringsrelaterte spørsmål, ofte er folk som skulle holdt kjeft, og 2) det å fremstå som et fjols, skader ens sak.

En utavdegsjæl-opplevelse* hadde kanskje vært på sin plass, slik at man kunne se hvordan et fjols ser ut. Men et sådant abstraksjonsnivå vil de ikke være i stand til uten hjelp fra andre. Selv da ville det vært vanskelig, for som kjent kjemper selv gudene forgjeves mot dumskap.

* Ravi burde jo appellere til nevnte målgruppe.

Herlighet. Du skriver så nedtråkkende på andre hele tiden, og at alle snakker om ting de ikke forstår. Selv om enkelte kanskje ikke klarer å formulere seg slik de ønsker, så betyr ikke dette at de ikke kan en dr*tt om emnet, eller at de ennå går i barnehagen..

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Du skriver så nedtråkkende på andre hele tiden, og at alle snakker om ting de ikke forstår. Selv om enkelte kanskje ikke klarer å formulere seg slik de ønsker, så betyr ikke dette at de ikke kan en dr*tt om emnet, eller at de ennå går i barnehagen..

Det er en kjent hersketeknikk, litt sånn "keiserens nye klær "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden på skolen (jeg går på ungdomskolen) så spurte en i klassen min som er utlending om jeg var rasist, bare sånn helt utr av det blå. Og da svarte jeg nei, men jeg fikk VELDIG lyst til å spørre tilbake om hun var rasist. De utlendingene mine på skolen tror at bare hvite kan være rasister. De går rundt å skriker jåvla rasister til folk bare de er uenige men en nordmann om noe og de kaller oss poteter. En gang spurte jeg faktisk en utlending i klassen min om det og hun sa de kalte oss for poteter. Er ikke det rasistisk a? Hadde jeg kalt de for bæsjeklomper foreksempel hadde jeg blitt stempla rasist med en gang. Forresten så slenger de også ut jævla hviting, det er rasistisk det!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver "nedtråkkende" om fjolsene som spammer forumet med fremmedfrykt 24-7, og fjolsene som legger seg på samme nivå.

Er det ikke merkverdig hvor mange som er eksperter på et relativt omfattende tema? Og hvor mange innvandrerrelaterte tråder som blir opprettet?

Er det ikke merkverdig at de som med sikkerhet uttaler seg om hvordan verden vil bli, og hvilken fare innvandrerne representerer, så godt som aldri klarer å lire av seg et snev av nyanser?

Og de som mot formodning skulle ha noen motforestillinger mot mørkemannsfremstillingene, de er selvsagt naive folk med skylapper. At sistnevnte grupper representerer folk med normalt utviklede sjelsevner (og således forstår at man ikke diskuterer menneskeskjebner på samme måte som X-factor på TV2), vil naturligvis for mørkemennene fremstå som noen nek - all den tid mørkemennene sjelden ser dagslys.

Er det så rart at jeg setter likhetstegn mellom måten man klarer å formulere seg på og vedkommendes generelle kunnskapsnivå? I den virkelige verden blir man ikke hørt med mindre man har noen evner og kunnskap. I uformelle settinger kan vi lire av oss påstander uten nødvendigvis å bli bedt om å begrunne disse. Dessverre fungerer det ikke slik når man diskuterer "politikk, krig og fred og sånn", med mindre man gjør det på "Skråblikk..."-forumet.

Før du retter din indignasjon mot meg, kan du kanskje ta for deg de uttallige fjolsene (som oftest gjester, selvsagt) som spammer forumet med grums? Som til tross for at dette er den eneste hobbyen de har, skal ha seg frabedt å bli satt i en fremmedfrykt-bås?

Begynn i riktig ende, så blir det bra. Hint: Kanskje fremmedfrykt og grumsspredning er hakket verre enn arroganse (rettet mot sistnevnte)?

PS! De som faktisk klarer å formulere noe vettugt om innvandring (uavhengig av for/i mot/mer/mindre), forstår at de ikke blir rammet av min kritikk. Beklageligvis er de i mindretall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjent hersketeknikk, litt sånn "keiserens nye klær "
Å si at andre driver med hersketeknikker er vel også ganske utbredt. På samme måte som man påberoper seg offerrollen, at andre kverulerer, er rasister, etc.

