Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fragment

Jeg er definitivt ikke friskmeldt...

Bryst/triceps-økt i dag. Det begynte bra, men etter benken var begge albuene såpass vonde at jeg måtte gi meg. Jeg har vært øm rundt området på innsiden av albuene siden forrige chins-økt, og etter benken i dag kjenner jeg det godt rundt festet på utsiden av albuene også.

Det er selvsagt ingen umulighet at det er chinsøvelsen som gjør at jeg sliter med albuene for tiden, ettersom jeg kjenner at den tar veldig der hver gang jeg utfører den. Da spørs det om jeg bør ta en god pause fra chins fremover --- synd, ettersom det er en øvelse jeg liker veldig godt om dagen... Det spøker nok litt for min deltakelse i chinskonkurransen vår!

Uansett, slik var økten:

20 minutter snømåking

10 minutter sykling

Benkpress:

22,5 x 12

coreøvelse (10/20)

40 x 10

42,5 x 8

42,5 x 8

45 x 4

40 x 8

Det murret i albuene underveis, men ikke så mye at det gikk noe særlig utover løftingen. Det er først etterpå smertene kommer snikende, og da er det ganske vondt en 30-60 minutters tid, før det gradvis begynner å gå over.

arg.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Viktigere med gode albuer enn mange chins! Jeg er uansett ikke på chinsing før ryggen er bra, så.. føler jeg seiler feil vei for tiden!

Morsomt å se video av deg på bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Det viktigste er helt klart friske og raske lemmer, ja. Jeg håper virkelig at det snart har snødd fra seg, for jeg er overbevist om at snømåkingen ødelegger mye.

Usikker på taktikken fremover. Et alternativ er selvsagt nok en styrkefri uke, noe som frister vanvittig lite. Jeg har lyst til å prøve å trene lett i uken som kommer, og så se det litt an. Det viktigste er nok å unngå de verste øvelsene.

Dagens plan er sykling, tøying og mageøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Treningsfri må helt klart til innimellom, men helst ikke når det er konkurranse på Spenst... :sjenert: Og jeg hadde jo nylig en uke der jeg droppet det meste av styrkeøvelser for overkroppen, nettopp på grunn av albuen. Har lest litt på nettet, og ser at det er vanlig med albuesmerter i forbindelse med styrketrening (bicepstendinitt og tricepstendinose), og at det gjerne skyldes overbelastning. Ikke bra, ikke bra. Jeg får prøve meg litt frem de neste dagene!

Håper alle har en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

gaah, KG-nedetid på en søndag er jo kriise!

Uansett, det ble en grei økt på senteret i dag: 45 minutter sykling og 20 minutter med mageøvelser etterpå. Logget litt mer detaljert på bloggen siden jeg ikke kom inn hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gaah, KG-nedetid på en søndag er jo kriise!

Uansett, det ble en grei økt på senteret i dag: 45 minutter sykling og 20 minutter med mageøvelser etterpå. Logget litt mer detaljert på bloggen siden jeg ikke kom inn hit.

Flere som fikk abstinenser, ja. ;)

Godt du fikk trent i dag da, håper albuene oppfører seg litt penere snart. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Flere som fikk abstinenser, ja. ;)

Jepp. Flaut, men sant.

Det ble en helt ok styrkeøkt på senteret i dag. Fokuserte på lettere belastning med flere reps på de fleste settene, og da kjentes albuene greie ut. Tror jeg fortsetter med den belastningen noen dager til, og unngår de verste øvelsene.

20 minutter sykling

Lårcurl med kabel: 3,4/30, 3,4/30, 1,1/30

Sykling i Redcord: 3 x 30

Bred nedtrekk: 39/12, 39/12, 39/12

Sittende roing: 39/12, 39/12, 39/12

Smal nedtrekk: 39/15, 45/9, 45/8

Yes, det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg begynner jo å bli vant til å trene kjeedeliiige, skadeforebyggende øvelser. Heavy lifting får jeg spare til senere! Slikt får dere ta dere av så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Helt grei bryst/triceps-økt i dag - prøvde å velge ut øvelser som ikke belaster albueleddene så mye, og det gikk egentlig ganske bra.

22 minutter sykling

Hantelpress:

8,6/10

core 10/20

13,6/10

core 10/20

13,6/10

13,6/10

Skråbenk: 11/8, 11/10, 11/10

Pec-decks: 45/8, 45/8, 45/8

Litt vondt på innsiden av høyre albue på siste delen av bevegelsen i skråbenk, men antar at det er noe som henger igjen etter forrige chinsøkt.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Skuldre og rehab-dag i dag:

15 minutter sykling

Lårcurl med kabel: 3,4/30, 3,4/30, 1,1/30

Coreøvelse: 10/20, 10/20

Skulderpress: 11/8, 11/8, 13,6/5

Enarms lateral raise: 3,4/8, 3,4/8, 3,4/8

Rotator cuff: 3,5/12, 5/10, 3,5/12

Rotator cuff m/ kabel: 1,1/10, 1,1/10, 1,1/10

Shrugs: 13,6/10, 13,6/10, 13,6/10

Ingen smerter i albuen, så fornøyd med det! Tenker lett til middels belastning på alle treninger resten av uken, og så se det litt an i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Rygg/biceps-økt i dag:

12 minutter sykling

Bred nedtrekk: 32/12, 45/8, 45/8

Smal nedtrekk: 45/8, 45/8, 45/8

Sittende roing: 45/10, 45/8, 45/10

Hantelroing: 13,6/8, 16,2/8, 18,8/8

Hammercurl: 10/10 ~ 6/10, 10/8 ~ 6/8, 10/8 ~ 6/8

1. Ingen vonde albuer i dag.

2. Prøvde en litt annen teknikk i nedtrekk, etter at jeg fikk tips om det. Usikker, men hvis jeg er støl i latsen i morgen har jeg nok gjort ting riktig.

3. Hantelroing var latterlig lett i dag. Hantelen på 18,8 kilo gikk rett opp, og så lett har det aldri vært før. Bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Du har vært kjempeflink til å gjøre ting riktig nå syns jeg! Tar hensyn, men jobber på der du ikke trenger å begrense deg :) Så deilig med fremgang!

Føler du at enhånds hantelroing har effekt på ryggvidden? Har lest litt rundt at det gir god kontakt, men har aldri kjørt det selv i noen stor grad. Prøver å få ut disse latsene, men det er ikke lett gitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fragment
Digg med fremgang! Håper albuer og skuldre holder seg i ro nå fremover.

Nei, ingenting er bedre enn fremgang og velfungerende kroppsdeler :)

Du har vært kjempeflink til å gjøre ting riktig nå syns jeg! Tar hensyn, men jobber på der du ikke trenger å begrense deg :) Så deilig med fremgang!

Jo, jeg prøver i alle fall. Det mest ideelle hadde sikkert vært å ta fullstendig treningsfri, men så lenge jeg kan trene uten smerter klarer jeg ikke å la være.

Føler du at enhånds hantelroing har effekt på ryggvidden? Har lest litt rundt at det gir god kontakt, men har aldri kjørt det selv i noen stor grad. Prøver å få ut disse latsene, men det er ikke lett gitt :lol:

Jeg er fryktelig usikker. Har heller aldri tatt sammenligningsbilder med forsøk på latspread, så jeg kan egentlig ikke svare så godt på om hantelroingen har hjulpet.

Jeg blir veldig lite støl for tiden, så det er egentlig vanskelig å si hvor jeg føler hantelroingen tar mest. Men neste gang blir det definitivt økning (da bikker vi faktisk 20 kilo - så tunge manualer har jeg vel aldri brukt på overkroppsøvelser før?), så kanskje jeg opplever litt stølhet som følge av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Helg! Første fullstendige frihelg på tre uker, så det blir litt godt, egentlig. Moro med helgejobbing, men deilig å slappe helt av også.

Bryst/triceps/rehab:

15 minutter sykling

Coreøvelse, skuldre: 10/20, 10/20, 10/20

Hantelpress: 13,6/8, 16,2/8, 16,2/8

Skråbenk: 13,6/8, 13,6/8, 13,6/8

Cable cross: 23/8, 18/8, 18/10

Lårcurl med kabel: 3,4/30, 3,4/30, 3,4/30

Økning i både hantelpress og skråbenk. Veldig fornøyd med åtte reps med tyngre belastning på de fleste settene i de to øvelsene :nigo:

I morgen: skuldre

Søndag: sykling (45-60 min.) + mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ja, da ble det som planlagt styrke for skuldre i dag. Det meste av coremuskulaturen min har nok også fått kjørt seg i dag, ettersom det har snødd en del det siste døgnet, og snøen er våt og tung. Jeg var i alle fall gjennomvarm da jeg omsider kom meg avgårde på senteret.

30 minutter snømåking

20 minutter sykling

Core: 10/20, 10/20, 10/20

Skulderpress: 11/8, 13,6/6, 13,6/6

Rotator cuff m/ kabel: 1,1/10, 1,1/10, 1,1/10

Enarms lateral raise: 3,4/8, 3,4/8, 3,4/8

Rotator cuff: 4/12, 4/12, 4/12

Shrugs: 13,6/10, 13,6/10, 13,6/10

Økning i skulderpress i dag. Godt fornøyd med 2 x 6 med 13,6 kilo. Det er ikke mer enn noen måneder siden jeg løftet tilsvarende med 11 kilos hantler i denne øvelsen.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Skikkelig ålreit og sosial økt på senteret i nabokommunen i dag. Kjenner flere som trener der enn på mitt senter, så søndagstreningen der har etter hvert blitt en fast rutine.

50 minutter ergometersykkel

Hoftefleksjon: 12 - 12 - 12

Rotasjon m/ ball: 5/40, 5/40, 5/40, 5/40

Hoftefleksjon: 15 - 10

Planke/sideplanke/sideplanke/planke: 2 x 30/30/30/30

Totalt en halvannen time lang økt, men så gikk det nok en del tid bort i skravling mellom settene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...