Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Wow tøft! Godt gjennomført ja! :nigo:

Takk, takk :)

Høres ut som et tøft og slitsomt døgn, men sikkert deilig når man har gjennomført det. Vil tro det føles rimelig tilfredsstillende. :)

Du kan trygt si at det er rimelig tilfredsstillende etterpå, ja! Og jeg liker også tanken på at alt sammen var likt for gutter og jenter - dvs. at alle gjorde likt antall styrkeøvelser, var gjennom de samme oppgavene, osv. Noe forskjeller blir det alltid siden gutta har mulighet til blant annet å løfte tyngre, men stort sett var det likt. Da føles det ekstra godt å fullføre - selv om jeg naturligvis slapp noe billigere unna pga. løpingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Dagen ble startet med en kort sykkeltur etter frokost, med det formål å få løst opp beina litt. Har jo vært skikkelig støl de siste dagene, noe som passer dårlig siden jeg skal på jobb i kveld. Men sykkelturen hjalp faktisk en del, så jeg tror vakten i natt kommer til å gå greit.

Noen timer seinere dro jeg på senteret for en liten økt, og det var egentlig ganske godt å stå 20 minutter på ellipsemaskinen. Deretter ble det noen få styrkeøvelser for de største muskelgruppene i overkroppen (omvendt roing, benkpress og skulderpress).

I benken fokuserte jeg på å løfte tungt med stopp. Hadde ikke så veldig mye å gi, så er nok ikke helt restituert etter onsdag/torsdag ennå. Men klarte 52,5 kilo med stopp, så det lover godt for idrettstestene om en knapp måned. Dersom jeg klarer 55 kilo med stopp har jeg økt med ti kilo siden testen i september, noe jeg er veldig fornøyd med. Det blir spennende å se! Det er i alle fall en trygghet å vite at jeg minst har 52,5 kilo inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag har jeg jogget på mølle for første gang på ... 8-9 måneder? Nå blir det kardio, folkens!

Riktig nok lavintensitet til tusen, men allikevel. Rolige intervaller på mølle -- annenhver dag! Får lov til å sykle/stå på ellipsemaskinen de andre dagene hvis jeg vil. Dette skal jeg gjøre i tre uker frem til neste time hos fysio.

Jeg må jo innrømme at jeg synes det høres ut som det er way too much å holde på med dette allerede nå, for det kjennes i låret når jeg jogger. Men ifølge fysioterapeuten min (som er utrolig erfaren og selv har slitt med samme skade) skal jeg gjøre det. De eksentriske øvelsene gjøres fremdeles hver dag. 2 x 15 med liggende, eksentrisk lårcurl er skikkelig smerte, men vondt skal tydeligvis vondt fordrive, osv.

Uansett: kardio med lav intensitet passer forsåvidt greit med tanke på den forestående sommeren. Hovedutfordringen blir nok å holde motivasjonen oppe, i alle fall hvis jeg ikke føler det går fremover... Man krysser fingrene!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka slags utdanning er det du tar? Har lest litt i loggen din men skjønner ikkje heilt ka det er for noe. Var det derfor du var på "helvetesdøgn"?

Håper lavintens kardio gjør susen for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg går PHS, og der må vi tydeligvis tåle noen sånne øvelser innimellom ;) Er ferdig utdannet om ett år, så da blir det spennende å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Jeg fikk tid til en styrkeøkt til tross for en god del overtid i dag, så godt fornøyd med det. I dag ble det bryst/triceps. I morgen blir det muligens to økter, siden jeg skal jobbe noen timer midt på dagen og deretter på jobb igjen senere på kvelden. Skal ha intervallene mine i morgen, og det frister å gjøre ferdig dette på morgenen slik at jeg får to kortere økter i stedet for en veldig lang økt på ettermiddagen.

10 minutter ellipse

Benkpress: 22,5/10, 42,5/5, 47,5/5, 47,5/4, 47,5/4, 47,5/4

Skråbenk: 13,6/10, 13,6/9, 13,6/8

Cable cross: 23/8, 23/8, 23/8

Push ups med beina på kasse: 12 - 12 - 12

Rehab-øvelser

Følte meg svak i benken i dag, av en eller annen grunn. Skulle gjerne sett at jeg klarte 5 x 5 med 47,5 kilo, men det var tydeligvis ikke dagen for dette i dag. Det er helt klart neste mål i benken, i likhet med 4 x 4 med 50 kilo.

Push ups med beina på kasse var egentlig en fin øvelse å avslutte på. Får vondt i håndleddene av å holde på i en evighet med push ups, og da er det greit å øke belastningen litt i stedet.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Åhoi, i dag var det hardt å dra seg på trening. Sov altfor mye i natt, så var skikkelig trøtt da jeg dro på jobb rundt lunsj. Og til tross for kun fire timer på jobb var jeg fint lite motivert for å komme meg på trening etterpå. Men fornuften tok heldigvis ansvar... Det hjelper å ha øvelser jeg ifølge fysio skal gjøre, for da føles det litt verre å skulke unna. Det ble få styrkeøvelser i dag, men jeg kjørte gjennom de største og viktigste.

10 minutter ellipse

Omvendt roing

Nedtrekk

Sittende roing

15 minutter "intervaller" på mølle (6,0 / 7,5 km/t)

Rehab-øvelser

Nå skal jeg på jobb igjen om 45 minutter. Fri i morgen, men treningssenteret er stengt frem til klokken fire. Så er usikker på om jeg kjører sykkeltur, eller gidder å vente med å trene til senteret åpner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Din dumme, dumme ku!

