Gå til innhold

Boleboka


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Veldig spent på hvordan det går når jeg skal benke med SportyShorty. Benkene på SiO er jo så glatte at de kunne liksågodt vært smørt inn med zalo. Får finne på noe lurt ;)

Har ikke tenkt over denne problemstillingen. Hva synes du at det går utover? Oppspennet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Jepp. Merket det igrunn først når jeg kom meg til et annet treningssenter med mer "ordentlig" benk. Skuldrene ligger som klistret i benken og jeg får kanskje 4-5 cm høyere bro enn det jeg vanligvis får til på de andre benkene. Men det er meget trolig at jeg svartmaler siden det er lenge siden jeg har prøvd meg på å benke der, så lar tvilen komme tiltalte benk til gode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hjelpe hvis du legger fuktig papir, og håndkle oppå? Vil ikke det hindre deg i å skli? :klø: Er jo litt fare for at håndkleet blir litt grisete hvis papiret smuldrer seg opp, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Litt diversetrening

Chins med strikk bredt grep

5 x 5

Også var jeg litt nysgjerrig på ståa i

Markløft

50 x 3

70 x 3

80 x 2

85 x 2

85 x 2

90 x 1

90 x 1

Og alt dette var egentlig ganske lett og fint. Fant ut at den ene skiven jeg brukte var for bred og at jeg fikk noen cm "gratis". Helvete. Ikke like gøy.

T-bar roing

40 kg x 4 x 5 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bolledeig

Side 2?!?!! Nei nei nei!! :ler:

Update. Driver med mengdetreningsprogram akkurat nå. Volumet er latterlig, og jeg går rundt og er litt sånn konstant småstøl overalt. Uvant belastning men veldig digg egentlig.

Har ikke logget de to siste øktene, så da får jeg vel gjøre det:

Økt 1

Benkpress

27.5 kg x 5

32.5 kg x 4 x 2

40 kg x 3 x 2

42.5 kg x 3 x 5

Knebøy

40 kg x 5

47,5 kg x 5 x 2

50 kg x 5 x 5

Benkpress (igjen!)

27,5 kg x 5

32.5 kg x 5

37,5 kg x 4 x 4

Good mornings

10 kg x 5

15 kg x 5 x 4

Hantelflyes

6 kg x 10

7 kg x 10 x 4

Økt 2

Markløft til kne

40 kg x 3

47,5 kg x 3 x 2

55 kg x 3 x 2

60 kg x 3 x 4

Skråbenk med frivekter

9 kg x 6 x 4

Puslevekter, men skuldrene mine liker ikke heelt skråbenken og da er jeg konservativ når benkmengden er høy

Dips mellom benker

kroppsvekt x 5 x 5

Markløft fra boks

35 kg x 4

45 kg x 4

52.5 kg x 4

60 kg x 4 x 2

67.5 kg x 3 x 2

67.5 kg x 2 (skulle tatt en treer til men ikke sjans :mrgreen:)

65 kg x 3

Utfall med stang

20 kg x 5 x 5

Pallof press

10 reps pr side x 3

Tungt, mye, og slitsomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markløft til kne

40 kg x 3

47,5 kg x 3 x 2

55 kg x 3 x 2

60 kg x 3 x 4

Trodde du drev med rumensk der, jeg. Er det to forskjellige løft? *forvirret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Måtte sjekke programmet en ekstra gang, men det var markløft til knær jeg skulle kjøre ja.

Markløft til knær:

NG8b8J3LzY4

Rumensk:

PnBREGM7pE0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det stemmer!

I dag kjørte jeg inn de nye knebøyskoene mine! De fungerte alldeles utmerket! :mrgreen:

Benkpress

27.5 kg x 5

32.5 kg x 5

40 kg x 4

40 kg x 3 x 2

45 kg x 2 x 2

42.5 kg x 3 x 2

40 kg x 4

32.5 kg x 6

27.5 kg x 8

Flyes

7 kg x 10 x 5

Knebøy

35 kg x 5

42.5 kg x 4 x 2

50 kg x 3 x 2

52.5 kg x 3 x 5

Good mornings

15 kg x 5 x 2

20 kg x 5 x 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tommelopp: for nye sko!

Så du skrev at du driver med mengdetrening om dagen, kan du si litt mer om det? Hvorfor, hva er bra, hva oppnår du osv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

En fin kombinasjon av at jeg gjør noe nytt, at jeg kjenner folk som har hatt veldig god erfaring med det programmet, at jeg er i en rolig periode i idrettsrelatert trening og studiemessig og derfor kan trene hardere.

I tillegg må jeg bli flinkere til å pushe meg selv når jeg er sliten. Slik er egentlig mengdetrening helt perfekt. Man er stort sett småstøl konstant, man må lære å dra seg gjennom ekstra repetisjoner og treninger selv om man er sliten og bare har lyst å legge seg ned i fosterstilling i pausene. ( litt som intervalltrening, egentlig)

Målene nå er rimelig uspesifikke. Jeg gjør muligens en 1RM test i benk en eller annen gang i februar etter at jeg er ferdig med disse fire ukene, det får vi se. Beina får så mye bank om dagen at jeg tviler sterkt på at jeg klarer å produsere noe særlig økninger der, men legger vekt på at de skal bli sterke og tåle en høy arbeidsmengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Overkompensering ftw!! Dette blir kjempespennende! Du får prøve å logge så mye som mulig, sheiko er et hardt program, og det blir skikkelig spennende å følge deg gjennom det.

Jeg syns faktisk du er ekstremt tøff som setter igang med det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Sheiko er systematisk overtrening. Man har veldig mange løft på 60-70 % av 1RM (belastningen øker pr uke) og øktene er såpass lange at det er en del som foretrekker å dele dem i to og trene en på morgenen og en på kvelden. Det skal sies at jeg kjører først og fremst opplegget på benken. Jeg har justert ned både markløftmaksen og benkmaksen av hensyn til kneet og annen trening jeg driver med. Det er kun i benken jeg har plottet reell 1RM.

Etter 4 uker en uke deload og deretter 1RM test. Personlig tror jeg at jeg kommer til å sprekke som en ballong etter 2 uker :ler:

(men du har sikkert allerede googlet deg frem til masse fornuftig info)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Det slår meg stadig at det finnes så utrolig mange forskjellige måter å legge opp treningen på. Det blir spennende å se om opplegget ditt funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg stadig at det finnes så utrolig mange forskjellige måter å legge opp treningen på.

Og jeg har lyst til å prøve alt på en gang!!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...