Når man går tom for argumenter, er disse "hjelpemidlene" veldig kjekke å ha.

Nei, nå kverulerer jeg vel bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jeg har aldri kalt noen rasist...

Eller, bestemoren min. Men hun er drøy også, eksen hette "Jan fra Oslo" i alle 3 årene vi var sammen. Husker hun bemerka at han hadde vel mørkt hår og vi måtte si det var farga.

Har noen venninner som er fordømmende, men vil ikke kalle dem rasister for det. Synes det er et ekstremt sterkt ord som blir kasta rundt til det mister betydningen sin (omtrent som ordet "hat").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden på skolen (jeg går på ungdomskolen) så spurte en i klassen min som er utlending om jeg var rasist, bare sånn helt utr av det blå. Og da svarte jeg nei, men jeg fikk VELDIG lyst til å spørre tilbake om hun var rasist. De utlendingene mine på skolen tror at bare hvite kan være rasister. De går rundt å skriker jåvla rasister til folk bare de er uenige men en nordmann om noe og de kaller oss poteter. En gang spurte jeg faktisk en utlending i klassen min om det og hun sa de kalte oss for poteter. Er ikke det rasistisk a? Hadde jeg kalt de for bæsjeklomper foreksempel hadde jeg blitt stempla rasist med en gang. Forresten så slenger de også ut jævla hviting, det er rasistisk det!!!!!!!!!!!!!!

De største rasistene er ofte innvandrere ja, ingen tvil om det! Du skulle definitivt spurt hun spurte deg om hun selv var rasist. Du skal aldri akseptere å bli utsatt for rasistisk hets slik dere tydeligvis blir på skolen deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Nei, nei, du må lære deg at det kun er hvite som er rasister. Skjønner du ikke det, er du ikke politisk korrekt. Bæsjeklomper (ja da, ekkelt ord, men...) hadde vært artig svar til noen mørke "kjære nye landsmenn" som kaller deg potet med klar rasistisk holdning fordi du er hvit.

Men ingen har bedt dem komme hit, ingen har bedt dem grafse til seg av vårt sosial-/trygdebudsjett. Det er dokumentert at disse ikke-vestlige innvandrerne utgjør en enorm prosentandel for bruk av slike ytelser. Norge er bra nok for å tyne penger ut av, men de liker oss ikke. Men vi kan jo ikke tørre si at vi ikke liker dem.

Råd til deg og dine foreldre: Kom deg inn på en hvit skole. Det finnes mange av dem. Vestkanten i Oslo er for eksempel ikke "beriket" med ikke-vestlige innvandrere. Våre politikere som bestemmer innvandrings-/asylpolitikk bor jo ikke der hvor disse bosetter seg. Og selv Solheim flyttet da hans kull barn nummer to skulle begynne på skolen og det var for stor prosent innvandrere der.

Jeg har også reagert like mye hver 17.-mai når toget sendes fra Oslo: Kommentatorene sier: - Her kommer xxx-skole. Dette er en flott skole hvor ørten prosent er innvandrerelever, og det er så berikende.

Men som jeg lurer på: Når Ris, Ullern og lignende skoler kommer, som bare har hvite elever, sies det ikke: Å stakkars dem, der er det ingen berikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, du må lære deg at det kun er hvite som er rasister. Skjønner du ikke det, er du ikke politisk korrekt. Bæsjeklomper (ja da, ekkelt ord, men...) hadde vært artig svar til noen mørke "kjære nye landsmenn" som kaller deg potet med klar rasistisk holdning fordi du er hvit.
Utrolig heftig bruk av ironi for å belyse noe alle oppegående mennesker allerede vet - at rasisme går begge veier. Men hva gjør man når alle klisjeargumentene er oppbrukt? Jo, gjenbruk. Overfører man prinsippet fra innvandringstrådene til miljøfronten, blir du et miljøfyrtårn!

Hvis man føler seg utsatt for rasisme ved å bli kalt potet, så sier det litt om hvilke primitive mekanismer som regjerer i loftsetasjen. Er merkelapper på tvers av "rase" alltid rasistiske? Makan til tåpelig lavmål finner du bare i innvandringstrådene.

