Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for gode bedrings-ønsker jenter! ;)

Vi har vært hos legen og fått en "vente-resept" på pencillin. Jeg føler meg jo mye bedre, selv om det fortsatt er en kul på undersiden. Han mente jeg skulle fortsette å amme/pumpe ofte, og massere så mye som mulig, og ikke ta ut resepten før det eventuelt blir verre. Jeg overlever fint nå altså, mye bedre siden søndag :)

Vi har i tillegg hatt en ypperlig natt! :nigo: Prøver å innføre litt gode ritualer og ville ha han til å sove i vogna si på soverommet når kvelden/natten starter. Holdt på frem og tilbake fra 8-10 i går, og han endte opp på pappas bryst under detektimen, men fikk fint flyttet han over når vi la oss kl 23 :jepp: Og han våknet ikke før 0130. Mating 1 time, sovnet fint i senga sammen med meg, og ny mating 0530-0630 og mamma opp kl 0815 for å gjøre seg klar til legetime. Og vekking av vidunderet kl 0900 :) Han oppførte seg eksemplarisk under hele utflukten, dvs han sov :fnise: Og alle syns han er så søt, og jeg blir så uendelig stolt! :rodmer::hjerte::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si noe viktig! :jepp:

I går prøvde vi å gi litt ekstra MM på flaske igjen. Brukte avent-flaska og pappaen ga - og det gikk så fint :nigo: 40 ml gikk ned på høykant. Syns det var så rørende og flott å se på at kjære ga lille mat sånn.... :rodmer: Må få pumpet ut litt på dagtid jevnlig sånn at vi kan innføre dette som en rutine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du føler deg bedre!! :)

Ikke dumt med den flaska nei, fint dere fikk det til!

Deilig å få pappa'n til å avlaste litt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så deilig å høre at dere koser dere med lille vidunderet! :rodmer: Og for å gjøre det klart med en gang; dere kommer bare til å bli enda mer forelska!! :hjerter:

Kjempelurt å øve litt med mm på flaske i ny og ne (så lenge det ikke evt ødelegger for amming) så han ikke "glemmer" at det er ok. Det gjorde nemlig vår lille skatt og så var jakten på flasketuten i gang.. :roll: Og til slutt innså vi at det var innholdet som var feil, ikke flaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være spedbarns-mamma er som natt og dag! :gjeiper:

Vi hadde en så fin natt forrige natta, og finfint legebesøk og alt. Men etter at vi kom hjem i går så gikk det bare rett vest! :sukk:

Han nektet å sove og ville bare ha pupp hele tiden. Fikk lurt han til noen få 20-30 minutters lurer vha mei tai'en, men bortsett fra det så var han våken fra 11 - 22! :hakeslepp: Han hadde så vondt i magen, det var sånn jeg tolket han i alle fall. Han presser, og krymper seg på puppen, og skriker skingrende i frustrasjon. Etter at han våknet etter 1 time i går kveld, ble det bare verre. Enda jeg foret han med masse pupp (som føltes sørgelige tomme) + 40 ml utpumpet melk og enda 30 ml senere på natten. Han var helt utrøstelig, det er den verste natten/kvelden vi har hatt så langt. Er dette økedøgn, eller er det bare vondt i magen? Jeg har lurt på om amme-te'en jeg drikker kan ha motsatt effekt? Noen som har hørt om det?

Og jeg takler at han er våken og har vondt greit på dagen/kvelden, men når jeg også har blitt trøtt og det er mange timer siden jeg ønsket å legge meg så kommer det masse vanskelig følelser. Syns det er vanskelig å beholde roen og kunne gjerne ønske meg en pause. Men mannen må jo sove, for han skal jo opp kl 0600 for å gå på jobb - så hva gjør man? Joda, man holder ut dramaet alene :snurt: Til slutt måtte jeg bare hente dyna og puter og re opp på sofaen. (Ja, ikke lett med ill-skrikende baby! ) Da hadde klokka blitt 0230 og jeg la han til en tom pupp liggende. Da begynte det å renne av andre puppen, byttet og han sovnet. Takk gud! :takke: Men jeg er ikke lagd for å sove på sofaen, så ble veldig lett og stykkvis søvn på meg frem til kjære stod opp og vi gikk inn på soverommet. :sove:

Vi stod opp for et par timer siden. De jævla malerne innvaderte terassen vår igjen i dag! :rope: Syns det er helt far out at man ikke kan få en liten lapp i postkassa om at de kommer! Jeg flyr jo rundt i stua så og si naken og melkeskvettende. God damn asså! Det er alt for nært innpå, og de tvinger meg til å ha persiennene nede midt på dagen og stenge lyset ute! :regn:

Vel... jeg hadde jo egentlig en plan om å dra på åpen helsestasjon og veie han i dag, men det utgår. Er helt kaputt, det regner, og bilen er på service. Veide han sammen med meg på badevekta da - den er fryktelig unøyaktig og viser sjelden det samme rett etter hverandre :roll: Men viste mellom 3,6 og 4 kg så om vi tar snittet så havner vi på 3,8 som er ganske ok fra forrige uke :) Jeg syns han har fått fin dobbelthake og tykkere mage ;) Han tissa 2 ganger på stellebordet og bæsja (hurra! :fnise: ) så bada vi stumpen i vasken etterpå :) Nå sover han i vogna inne og har sovet der 1 time nå, og det kan indikere at han har tenkt å sove minst 1-2 timer til :nigo: Så lenge man kommer over den farefulle halvtimen så er sjansen for litt langvarig sovning stor ;)

Jeg får forresten besøk av helsesøster i morgen :jepp:

Og puppen er ikke rød lenger, bare bitte liten kul der nå - så øking/vondt i magen er da godt for noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han nektet å sove og ville bare ha pupp hele tiden. Fikk lurt han til noen få 20-30 minutters lurer vha mei tai'en, men bortsett fra det så var han våken fra 11 - 22! :hakeslepp: Han hadde så vondt i magen, det var sånn jeg tolket han i alle fall. Han presser, og krymper seg på puppen, og skriker skingrende i frustrasjon. Etter at han våknet etter 1 time i går kveld, ble det bare verre. Enda jeg foret han med masse pupp (som føltes sørgelige tomme) + 40 ml utpumpet melk og enda 30 ml senere på natten. Han var helt utrøstelig, det er den verste natten/kvelden vi har hatt så langt. Er dette økedøgn, eller er det bare vondt i magen? Jeg har lurt på om amme-te'en jeg drikker kan ha motsatt effekt? Noen som har hørt om det?

Så bra at betennelsen er på tur bort!! :5: Flinke du!!

HAr også erfaring med at økedøgn kan føre med seg litt ekstra magevondt. F har det med å illskrike ved puppen når han ikke "får nok", noe som nok fører til at han svelger mye luft, som igjen fører til magevondt. Og så har jeg lest en eller annen plass (husker ikke hvor..) at når den lille får mat når de har vondt i magen så presses luftboblene enda lengre ned i magen, noe som egentlig gjør det enda verre. Så det kan nok være en kombinasjon av både økedøgnet og magevondt? ..slitsomt både for store og små med de der magevondtene :troest: Jeg har ikke noen spesiell erfaring med amme-teen, har drukket den innimellom, men synes ikke å merke noen særlig effekt av den. I tillegg synes jeg den smaker helt forferdelig :fnise: Har du prøvd babymassasje? Det står en beskrivelse av et massasjeprogram i "Spedbarnsboken" (vi fikk den på sykehuset..), vi har gjort det de to siste dagene, og F har vært veldig rolig. Mulig det er tilfeldig, men skader jo ikke å prøve. Og så er det jo veldig kos også da :rodmer:

Håper natten i natt har vært bedre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en nydelig natt! :nigo: Etter 2 harde netter :gjeiper:

Fikk timet sovingen hans litt bedre i går kveld sånn at han sov i vogna si fra kl 2200. Jeg var helt utslått av for lite søvn og la meg sammen med kjære litt før 23. :sove: Lillemann våknet 0030 og vi ammet 1 time før vi sovnet sammen i senga. Amming igjen i 7-tiden, og så stod vi opp litt over 9, og nå sover han i vogna si igjen :biggrin:

Det er virkelig stor forskjell for meg om jeg får sove bare litt, før natt-ammingen starter, i motsetning til om han våkner før jeg får lagt meg :gjeiper: Tror kanskje han merker godt om jeg har klær på eller ikke, og om lys og tv står på eller ikke også :Nikke:

I dag skal vi ta oss en tur på helsestasjonen for å veie han ;)

----

Monthe: Her har magevondtene blitt bedre siste døgnet. Lurer på om det er fordi jeg spiste svisker her om dagen? :klo: Bæsjebleiene hans har i hvert fall blitt hyppigere igjen :ler: Jeg har også ressonert meg frem til at denne illskrikingen ved puppen like mye er "nei! det er ikke mere melk!!!" som vondt i magen. Forrige natta var han så hysterisk og jeg hadde gitt han alt jeg hadde - til slutt måtte jeg bare gi han litt MME, han nøyde seg med bare 25 ml, men da var han som ny når han var forsynt :overrasket:

Blir spennende med veiing i dag, og jeg har innstilt meg på litt tillegg på kvelden/natten ved akutte behov :)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt vakre vidunder har gått opp 200 gram siden forrige onsdag og oppe på fødselsvekten sin!! :duskedame::skya:

Jeg er dødsfornøyd! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med vektoppgang!

