Gå til innhold

Min sønn

Fremhevede innlegg

Gjest mymlen
Skrevet
Nå romjulen avslørte jeg min sønn på 15. Han har lånt mitt undertøy og kjole. Kjolen hadde revnet for den var for trang. Han innrømmet det og låsteb seg inne resten av dagen. Han er veldig skamfull og vil ikke snakke om det.

Hva skal jeg gjøre?

fortell han hvor høyt du elsker han, og at det i grunn var litt fint at du oppdaget det hele, så han hadde sluppet og gått med det inni seg hele tiden.

fortell han at det er helt greit, og ingenting er forandret.

ikke ta det humoristisk og si at "skal vi shoppe sammen?" det vil bare virke frekt og slemt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hm_*
Skrevet
Nå romjulen avslørte jeg min sønn på 15. Han har lånt mitt undertøy og kjole. Kjolen hadde revnet for den var for trang. Han innrømmet det og låsteb seg inne resten av dagen. Han er veldig skamfull og vil ikke snakke om det.

Hva skal jeg gjøre?

Synes ikke du skal gjøre noe spesielt. Fortell at du ikke synes at det er greit at han låner dine klær (dersom du mener det) og omvendt om du synes det.

Ellers kan du jo si at dette er noe som du ikke skal si til noen andre, og at han ikke trenger å skamme seg.

Vil tro at ganske mange gutter og jenter prøver foreldrene sine klær, og det betyr ikke at de er transseksuelle eller homofile. Kanskje de rett og slett bare er nyfikne og har lyst til å prøve hvordan det kjennes.

Har selv vært ung, og har prøvd min mors bh. Ikke noe seksuelt bak det, fikk lyst til å se og kjenne hvordan den var å ha på.

Skrevet

Mymlen og Hm: Kanskje en ide å følge utviklingen i tråden før dere svarer?

Skrevet

TS: Du er en fantastisk mamma, og sønnen din er kjempeheldig! Jeg håper jeg handler på akkurat samme måte som deg hvis jeg noengang skal komme i en liknende situasjon!

Gjest Gjest_hm_*
Skrevet
Mymlen og Hm: Kanskje en ide å følge utviklingen i tråden før dere svarer?

Ser ingen grunn til det.

Svarer på TS sitt åpningsinnlegg. Dersom det ikke lenger er relevant så kan vel både TS og alle andre overse det, og så leve lykkelig alle sine dager.

Skrevet

Transvestisme karakteriseres av et uttalt ønske om å iføre seg det motsatte kjønns tøy, og er en tilstand som nesten kun kjennes hos menn. Ser ut til å kunne spores tilbake til tidlig i personens liv. Noen har slike impulser hele livet, mens andre har det kun i perioder. De fleste er heteroseksuelle, men tilbøyeligheten finnes også hos homoseksuelle. De har sjeldent et ønske om å skifte kjønn.

Transvestisme kan ikke behandles og det er heller ikke hos personen noe ønske om det. Det kan imidlertid være et ønske hos partner eller familie. Rådgivning om tilstanden kan derfor være av stor betydning.

Transseksualitet er derimot en gjennomgripende forstyrrelse av kjønnsidentiteten. Det foreligger fra tidlig barndom et ønske om å tilhøre det motsatte kjønn, og personen har et ubehag ved egen anatomi. Mange velger før eller siden å utføre kjønnsmodifiserende operasjon og å oppnå personnummer- og navneendring. Det er flest transseksuelle menn.

Skrevet
Hei og takk for mange fine svar.

Fikk i går endelg snakket med han.

Han sier han har brukt mine klær mer eller mindre i 5 år.

Han ble så lei seg på julefester og selskap for at han ikke kunne ha på seg kjole også.

Vi vart enige om at han skal kunne bruke jenteklær hjemme når han følte på det.

Så nå skal vi kjøpe han jentegarderobe. Først i dag undertøy og nattkjole. Så får vi se om vi finner en eller flere kjoler på salg.

Han skal ikke mer i mitt tøy.

Så får vi se om han trenger proff hjelp ut på vinteren.

Vil berømme deg for måten du har taklet dette på.

Du kommer til å få en sønn som vil bli MYE mer selvsikker og trygg, enn om man hadde kjeftet eller dysset alt ned.

Skrevet

du virker som en kjempeflott mor! Vi må alle huske på at alle mennesker er forskjellige :)

Skrevet
Hei og takk for mange fine svar.

Fikk i går endelg snakket med han.

Han sier han har brukt mine klær mer eller mindre i 5 år.

Han ble så lei seg på julefester og selskap for at han ikke kunne ha på seg kjole også.

