Gå til innhold

Min sønn

Fremhevede innlegg

Gjest Fru Smith
Skrevet

Nå romjulen avslørte jeg min sønn på 15. Han har lånt mitt undertøy og kjole. Kjolen hadde revnet for den var for trang. Han innrømmet det og låsteb seg inne resten av dagen. Han er veldig skamfull og vil ikke snakke om det.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå romjulen avslørte jeg min sønn på 15. Han har lånt mitt undertøy og kjole. Kjolen hadde revnet for den var for trang. Han innrømmet det og låsteb seg inne resten av dagen. Han er veldig skamfull og vil ikke snakke om det.

Hva skal jeg gjøre?

Si at du godtar og elsker ham uansett.

Og kanskje få en time hos en sexolog til ham dersom han lurer på sin seksualitet.

Skrevet

Gi ham en god klem og si at han er like mye verdt som før!

Skrevet

Hva skal jeg gjøre?

Ingenting. Han har sikkert blitt inspirert av "Edwin" med Blacksheeps :fnise: Og nå er han for flau til å prate om det. Gjør det egentlig noe? Jeg hadde tatt det humoristisk og lurt på om vi skulle ut å kjøpe klær sammen...

Gjest Nanette
Skrevet

Snakk med han! Må være fælt for han å være så skamfull og låse seg inne, så du bør fortelle han at det ikke gjør noe og at du er like glad i han for det.

Gjest mamma her
Skrevet

hvem er Edwin i Blacksheeps og hva har han gjort?

Jeg ferska min sønn da han var tretten, og hadde et bilde åpent i vinduet på pcen med en dame med pisk og to menn som undersåtter...

Jeg ble flau, og gikk ut i stua igjen, men tok intiativet og pratet med han og sa at han måtte være bevisst på hvilke nettsteder han gikk innom. At det var mye svineri der ute, og at jeg ikke hadde noe i mot nakenbilder. Joda, det visste han. Dette bildet var bare noe en kompis hadde sendt til han og ikke noe han hadde lastet ned selv...

Prat med han. Si at det er normalt å kle seg ut i dameundertøy, ikke for alle, men for noen. Jeg kjenner flere som gjør det. En gang fikk jeg kjærsten min også til å kle på seg men han så bare humoren i det.

Ikke la han stenge seg inn på rommet. Si at du ble sjokkert, men at det ikke er noe du kunne for, fordi du ikke ventet akkurat det. Men at du ikke har noe i mot det.

Skrevet

Si at det spiller ingen rolle, du elsker ham uansett. Kanskje han er homofil?

Skrevet
Si at det spiller ingen rolle, du elsker ham uansett. Kanskje han er homofil?

Nei. De fleste som kler seg ut i dameklær som er voksne, er ikke homofile.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du er lei deg for kjolen som revnet kan du kanskje foreslå at dere finner ut sammen hvilken størrelse han burde hatt og at du hjelper han med å skaffe noe han kan eksperimentere med i rett størrelse.

Ellers er jeg enig i at du bør gjøre noe med skammen hans. Si at du ble litt rystet og overrasket men at han ikke har noe å skamme seg over. Folk er forskjellige - noen liker ditt og noen liker datt. Du er glad i han uansett. For det er det du er, ikke sant?

Skrevet

Synes du har fått fornuftige råd i denne tråden om å ta en skikkelig prat med ham, forsikre han om at du er glad i han og at dette ikke er verdens undergang! Han er jo også i en periode hvor man utforsker og finner utav sin seksualitet. Tror det er ganske så vanlig å prøve mye forskjellig i denne tiden uten at det nødvendigvis er avgjørende for hvor man " ender" seksuelt som voksen.

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å lage noen sak ut av det. Unger gjør så mye rart. Kan ikke begynne å analysere alt de gjør og krisemaksimere.

Sønnen min låner av og til søsterens høyhelte pensko. Han balanserer rundt i stua på de og prøver å gå like pent som henne på høye heler, men klarer det ikke. For han er det bare en lek. Kanskje det bare var en lek for sønnen din da han prøvde kjolen din?

Skrevet

Jeg holdt på like dan da jeg var en 14-15 år. Har ingen anelse om hvorfor egentlig, men det var bare lek. Intressant å kle seg ut som en dame og føle hvordan de har det og lignende på en måte.

Men jeg sluttet før jeg ble oppdaget, gikk vel lei tror jeg. Er hverken homo eller transeksuel.

Gjest Fru Smith
Skrevet

Hei og takk for mange fine svar.

Fikk i går endelg snakket med han.

Han sier han har brukt mine klær mer eller mindre i 5 år.

Han ble så lei seg på julefester og selskap for at han ikke kunne ha på seg kjole også.

Vi vart enige om at han skal kunne bruke jenteklær hjemme når han følte på det.

Så nå skal vi kjøpe han jentegarderobe. Først i dag undertøy og nattkjole. Så får vi se om vi finner en eller flere kjoler på salg.

Han skal ikke mer i mitt tøy.

Så får vi se om han trenger proff hjelp ut på vinteren.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Han ble så lei seg på julefester og selskap for at han ikke kunne ha på seg kjole også.

Så nå skal vi kjøpe han jentegarderobe. Først i dag undertøy og nattkjole. Så får vi se om vi finner en eller flere kjoler på salg.

whaat??????????? :fnise:

Skrevet

Så flott måte du har taklet dette på! Så heldig sønnen din er som har en slik forståelsesfull mamma. :)

Skrevet

Åh! Du er en fantastisk mamma! Nå ble jeg helt varm inni meg. :)

To tomler og en storetå opp for deg og alle mammaer som deg!

Skrevet

Det som kan være litt lurt å bruke tid på å finne ut av, både for deg og han, er om han "bare" vil kle seg i jenteklær av og til, eller om han vil være jente.

Er det sistnevnte finnes det hjelp å få til å takle sånne følelser, sortere dem og muligens begynne prosessen hvis det er det han ønsker. Sånne ting tar jo mange år uansett, men det er jo greit å slippe å gå mange år unødvendig før man begynner, siden det er en ganske tøff prosess uansett.

Gjest Fru Smith
Skrevet

Hei,ja vi skal ta oss god tid. Blir bare hjemme en stund fremover så får vi se utviklingen når det blir vår. Så en kjole i en butikk som jeg tror han liker så i ettermiddag får vi ta en titt på den.

Lørdag skal vi til en større by og se på klær.

Gjest Bernhard 58
Skrevet

Hei der.

Jeg er transe og det har jeg vert siden jeg var 7 år.

En gang transe alltid transe, men graden kan forandre seg.

Tak godt vare på gutten, han trenger all den støtten han kan få. Det er nok stengsler selv i år 2010.

For å si det jeg hadde det jevlig i min ungdom, ikke før jeg var 16 las jeg i ett leksikon at det var noe som het transvetist. 20 tonn lettet jeg, jeg var ikke alene.

Jeg tyvlånte storesøsters kjoler så ofte jeg kunne.

Var helt alene med dette i ett samfunn der bar ett fåtall viste hva transe var.

Nå er det så mye letter å vere transe selv om barrierene virker altfor store.

Støtt din sønn, men ta små skritt fremover.

Jeg var nær på å ta livet av meg.

All lykke til dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...