Vil en som kaller japanere for gulinger alltid være en rasist? Eller er det kanskje bare en (barnslig) merkelapp som man benytter fordi man i utgangspunktet er for primitivt anlagt til å utvise et snev av respekt for sine medmennesker?

Litt pussig i grunn, at de som skriker høyest om misbruk av rasismebegrepet, også bruker uttrykket i annenhver setning. Herlig berikende og progressivt, ikke sant?

Men ingen har bedt dem komme hit, ingen har bedt dem grafse til seg av vårt sosial-/trygdebudsjett. Det er dokumentert at disse ikke-vestlige innvandrerne utgjør en enorm prosentandel for bruk av slike ytelser. Norge er bra nok for å tyne penger ut av, men de liker oss ikke. Men vi kan jo ikke tørre si at vi ikke liker dem.
Det er også ganske klart at du lider av fremmedfrykt. Jeg sendte for øvrig ut en spam-melding via internett og ba dem komme - bare for irritere deg.

Hva Vi/Dem angår, så er det også mange nordmenn jeg svært gjerne skulle vært foruten. Tror du eksempelvis den gjengse nordmann vil identifisere seg med brungrumset ditt? Jeg tror de fleste vil ta avstand fra deg, på bakgrunn av tullpratet ditt. Du tror kanskje du er en prima nordmann?

Endret av Karl Bonade Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest - hei
Utrolig heftig bruk av ironi for å belyse noe alle oppegående mennesker allerede vet - at rasisme går begge veier. Men hva gjør man når alle klisjeargumentene er oppbrukt? Jo, gjenbruk. Overfører man prinsippet fra innvandringstrådene til miljøfronten, blir du et miljøfyrtårn!

Hvis man føler seg utsatt for rasisme ved å bli kalt potet, så sier det litt om hvilke primitive mekanismer som regjerer i loftsetasjen. Er merkelapper på tvers av "rase" alltid rasistiske? Makan til tåpelig lavmål finner du bare i innvandringstrådene.

Vil en som kaller japanere for gulinger alltid være en rasist? Eller er det kanskje bare en (barnslig) merkelapp som man benytter fordi man i utgangspunktet er for primitivt anlagt til å utvise et snev av respekt for sine medmennesker?

Litt pussig i grunn, at de som skriker høyest om misbruk av rasismebegrepet, også bruker uttrykket i annenhver setning. Herlig berikende og progressivt, ikke sant?

Det er også ganske klart at du lider av fremmedfrykt. Jeg sendte for øvrig ut en spam-melding via internett og ba dem komme - bare for irritere deg.

Hva Vi/Dem angår, så er det også mange nordmenn jeg svært gjerne skulle vært foruten. Tror du eksempelvis den gjengse nordmann vil identifisere seg med brungrumset ditt? Jeg tror de fleste vil ta avstand fra deg, på bakgrunn av tullpratet ditt. Du tror kanskje du er en prima nordmann?

Det er også ganske klart at du lider av fremmedfrykt.

Fremmedfrykt er det dummeste ordet jeg vet. Det er et begrep laget for å latterliggjøre alle dem som er motstandere av dagens innvandrings-/asylpolitikk (og de blir stadig flere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bianca26

Fremmedfrykt er det dummeste ordet jeg vet. Det er et begrep laget for å latterliggjøre alle dem som er motstandere av dagens innvandrings-/asylpolitikk (og de blir stadig flere).

Ja enig. rasismekortet og fremmedfryktkortet blir spilt i alle retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er fremmedfrykt også det dummeste nå, på lik linje med rasisme? Er det ikke merkelig i hvor stor grad alle merkelappene som matcher de verste innvandringsmotstanderne, alltid er de dummeste? Pussig, vil noen si.

Er fremmedfrykt, eller xenofobi, noe som de gærne multikulturalistene har funnet på? Paranoide konspirasjonsteorier er forsåvidt heller ikke noe nytt i innvandringsdebatten. De som ønsker å stenge grensen har en grenseløs fantasi og kreativitet hva retorisk lavmål angår.

