Gå til innhold

Ble spurt om leg da jeg kjøpte kondomer på Bunnpris...


Riskrem

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte kondomer på Bunnpris i går fordi jeg nettopp har sluttet på p-piller. Ettersom jeg får så mange bivirkninger av p-piller har vi har nå valgt å gå over til kondomer, så det er ikke noe jeg kjøper bare for "gøy". Uansett, da jeg skulle betale i kassen ble jeg spurt om leg! Jeg bare "eeeeeeeeeeh....... ja... ok?"

Det er vel ingen aldersgrense for kjøp av kondomer? Hun i kassen var ikke norsk vel å merke, hun var trolig tysk ut i fra måten hun snakket på. Kanskje det er aldersgrense i Tyskland? Uansett hva denne aldersgrensen måtte være ser jeg i alle fall ikke ung ut, jeg er 25 år. For en ting å spørre om! Synes det i utgangspunktet er litt privat å kjøpe kondomer, så det er så unødvendig å spørre om leg liksom.

Og som om ikke dét var nok: da jeg scannet lappen i automaten for å få ut kondomene kom det opp et SVÆRT bilde av en kondom på skjermen, som alle selvfølgelig kunne se... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huffsa

Om det har blitt aldersgrense for å ikke bli gravid og for å ikke få kjønnssykdommer så har Norge blitt et virkelig idiotisk land..

Endret av Huffsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom historie :) Det er nok ikke aldersgrense på kondomer. Det deles ut gratis til unge på helsestasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, bli spurt om leg for kondomer! Det er for no tull a :ler:

Det syns jeg er veldig rart av de som jobber der..

Og at det kom opp på den skjermen, det er litt flaut da! :fnise:

Jeg har selv lyst til å slutte på pillen en liten stund, og da bruke kondomer. Hadde det som skjedde med deg, skjedd med meg hadde jeg blitt skikkelig flau.

Du får handle et annet sted neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, det er jo ikke krise akkurat, men det var veldig flaut ;) Kjøper nok på apoteket neste gang. Har aldri opplevd dette før ;)

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres morsomt ut! Nesten litt som den gangen jeg skulle handle et spesielt merke, profil,og det hadde de ikke i kassen. Fyren tok opp telefonen, tastet et nummer, og formelig ropte inn "JEG TRENGER EN ESKE PROFIL KONDOMER VED KASSE 3" åh ja, tror ikke gamla ved kjøttdisken på motsatt side av lokalet hørte deg, prøv igjen. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ble spurt om leg tror jeg er fordi kondomene er slik safetyautomatvare (siden du hentet de i automat, mener jeg. De henger fritt i butikken her jeg bor). Jeg ble spurt om leg for å kjøpe nesespray en gang, og den nesesprayen er for voksne og barn over 12 år. Skal litt til å forveksle meg med en tolvåring tror jeg.

Siden det er slik automatvare kommer det opp hos betjeningen i kassa at man skal vise leg for mange av varene er jo slike det faktisk er aldersgrense på (røyk, medisiner etc), så de spør vel automatisk. Han jeg var hos overså heller ikke beskjeden han fikk, så jeg måtte vise leg... Litt teit da jeg ikke hadde med meg, så samboer måtte vise sitt.

De ansatte bør kanskje vise litt skjønn, da verken kondomer eller nesespray har aldersgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres morsomt ut! Nesten litt som den gangen jeg skulle handle et spesielt merke, profil,og det hadde de ikke i kassen. Fyren tok opp telefonen, tastet et nummer, og formelig ropte inn "JEG TRENGER EN ESKE PROFIL KONDOMER VED KASSE 3" åh ja, tror ikke gamla ved kjøttdisken på motsatt side av lokalet hørte deg, prøv igjen. :flau:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Brutal, blir du ikke i dårlig humør av å være så negativ?

Jeg tror jeg hadde spøkt med dette i butikken, det skal da ikke være sånn :D Synest selv det er flaut å kjøpe kondomer da, med stort ikon på skjermen eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at du ble spurt om leg tror jeg er fordi kondomene er slik safetyautomatvare (siden du hentet de i automat, mener jeg. De henger fritt i butikken her jeg bor). Jeg ble spurt om leg for å kjøpe nesespray en gang, og den nesesprayen er for voksne og barn over 12 år. Skal litt til å forveksle meg med en tolvåring tror jeg.

Det er 18-årsgrense ved kjøp av reseptfrie medisiner på dagligvare og bensinstasjoner. Det var snakk om at dette også skulle gjelde på apotek, men jeg vet ikke om dette har blitt gjennomført enda.

Kondomer er det selvsagt ingen aldersgrense på, uansett hvor man kjøper dem.

Endret av Iah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 18-årsgrense ved kjøp av reseptfrie medisiner på dagligvare og bensinstasjoner. Det var snakk om at dette også skulle gjelde på apotek, men jeg vet ikke om dette har blitt gjennomført enda.

Kondomer er det selvsagt ingen aldersgrense på, uansett hvor man kjøper dem.

Kanskje betjeningen trodde de var regntøy for stikkpillene? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel ingen aldersgrense for kjøp av kondomer? Hun i kassen var ikke norsk vel å merke, hun var trolig tysk ut i fra måten hun snakket på. Kanskje det er aldersgrense i Tyskland? Uansett hva denne aldersgrensen måtte være ser jeg i alle fall ikke ung ut, jeg er 25 år. For en ting å spørre om! Synes det i utgangspunktet er litt privat å kjøpe kondomer, så det er så unødvendig å spørre om leg liksom.quote]

Du kunne jo ha svart: -"Det er ikke aldersgrense på kondomer i Norge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 18-årsgrense ved kjøp av reseptfrie medisiner på dagligvare og bensinstasjoner. Det var snakk om at dette også skulle gjelde på apotek, men jeg vet ikke om dette har blitt gjennomført enda.

Kondomer er det selvsagt ingen aldersgrense på, uansett hvor man kjøper dem.

Nei, men som jeg sa, så har de visst satt default "vis leg" på alle slike safetyautomatvarer. Eller hva nå de automatene heter. Teit ja, men ser ut som det er det som er grunnen. Altså, ang spørsmål om leg ved kondomkjøp.

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det minnet meg om sist jeg var på kiwi'n for å kjøpe kondomer. Dama bak kassa hørte meg ikke første gangen, selv om jeg snakket i vanlig volum. Jeg spurte enda en gang, og hun hørte det ikke da heller. Så jeg kremtet og hevet stemmen og spurte igjen om kondomer. På dette tidspunkt hadde køen begynt å samle seg. "Hæ?" sa hun enda en gang, "Tuller du?!?" brøt jeg ut med. Og begynte å lure om jeg var på skjult kamera eller noe sånt. Herregud, så irritert jeg ble. Det var ikke snakk om ei gammel dame som satt bak kassa, det var ei ung, oppegående kvinne som lett burde ha hørt hva jeg sa. jeg er vant med å handle kondomer, så jeg syns ikke det er flaut eller noe sånt. Så fremt jeg slipper å rope det ut, med en kø full av mennesker attmed meg. Det er fortsatt en privat ting. I tillegg så hadde de bare det merkte typen ikke kan fordra. Er det rart det florerer med kjønnssykdommer og ungdomsgraviditeter? De hadde gjemt kondompakka bak det skapet de har røyk og lignende lett synlig. Kanskje kondomer skulle vært lettere synlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...