Gå til innhold

Gullhjerte - forsøker å lage orden i kaoset


gullhjerte

Anbefalte innlegg

Første innlegg, i noe jeg forhåpentligvis kan bruke til å lage orden i mitt daglige kaos. Det er alltid kaos hos meg, spesielt i hodet mitt, selv om jeg ikke finner noen åpenbar grunn. Tror det er fordi jeg er et menneske!

Jeg kjører rett på jeg.

Det er natt til mandag. Sitter på nattevakt, kan godt legge meg men har ikke lyst. Nattevakter er riktig tid for tenking og organisering av hjernebarken.

11 dager til prinsen (uansett hvilket ord jeg forsøkte å skrive ble det klissete og rosaekkelt, så det ble prinsen - siden jeg inni meg er en prinsesse) min ufrivillig stikker av gårde fra "alt ansvar" og meg så klart. 11 dager til jeg får svar på det jeg har ventet med uro på i snart et år nå. Det er snart et år siden jeg mottok den svært så kanskje ikke så overraskende beskjeden. Huff, dette høres ut som om han har fått kreft eller er nødt til å flykte noen steder. Det er ikke så ille sett på med utenforstående øyne, men jeg skal innrømme at det er ille for meg. Jeg har ikke turt/fått lov til å innrømme det før, men jeg synes det er skjitskummelt. FØRSTEGANGSTJENESTE! Som 22 åring (sikkert ikke uvanlig, men..) med fast jobb, medlem i en husholdning som er avhengig av hans inntekt (dvs meg!) og store planer om familieforøkelse. Alt må settes på vent. Jeg, som den egoistiske personen jeg er, jeg liker det ikke.

Jada, jeg hører deg. Lille stemme som sniker deg inn i hodet mitt hvisker at det er noe alle unge menn må gjennom, og jeg vil vel ha et forsvar?? Joda, jeg vil jo det, men jeg vil ikke at han jeg varmer føttene mine på om natta, han som henter ditt og datt til meg når jeg har gravd meg ned under pleddet, han som jeg kan lempe alle problemene og bekymringene mine over på og han som jeg kan vise mitt sanne jeg til hver eneste dag uten å skjule såkalte defekter og mindre perfekte personlighetstrekk til skal forsvinne og være borte i 1 - ETT føkkings år!! Jada, jada, jeg hører dere si at alle har godt av en tur i militæret for å gi slipp på mamma. Men jeg må få lov å ytre at det er en prosess som skjedde allerede da han var 16 og måtte flytte for å gå på skole! Nå blir det MEG han må gi slipp på. Bajs.

Så ja, for min egen del (mine kalde føtter, min studentøkonomi, min kileglade rygg og alt annet med MEG som er avhengig av prinsen min) krysser jeg fingrene for at en legeattest er god nok grunn til å sende han tilbake til meg etter max en måned. Tiden vil vise, jeg gruer og gleder meg til "skjebnedagen". Det verste er tross alt å gå å vente uten å vite. Om han nå må bli der får jeg heller strikke meg et par tøfler, kjøpe meg en kløpinne og grave nesa ned i pensum-bøkene mens jeg venter på bedre tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og siden det nå engang er nattevakt, og 11 dager er lenge å sitte apatisk og vente (haha), har jeg forsøkt å gre ut enda litt kaos av hjernebarken. Følgende kommer en liste (jeg ELSKER lister!!) over ting jeg skal gjøre i løpet av den neste halvannen uka til han drar (jeg har skole"fri" = gliis).

Ting jeg vil gjøre:

- Vaske alle de nye stoffene mine

- Sy en mei tai

- Strikke ferdig den lilla halsen

- Strikke ferdig babysettet til Isabella

- Strikke ferdig sokkene

- Rydde i klesskapet

- Rydde soverommet

- Rydde i kjøkkenskuffene

- Besøke L og invitere R på strikke-kaffe :)

- Ha kose-helg med mr. Prins

- Sy putetrekk til putene jeg fikk til jul

- Organisere til prinse-avgang

- Planlegge ukehandel

- Gå ute i det fine, men litt for kalde været. Husk klær!

- Lese og kose meg

To do, men nåt to glede seg to:

- Studifisering, hvertfall kjøpe årets pensum.

- Den kjedelige, obligatoriske husvasken, blæh.

haha, jeg leser gjennom listen min og ser at mine 11 neste dager kommer til å bli svært så fine og fryktelig avslappende. Kanskje dette ikke er til det gode, lediggang fører bare til tankegang og enda mer kaos og vondt i magen (grue-seg-vondt), men jeg skal virkelig forsøke å gjøre det som lønner seg i lengden: nyte ferien, og prinsen. Jeg vet det kommer til å bli ca 100 000 ganger tøffere når semesteret begynner, og de siste 60 stp gjøres ferdig og fylles inn i hjemmeeksamener, forskningsprosjekter og bacheloroppgave, før studiene er ferdige om 6 måneder..! Ja-ja, jippi, ja!

Nå ble jeg glad av min egen skriving og optimisme :) mon tro om jeg ikke skal finne nattevakt-sengen likevel. Blir en kort dag i morra til å nyte, hvis jeg skal sove den bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugg ugg, da er jeg våken igjen. For ca en time siden :) Ble vel omtrent 3 timers søvn i natt, så da er det hjem og slappe litt av i stolen, før jeg lar dagen begynne ordentlig. Lå å leste en rosa bok (den er faktisk rosa utenpå og, surprise) i natt i flere timer, og når jeg slukket for å forsøke å sove, så fikk jeg ikke til. Det er av det sjeldne, men tror jeg har klart å snu døgnet til de grader. For første gang på sånn ordentlig. To "søvnløse" netter nå på rad, blir godt å følge mr. prins' soverutiner i kveld, som skal tidlig opp i morra :)

Ha en fin dag, du som leser det. Og jeg håper min blir fin og :)

Endret av gullhjerte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Gullhjerte! f050.gif

Nå rekner jeg med at Prinsen din har reist. Men forstår godt at du har gruet deg!

Hvordan går det?

Nå har jeg heldigvis en samboer som reiste bort før jeg traff han,men han skal begynne i en jobb der det blir masse reising i løpet av året. Så kjenner jeg gruer meg a020.gif

Er rart hvor avhengig man blir av disse deilige mennene våre,så vi må bare tenke at vi har godt av litt tid ifra hverandre.

Og tenk så deilig det blir de gangene de er hjemme! :jepp:

Ha en fin dag! d054.gif Du er velkommen til å skrive i min dagbok også :sjenert:

Endret av Twinkle*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...