Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment
Du er ikke alene om å grue seg til den strømregninga. Det er meldt ned mot 40 minusgrader på Østlandet denne uka! :haar:

Misunner ikke dem som bor i Lillehammer- og Rørostraktene nå, nei!

Dagens trening ble spolert av en lett hodepine som kom snikende utover ettermiddagen. Jeg føler ikke selv at jeg sliter mye med hodepine, men når jeg tenker over det hender det jo rett som det er at det inntreffer. Sist gang var jo faktisk så sent som på nyttårsaften. Det er aldri sterke smerter, men det er plagsomt allikevel.

I dag kan nok hodepinen blant annet skyldes litt lite mat og vann. Jeg er rett og slett noe så sjeldent som matlei for tiden, og spiser mest når jeg er sulten og ikke fordi jeg har lyst på mat. Så i dag er det faktisk tredje dagen med pytt i panne til middag, slik at jeg slipper å styre med matlagingen. Det positive er naturligvis at ingenting søtt frister heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Hyggelig, Hulda :)

Bryst/triceps-økt i dag:

10 minutter ellipse

Benkpress: 22,5/12, 42,5/8, 42,5/8, 45/4

Skråbenk: 13,8/6, 13,8/5, 11/8

Franskpress: 3 x 17,5/8 ~ smalbenk: 17,5/8

Triceps pushdown: --- (ukjent vekt)

Cable cross: 27/5, 23/7, 23/7

Kom i snakk med en annen jente underveis i treningen. Hun har åpenbart peiling på trening, og vi ligger vel noenlunde likt når det gjelder styrke, bortsett fra at hun tok noe mer i benk. Alltid artig å komme i kontakt med andre jenter som trener seriøs styrke, for dem er det sannelig ikke så mange av der jeg trener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Rygg/biceps/skuldre-økt i formiddag, ettersom jeg skal på jobb kl. 15. Deilig å sove litt lenge og ha masse overskudd på trening :)

10 minutter ellipse

Pullups: -32/8, -23/7, -18/5, -14/4

T-bar roing: 32,5/8, 32,5/9, 32,5/9

Hantelroing: 16,2/8, 16,2/8, 16,2/8

Skulderpress: 11/8, 11/7, 11/7

Sittende roing: 3 x 45/6 ~ 32/maks

Enarms lateral raise: 2 x 3,4/maks ~ 2/maks

Shrugs: 2 x 13,8 ~ sidehev: 6/6

Ingen isolerende bicepsøvelser i dag. Vurderte det på slutten, men var såpass sliten at jeg droppet det. Følte vel uansett at armene hadde fått kjørt seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ah, elsker lørdag formiddag! Sove lenge, lite folk på senteret og null stress med dårlig tid. Det ble til og med en tur innom badstuen etter dusjen.

Bryst/triceps:

12 minutter ellipse

Benkpress: 22,5/15, 35/20, 37,5/13, 40/10 ~ 32,5/6

Lett og utholdende i benken i dag, altså. 20 reps med 35 kilo gikk lett og fint, men det brant som f#!& underveis. Skulle nok fint klart tre-fire reps til, men jeg orket rett og slett ikke mer svie i armene :fnise: Det ble et dropsett til slutt, og da var jeg helt kjørt.

Ellers:

Skråbenk

Franskpress ~ smalbenk

Cable cross

Triceps pushdown

12 minutter ellipse

Bra økt, i grunn.

God helg til alle! :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
God helg! Får syre i tricepsen bare av å lese i loggen din i dag.. :fnise:

Syre er bare forbokstaven :)

God helg :) Dropset i benk, sterkt! :ler:

Bare ett dropsett, men herregud, så vondt!

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Bare ett dropsett, men herregud, så vondt!

Klarer man flere enn ett dropset, har man ikke jobbet hardt nok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Du sier noe der! Dropsett i benk er i alle fall skummelt når man trener alene, så det gjelder å kjenne sine begrensninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Bilde sendt.

Dette har vel vært sofaens og tv-sportens dag, men kom meg avgårde på en kardioøkt så fort senteret åpnet. Hater åpningstidene på søndagene, ettersom jeg liker å komme meg tidlig på trening når jeg har fri. Det ble uansett 30 minutter ellipse og ca. 1000 meter roing etterpå. Det får være greit på en ellers ganske så slapp søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fragment

Uken ble sparket i gang med en rygg/biceps-økt etter jobb. Senteret var så godt som stappfullt, men jeg slapp heldigvis å vente på utstyr/apparater.

Øvelser:

Pullups: -32/8, 2 x [-27/8 ~ 27/3 ~ 23/3 ~ 18/3] (dropsett, altså)

Smal nedtrekk: 39/8, 45/8, 52/5

Hantelroing: 16,2/8, 16,2/8, 16,2/8

T-bar roing: 32,5/8, 35/8, 35/8

Sittende roing: 45/6, 45/6, 45/6

Hammercurl: 9/maks + 3 - 3 - 3

Var litt småinspirert av MyoReps-opplegget i dag. Kommer nok til å innføre dette på et par av øvelsene, i alle fall dem som det ikke er risikofylt å gjøre uten spotter.

Flere folk på senteret medfører naturligvis også et større innslag av små kaklehøner på 17-18 år, som ikke gjør annet enn å fnise og stirre på muskelgutta. Jeg kan formerlig høre dem tenke noe sånt som: "Nei, guud - hvorfor bruker du guttemanualene når du er jente?!"

...men de trener jo knapt i løpet av halvtimen de er der, så de legger i det minste ikke noe særlig beslag på apparater og annet utstyr. Jo, forresten: ja- og nei-maskinen blir mye brukt. Men det er greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de jentene har jeg sett mye de siste dagene også! Blir spennende å se hvor lenge de blir værende. Ja- og nei-maskin er forresten et utrolig passende og morsomt navn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ser mye til de jentene. Litt smålubne som løper rundt mellom apparatene uten mål og mening. :) Minner litt om høns egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...