Er det i det hele tatt noen som tror fremmedfrykt eksisterer? Man skal være ganske modig (og blind) for å påstå at fenomenet ikke eksisterer. Og hvis vi legger til grunn at fremmedfrykt eksisterer - er det da helt utenkelig at det eksisterer på dette forumet? Og hva dem som hele tiden poster brungrums blottet for nyanser? Nei, det kan ikke være en sammenheng...

Så, eksisterer fremmedfrykt i det hele tatt? (Noen som tør å tråkke i salaten? Komiske Ali?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Nå som det er så kaldt så hadde det jo passet bra å bare hive rasistene i vedovnen. De brenner nok ganske godt og gratis er det jo også.

Eller burde vi spare dem til satan?

Kanskje du skal jobbe videre med å plassere deg selv religiøst sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Åh, er fremmedfrykt også det dummeste nå, på lik linje med rasisme? Er det ikke merkelig i hvor stor grad alle merkelappene som matcher de verste innvandringsmotstanderne, alltid er de dummeste? Pussig, vil noen si.

Er fremmedfrykt, eller xenofobi, noe som de gærne multikulturalistene har funnet på? Paranoide konspirasjonsteorier er forsåvidt heller ikke noe nytt i innvandringsdebatten. De som ønsker å stenge grensen har en grenseløs fantasi og kreativitet hva retorisk lavmål angår.

Er det i det hele tatt noen som tror fremmedfrykt eksisterer? Man skal være ganske modig (og blind) for å påstå at fenomenet ikke eksisterer. Og hvis vi legger til grunn at fremmedfrykt eksisterer - er det da helt utenkelig at det eksisterer på dette forumet? Og hva dem som hele tiden poster brungrums blottet for nyanser? Nei, det kan ikke være en sammenheng...

Så, eksisterer fremmedfrykt i det hele tatt? (Noen som tør å tråkke i salaten? Komiske Ali?)

Nei, fremmedfrykt eksisterer ikke. Det er som sagt et tåpelig ord. Det som derimot eksisterer, og i større og større grad, også blant politikere også innen Arbeiderpartiet (ikke lenger bare Fremskritts-Hagen), er et realistisk syn på at denne innvandrings-/asylpolitikken ødelegger Norge. Bøhler og Berntsen er vel talsmenn for Arbeiderpartiet i så sammenheng for Oslo i første rekke.

Regjeringen går inn for å stramme inn, Danmark og Sverige har gjort det samme: lider de alle av fremmedfrykt?

"Fremmedfrykt": Det lyder som om jeg skulle sendes til psykolog for å kureres akkurat som for edderkoppfobi!

Sannheten er at disse hordene vi har fått inn her, og som forbruker så enormt mye av vårt sosial-/trygdebudsjett ikke har noe her å gjøre. De lyver seg inn, mesteparten av dem, og det vet alle. De er også verdensmestere i å kunne bruke og jukse seg til norske trygdeordninger. Les anmeldelsen av boken Svindel uten grenser i kulturdelen av dagens Aftenposten.

I tillegg til at pengene våre går dit, er jeg også veldig bekymret for hvordan vårt samfunn vil bli. Vi er et lite land, og tåler ikke så mange innvandrere fra ikke-vestlige land som skal kreve og kreve: Ingen liten gris lenger på bildet på Kristiansand sykehus: Nei, de bøyer seg i støvet de norske der, for de vil ikke bli stemplet for å lide av fremmedfrykt, nei vi skal ha fremmedelsking.

Jeg lider ikke av frykt for det fremmede, fordi det er fremmed, men jeg er realist nok til å se at de bringer med seg en (u)kultur vi i Norge ikke ønsker (eller er du for nei til ytringsfrihet, norske damer er horer fordi de kler seg som de gjør, kjønnslemlesting, tvangsekteskap, kvinner skal ikke ut i jobb, vi mangler offentlig pisking: Sitat fra ingress i Aftenposten i dag fra en muslimsk drosjesjåfør, henrette homofile, og kan du ikke det her i Norge kan du ihvertfall trakasere dem, og så videre, og så videre). Og at de er et pengesluk, er udiskutabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...