Vi vart enige om at han skal kunne bruke jenteklær hjemme når han følte på det.

Så nå skal vi kjøpe han jentegarderobe. Først i dag undertøy og nattkjole. Så får vi se om vi finner en eller flere kjoler på salg.

Han skal ikke mer i mitt tøy.

Så får vi se om han trenger proff hjelp ut på vinteren.

hei hei. nå har jeg lest gjennom hele diskusjonen, og jeg synest det har kommet frem mange gode råd. jeg synest også at du har taklet dette på en fantastisk måte. det er viktig å se barnet sitt som det er, og jeg håper jeg også klarer det med min stedatter uansett hva hun liker.

Skrevet

kjære TS, beklager for at jeg ikke leste gjennom hele diskusjonen!

Du er en fantastisk mor og et godt forbilde for andre mødre i samme situasjon. gratulerer!

Skrevet

Må bare henge meg på de andre her og si at du virker å være en fantastisk flott mor! All ære til deg for den kjempefine måten du taklet dette på. Heldig gutt! :)

Gjest Transemann 35
Skrevet
Transvestisme karakteriseres av et uttalt ønske om å iføre seg det motsatte kjønns tøy, og er en tilstand som nesten kun kjennes hos menn. Ser ut til å kunne spores tilbake til tidlig i personens liv. Noen har slike impulser hele livet, mens andre har det kun i perioder. De fleste er heteroseksuelle, men tilbøyeligheten finnes også hos homoseksuelle. De har sjeldent et ønske om å skifte kjønn.

Transvestisme kan ikke behandles og det er heller ikke hos personen noe ønske om det. Det kan imidlertid være et ønske hos partner eller familie. Rådgivning om tilstanden kan derfor være av stor betydning.

Transseksualitet er derimot en gjennomgripende forstyrrelse av kjønnsidentiteten. Det foreligger fra tidlig barndom et ønske om å tilhøre det motsatte kjønn, og personen har et ubehag ved egen anatomi. Mange velger før eller siden å utføre kjønnsmodifiserende operasjon og å oppnå personnummer- og navneendring. Det er flest transseksuelle menn.

Klart vi ikke ser kvinneleg transer. Kvinner kan klæ seg i manneklær så mye dem vil, også dress,skjorte og slips. Vet om ei jente som jeg er sikker på er transvestitt, hun eier ikke kjole eller skjørt.

Gjest Astoria
Skrevet

Hei, jeg har jobbet mye med ungdom.

Ett råd. Gå sakte frem. La tiden få modne dere alle. Han må vere sikker på seg selv, få utforske seg selv.

Vurdere nøye når og hvordan samfunnet rundt dere skal få deltagelse i hans transeliv.

Lykke til

• 2 uker senere...
Gjest Emil-ikke i lønneberget
Skrevet

Har en storesøster. Hun har fine kjoler og skjørt. Har også lyst på kjole.

Skrevet
Har en storesøster. Hun har fine kjoler og skjørt. Har også lyst på kjole.

Da synes jeg du skal kjøpe deg en kjole:)

Skrevet

Noen gnager må en bare akseptere naturens finurligheter selv om det koster en del.

Gjest Fru Smith
Skrevet

Hei og takk for mange fine svar. Lørdag var vi på shopping i en naboby. Han fant 2 kjoler som han likte og prisen var akseptabel.

På den ene butikke prøvde han kjolen og ekspeditrisa rød seg seg ikke om at det var en gutt som gikk i prøverommet med kjole. Det var han selv som spurte om det. Fikk seg 2 par pumps som han også prøvde på. Han ville ha seg støvletter men ville jeg ikke bruke penger på ettersom han bare er inne i jentetøy enda. Ble litt undertøy og sminke også.

Lørdag og søndag var det prøving av kjolene hjemme.

Gjest Søster 30
Skrevet

Dette er ett veldig alvorleg tema det. Jeg er søs til en gutt som ikke taklet at han var transe. Stod endeleg frem som 19 åring men mistet alle sine venner. Har siden ikke hatt det greit (5år). Er redd han skal gjøre det slutt. Bare hos meg føler han at han kan leve som jente.

• 3 uker senere...
Gjest Fru Smith
Skrevet

Hei, han har nå fortalt til sine 2 beste venner atr hen liker å bruke jenteklær. Det er 2 gode venner for dem godtok han som han er. Lørdag var dem på besøk her og villa han skulle ha på kjole. Jo han hadde på kjole og dem spilt X-box i timevis før han skiftet til gutteklær og dro ut sammen med venner.

Er så glad det gikk så fint.

Skrevet

utrolig snille og gode venner som ikke kom med noen kommentarer.

Gutten din er heldig , både med deg og vennene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...