Jeg tenkte meg på helsestasjonen og veie lillesnupp på mandag. Da er hun 1 dag unna å være 1 måned. Er spent selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med vektoppgang :duskedame::strix:

Aner ikke hva det er med lillemann her jeg.. Han hadde tatt igjen fødselsvekta og lagt på seg 200 gr til 4 dager etter vi kom hjem fra sykehuset :sjenert: Vi skal veie igjen på tirsdag, spennende å se..

Håper det går bra med brystbet. og sovingen din, Line.. Jeg har foreløpig sluppet unna brystproblemer, men.. skal vel ikke rope for høyt for plutselig kommer det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for vektoppgang! :duskedame:

Jeg bare lurer, er den lillegutt veldig glad i å sove i vogna si? Syntes jeg leser at han stort sett sover i vogna, mulig noe du har skrevet jeg ikke har fått med meg, eller at jeg av en eller annen grunn har har hengt meg opp i det! :klaske:

Høres ut som det er masse kos med lillegutt, nå gleder jeg meg masse til det blir min tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for vektoppgang! :duskedame:

Jeg bare lurer, er den lillegutt veldig glad i å sove i vogna si? Syntes jeg leser at han stort sett sover i vogna, mulig noe du har skrevet jeg ikke har fått med meg, eller at jeg av en eller annen grunn har har hengt meg opp i det! :klaske:

Høres ut som det er masse kos med lillegutt, nå gleder jeg meg masse til det blir min tur :)

Vogna har på en måte blitt hans mobile seng ;) Han vil ikke sove i vugga på soverommet, så han sover i vogna - enten ute eller i stua på dagtid, og i vogna på soverommet på kveld/natt. Ellers sammen med meg eller på dyne i sofaen eller på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med vektoppgang :duskedame::strix:

Aner ikke hva det er med lillemann her jeg.. Han hadde tatt igjen fødselsvekta og lagt på seg 200 gr til 4 dager etter vi kom hjem fra sykehuset :sjenert: Vi skal veie igjen på tirsdag, spennende å se..

Håper det går bra med brystbet. og sovingen din, Line.. Jeg har foreløpig sluppet unna brystproblemer, men.. skal vel ikke rope for høyt for plutselig kommer det.

:klem:

Vidunderet ditt gikk kanskje ikke så mye ned etter fødselen? Også har du vel rikelig og ekstra næringsrik melk da ;):tommelopp:

Jeg hadde nok ikke brystbetennelse, men en tett melkegang (som kunne utviklet seg til b-betennelse):Nikke: Men det gikk jo veldig bra - etter 2 dager med pumping og hyppig amming + massasje så forsvant det :)

Nettene her har vært bra i det siste - prøver å finne ut av dagen og ettermiddagen nå :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ruccola

Hvordan går det Line?

Begynner dagene å få sin vante gang?

Her har det vert mye reising, så nå skal det bli godt å la hverdagsroen senke seg så vi virkelig får finne rutiner på ting!

Sambo gruer seg til jobb igjen da, er så redd at han skal gå glipp av for mye med vesla :rodmer:

Hn er veldig forsiktig med henne i forhold til meg, mn han er kjempeflink!

Godt å høre du har fått mer melk og at han legger godt på seg! Ingenting gleder et mammahjerte mer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Line?

Begynner dagene å få sin vante gang?

Hei Ruccula ;) Det går vel greit :sjenert: Må innrømme at jeg er litt sliten etter en øke-UKE (!!), og at kjære jobber for mye og jeg er for mye alene med lille vennen syns jeg. Rutiner har vi ikke enda, men noe som ligner en rytme kanskje - selv om den ikke er til å stole på :ler:

Også savner jeg kjæresten min litt :sjenert:

Får aldri tid til sånne kose-stunder som vi har pleid å hatt :sukk:

Misforstå meg rett - Andreas blir søtere og søtere for hver dag og høyt elsket, og det er mange stunder med kos og fine øyeblikk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Også savner jeg kjæresten min litt :sjenert:

Får aldri tid til sånne kose-stunder som vi har pleid å hatt :sukk:

Misforstå meg rett - Andreas blir søtere og søtere for hver dag og høyt elsket, og det er mange stunder med kos og fine øyeblikk :rodmer:

Skjønner deg godt jeg :kose:

Jeg er helt avhengig av mye kos fra kjære, og selv om jeg jo får mye kos med Vesla, så er det ikke det samme!

Vi er fortsatt kjærester selv om vi også er foreldre ;)

Vesla sover godt på kveldene, så da bruker vi litt tid på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øke-uke høres travelt ut, vi har noe av det samme her men det merkes best på nettene.. Lite søvn på mor for tiden :sprettoy: Bra at lille Andreas har det fint og legger godt på seg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...