Dagens trening startet med 20 minutter sykling - energisk og fint. Bra start! Skulle deretter ta skulderpress, og begynte med å varme opp med lettere manualer og litt core med vektskive.

Følte meg noe øm i skuldrene siden jeg har hatt litt verk etter bryst/triceps-dagen på tirsdag, men kjørte allikevel på med 8 x 13,6 kg (pers, for øvrig...). Og etter det settet dro det seg skikkelig til i høyre pectoralis, og jeg ble sinnssykt "stiv" i skulderen. Noe av den samme følelsen som når man har treningsverk, bare vondere.

Så da var det jo bare til å kutte med en gang, og trene mage + rehab for låret i stedet. Kjedelig! Skulderen er bedre nå, men fremdeles ganske øm. Vet med meg selv at oppvarmingen burde vært mer grundig, men dreit meg altså ut der i dag... Nå håper jeg bare at dette ordner seg ganske kjapt, siden jeg skal testes i 1RM benk i begynnelsen av juni. Vil helst ikke ha noen lange (ufrivillige) pauser nå, med andre ord.

Usj.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Skulderen kjennes faktisk ikke så gal ut i dag, så jeg tror egentlig alt har gått bra. Litt merkelig i grunn, siden jeg på et tidspunkt hadde såpass vondt i går. I dag ble det uansett kun kardio og rehab-øvelser på trening.

15 minutter ellipse

10 minutter sykling

20 minutter tredemølle

Rehabrehabrehab

Det er deilig å kunne bruke mølla igjen, selv om det kun er snakk om lave hastigheter. Men kjørte ganske hardt på ellipsen og sykkelen, så svetten rant gjennom hele økta. Herlig :)

Tenker kanskje å prøve meg på en rygg/biceps-økt i helgen, og vente til tirsdag/onsdag med å belaste brystmuskelen/skuldrene for mye. God helg!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Satser på det. Er positiv, siden jeg knapt har kjent noe i dag. Nå skal jeg begynne med YTWL - jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag har jeg hatt en god rygg/biceps-økt på en ellers så ganske grå og regntung lørdag. Styrer litt med flytting og slikt i disse dager, men tenker allikevel å trene som vanlig så langt det går. Unntaket blir 17. mai, både pga. to vakter på jobb i løpet av ett drøyt døgn, samt stengt treningssenter.

10 minutter sykling

Omvendt roing: 10 - 9 - 5 + 5

i supersett med

Chins: 2 - 2 - 2

Bred nedtrekk: 52/6, 52/6, 52/6

Sittende roing: 45/10, 52/5, 52/6

Hantelroing: 18,8/8, 18,8/8, 18,8/8

Facepulls: 41/8, 41/8, 41/8

Bicepscurl: 11/4, 11/4 ~ 8,6/5, 11/5 ~ 8,6/4

Rehab-øvelser

Skulderen oppførte seg ganske fint, men kjente litt tendenser på bicepscurl. Uansett ikke så ille at jeg følte jeg måtte avbryte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fragment

Fin søndagsøkt i dag. Følte det var utrolig varmt på senteret i dag, så svetten rant allerede etter fem minutter på sykkelen. Men det liker vi jo :)

10 minutter sykling

20 minutter intervaller på mølle

1000 meter roing

Diverse skulderøvelser

Skulderen var helt fin i dag, men sparte altså alle styrkeøvelsene til slutt for å være sikker på oppvarmingen. Kjørte rotator cuff, sidehev og lateral raise. Alt virker ok, så jeg er usikker på hva som egentlig var greia på treningen hvor det skar seg. Men så lenge ting funker, klager man jo ikke :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Både mandag og i går ble treningsfri, men i dag var det på'an igjen. Har holdt på med pakking, utvasking og flytting i hele dag, men tok meg tid til en treningsøkt midt oppi alt sammen. Herregud, så kjedelig det egentlig er å flytte! Nå er jeg omsider sånn halvveis på plass, og det er hele 3 måneder til neste gang...

Kjørte en bryst/triceps/skuldre-økt i dag, og opplegget var smått inspirert av denne artikkelen.

5 minutter ellipse

22 minutter intervaller på mølle

Hantelpress ~ skulderpress/core

Franskpress ~ militærpress

Eksentrisk lårcurl ~ lateral raise

Underhånds triceps pulldown

Følte meg ikke helt i slag før trening, og var nesten uvel på ellipsemaskinen (derav kun 5 minutter ellipse), men det bedret seg ganske mye på mølla. Og resten av økten gikk egentlig ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Oslo til høsten, ja! Det blir et rart år. Sosialt: veldig bra - faglig: et helvete. Grugleder meg :)

Ny god økt i dag, og kjørte noenlunde samme supersettopplegget som i går. Svetten renner i strie strømmer og pulsen er nesten konstant høy, så det føles egentlig veldig bra. I dag var det rygg/biceps/mage som sto for tur.

10 minutter ellipse

Omvendt roing: 10 + 3, 9 + 3

Bredt nedtrekk: 45/10, 45/10, 45/10 ~ planke/sideplanke/planke

Sittende roing: 52/6, 52/6, 52/6 ~ rotasjon med vektskive (10 kg)

Chins: 2 - 2 - 2 ~ facepulls: 41/7, 41/7, 41/6

Eksentrisk lårcurl (2 x sittende og liggende) ~ bicepscurl: 3 x 11/5 + 8,6/5

Tøying

Skal jobbe i natt, men håper å få til en grei økt i morgen allikevel. Pleier jo å ha litt vondt i viljen etter nattevakter...

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...